Nem így értettem, hanem úgy, hogy az a vágány, ahol áll, látszólag semelyik irányból nem bejárható. (A mellette lévők igen, amin áll, az nem.) Távolról tökre úgy tűnik, mint ha "átemelték volna" oda a szélére. Persze ez nyilván marhaság és a kép csalóka... :-) )
A pásztázó fényszórók közvetlenül a villamos elé világítanak, max 2-3 méterre, és mindig a menetirány szerint előre.
A középső részen laptoppal csekkolják az adatokat, volt egy-két berendezés az utastérben, de más különlegességet nem tudtam felfedezni, időhiány miatt. Szép a gép, jól áll neki a félpantográf. Miért nem lehet tudni róla semmi közelebbit?
Félreértés ne essék, nem állítom, hogy szentírás, amit írtam a funkciójáról. :) Eddig ezt az infót szereztem róla. Ha bárki tud pontosabbat, szívesen fogadom.
Mellesleg a középrész kivételében én is gondolkodtam: mérésekre bőven jó anélkül is.
Az jó, csak erre egy kamera nem képes, nem véletlen, hogy egy komolyabb pályamérő kocsin 10x ennyi ketyere van. Nem tudom, egyelőre ez csak egy "vizipók" villamosnak tűnik, erre 26 métert pedig kár pazarolni.
A homlokfalain tudomásom szerint egy-egy nagysebességű kamera van felszerelve, vágányméréshez. Úgy gondolom, javarészt (?) éjszaka fognak vele közlekedni, a kamerák körül elhelyezett négy-négy extra fényforrásból következtetve.
Miután ez egy prototípus sok olyan műszaki változtatással, ami egy laikusnak nem érdekes, de műszakilag elég időigényes, így persze hogy sokáig tart. A többi majd hamarabb fog menni.