Keresés

Részletes keresés

paca664 Creative Commons License 2021.04.12 0 2 25271

A cikk kommetjeit el kell felejteni, ritka felületes és laikus interpretáció.

Előzmény: alkotasu (25268)
paca664 Creative Commons License 2021.04.12 0 2 25270

Az megvan hogy a KISS 600 utast (csak ülő utasokra van hitelesítve) visz 150 méternyi emeletes dobozban, ez meg 700-at (ülő + állók) vinne 120 méternyi egyszintes dobozban? A matek nagyjából egyértelmű.

Előzmény: alkotasu (25264)
paca664 Creative Commons License 2021.04.12 0 2 25269

Az, hogy Kormányhatározat is van a Kálvin tér - Kunszent és hasonló viszonylatokról, az nyilván nem szempont. Majd két vonat között oda-vissza építgetik a peront vagy fél métereket ugrálnak az utasok.

Előzmény: 7-es troli (25257)
alkotasu Creative Commons License 2021.04.11 -1 2 25268

Miért? A nagyvasút ugyanúgy sok embert szállít, sőt nagyobb sebességgel, tehát baleset esetén súlyosabb sérülések lehetnek. A KISS is elővárosi vonat, a HÉV is, csak az előbbi 160-as sebességre képes, a HÉV meg jó, ha 80-nal mehet. (Esetleg felemelik majd a pályasebességet 100-ra? De akkor is lényegesen lassabb.)

Szóval értem én, hogy jó lett volna a Stadler, csak a cikkben felsorolt érvek sántítanak nagyon szerintem.

Előzmény: riezaK (25266)
alkotasu Creative Commons License 2021.04.11 -1 0 25267

Ez lehetne igaz is, csak az a bajom, hogy az emeleti részről sokkal nehezebb az embereket menteni a sok lépcső miatt. Úgy is mondhatnám, hogy nem csak a kocsiperonról kell embereket menteni szükség esetén. És egy súlyos baleset esetén nem egy ember mászkál fel-le a hordággyal, hanem az leadható másik párosnak.

Egy lépcsőn viszont sokkal nehezebb cipelni egy sérült emberrel megterhelt hordágyat.

 

És akkor a légtérről még nem volt szó, ami szintén indok a cikk szerint.

Előzmény: CorsairS (25265)
riezaK Creative Commons License 2021.04.11 0 0 25266

Szóval ezek szerint van két követelmény, ami nem érvényes a beszerzés alatt álló KISS-ekre, de érv egy új beszerzésnél? Vagy hogyan van ez?

 

 

Szerintem a HÉV-re más számok vonatkoznak mint a nagyvasútra.

Előzmény: alkotasu (25264)
CorsairS Creative Commons License 2021.04.11 0 3 25265

A mentésnél szerintem inkább az játszik szerepet, hogy milyen magas padlószintről kell lementeni az embereket sínkorona szintre. Lehet Kissnél az alacsonyabb belépő magasság (+lépcső) miatt gyorsabb a mentés, míg a metrós padlónál már mondjuk létrázni kell kifele.

Előzmény: alkotasu (25264)
alkotasu Creative Commons License 2021.04.11 -1 2 25264

A cikk hivatkozik egy másik portálra, ahol meg ez olvasható:

 

"De egészségügyi és biztonsági aggályokat is felsorolnak: a több mint 700 férőhelyes járművön egészségügyi követelmény a légtérfogat maximalizálása, és “felszíni szakaszon a magaspadlós járműről az utasmenekítés minimálisan elvárt időn belül nem biztosítható” – áll a feljegyzésben."

 

Ez így szép, csak azt nem tudom, hogy a KISS-ekre ez mennyiben igaz? Egyrészt a lényegesen kisebb belmagasság sokkal kisebb légteret eredményez, illetve a lépcsőjárás, egységnyi ajtóra jutó utasszám szintén szintén hosszabbítja az utasmenekítés idejét.

Szóval ezek szerint van két követelmény, ami nem érvényes a beszerzés alatt álló KISS-ekre, de érv egy új beszerzésnél? Vagy hogyan van ez?

Előzmény: Ashi Valkoinen (25260)
nemeza Creative Commons License 2021.04.10 0 0 25263

Magasperonos ahhoz kell, ahol meglévő metróvonalra kijáró szerelvények lesznek.

Nem árt ha ezek két áramneműek, vagy legalábbis elketyegnek a metrós alacsonyabb feszültségszintről és van papucsuk is.

A többi esetben jobb lenne az AP és 25kV AC / 1kV DC kétáramneműség.

Előzmény: r1232 (25262)
r1232 Creative Commons License 2021.04.10 0 8 25262

Az alacsonypadlós kitétel nem véletlen került bele, ugyanis szak ílyen járművek lennének használhatók a jelenlegi infrastruktúrán. Mert az naiv elképzelés, hogy az elkövetkező pár évben átépülne az infra, a peronok. A magas peronokhoz sok helyen komoly átépítés lenne szükséges, ami nem csak a HÉV pályát érintené.

Magaspadló esetén szvsz 10 éven belül nem lennének használhatók az új szerelvények.

 

Előzmény: 7-es troli (25257)
7-es troli Creative Commons License 2021.04.09 0 1 25261

Szuper összefoglaló 

Előzmény: Ashi Valkoinen (25260)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2021.04.09 -1 13 25260

Az a baj, hogy a Telex-cikkben (más cikkekkel ellentétben) nagyon is előveszik az ár kérdését, és a 12,5 millió eurós vételár a 2014-2015-ös FLIRT-beszerzésekhez, figyelembe véve az EUR/HUF árfolyam változását, a nyersanyagok árának és a munkaerőköltségnek növekedését teljesen rendben van. 

 

Ennyibe került egy 120 méteres, nem TESCO-gazdaságos villamos motorvonat.

 

A kontextus kedvéért:

FLIRT - 60 - 2006 - 4,82 millió EUR/db

FLIRT - 4 - 2012 - 5,08 millió EUR/db

FLIRT - 42+6 - 2013 - 5,56 millió EUR/db

FLIRT - 21 - 2015 - 4,134 millió EUR/db (Ekkor a változó TSI miatt a FLIRT már kifutó modell volt.)

FLIRT3 - 10 - 2016 - 6,845 millió EUR/db

 

Ezek 75 méteres, alacsonypadlós, egyszintű vonatok.

 

2021-ben egy 120 méteres vonatra a 12,5 millió EUR/db elég reális ár.

Előzmény: 7-es troli (25257)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.04.09 0 3 25259

"remelem a két európai gyártó ujra indul majd, egy-egy magas peronhozhoz kompatibilis tipusokkal, versenykepes(ebb) árral."

 

 

Ha nem ők a nyerők nem teljesen mindegy?

Előzmény: 7-es troli (25257)
7-es troli Creative Commons License 2021.04.09 0 0 25258

De lehet itt off a téma.

Előzmény: 7-es troli (25257)
7-es troli Creative Commons License 2021.04.09 -3 0 25257

Ha szamos országban jók a magasított peronhoz illeszkedő szerelvények, akkor nekünk is jónak kell lennie!

remelem a két európai gyártó ujra indul majd, egy-egy magas peronhozhoz kompatibilis tipusokkal, versenykepes(ebb) árral.

Már eleve a tender kiírásakor felesleges volt az ap megkövetelése. Mikor tanulják már meg végre az illetékesek, hogy peront olcsóbb épiteni, mint az ap járművek beszerzése, főleg a hév-szeru elővárosi uzemeknél. Az esetleges vasút vonalakra való kijárást meg ujra kell gondolni, tenyleg szükség van-e rá mindenhol, ahova azt elképzelték. Talán a ráckevei ãg es a mellette futó vasútvonalnãl lenne erre szükség, de hiszem, h ott is megepithetoek lennének a szintben az új szerelvenyekhez illeszkedő peronok.

Előzmény: Szajci (25255)
Dante001 Creative Commons License 2021.04.09 0 7 25256

De jó lesz, az új metrókkal is milyen jól jártunk. Ja, nem.

Előzmény: Szajci (25255)
Szajci Creative Commons License 2021.04.09 0 0 25255

Tény viszont, hogy egy új eljárásban – ha kiveszik a kötelező elemek közül az alacsonypadlót, és néhány sokak szerint felesleges drágító elemet – jóval olcsóbb árakat lehet elérni.

 

Ha kiveszik az alacsonypadlót, akkor az oroszok lesznek a befutók szerintem.

 

Más kérdés: mi az a néhány, sokak szerint felesleges drágító elem? Én nem vagyok szakmabeli, így nem értem mire gondolnak

Előzmény: rom templom (25254)
rom templom Creative Commons License 2021.04.09 0 0 25254
Előzmény: GARFIELD (25242)
_nyunyuka Creative Commons License 2021.04.07 -3 2 25253
1047 005-2 Creative Commons License 2021.04.06 0 0 25252

Pedig ismerték a mondást,hogy aki korpa közé keveredik....

Előzmény: Szajci (25251)
Szajci Creative Commons License 2021.04.06 0 0 25251

hát nem jó hír :(

Előzmény: rom templom (25250)
rom templom Creative Commons License 2021.04.06 -1 0 25250

A NER-hez/kormányhoz közeli Index is félig meddig eltemeti a Hév-tendert:

https://index.hu/belfold/2021/04/05/mi-allhat-a-felfuggesztett-hev-tender-hattereben-/

Előzmény: GARFIELD (25242)
kacsa! Creative Commons License 2021.04.05 0 1 25249

Ezt én is olvastam, de felmerült bennem a kérdés, hogy ezt másfél kilométerenként megállva, üveghangon pörgetett klímával oldta meg a stadler, vagy szigorúan 50-nel, megállás nélkül?

Nagyon okos vagyok már akkus járművekből (elektromos roller :D ) és igazán nem mindegy; a cikkből nem derült ki.

Előzmény: Szajci (25240)
Szajci Creative Commons License 2021.04.05 0 0 25248

Valóban, ott nem is néztem, hogy mi a helyzet. Köszi az infót!

Előzmény: GARFIELD (25242)
paca664 Creative Commons License 2021.04.05 0 1 25247

Annak idején Dunakesziről is ezt mondták, itt ebben a topikban is...

Előzmény: r1232 (25245)
Vendégsín Creative Commons License 2021.04.03 0 0 25246

Flirt és Flirt 3 együttes üzeme, illetve esetleg ilyenkor előfordult fékoldási zavar. Van-e valakinek tapasztalata?

r1232 Creative Commons License 2021.04.03 0 2 25245

Pontosan. Szvsz ez egy érdekcsoportok közti konfliktus felszínre került eleme..

Előzmény: GARFIELD (25242)
rom templom Creative Commons License 2021.04.03 0 2 25244

"Gulyás Gergely vezette Miniszterelnökség és Mager Andrea nemzeti vagyon kezeléséért felelős miniszter sajtóosztálya nem reagált az arra vonatkozó kérdéseinkre, hogy az orosz cég és az orosz állam kérte-e a tender újraindítását. A MÁV és a Transmashholding magyar leányvállalata sem válaszolt a megkeresésünkre."

Így nem túl könnyű korrekt tájékoztatást adni. Egy cáfolat sokat lendíthetne az ügyön...

 

Előzmény: GARFIELD (25242)
HBweb hu Creative Commons License 2021.04.03 0 1 25243

Ebben az orosz témában a legszínvonalasabb cikk egy április 1-i "hír" volt. 

Előzmény: Szajci (25241)
GARFIELD Creative Commons License 2021.04.03 -1 3 25242

Most nézem az EKR-t, nincs semmi változás. Nem tudom honnan szedik az infót, de firkászok csodákra képesek.... Tárgyalásos közbeszerzési eljárásban a végső ajánlatban lesz ár. Jelenleg ez még nem tudható.

Előzmény: Szajci (25241)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!