Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2019.04.16 0 0 16048

Én flex tokmánykulccsal csináltam, teljesen fasza az is.

Előzmény: Schnitt (16047)
Schnitt Creative Commons License 2019.04.15 0 0 16047

Köszi, megrendelve, holnap átveszem, szerdán beépítés.

Ma meg legyártottam a célszerszámot a másik szíj feszítőgörgőjének előfeszítéséhez, gyakorlatilag egy hosszú szárú 10-es imbusz rövid szárát vágtam le kb 22 millisre a hajtástól mérve, ezt be tudom pilinckázni a sárvédő lemeze és a feszítőgötgő közt, befordítva a helyére már illik a lyukba, és tudom vele állítani a szíjfeszességet mielőtt meghúznám a rögzítőcsavart.

 

Ha valaki még nem futott bele, erről a görgőről van szó

https://alkatreszek.hu/public/images/as_tcd_kepek2/0204/531089910.jpg

Előzmény: Törölt nick (16046)
Törölt nick Creative Commons License 2019.04.15 0 0 16046

Szia!

 

4PK841 számú kell, tehát 841 mm a hossza.

Előzmény: Schnitt (16045)
Schnitt Creative Commons License 2019.04.14 0 0 16045

Sziasztok!

 

Tudja valaki a 2002- es évjáratú M16A1 motorkódú Liana generátorszíj méretét?

Út közben szálakra hasadva elhagyta a motorteret, valószínűleg egy kavicsot kaphatott, attól tud ilyet csinálni, ha bekapja a tárcsa meg a szíj közé.

Csak így most ugye nincs minta, se javítási könyv, a UNIXnál meg 3 méret is van a találati listában, nem tudom melyi kéne rá. Akinek van infója, írja meg legyen szíves, nem akarok mindháromból venni, hogy egyik csak jó lesz.

 

Köszi előre is.

Thomas Webberg Creative Commons License 2019.04.14 0 0 16044

Sajnos ez tényleg így van, tapasztalom. Viszont a két lemez közé nem tudom hogyan juttatom majd be a rozsda átalakító festéket... 

Előzmény: AGazdi (16043)
AGazdi Creative Commons License 2019.04.12 0 0 16043

A hátsó kerékívnél roszdásodik hajlamos rohadni a Liana, mi a teendő:

* kellően passzíválva/ cinkezve/ rozsdátlanítva az egész alvázat le kell kenni alvázvédővel 2-3 évente, és nem fog rohadni semelyik kerékív. Meg a küszöb se.
* A kerékív egyébként belülről rohad, onnan is le kell kezelni
* A hólyagosodás az jelenti, hogy alatta már vízpára van, rohad a vas, le kell csiszolni, újrafesteni.

Előzmény: pathfinder1000 (15987)
AGazdi Creative Commons License 2019.04.12 0 0 16042

Vettem rozsdamentes hátsó kipufogó szakaszt két éve, mostanra elengedett a hegesztés a dob és a hátsó cső között, mert az nem volt saválló varrat!  Amint megveszed, passziváld a varratokat, hogy egy hegesztést megspórolj :)

Előzmény: Batika62 (16036)
VoltKatona(Lee) Creative Commons License 2019.04.12 0 1 16041

A multimeter lassu mintavetlezesu-felbontasu--- es atlagol a meres soran-ezert pl akku feszultseg meresre, az a baj, ilyen pontos mereshez oszciloszkop kell sajnos, az dragabb eszkoz sajnos.

A katalizator nem birja, azt sem tartosan ha mindig betolgattak az autot elotte az elozo tulajnal...

Előzmény: Thomas Webberg (16040)
Thomas Webberg Creative Commons License 2019.04.07 0 1 16040

Köszi, igen sajnos normálisan csak oszcilloszkóppal lehet vizsgálni a lambda szondát. Anno a Clio - mon kiprobaltam mit lát egy multimeter, de azzal csak annyit láttam hogy ugrál a feszültség, tehát van jel. A jel minőséget viszont csak szkóppal lehet. Itt a liana hibakód jel megszakadasra utalt, nem jelalak hibára. Ebből arra következtetek, hogy vagy a csati rosszalkodott, (öregedés, hőhatás) vagy tavaly szar minőségű szondát tettek bele, kb. 10ezer km van benne. Egy jó szonda minimum ennek a 10x set kellene hogy birja

Előzmény: VoltKatona(Lee) (16039)
VoltKatona(Lee) Creative Commons License 2019.04.07 0 0 16039

Jobb szervizekbe tudjak merni oszciloszkoppal a lamda szonda hibat-mindkettot bontas nelkul-csak ugye igy ott kevesebb penz landol-ha van bontas, van oradij....tehat, ha rossz mas a kimeno jel, feszultsegvaltozas van rajta a K azaz kappa legaram tenyezo miatt, 1kg nem liter benzinhez kell 16 kg levego, akkor tokeltes az eges.

Előzmény: Thomas Webberg (16031)
VoltKatona(Lee) Creative Commons License 2019.04.07 0 1 16038

Akkor is le tud allni magatol a motor, nekem volt ilyen a 94 es swiftnel, ha a testkabel, el van, meg van torve, vagy agyonkorrodolat, ahogy mozog az auto, beleng a kabel es kihagy a gyujtas.Erre gondoltak a gyartok, ezert ket negativ testkabelt tesznek minden autora, meg ha nem is lathato, van egy az akkutol a kaszniig,meg egy a sebvalto kaszni kozott, nekem mindketto tropa volt, es amikor atvaltottam a sebesseget, akkor allt le sebvaltas kozbe.

A fotengely jelado tartalekja itt a liana nal a vezermutengely jelado, ha az elso kimegy leveszi a gyujtashoz a jelet a vezermutengely jeladorol.

Előzmény: gs55 (16035)
Kopter87 Creative Commons License 2019.04.06 0 1 16037

Szia!

 

Kovács alkatrész (Szeged), Unix, Cromax, Láng, Bárdi. Általában Walker márkát szoktak ajánlani (jó minőségű) vagy valami Sagemet. A vaterán is szokott lenni!

 

Üdv.

Előzmény: Batika62 (16036)
Batika62 Creative Commons License 2019.04.06 0 0 16036

Sziasztok!

 

Hol tudnék venni 2005 1,3 liana sedánhoz hátsó kipufogó dobot.

Elöre is köszönöm a segitséget!

gs55 Creative Commons License 2019.04.04 0 1 16035

Szerencsésen hazaértünk Debrecenből, igaz a fővárosi forgalmat nem tolerálta hétfőn 14 h-kor. 4 x volt kényszerpihenő, az utolsónál már 15 percet vártam, mire elindult, és 90-s tempónál az M7-n Lepsénynél is megállt. Másnap volt gyertyacsere, trafócsere, gyújtókábelcsere, műszeres vizsgálat semmi hibával úgy, hogy a csatlakoztatott műszerrel 2 x is leállt. Másnap vezérműtengely jeladó csere sem vált be. Délután főtengely jeladó csere és most 50 km után 130-s tempóban még nem állt le. Hurrá!! ÉS KÖSZÖNET!!!!!!!!!!!!! A szervizbe ugyan is nem akarták elhinni, hogy ez a baja! Holnap megyünk Budapestre remélem nem lesz gond vele. Közben van még 2 problémám, az egyik a klímakompresszor nagy hangja és hogy gázadáskor megáll. Levettem az elejét nem nagyon volt rozsdás, egy kicsit felcsiszoltam, de nem változott semmi. A távtartó alátét a helyén van.

A másik, hogy a jobboldali levegőnyíláson csak hideg levegőt fúj a ventilátor. Ennek mi lehet az oka?????????? 

Thomas Webberg Creative Commons License 2019.04.04 0 0 16034

Üdv!

 

Tegnap törölve lett a hibakód. Ma mentem vele 30 km-t, nem jött elő megint a hiba (nem világít a MIL). Lehet, hogy csak a csatlakozás tökéletlen. Megnézem a csatit jobban, reggel csak megmozgattam kicsit indulás előtt, de nem húztam szét.

Előzmény: Veber77 (16032)
Thomas Webberg Creative Commons License 2019.04.03 0 0 16033

Köszi! Közben megtalaltam a szerelesi útmutatóban, es tenyleg az elso. Sajnos nem tudom milyen, holnap kideritem ha van rajta markajelzes. Kereskedo rakta be mielott megvettem tole az autot. 

Előzmény: Veber77 (16032)
Veber77 Creative Commons License 2019.04.03 0 0 16032

Hi

 

egyes szonda, milyen lett belerakva?

 

Előzmény: Thomas Webberg (16031)
Thomas Webberg Creative Commons License 2019.04.03 0 0 16031

Sziasztok!

 

Volt valakinek p0130-as hibakodja? Elvileg az 1-es lambda szonda hibajara utal, de az szinte új. Melyik szondára utal ez a kód, az elsőre, vagy amelyik a katalizátor után van? Tudja esetleg valaki? 

vakeger30 Creative Commons License 2019.03.31 0 0 16030

Szia,

 

Köszönöm, holnap megyek megnézni mi a helyzet és erre is ránézetek.

 

T

Előzmény: Kopter87 (16025)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.31 0 0 16029

"előírt 105.00 km csereperiódust"

javítva: előírt 105.000 km csereperiódust

Előzmény: Törölt nick (16028)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.31 0 1 16028

Ez elég szegényes infó :)

Az NGK IFR6J11 (IFR6E11) kibírja az előírt 105.000 km-t

Az olyan tanácsokkal hogy NGK-t, Brisket, Boscht, Densot stb tegyél bele (de pontos típust nem mondanak) az a gond hogy mindegyik gyártónak vannak a típushoz olcsóbb anyagokból készült gyertyái is. Ezek is használhatók de gyakrabban kell cserélni (akár 20-25.000 km) Ha ilyen gyertyával próbálod az előírt 105.00 km csereperiódust tartani az nem fog menni.

 

Előzmény: gs55 (16023)
Veber77 Creative Commons License 2019.03.31 0 0 16027

vagy ha nem akarsz drágát tegyél bel brisk gyertyát nekem az van benne

 

Előzmény: gs55 (16026)
gs55 Creative Commons License 2019.03.31 0 0 16026

Köszi az ötletet, ha sikeresen vissza is érünk Debrecenből 2x350 km maximum 110 km/h ,akkor azt is kicserélem. 

Előzmény: Veber77 (16024)
Kopter87 Creative Commons License 2019.03.30 0 0 16025

Szia!

 

A féltengely gumiharangnál tud bekerülni kosz,por. Általában injekcióval szoktak belerakni kenőzsírt vagy folyadékot. Bár ha nagy morgással jár akkor szerintem nem ez lesz a baja.

 

Esetleg nem a kerékagy "lóg"?

 

üdv.

 

Előzmény: vakeger30 (16019)
Veber77 Creative Commons License 2019.03.30 0 0 16024

tegyél bele ngk-t

 

Előzmény: gs55 (16023)
gs55 Creative Commons License 2019.03.30 0 0 16023

Pontosan nem tudom, csak annyit láttam, hogy 2 elektródája van és teljesen újszerű. A szerelő azt mondta nem régen cserélhették.

Előzmény: Törölt nick (16021)
gs55 Creative Commons License 2019.03.30 0 0 16022

Korábban az 1-s hengernél a műszer jelzett gyújtáskimaradást. A trafó cserét követően most egy rövid próbaút alatt és a műhelyben járatva magas fordulaton, alapjáraton nem jelez semmi hibát. Azt kérték hagyjam ott az autót és majd használat közben hátha valami előjön. Na én inkább bízom a fórumon a tapasztalt hozzászólóknak. Egyébként köszi a választ.

Üdv: GS

Előzmény: vakeger30 (16018)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.30 0 0 16021

Milyen gyertya van benne és mikor volt cserélve?

Előzmény: gs55 (16016)
vakeger30 Creative Commons License 2019.03.30 0 0 16020

Bocs, jobb oldal.

T

Előzmény: vakeger30 (16019)
vakeger30 Creative Commons License 2019.03.30 0 0 16019

Sziasztok,

 

Van egy kis bajom a 2005 1,6 Lianámmal. Bal oldal első kerék felől morog, mintha két felület csiszolódna egymáshoz.

Fékek rendben, nyerget cseréltek gyíkos volt az egyik dugattyú és kitartott, de a hang nem tűnt el.

Nem a kerék csapágy, szabadon forgatva nincs hangja.

A hang menet közben jön, nem terhelés függő, kanyarban, egyenesen, lassan, gyorsan mindig megvan a hang, kerék fordulat függő.

A szerelő a féltengely belső felére tippel, de ötlete nem nagyon van mit lehetne csinálni.

 

Tudom nem távgyógyász senki, de találkoztatok már hasonlóval?

 

T

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!