Minden a Kisalföld Volánról, valamint Győr tervezett kötöttpályás közlekedéséről: járművek, útvonalak, menetrend, utastájékoztatás, közlekedéspolitika stb.
Figyelj ide. Akármennyire hihhetetlen, hogy most ezt én írom, de az van, hogy tényleg felesleges Sopron esetében (jelenleg) élesen megkülönböztetni a helyis és helyközis dolgokat. Jelenleg inkább fordák vannak, van olyan ami fix helyi, van ami fix helyközi, van ami vegyesfelvágott,
... de azt is vágja mindenki, hogy a volán foglalkoztatási/munkaügyi szempontból a nyugati határon van legnehezebb helyzetben. Épp Sopronban, Szombathelyen stb. Régen is igaz, kettő volán vállalat volt ahol az átlagnál többet kerestek a munkavállalók, Ez a kettő volt a Vasi és az ON Kisalföld. Ugyanakkor még mindig messze itt találnak legnehezebben embert és ez vezet legfőképp oda, hogy az utóbbi 10 évben itt gyakoriak a fordamódosítások. Helyi járatok kiszolgálására be kell forgatni fertőrákosi helyközis buszokat és hasonlók.
Viszont , ami nekem a bajom már évek óta, az a sok fotelszakértő "kispadon ülő" személy kívülről való áskálódása.
Elismerem, hogy utóbbi időben kikötött már a helyis MRZ-374 Szombathelyen meg Győrben, LTL meg KLF is hasonló helyeken, ..de ha már ez megtörtént kényszerlépésből, hangsúlyozom, nem szórakoztatásból, hanem kényszerből, akkor ne az legyen már egyeseknek az első dolog ami az eszébe jut, hogy ki jön a kaputelefonjával a győri buszvégre és körbefotózza a helyis buszt, hogy nesze itt van a volán hozzá nem értősége, lehet röhögni én meg gyorsan feltolom az oldalamra, hátha bekövetnek még 25-en és kapok 45 lájkot. Hát jó, hogy vannak buszfanok és jó nézegetni neten fényképeket, amik meg lettek örökítve, viszont mindig addig kell odamerészkedni egy adott témához, ha van háttérismeretünk is. Ehhez képest az általam gyakran említett Facebook oldalon sorra azt tapasztalom, hogy 4 személy egymás közt összetrollkodik 80 kommentet a semmiről, ami csak félrevezet általában mindenkit, aki nem jártas ezen a tájon.
Mondom még egyszer. Szerintem úgy lenne ideális ez, ha azokat a kocsikat, amik egységileg helyis tartalékok: LTL-ek a 925-ön kívül, mivel annak amúgy is van gazdája. A KZX-es BN 18-asok és a KLF-ek helyihez mennének, mert egyébként is ott mennek alapesetben. 374 fordás egyébként, és papírséma szerint nem vitték át sehová, de ő jár forda szerint faluba is. Viszont van, hogy cserélnek, akkor helyin van pl. Tehát az is bent van.
Ami fix helyközi: 260/263/EAG Credo EC/IC EN Inovell Econell és ami van még, az mehetne helyközihez, mivel azoknak nincs közük beforgatáson kívül helyihez. Én valahogy így csinálnám, mert így kapnánk a legreálisabb elkülönítést.
Én ezt megértem, és nem is várom hogy tartsanak emiatt +2 kocsit, csak furcsa egy Inovellt látni helyi járaton. Szerintem akkor már inkább egy Econellt kéne beforgatni arra, szerintem az egy alkalmasabb típus helyi járatra, csak hát persze az egy nagyobb fordaátszervezést igényelne valószínűleg, amit 1 helyis kanyar miatt nem fognak megtenni, felesleges is lenne. A 374 helyközire kerüléséről köszönöm a felvilágosítást, ezt nem tudtam, hogy ez az indok.
Összesen 3 kanyar van tanítási napokon helyközi fordában, kettő az MRZ-374, egy meg a MYR-687. Mind a reggeli csúcsban van (ráadásul egy időben ezek is), amikor mind a 14 helyis forda megy. Kérdem én, tartsanak erre még két kocsit meg embert, amikor mindegyikből hiány van? Vagy szüntessék meg a járatokat?
Azért a 374 került ki helyközibe, mert az ő gazdái vállalták a ritkításkor, hogy átmennek helyiből. És a magam részéről távolabbra én is szívesebben küldenék MAN-t, mint BN 12-t.
921 tartalék, és mint ilyet, viszi mindenki...egyik nap helyi, másik nap integrált, harmadik nap meg Csáfordjánosfa. Ugyanezen elv mentén szokott végigdolgozni egy-egy napot helyiben pl. a HSW-655...a tartalékok közösek.
De ez is egy full hülyeség hogy így van használva a busz, miért nem például egy szarabb Credoval van ez csinálva ami ugyanúgy közlekedik minden nap? Gondolok egyik LTL-re példának okáért. Bár a napokban az LTL-921-et is elég sok integrálton láttam. Mindeközben van olyan helyi járat, amit meg helyközis kocsi szolgál ki, a 22-est minden reggel egy MYR Inovell viszi szinte.
MRZ-374 nem csak szerintük helyközi. Reggel van neki két kanyar rendes helyi járat, azon kívül csak integrált, vagy sima helyköziket csinál. És emiatt nem rendkívüli az sem hétvégén, hogy eljut Győrbe meg Szombathelyre.
Nyilván ha tényleg lesz bővítés a menetrendben, ez lesz az első, ami visszakerül, de most semmivel nem helyisebb, mint pl. az LHT-747.
KLF-151 egyszer már selejtezve lett tavaly. Ugyanakkor a Komló Közösségi közlekedési oldal nyáron megemlítette áthelyezését, de azóta is nem látták, tehát valószínesíthető, hogy nem lett belőle semmi. Nem volt így sem valószínű a selejtezett 17 éves Credo forgalomba állítása fél év után más helyen.
Nem a 150 véletlenül? Az még meg volt Sopronban legutóbb, de egy ideje OFF.
Nem rosszindulatból az oldal üzemeltetőivel szemben, de még ha meg is írnak állományi adatokat, sokszor az is pontatlan. Pl. a soproni helyi állomány egyáltalán nem sikerül nekik. MRZ-374 szerintük helyközi mert néha beforog pár helyközire, ugyanez KLF, LTL BN12-esekkel, amik tartalékok.
Sziasztok! A GNX-310, HSW-657, 658, és a 673-as nagy eséllyel elköszöntek? Egy ideje nem látni őket már, főleg a 658, és a 673-as amelyek hosszabb ideje nem dolgoznak már.
Egy rövid összevágott "nosztalgia" a 2022 decembere és 2023 nyara között Győr helyiben közlekedő C80-asokról. Ha az utolsó snitten lévő járművezető emlékezik még arra a pillanatra és magára ismerne, üdvözlöm én is. :) (előnye az öreg kamerának, hogy nem felismerhetők a sofőrök a kisebb felbontás miatt, így nincsen személyi jogi probléma sem... :D ) https://www.youtube.com/watch?v=CvF2LEBZejo