A vezérlőpanelen tudsz mérni valami műszerrel? Elsőként rá kellene mérni a betápra, hogy megkapja-e a hálózati feszt... Aztán a bekapcsoláskor átenged-e mindkettő, majd a kapcsolóüzemű alacsonyfeszültségű táp pufferjén kellene megnézni a feszültségszintet..
Hát sajnos nem tudok vele továbblépni. Az érdekes az, hogy amikor szétszedem kitakarítom akkor egy pár napig megy rendesen. Aztán megint nem. Most szétszedtem a vezérlést azt is kitakarítottam, átnéztem hátha látok rajta valamilyen hibát, valami forrasztás kimozdult, de nem találtam. De most megint megy gondolom pár napot. Ebből következtetve valamilyen kontakt hiba lehet vagy forrasztás ami nem látszik és amikor piszkálom akkor jó egy ideig, aztán megint szétrázza. Sajnos ez már meghaladja a képességeimet.
Van köztetek olyan aki vállalná a javítását nem márkaszervizes áron?
Nos, köszönöm az eddigi tanácsokat, tényleg nagyon hasznosnak bizonyultak, de elengedem ezt a gépet. nagyon úgy tűnik, hogy számomra nem rentábilis a javítása. Esetleg ha valakinek kellene egy Electrolux EnergySmart EDC 67550W kondenzációs szárítógép panelhibásan, az ingyen elviheti még 1-2 napig azután kiteszem a kocsibejáróra. Ha addig szól valaki (mail publikus az adataimnál) akkor tartom még kicsit tovább.
- koszi az otletet, letisztitottam a egy kicsiket megigazitottam a dob palaston a ket vezetosavon csuszo szenkefeket es megjavult, rendeltem is bele ket uj szenkefet, mert kopottak mar.
A motor megy! A régi kondikkal is szépen indul és az új 5uF-ossal is megy rendesen. Ezek szerint mégis csak az elektronika a baja... a kérdés hogy javítható-e vagy csak újban (cserében) lehet gondolkodni? ...mintha korábban hallottam volna olyan srácról aki javított elektronikákat, hallott valaki ilyen lehetőségről?
Az elektronikán minden úgy működik ahogy kell a motorindítás kivételével! A relék ott is kapcsolnak, csak a relé bemenetére nem jut el a kapcsolandó feszültség. Egyébként szemrevételezéssel semmi baja nem látszik, nincs púpos, vagy kifolyt kondi, égett vagy kipukkant félvezető alkatrész és a nagyítóval törött forrasztást sem találtam.
Virtuális szondát használ: a motor áramfelvételéből, a be és kilépő levegő hőmérsékletéből, valamint a fűtés teljesítményéből számol egy értéket; ha ez a megadott sávon kívül esik, adja a jelzést.
Nagyon úgy néz ki, hogy elektronika bajos lett a cucc! Bár még nem mertem közvetlenül feszültséget kapcsolni a motorra, de sikerült beazonosítani azt a relét ami feszt kapcsol a motorra és az sem kap semmilyen feszültséget. Érdekes, hogy nagyon úgy tűnik ezek a kondenzátorokat az indítás után 1-2 másodperccel egy másik relé kapcsolja párhuzamosan(?)
A csatlakozón van ugye egy kék, egy piros, egy fehér és a negyedik pólus megint a piros vezeték. A kék és a piros el van vezetve az 5uF-os kondihoz, majd a kék onnan tovább vezetve a 4uF-os kondira. az onnan elmenő fekete szál az amit a második relé nem sokkal az első meghúzása után rákapcsol a csatlakozóban lévő piros vonalra. ...csak elméletben, ha direktben szeretném megtáplálni a motort akkor melyik pontokra kellene ~230V-ot kapcsoljak?
A keret igazából a 4-es sorozat volt, de láttam élőben a Beko-t, megtetszett, és arra van 5 év garancia, így ugyanott lennék árban mint a 4-es sorozattal "vásárolt biztosítás garanciával". A kérdésem hogy a 4-es Bosch-nál jobban megérné e a Beko, illetve mennyit "nyerek" a plusz 40k-val amibe a 6-os kerülne. Erre viszont már nem szívesen veszek plusz garit mert a 240 már tényleg nem a kiszabott keret. Nem nagycsaládos használat, szóval nem menne naponta. (hetente 2X vagy 3x) Sosem volt szárítógépem, olvasgattam véleményeket de nem igazán tudok dönteni. Erről a Beko-ról nagyon kevés vélemény volt de az előző szériájáról elég sok és ráadásul pozitív. Élőben láttam mind a három gépet, kinézetre tetszik mindegyik. Eddigi tapasztalatotok mit súg? Köszönöm ha segítetek.
Ez a külső feszültség dolog nekem már magas... sajnos nem is nálam van a gép, így minden próbálkozásért egyeztetni, alkalmatlankodni, és ami még cifrább 3 emeletet megmászni kell! Ez már így nem nagyon buli nekem, de azért sajnálom is. Jó kis gép volt amíg működött, nem is volt semmi baja. Azután megjött az új hőszivattyús verzió, ezt kipucoltam (de tényleg nagyon alaposan) és eladtam. Ezek szerint jó volt a megérzés és idejében cseréltem le... bár egy éve jobb lett volna, mert akkor most nem kellene visszafizetni az árát... de nem lehet minden tökéletes.
Én mondtam, hogy ne nyegtesd... Esetleg próbáld meg külső feszültséggel megtáplálni - van egy minimális esély, hogy a panelen a kapcsolóelem is megunta...
Sajnos nem jött be a kondi hiba. Ma tettem bele egy új 5uF-osat (sajnos a 4-eset nem tudtam kicserélni, mert olyat nem kaptam) és továbbra sem indul. ...de most már a négyessel sem amivel tegnap még ment. Semmilyen életjelet nem produkál a motor felől, még csak nem is erőlködik, ha ráteszem a kezemet a dobra, akkor a legapróbb mozdulást sem érzem, illetve a dobot meglökve sem történik semmi. Szaga sem a motornak, sem az elektronikának nincs! (de fura, hogy a kondik mintha egyáltalán nem töltődnének, levéve a motorról próbálkozás után a legkisebb szikrát sem produkálják ha rövidre zárom, nem értek hozzá, de ezt furcsállom) Sajnos eladtam a gépet így valószínűleg vissza kell vegyem, de mivel nem nagyon van helyem (kedvem, időm, stb...) a további próbálkozásokra, ezért valószínűleg magára hagyom a gépet. ...még azt sem döntöttem el, hogy visszahozom-e, vagy ott hagyom az új tulajnál, hogy süsse el valami csereakcióban, ha lesz ilyen...