Keresés

Részletes keresés

Vendégsín Creative Commons License 2022.01.13 0 3 34005

Itt  csak azért nem történt az, mint 94-ben Szajolban, mert...

 

...itt D55 biztosítóberendezés által kitérő végállásban rögzített váltóra haladt a vonat, míg a szajoli váltó véghelyzetben sem volt. És az itteni, 54 XI rendszerű kitérő 300 m sugarú kitérő irányú ágában elvileg 50 km/h alkalmazható, a legendás 2,5-szörös siklásbiztonsággal 125-ig jó...

Előzmény: V43.1371 (34001)
r1232 Creative Commons License 2022.01.12 -2 1 34004

A szajoli balesetnél előzőleg felvágott, így nem rögzített csúcssíneken ment kitérőbe a vonat, ezért megnyílt alatta a váltó. Alapvetően ez okozta a siklást.

De rengeteg tényező befolyásolja, hogy történik siklás vagy sem, nagyobb sebességgel kitérőbe behaladáskor (pálya, jármű állapot, felépítés stb.)

Előzmény: gigantfan (34003)
gigantfan Creative Commons License 2022.01.12 0 0 34003

Elsősorban abbül a szempontból érdekel a témakör, hogy fizikailag mi a határa  a 40 km-s váltón kitérő irányba haladási sebességnek siklás nélkül.

 

Nem vagyok mérnök, sem fizikus, csak simán érdekel. 

 

Szajol tragikus példájából kiindulva érdekel a sztori.

 

Köszi a válaszokat, szép napot!

 

 

 

 

 

 

V43.1371 Creative Commons License 2022.01.11 0 0 34002

Helyszin Taktaharkány kijárata, ezt utólag pótolom.

Előzmény: V43.1371 (34001)
V43.1371 Creative Commons License 2022.01.08 -2 4 34001

Az eddigi maximum kitérőben 1980 valahányban (1982?)  a 2302 sz. vonat - a Tokaj expressz.  A villogó sárga bejáratot elnézték, (az állomási vágányon csak utána lett jelfeladás), és a kijárati jelző sárga zöldje mellett átzúgott az egész vonat a helytelenbe 120-al.  A sínen maradt az egész szerelvény, csak a büfé kocsi egyik ütközője tört le. Az egyik kocsi fülkéjébe önköltségbe utazó kolléga a nyitott fülke ajtón keresztül egy az egyben kirepült  a folyosóra. A mozdonyvezető Mr, V. Keletis mv, és a - még vonatvezetőként a mozdonyon utazó miskolci vezénylethez tartozó E-né volt a mozdonyon lévő személyzet. Jó páros volt. Hogy mi miatt nézte el a különböző nemű személyzet a mozdonyon a jelzési képet, a fantáziákra bízom.  Itt  csak azért nem történt az, mint 94-ben Szajolban, mert annó a miskolci területeken az országos átlaghoz képest jobb állapotban volt minden.

Előzmény: gigantfan (33998)
V431100 Creative Commons License 2022.01.07 -1 2 34000

Szervusz Csaba!

Miért érdekel ez a téma ennyire?

De már megválaszolták a kérdésedet!

Csak tudnám,hogy miért is vannak az utasítások?

Előzmény: gigantfan (33998)
GaGe Creative Commons License 2022.01.07 0 0 33999

Van 40, 80, 100, 120 km/órás kitérő is itthon. Ötvennel tuti bírja a 40-es váltót, ha normális állapotban van a váltó.

Előzmény: gigantfan (33998)
gigantfan Creative Commons License 2022.01.07 0 1 33998

Szervusztok,

 

arra lennék kiváncsi, hogy ugye kitérőben max 40km/h a megengedett sebesség. Szerintetek mi az a maximum, amivel valójában behaladhat pl.: gigant kitérőbe úgy, hogy a sínen marad? Van tudomásotok hasonló esetről, amikot sebességtúllépés történt kitérőben és nem lett belőle baleset?

 

Köszi a válaszotokat.

 

Üdv:

Csaba

Schmidt-féle túlhevítő Creative Commons License 2022.01.03 0 0 33997

Bár a hirdetés már elég régi, de ki tudja. Egy próbát talán megér:

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=157820343&t=9127571

 

Előzmény: gigantfan (33996)
gigantfan Creative Commons License 2022.01.03 0 0 33996

Kedves Fúrumozók,

 

először is BUÉK!

 

Abban esetleg tud segíteni valaki, hogy kifejezzet a gigantról szóló könyvet hol tudnék beszerezni?

 

Szívesen meg is venném, ha itt a fórumozók valamelyike rendelkezik ilyennel.

 

Üdv:

Csaba 

TorzónBorzAlom Creative Commons License 2021.12.20 0 0 33995

Próbáld így, ha megszűnt a honlap, így tudod mégis elérni: 
https://web.archive.org/web/20210518191700/http://gigantclub.hu/

Előzmény: villamosocska (33994)
villamosocska Creative Commons License 2021.12.20 -3 0 33994

Gigant club.hu nak üzenem,hogy a Weboldala nem működik.Miért?

villamosocska Creative Commons License 2021.12.19 -3 0 33993

Miért nem lehet behozni a Gigant club.hu-t

segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.12.13 0 0 33992

Ha jól vettem ki a korábban leírtakból, meg UD-re műhelybe.

Valóban, rosszul írtam. Menni megy. Még nem termel.

Ha jól vettem ki a korábban leírtakból...

Előzmény: Ashi Valkoinen (33991)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2021.12.13 -4 0 33991

"Három éve áll az a mozdony. Még mindig nem megy."

 

Ha nem olvasom a topikot, fel sem tunik, mivel is vertek el kicsit csutortokon a 9:28-as indulasu paros S10-et Kelenfoldon - a 7. vaganyrol ket sarga pettyre epp a szoban forgo lom indult el 9:28-kor a 40a fele.

Előzmény: segélyvonókészülék (33973)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.12.13 0 0 33988

Nem csak az.

Előzmény: r1232 (33977)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.12.12 0 0 33987

Nem rémlik, hogy a huszason lenne 190m sugarú ív.

Előzmény: r1232 (33986)
r1232 Creative Commons License 2021.12.12 0 0 33986

Blabla..

Előzmény: segélyvonókészülék (33985)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.12.12 0 0 33985

Az ívviszonyokat minden további nélkül.

 

Dehogy is!

Előzmény: r1232 (33984)
r1232 Creative Commons License 2021.12.12 0 0 33984

Az ívviszonyokat minden további nélkül. Ez az, ami elsősorban meghatározza az alkalmazható sebességet.

Előzmény: segélyvonókészülék (33983)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.12.12 0 0 33983

Azért a huszast ne hasonlítsuk már a Semmeringhez...

Előzmény: r1232 (33980)
ampervadász Creative Commons License 2021.12.12 0 0 33982

Elküldtem egy levelet a megadott email címedre!

Előzmény: segélyvonókészülék (33981)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.12.12 0 0 33981

Nem használom a fészbukot, és a messenger sincs telepítve.

De azért köszi!

 

Ugye nem mondod komolyan...

 

:) 

Előzmény: ampervadász (33975)
r1232 Creative Commons License 2021.12.12 0 0 33980

Sebességét, pláne annak érzetét tekintve nem az.

 

Na de akkor mi van pl. az Arlbergen vagy épp a Semmeringen szintén "cammogó" Railjettel?

Előzmény: segélyvonókészülék (33979)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.12.12 0 0 33979

Vannak nyelvi eszközök, kifejezésmódok.

Tudod, ez a nyolcvanas gyors ez olyan, mint gyökkettővel menni.

A Bakony IC, aminek igen gyakori felhasználója vagyok, csak nevében IC, meg számában gyors. Sebességét, pláne annak érzetét tekintve nem az.

Sajnálom, ha nem volt elsőre egyértelmű.

 

Lehet fanyalogni, hogy nekünk semmi sem jó. Meg hogy kintről könnyű. Meg ilyen dolgokat mondani. Nem érv. Másrészt én nem oda születtem, oda el kellett valahogy jutni. Nem küldtek limót értem, elhiheted.

 

A vasútnak, a közösségi közlekedésnek a jövőt tekintve egyetlen esélye van.

Ha vonzó lesz. Sikk kell legyen vonattal utazni. Ma a vasút megítélése Magyarországon szánalmas. Értem én, örülni kell a kis lépéseknek is. De ez sehová nem vezet. Gyökeres szemléletváltásra van szükség, ha el akarunk jutni valahová.

 

 

Csakhogy abból nem jutunk sehová, ha a Bakony ícé holnap nullás giganttal megy Sárváron negyvennel kitérőbe, nem pedig szilikózissal.

 

Azért jutunk mindig a csavaroktól hamar máshová, mert a probléma alapvetően rendszerszintű.

Előzmény: M63,008 (33976)
r1232 Creative Commons License 2021.12.12 0 1 33978

hogy arra használjuk, amire kitalálták: személy és tehervonatok továbbítására, és ne csak tehervonatok továbbítására

 

Mit nem értesz? A korábbi forgóváz átalakításoknak hála 80 km/h-ás sebességkorlágozás volt a gépeken, így személyvonatok továbbítására csak korlátozottan voltak alkalmasak.

Előzmény: segélyvonókészülék (33968)
r1232 Creative Commons License 2021.12.12 0 1 33977

Miért?

Politika...

Előzmény: 1047 005-2 (33962)
M63,008 Creative Commons License 2021.12.12 -3 7 33976

Így van, de ettől függetlenül te valótlanságot állítottál az imént.

Én ezt egy egyszerű mondatban cáfoltam, most te körmondatokban finomítod (mint általában)...

 

Tetszik ez a kifejezés, hogy nektek... És kitől? (Ez ugyebár nyilvánvalóan nagyrészt politika hátterű dolog.) Tán tőletek? Jah, persze, te már nem vagy GySEV-es, így nyugodtan az asztalra sz@rhatsz idehaza, és elmondhatod, hogy mi mért nem úgy van ahogy neked tetszene, meg milyen jó neked odakint.

Javaslom, hogy a kinti fórumokon osszátok inkább az ész; vagy ott nincsen rá kereslet? Mert erre itt sem nagyon van mostanság szükség.

 

Nagyon nem tetszik ez a mindenkinél mindig mindent jobban tudok stílus, úgyhogy bocs, de ez most úgy kikívánkozott belőlem.
Aztán ennyi is volt részemről, nem veszem fel a kesztyűt a ködre.

Előzmény: segélyvonókészülék (33964)
ampervadász Creative Commons License 2021.12.12 0 2 33975

Ugye nem mondod komolyan, hogy azok után, ami itt ma fórumozás néven lezajlott, még nekem kell bocsánatot kérnem..?

 

Idézlek: "Aki ide kijön, az ezzel számol. Ezért járunk ide, jó régóta."

Na ezek után pedig végképp nem fogok bocsánatot kérni. Nincs is miért...

 

U.i.: messengeren írtam, ott elmondhatod a személyes észrevételed. 

Előzmény: segélyvonókészülék (33973)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.12.12 -2 0 33974

"Arra írtam választ, amit az 1047 005-2 nick írt, hogy csak tehervonat."

 

 

 

Nézzük:

 

 

 

"- valaki kitalálta,hogy inkább legyen univerzális felhasználása a gépnek,ezért tervezzék át a hordművét,"

 

 

"- valaki kitalálta, hogy az utoljára 1990-ben V5-ös nagyjavítását kapott mozdonyt rendbe kellene tenni, hogy arra használjuk, amire kitalálták: személy és tehervonatok továbbítására, és ne csak tehervonatok továbbítására, mindezt úgy, hogy az évek óta a személyzetet keserítő futásjóságon és zajszinten javítsunk."

 

 

 

Azaz amit cáfolatnak szántál,pont az ellenkezője lett és erre célzott cs1014.

Előzmény: ampervadász (33970)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!