Ezt a topicot süketkomámnak és Gabócza1-nek szántam meglepetésül, mivel STM-jük már van, de saját topicjuk még nem volt. A topic célja: segitendő, hogy a zsák megtalálja a foltját. Ehez kíván sok sikert Spacc.
"Egyik vendég a mobilján 130-140db-es hagnyomást mért, de én azt nem igazán élveztem"
Nem élvezted, hehe. Tekintve, hogy az átlegembernél 120-130 dB a fájdalomküszöb, nem csodálom, hogy nem élvezted. Frankó kis mazochista bulik vannak nálad...
"A-88 -> de mondhatni A-77, kicsit darabolva - újra hegesztve -széthúzva és."
Afenébe... hát nem kimaradt az Audiolanden megosztott "mérnöktudományok" felsorolásból a Revoxlakatos Tanfolyam??:) Első körben a nyújtásról olvasnék szívesen egy főlötyihez méltóan lélegzetelállító beszámolót.. csak ne nyúúúljon túl hosszúra, ha kérhetem:))))
Persze, ahogy múltkor írni teccett, veszteséges digitális formátumba (MiniDiscre) átmásolva. Érdekes, újszerű formája ez az analóg zenehallgatásnak. Mini diszk, mini élvezet. Hiába, élni tudni kell!
Kinek tudása - tanultak - tapasztalata alapján, mit ténykedik..........
Nálam a stúdióban egyenáramú a világítás ! Miért ? Felharmónikusok miatt.......
Minőségi a kábelrendszer.....miért ? Zavaró tényezők kiszűrése miatt.....
Miért ezüstkábeles a hangfalrendszer kábelei ? mert ezek a legjobbak.......
Miért lett SALGÓ - hogy elbírja a nagy szerkót és stabil is. Így berezonálna a studer-tascam-2 revox alatt hátrányosan ? => nem hinném, de Te gondold úgy, szíved joga !!
Majd ha lesz Neked is, mérd ki a rezonanciát és vond is le a tanúlságokat ! : ) :)
Tetszik tudni, kicsit utána kéne olvasni a dolognak !
A teljesítmény egy dolog, de ha utána is tetszett volna járni annak, hogy ekkora teljesítményt, hogy is lehet használni ideálisan, rá tetszett volna jönni arra, hogy az nem minden, sőt a legkevesebb lenne !!!
Egy stúdióban mi a legdominánsabb ? A forrás !!! Na nálam studer - revoxok - tascam biztosítja a minőségi forrást.
No jönnek a társ-szervek, azaz kábelek, keverő, játszóházzal, végfok és hangfalak.
No menjünk sorba, kábeleim WBT-s csatikkal hangyányit ott vannak a toppon, a SOLO keverő szintúgy, játszóházzal kicsit meg lehet bolondítani a forrást -> erre szolgál a Nakamichi és a többi szerkezet is, a JVC és a Quad végfok is fel lett téve és a hangfalak is.
Akkor már csak egy tanulságot regélek el, nem kell 1600W-on hallgatni egy ilyen szerkót, mivel egy volt régi és már sajnos meghalt tanárom mondta, -> nagy teljesítményű szerkót halkan (!) kell hallgatni és kiélvezni annak átvitelét - tulajdonságait - előnyeit. Igaza volt !
Szóval nem bulira hajazok, hanem az analóg élvezetére!
Amúgy pedig egyszer lett igazán megdörgetve a szerkezet -> egy szilveszteri éjszakán a társaságnak, akkor a felfújt lufik eldurrantak a hagnyomástól. Egyik vendég a mobilján 130-140db-es hagnyomást mért, de én azt nem igazán élveztem, csak kérte a csapat....így megtettem.
Szóval remélem lejött az, hogy ésszel és finoman ! Attól, hogy mit bír - illetve - mit tud, hogy is kell használni egy ilyen volumenű szerkezetet, hogy élvezzük is előnyeit - tudását.
Bocsika, de Te beteg vagy ! -> elnézést, de elsőre - másodikra is ez jött le !
Én nem kértem számon semmit (!) csak kérdeztem! Feléd már azt sem lehet ?-> Úgy tűnik !
Nem kérdeztem azt sem, mekkorát buktál ezeken, mert régen elárultad mennyi - illetve hogy jöttek ide, csak nem emlékszel....
Amúgy a kisérleti stúdiómagnónak mocskosul nincs köze az stm-hez, mivel revox és studer alkatrészek tömkellegéből épül. Tehát itt sem nyertél hagszórót !
Alap-öntvény A-88 -> de mondhatni A-77, kicsit darabolva - újra hegesztve -széthúzva és nyújtva. A két csévélő moci amcsiból van, 12/24-es egyenáramú -> fenekükön érzékelő - jeladóval, fejhíd szintén A-88 -> de mondhatni A-77, 1/2-es fejekkel. => tehát akkor ebben mi is lenne at STM ???? -> még te sem tudod.......
Fékrendszer állítható számítógépes vezérléssel, a motorok áram-generátoros szabályzása szintúgy, sok - sok érzékelővel és mérő - digitalizált egységekkel.
De ez neked oly magas lenne, mint lónak a hátúszás.
Köszike, amúgy az életem teljes, a család is megvan és a sok-diplomás haverok is élvezik, szösszeneted árnyékában is az életet és az ittlétet, mocskosul -> szerencsére.
Te még nem jutottál el, eddig a szintig :) :) -> van ez így. Majd ha eljutsz, rá fogsz jönni, talán.
Az évi 25 misi pedig nem nagy élmény, ha tudnád a hátterét és a teljesítendő feladatok számát és mennyiségét, melyet képtelen lennél teljesíteni.
Szóval nyugodtan mesélj az itteni fiatalaloknak és próbáld Őket lenyűgözni a tudásoddal, tapasztaloddal, szakértelmeddel. Majd rá fognak jönni idővel, hogy ez csak egy felhő......
Megosztok veled egy élményt, kiképzési repülésre készültünk (annó) és mint említettem 10 évig repültem a seregben pilótaként, így megszólalt az 'időjós' -> eligazításkor és ezt mondta " légtömegen belüli helyzet várható " - kiképzési repülés alkalmával. Kérdezték tőle akkor mi is lenne az ? Azt válaszolta, akármi is jöhet, nem lehet megtippelni sem. Bármi....
Az a Nakamichi nem erölködő, te nagytudású, hanem egy zajcsökkentő. A főzajmérnök azzal veszi ki a zokszigént meg a salgópolcot a lemezfelvételből, szóval nagyon is fontos része a "tsúdiónak". Már persze ha már rájött, hogy mire való, és nem járt úgy vele, mint a CD4-el...
Nem szeretnék példákat hozni, mert túlságosan személyes és felismerhető zenék és esetek - amit nem szeretnék nyilvános fórumon megosztani...
(De megemlítem az egykori Subscribe zenekar lemezeit, amik többnyire csapnivalóan szóltak a koncert hangzásokhoz viszonyítva is. És mivel több ilyen Subi cover mixelésében részt vettem, pontosan tudom, hogy egy-egy hangszer hol és mennyire van kiherélve, "szétmasterelve" a lemezeken az eredeti megszólalásokhoz viszonyítva.)
A pontosításoddal egyetértek, valóban az egyik legjobban felszerelt stúdió, de ez csupán pénz kérdése, és valójában nem ettől lesz jó vagy trendi egy felvétel.
Az is tény, hogy éppen a média és a közönségigény az, ami leginkább negatív hatással van egy-egy mix vagy master végeredményére, mert a zenekarok el akarják adni a portékát, vagyis magukat, olyan elvtelen kompromisszumokat is elfogadva, ami akár stílusidegen is lehet.
Meg az is tény, hogy a Supersize-ban dolgoznak azért olyan jófülű munkatársak, akiknek az ízlésvilága meglehetősen eltér a stúdió deklarált stílusától, méghozzá erősen pozitív irányban. Ilyen pl. Bruki, az AWS gitárosa, aki amúgy főleg a dobmikrofonozásokért felelős a stúdióban, de a saját vállalkozásában kevert munkái messze ütősebben szólnak, mint a Supersize-os munkahelyi melói...
Nem szabad elfelejteni, hogy azért a megrendelőnek is van némi beleszólása a hangzásba, keverésbe. Tehát ha egy-egy elkúrt felvételt hallunk, akkor az 'többesélyes': vagy a hangmérnök baxta el, vagy a megrendelő (zenész, producer...) volt hülye és erőszakos ahhoz annyira, hogy a hangmérnök ne tudja helyére tenni a megrendelő eszméi között leledző űrt... harmadik esélyesként az elfuserált masztering elkövetője tehető felelőssé.
De ha példákat hozol, akkor megfülelem őket. Őszinte leszek: magyar zenét a legritkább esetben hallgatok. Azokat, amiket hallottam és a Supersize -ban vették fel és / vagy keverték, szerintem jól szóltak... magyar viszonylatban tuti.
Ami azonban a kijelentésemre vonatkozik, picit pontosítható: talán a legjobban felszerelt magyar stúdió(k) egyike. Nem mertem használni a 'legjobb' jelzőt, mert azért vannak még jó stúdiók az országban.