Keresés

Részletes keresés

Lovrin Creative Commons License 2023.07.28 0 2 23488

Nagyatád: oké de onnantól hogy ez nem egy vasút-vasút hanem vasút-busz szolgáltatás lesz, majd szépen tűnnek el az utasok, és nagyrészt a fővonalról fognak eltűnni, a somogyszob-kaposvár szakaszról.

 

1, vasúton bármilyen pótlózásnál tetten érhető hogy a pótlóbuszon az utasok töredéke jelenik csak meg, sokan inkább nem vagy más módon utaznak ha már nincs vonat.

 

2, vasút-busz csatlakozás sokkal megbízhatatlanabb mint egy vasút-vasút. Nincs garantálva 5 perc késés esetén sem hogy megvárja-e.

 

3, a buszos szolgáltató majd szépen indít itt is gyorsjáratot és addig optimalizálja amíg a 41-es vonal Somogyszob-Kaposvár szakaszáról is leszedi az utasokat.

 

Komló valamiért nem működött, nézd meg a közadat igénylésekben a valaki havonta kikérte a fizető utasszámokat ami valami havi 1000 fő körül volt. Nem értem miért nem jött be itt a vasút, de legalább megpróbálták - újszegedet meg se próbálták.. Nagyatádon ezzel szemben egy működő vonalat sikerült tönkretenni.

Előzmény: Adani12345 (23485)
jbaal Creative Commons License 2023.07.28 -1 1 23487

Sztrájk nyilván nem lesz, 2007-ben és 2009-ben is csak azért volt róla szó, mert akkor még nem volt ez a munkaerőhiány, ténylegesen kirúgás fenyegetett vasutasokat. Azóta változott a helyzet, a vasutasok jó részének bekattant a "gyurcsánybajnaibezárja" szöveg, illetve a Cargo-eladásból kaptak egyszeri kifizetést Gaskónak köszönhetően, azóta átálltak a narancs oldalra. Az utas csak nyűg nekik, nem érdekli őket az egész, kevesebb vonat, kevesebb munka.

 

Teljesen más lett a morál, emlékszem, hogy 15-20 évvel ezelőtt sokkal lazábbak voltak a vasúti alkalmazottak, elismerték, hogy egy kalap sz*r a szolgáltatás, humorizáltak vele, most meg a 90%-uk felvette a vaskalapos kommunista mentalitást, és ha pl. az idióta jegyrendszerben nem azzal a vonattal mész, amire a jegyet adta, hanem a fél órával későbbi ugyanolyan személyvonattal, akkor már elkezdenek pampogni. Talán elhitték, hogy azzal a 123 Flirttel meg a szar IC+-szal ők most hirtelen a világ közepe lettek, akiknek lábat kéne csókolni.

Előzmény: Lovrin (23486)
Lovrin Creative Commons License 2023.07.28 0 1 23486

Nem hiszem hogy sok remény lenne ennek a visszacsinálására. Csak ha Lázár nagyot bukna. De nem ezen fog, túl kis ügy.

 

Inkább behoznak még 1-2 leépítési kört hogy emezt elfelejtse mindenki. Ez még nem a "komoly" vonalbezárás, de az is jönni fog, oda tartunk. Érdemi ellenállás nincs - sztrájk v. tüntetés amiből a politika is ért - a politikának megvan a zöld jelzés hogy azt csinálhat amit akar.

 

Vitézy tiltakozhat de nála kérdés mennyire komoly a szakmai elkötelezettsége hogy visszakerüljön pozícióba ezt visszacsinálni - és ehhez hol lesznek támogatói, mert nem fajsúlyos figura, és akik támogatták azok is kiestek a kormányból. Neki nem ez a terepe hanem Budapest, ahol főpolgármester jelölt lehet, logikus most egy kis belső vita generálásával megpróbálják futtatni a médiában mint önjáró szakadár politikust, ami Pesten is eladható. A rendszeren belül övé a "jó zsaru" szerepe.

Előzmény: Fizolti (23483)
Adani12345 Creative Commons License 2023.07.28 0 0 23485

Komlóra most kezdtek az utaosk visszaszokni, mióta van jónak mondható menetrend és Dombóváron csatlakozás minden irányba, azóta már megtöltik a Bz-t az utasok 60-70%-ban az pedig már jónak mondható. 

 

Nagyon hasraütészerű most  a 10-es halállista, látszik ,hogy semmilyen vizsgálat nem volt előtte korábbiakat vetették össze aztán kb. dobókockával dobták ki, hogy a sellyei marad, a komlói nem, utasszámok alapján épp ellenkezőre lehetett számítani.  Komlóra a busz fél órával több menetidővel megy majd és a csatlakozások is elbuknak, ráadásul a teherforgalom miatt személyzetet sem lehet megspórolni. 

 

121-esen is max. Makón lehet fogni egy forgalmistát, de amúgy MERÁFI vonal 2 órás ütemes menetrend is elmenne ott plusz személyzet nélkül.

 

 

38-as esetén meg bezárással pont lenne felszabaduló Bz oda, de az kb. várható volt ,hogy ha zárni kell járműhiány miatt ez lesz zárva, ott amúgy is rendszeresen járműhiány miatt pótlás van, alapból KN-es vonat, köztes megálló nincs, mindkét oldalon a buszállomás a vasútállomás mellett van és végig párhuzamos közút van, menetidő meg ugyanannyi.

Előzmény: Lovrin (23484)
Lovrin Creative Commons License 2023.07.28 0 0 23484

A járványügyi menetrend legeslegutolsó pótlóbusza - egy pár Zajtára - most lesz kiszedve a decemberi menetrendváltástól. Ha lehet hinni neki, és nem zárják be Zajtát addig.

 

Egyébként a 4-5-45 vonalak most simán be lennének zárva, ugyanezekkel a hazugságokkal, ha nem kezdik el a járványügyi menetrend után a tényleges menetrendi helyreállításukat.

 

A mostani vonalak tehát azok amik

 

1, nem érték meg hogy helyreállítsák a menetrendüket. 125a, 121, 114, 103, 78, 146

 

A 121-esre Vitézyék még ígérték is, csak a járműhiány miatt nem tudták. Ha meg tudják lépni, biztosan lett volna azon a vonalon annyi utas hogy ne merjék

 

2, van két (három?)vonal ahol helyreállították úgy-ahogy a menetrendet, de nem jött be. 98 és 47. Komlóra valamiért nem volt sok utas, aztán már bézé sem. A kishidasi meg a semmi közepén megy, ha a feje tetejére áll a vasút se lesz utas. Ott több értelme lett volna hidas-gönc között egy rendes ütemes menetrendet csinálni, az egyetlen menthető viszonylat belőle. A 89-esen nem utaztam a menetrendbővítés óta de gondolom ide sorolható - az erős buszos konkurencia miatt, bár kinézem hogy ha lenne utas akkor is ezt vagdosnák, mint a miskolci térség leggyengébb láncszeme.

 

3, és ahol utas is volt, jó menetrend is, csak bézé nem, és nem is akartak rá keríteni, az a 38-as. Kb itt mérhető le, hogy megint térképről nézték ki hogy ami rövid zsákvonal az zárható, utasforgalomtól függetlenül. (Lásd még Gyöngyös bezárásának kísérletét 2020-ból)

Előzmény: Fizolti (23483)
Fizolti Creative Commons License 2023.07.27 0 0 23483

2020-ban is sikerült két ütemben visszavonatni a járványmenetrendet 10+10 vonalról, tizenpár vonal maradt csökkentett menetrenddel, amiken fokozatosan - valahol egy komolyabb menetrendi fejlesztés keretében - lettek rendezve. 

Ettől függetlenül kérdés, lesz-e most bármilyen eredmény. Mostanában egyre inkább azt tapasztalom, hogy nem lehet akár 2-3 éve történt fejleményekből sem kiindulni. 

Előzmény: zjakabfi (23479)
zjakabfi Creative Commons License 2023.07.27 -1 1 23482

Legyen most is így.

Előzmény: kslc (23481)
kslc Creative Commons License 2023.07.27 -1 3 23481

2007-ben es 2009-ben sem sikerült semmit elérni, pedig akkor messze nem volt egyszínű az ország.
Dehogynem. Többször el lett halasztva a kezdés, és közben az érintett vonalak száma kb. megfeleződött.

Előzmény: zjakabfi (23479)
zjakabfi Creative Commons License 2023.07.26 -1 1 23480

Gondolom akkor volt eleg mozdonyvezető..., és válogathattak.

Akoor szinte sehol nem volt munkaerőhiany, most meg mindenhol van...

Előzmény: jbaal (23477)
zjakabfi Creative Commons License 2023.07.26 -1 1 23479

Naponta mondanak le elővarosi vonatokat is, szerintem jellemzően szemelyzethiany miatt.

Polgarmesterek közül több tiltakozott, eredménye kérdés lesz-e.

2007-ben es 2009-ben sem sikerült semmit elérni, pedig akkor messze nem volt egyszínű az ország.

Előzmény: alex_86 (23478)
alex_86 Creative Commons License 2023.07.26 -2 0 23478

Hát már bőven azelőtt elkezdtek szivárogni a Cargo és egyéb magánvasutak felé a mozdonyvezetők és ezekben az években (2006-2008) rengetegen mentek nyugdíjba, még korkedvezménnyel. Indult képzés, bekerülni viszonylag könnyű volt, de a vizsgáztatás volt necces. Forgalom vizsgán rengetegen kibuktak. Akik maszekhez mentek, jobban jártak, ott ugyanis kb megmondták, hány ember "kell"...

Érettségi és orvosi alkalmassági volt az elvárás akkor is, előnyt jelentett nyilván vasúti szakközép vagy bármi munkatapasztalat, de saját érdekükben, mégse teljesen a nulláról induljon az ember.

 

Igazából remélni tudom, hogy minél több vonat fog kimaradni az InterCity hálózaton meg a budapesti elővárosban

Az előváros szent és sérthetetlen, ilyen nem lesz! IC pedig max felénk, mert "Miskolccal bármit meg lehet tenni".

 

Társadalmi ellenállás jelen politikai helyzetben? Ne viccelj! Ha az összes Bz-s vonalat bezárnák az országban, az sem verné ki a biztosítékot, mert lenne bűnbak, indok. A polgármesterek*, hivatalnokok, média*, mind kézi vezérlés alatt állnak, simán benyelnek mindent. Tökéletesen leképezi a vasút az ország morális és gazdasági állapotát.

 

*tisztelet a kivételnek.

 

 

Előzmény: jbaal (23477)
jbaal Creative Commons License 2023.07.26 0 6 23477

Érdekes, hogy 2013-ban, mikor érettségiztem és érdeklődtem, hogy indul-e tanfolyam, azt mondták, hogy szó sem lehet róla, mozdonyszerelőnek vesznek egy osztálynyi embert, és azok közül pár év munka után a legjobbak mehetnek tovább mozdonyvezetőnek.

Természetesen a legfontosabb kérdésük akkor is az volt, hogy van-e vasutas a családban.

 

Elmehetnek a jó k. anyjukba, mert akkor is látniuk kellett, hogy hányan közleednek a nyugdíj felé, és pár év múlva nem lesz, aki vezessen. Nyilván költeni nem akartak a tanfolyamra egy forintot se.

Igazából remélni tudom, hogy minél több vonat fog kimaradni az InterCity hálózaton meg a budapesti elővárosban, ezen kívül országosan főbb Volán-járatokon meg a BKK-nál is, mert valamiféle társadalmi ellenállás csak akkor várható. Ezeket a mellékvonalakat, dízeles fővonalakat simán le tudják szalámizni a "nincs utas, 20-szal csattog a Bz" szöveggel.

Előzmény: alex_86 (23470)
alex_86 Creative Commons License 2023.07.26 -1 1 23476

Miskolc környékén mást már nem igazán tudsz átterelni. Legfejlebb a szilvásváradi vonalat. De az már a jéghegy csúcsa lenne.

Menetrendi ritkítás, amivel valamit lehetne spórolni, pl a kedvencemet, a szendrői Bz-t vagy a 92-esen az órás sűrítéseket. De nem akarok tippeket adni.

 

De nézd a Volánbusz szemszögét is, ott sincs kolbászból a kerítés és ott is hajmeresztő dolgok zajlanak (12+ órás szolgálatok megszüntetése. 3-4 napot dolgozott egy sofőr egy héten, most minden munkanap jár dolgozni fél napot. Emiatt sokan ott is hagyták a fenébe a céget, kamionoznak.)

Előzmény: M41 2180 (23472)
alex_86 Creative Commons License 2023.07.26 0 0 23475

Mozdonyvezetőkról van szó. A Rail Tours-osok mentették meg a tavaly év végi helyzetet, most Cargósok szól a fáma, akiknek van típus- és vonalismerete.

Előzmény: M41 2180 (23473)
akóR Creative Commons License 2023.07.26 0 0 23474

Egyértelműen -, a kapott minuszaid ellenére is -, igazat adok abban, hogyha Vitézy belenéz a mozdonyszemélyzet közel jövőbeni létszám alakulásába, nem lép -, gondolom ilyen vonat km emelési akcióba.. 
 ..., s mint máshol írták, a feszített munkatempó rohadtul ludas a mostanában bekövetkező, tulajdonképpen Mozdonyvezető hibás balesetekbe.

Előzmény: alex_86 (23470)
M41 2180 Creative Commons License 2023.07.26 -2 0 23473

 más cégekkel tárgyal a Start, hogy "adja kölcsön" munkavállalóit és ők megbízással dolgozzanak

 

-----

 

Azt hogy? 

Ha a Metransnál dolgozok gépkezelőként, mehetek jv-nek Miskolcra? :-D

Előzmény: alex_86 (23470)
M41 2180 Creative Commons License 2023.07.26 -3 0 23472

A 92, 94, 98 102 és még egy rakás más vonalon országosan lehetne ún. módváltás,  az az utasmennyiség elszállítható még a buszos kapacitás komolyabb nevelése nélkül is. Nagyon mondjuk a Volánnál se lehet bővíteni,  sofőr sincs...

 

Persze ez nem a vasútbarát megoldás de az államcsőd szélén tartok tőle nem lesz más megoldás.  

Előzmény: alex_86 (23470)
sz_b Creative Commons License 2023.07.25 -2 0 23471

Tök jó, majd Vitézy és az utódja megint egymást fogják szidni a Facebookon. 😁

Előzmény: alex_86 (23470)
alex_86 Creative Commons License 2023.07.25 -2 0 23470

Ha igaz a zuhanyhíradó, ismét vonatelmaradásokra számíthatunk Miskolc környékén, annyira nincs ember. Többen felmondási idejüket töltik és nyugdíjba is vonulnak.

Cégen belül az emelt órabér, ingyen szállás (kihelyezés) sem vonzó, most más cégekkel tárgyal a Start, hogy "adja kölcsön" munkavállalóit és ők megbízással dolgozzanak. Nyilván az IC fordákról van szó elsősorban. Személyvonatok esetében pedig vagy lesz mv, vagy nem....

Nyilván az új vezetés nyakába fogják varrni mindezt, de az IC üzemidő kibővítésekor is ismert tény volt...

A tiszaúji vonal és Kishidas felső bezárása minimálisan enyhít ezen.

 

Abymot Creative Commons License 2023.07.23 0 0 23469
Előzmény: GIM057 (23468)
GIM057 Creative Commons License 2023.07.23 -1 0 23468

15607-tel ma mi történt? nyládházán állt 1,5 órát reggel. Laza 2,5 óra késéssel ért Fonyódra.

jbaal Creative Commons License 2023.07.21 -1 1 23467

Ja bocsánat, a 40a-t kihagytam az ercsi c. lerakattal, illetve újabban megjelent ott az iváncsai alja vendégmunkás réteg is. Nyilván szabadidejükben ők is bejárogatnak Budapstre portyázgatni.

Előzmény: jbaal (23466)
jbaal Creative Commons License 2023.07.21 -1 1 23466

Nyilván azóta hülyevasutas lett belőle és muszáj volt átvennie ezt a kőkorszaki mávos kommunista mentalitást. Ez soha nem fog kihalni, mert a fiatalokat is azonnal megfertőzik vele már a tanfolyamok alatt.

 

Cigányokkal meg tele az 1-es, 4-6-os villamos, az egész budapesti belváros meg Dél-Pest, a 71, 100a, 120, 142-es vonalak, csepeli, ráckevei HÉV, ilyen alapon akkor azokat is el lehet hanyagolni nyugodtan.

Ahol nincsenek az maximum az 1, 2, 30a vonalak meg a budai busz- és villamosjáratok azon szakaszai, amik elkerülik a nagy parasztelosztókat (Kelenföld, Újbuda, Móricz, Széll Kálmán tér).

Előzmény: 432 184 (23465)
432 184 Creative Commons License 2023.07.20 0 2 23465

Sokat fejlődtél, avagy az üléspont esete az állásponttal:

https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=140716875&t=9119288

 

:)

Előzmény: kez-577 (23463)
alex_86 Creative Commons License 2023.07.20 0 1 23464

Ezt most nem értem, miért nekem címzed, ezt pofázom már lassan egy éve, plusz nyarakon az állandó IC kocsihiányt. Isteni szerencse, hogy a 80c drótosodott 4 évvel ezelőtt, különben a mozdonyok is a Balatonnál lennének.

Előzmény: kez-577 (23463)
kez-577 Creative Commons License 2023.07.20 -2 0 23463

Gyere és mutasd meg!Mutasd meg mikor,mivel,kivel,és miből legyen,lenne kocsi?Amikor gyakran 80 kocsiből egyetlen egy sincs,ami hibátlan,és mehetne vonatba,gyere és nézz meg egy vasárnapot a nagyfaluban,ahogy a cigányokkal teletömött icéitek kapják a kocsikat.

Előzmény: alex_86 (23452)
dojcstomi Creative Commons License 2023.07.19 -6 2 23462

Gazdagéknál járnak Halberstadti kocsik is, amiket szerettem. Hogy Miskolcon mikor közlekedtek ilyenek utoljára idejét se tudom már. Talán 7 éve?

 

Ha átmegyek a Délibe csak nézek, hogy gazdagéknak mi jár. Mondjuk Buda és Pest közt is éles a kontraszt. Csak hogy maradjunk a kötöttpályánál... télen: budai villamosokon van fűtés, pestieken nem sűrűn. (ha átmegy Budára is, akkor talán, ha nem akkor odafagysz az ülésre :D)

 

Utazóközönség budai villamosokon: a nagy "parasztelosztókat" (pl. Móricz, Moszkva, Újbuda központ) kivéve hajléktalan vagy alkesz figurák nem nagyon vannak a járatokon.

 

Ezzel szemben a pesti villamosokon: 24-es, 37-es, 28-as és hasonló járatokon millió lepattant figura, ellenőrrel még soha nem találkoztam ezeken.

 

Az ellenőrök is elég furán működnek. Pl. 2-esen is csak a Jászaitól visszafelé a Széchenyi térig ellenőriznek, az Akadémiánál köddé válnak.

 

41-esen is Clark Ádám tér környékén szálltak fel. Szóval az az érzésem, ahol nagyobb turistafogásra van esélyük és kevesebb lepattant figurára, ott ellenőriznek. A többi le van...

 

De mondjuk a Kőbányáról Óbudáig közlekedő 9-es utazóközönségének változása Buda felé haladva izgi szociológiai tanulmány lehetne.

Fun fact: egyszer láttam, amint ominózus járatról két "tisztogatós" BKK-s figura a Báthory utca című megállónál lecibált egy hajléktalan fazont vmelyik hátsó ülésről. Állítólag büdös volt, én ugyanott szálltam le, de előrébb nem éreztem semmilyen szagot.

Előzmény: jbaal (23458)
dojcstomi Creative Commons License 2023.07.19 0 1 23461

Jó poén volt a múltkor, amikor Hatvannál vagy 10-15 fő még úgy gondolta jó vicc lesz, ha még beülnek mellénk az IC kocsiba. :D Természetesen mindenki Budapestre jött.

Előzmény: lazlooow (23449)
dojcstomi Creative Commons License 2023.07.19 0 0 23460

OK, de ha tényleg van rajta 3 posta Bhv, akkor általában megy is rájuk a szöveg, hogy a vonat első/utolsó (attól függ merre megy) 3 kocsija lezárva közlekedik. Miskolcról Pestre általában az utolsó kocsikat zárják le. A kínos az egészben, hogy ezek rendszeresen történnek, nem csak úgy néha-néha.

 

Viszont helyette kap belőle a 22-esben is. Hát régi szép idők, amikor még volt 23-as kocsi. Helyette most kapsz bisztrót, ami vagy van vagy nincs, de ott papíron nem lehet egy egész utat eltölteni, főleg ha nem fogyasztasz.

Előzmény: ELK671 (23447)
ELK671 Creative Commons License 2023.07.19 0 3 23459

Ezt a témàt,màr màsik topikban is feszegették,hogy hibrid IC-ként kellene,hogy közlekedjen.

Úgy valóban mindenki eldöntheti mit akar,és îgy az IC is egy magasabb komfortot képviselne,mert szerintem nagyon sokan nem oda ülnének.

 

Sajnos az IntercityRapid időszak elmúlt,amikor tényleg sehol nem àll meg egy vonat. Be kell làtni,nincs is annyi utas mint 20-25 éve. Legalàbbis tàvolsàgi vonalakon tuti,agglo az màs kérdés a rengeteg kiköltözés miatt.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!