Ma meg legyártottam a célszerszámot a másik szíj feszítőgörgőjének előfeszítéséhez, gyakorlatilag egy hosszú szárú 10-es imbusz rövid szárát vágtam le kb 22 millisre a hajtástól mérve, ezt be tudom pilinckázni a sárvédő lemeze és a feszítőgötgő közt, befordítva a helyére már illik a lyukba, és tudom vele állítani a szíjfeszességet mielőtt meghúznám a rögzítőcsavart.
Ha valaki még nem futott bele, erről a görgőről van szó
Tudja valaki a 2002- es évjáratú M16A1 motorkódú Liana generátorszíj méretét?
Út közben szálakra hasadva elhagyta a motorteret, valószínűleg egy kavicsot kaphatott, attól tud ilyet csinálni, ha bekapja a tárcsa meg a szíj közé.
Csak így most ugye nincs minta, se javítási könyv, a UNIXnál meg 3 méret is van a találati listában, nem tudom melyi kéne rá. Akinek van infója, írja meg legyen szíves, nem akarok mindháromból venni, hogy egyik csak jó lesz.
A hátsó kerékívnél roszdásodik hajlamos rohadni a Liana, mi a teendő:
* kellően passzíválva/ cinkezve/ rozsdátlanítva az egész alvázat le kell kenni alvázvédővel 2-3 évente, és nem fog rohadni semelyik kerékív. Meg a küszöb se. * A kerékív egyébként belülről rohad, onnan is le kell kezelni * A hólyagosodás az jelenti, hogy alatta már vízpára van, rohad a vas, le kell csiszolni, újrafesteni.
Vettem rozsdamentes hátsó kipufogó szakaszt két éve, mostanra elengedett a hegesztés a dob és a hátsó cső között, mert az nem volt saválló varrat! Amint megveszed, passziváld a varratokat, hogy egy hegesztést megspórolj :)
A multimeter lassu mintavetlezesu-felbontasu--- es atlagol a meres soran-ezert pl akku feszultseg meresre, az a baj, ilyen pontos mereshez oszciloszkop kell sajnos, az dragabb eszkoz sajnos.
A katalizator nem birja, azt sem tartosan ha mindig betolgattak az autot elotte az elozo tulajnal...
Köszi, igen sajnos normálisan csak oszcilloszkóppal lehet vizsgálni a lambda szondát. Anno a Clio - mon kiprobaltam mit lát egy multimeter, de azzal csak annyit láttam hogy ugrál a feszültség, tehát van jel. A jel minőséget viszont csak szkóppal lehet. Itt a liana hibakód jel megszakadasra utalt, nem jelalak hibára. Ebből arra következtetek, hogy vagy a csati rosszalkodott, (öregedés, hőhatás) vagy tavaly szar minőségű szondát tettek bele, kb. 10ezer km van benne. Egy jó szonda minimum ennek a 10x set kellene hogy birja
Jobb szervizekbe tudjak merni oszciloszkoppal a lamda szonda hibat-mindkettot bontas nelkul-csak ugye igy ott kevesebb penz landol-ha van bontas, van oradij....tehat, ha rossz mas a kimeno jel, feszultsegvaltozas van rajta a K azaz kappa legaram tenyezo miatt, 1kg nem liter benzinhez kell 16 kg levego, akkor tokeltes az eges.
Akkor is le tud allni magatol a motor, nekem volt ilyen a 94 es swiftnel, ha a testkabel, el van, meg van torve, vagy agyonkorrodolat, ahogy mozog az auto, beleng a kabel es kihagy a gyujtas.Erre gondoltak a gyartok, ezert ket negativ testkabelt tesznek minden autora, meg ha nem is lathato, van egy az akkutol a kaszniig,meg egy a sebvalto kaszni kozott, nekem mindketto tropa volt, es amikor atvaltottam a sebesseget, akkor allt le sebvaltas kozbe.
A fotengely jelado tartalekja itt a liana nal a vezermutengely jelado, ha az elso kimegy leveszi a gyujtashoz a jelet a vezermutengely jeladorol.
Kovács alkatrész (Szeged), Unix, Cromax, Láng, Bárdi. Általában Walker márkát szoktak ajánlani (jó minőségű) vagy valami Sagemet. A vaterán is szokott lenni!
Szerencsésen hazaértünk Debrecenből, igaz a fővárosi forgalmat nem tolerálta hétfőn 14 h-kor. 4 x volt kényszerpihenő, az utolsónál már 15 percet vártam, mire elindult, és 90-s tempónál az M7-n Lepsénynél is megállt. Másnap volt gyertyacsere, trafócsere, gyújtókábelcsere, műszeres vizsgálat semmi hibával úgy, hogy a csatlakoztatott műszerrel 2 x is leállt. Másnap vezérműtengely jeladó csere sem vált be. Délután főtengely jeladó csere és most 50 km után 130-s tempóban még nem állt le. Hurrá!! ÉS KÖSZÖNET!!!!!!!!!!!!! A szervizbe ugyan is nem akarták elhinni, hogy ez a baja! Holnap megyünk Budapestre remélem nem lesz gond vele. Közben van még 2 problémám, az egyik a klímakompresszor nagy hangja és hogy gázadáskor megáll. Levettem az elejét nem nagyon volt rozsdás, egy kicsit felcsiszoltam, de nem változott semmi. A távtartó alátét a helyén van.
A másik, hogy a jobboldali levegőnyíláson csak hideg levegőt fúj a ventilátor. Ennek mi lehet az oka??????????
Tegnap törölve lett a hibakód. Ma mentem vele 30 km-t, nem jött elő megint a hiba (nem világít a MIL). Lehet, hogy csak a csatlakozás tökéletlen. Megnézem a csatit jobban, reggel csak megmozgattam kicsit indulás előtt, de nem húztam szét.
Köszi! Közben megtalaltam a szerelesi útmutatóban, es tenyleg az elso. Sajnos nem tudom milyen, holnap kideritem ha van rajta markajelzes. Kereskedo rakta be mielott megvettem tole az autot.
Volt valakinek p0130-as hibakodja? Elvileg az 1-es lambda szonda hibajara utal, de az szinte új. Melyik szondára utal ez a kód, az elsőre, vagy amelyik a katalizátor után van? Tudja esetleg valaki?
Az NGK IFR6J11 (IFR6E11) kibírja az előírt 105.000 km-t
Az olyan tanácsokkal hogy NGK-t, Brisket, Boscht, Densot stb tegyél bele (de pontos típust nem mondanak) az a gond hogy mindegyik gyártónak vannak a típushoz olcsóbb anyagokból készült gyertyái is. Ezek is használhatók de gyakrabban kell cserélni (akár 20-25.000 km) Ha ilyen gyertyával próbálod az előírt 105.00 km csereperiódust tartani az nem fog menni.
A féltengely gumiharangnál tud bekerülni kosz,por. Általában injekcióval szoktak belerakni kenőzsírt vagy folyadékot. Bár ha nagy morgással jár akkor szerintem nem ez lesz a baja.
Korábban az 1-s hengernél a műszer jelzett gyújtáskimaradást. A trafó cserét követően most egy rövid próbaút alatt és a műhelyben járatva magas fordulaton, alapjáraton nem jelez semmi hibát. Azt kérték hagyjam ott az autót és majd használat közben hátha valami előjön. Na én inkább bízom a fórumon a tapasztalt hozzászólóknak. Egyébként köszi a választ.