Itt csak azért nem történt az, mint 94-ben Szajolban, mert...
...itt D55 biztosítóberendezés által kitérő végállásban rögzített váltóra haladt a vonat, míg a szajoli váltó véghelyzetben sem volt. És az itteni, 54 XI rendszerű kitérő 300 m sugarú kitérő irányú ágában elvileg 50 km/h alkalmazható, a legendás 2,5-szörös siklásbiztonsággal 125-ig jó...
A szajoli balesetnél előzőleg felvágott, így nem rögzített csúcssíneken ment kitérőbe a vonat, ezért megnyílt alatta a váltó. Alapvetően ez okozta a siklást.
De rengeteg tényező befolyásolja, hogy történik siklás vagy sem, nagyobb sebességgel kitérőbe behaladáskor (pálya, jármű állapot, felépítés stb.)
Az eddigi maximum kitérőben 1980 valahányban (1982?) a 2302 sz. vonat - a Tokaj expressz. A villogó sárga bejáratot elnézték, (az állomási vágányon csak utána lett jelfeladás), és a kijárati jelző sárga zöldje mellett átzúgott az egész vonat a helytelenbe 120-al. A sínen maradt az egész szerelvény, csak a büfé kocsi egyik ütközője tört le. Az egyik kocsi fülkéjébe önköltségbe utazó kolléga a nyitott fülke ajtón keresztül egy az egyben kirepült a folyosóra. A mozdonyvezető Mr, V. Keletis mv, és a - még vonatvezetőként a mozdonyon utazó miskolci vezénylethez tartozó E-né volt a mozdonyon lévő személyzet. Jó páros volt. Hogy mi miatt nézte el a különböző nemű személyzet a mozdonyon a jelzési képet, a fantáziákra bízom. Itt csak azért nem történt az, mint 94-ben Szajolban, mert annó a miskolci területeken az országos átlaghoz képest jobb állapotban volt minden.
arra lennék kiváncsi, hogy ugye kitérőben max 40km/h a megengedett sebesség. Szerintetek mi az a maximum, amivel valójában behaladhat pl.: gigant kitérőbe úgy, hogy a sínen marad? Van tudomásotok hasonló esetről, amikot sebességtúllépés történt kitérőben és nem lett belőle baleset?
"Három éve áll az a mozdony. Még mindig nem megy."
Ha nem olvasom a topikot, fel sem tunik, mivel is vertek el kicsit csutortokon a 9:28-as indulasu paros S10-et Kelenfoldon - a 7. vaganyrol ket sarga pettyre epp a szoban forgo lom indult el 9:28-kor a 40a fele.
Tudod, ez a nyolcvanas gyors ez olyan, mint gyökkettővel menni.
A Bakony IC, aminek igen gyakori felhasználója vagyok, csak nevében IC, meg számában gyors. Sebességét, pláne annak érzetét tekintve nem az.
Sajnálom, ha nem volt elsőre egyértelmű.
Lehet fanyalogni, hogy nekünk semmi sem jó. Meg hogy kintről könnyű. Meg ilyen dolgokat mondani. Nem érv. Másrészt én nem oda születtem, oda el kellett valahogy jutni. Nem küldtek limót értem, elhiheted.
A vasútnak, a közösségi közlekedésnek a jövőt tekintve egyetlen esélye van.
Ha vonzó lesz. Sikk kell legyen vonattal utazni. Ma a vasút megítélése Magyarországon szánalmas. Értem én, örülni kell a kis lépéseknek is. De ez sehová nem vezet. Gyökeres szemléletváltásra van szükség, ha el akarunk jutni valahová.
Csakhogy abból nem jutunk sehová, ha a Bakony ícé holnap nullás giganttal megy Sárváron negyvennel kitérőbe, nem pedig szilikózissal.
Azért jutunk mindig a csavaroktól hamar máshová, mert a probléma alapvetően rendszerszintű.
hogy arra használjuk, amire kitalálták: személy és tehervonatok továbbítására, és ne csak tehervonatok továbbítására
Mit nem értesz? A korábbi forgóváz átalakításoknak hála 80 km/h-ás sebességkorlágozás volt a gépeken, így személyvonatok továbbítására csak korlátozottan voltak alkalmasak.
Így van, de ettől függetlenül te valótlanságot állítottál az imént.
Én ezt egy egyszerű mondatban cáfoltam, most te körmondatokban finomítod (mint általában)...
Tetszik ez a kifejezés, hogy nektek... És kitől? (Ez ugyebár nyilvánvalóan nagyrészt politika hátterű dolog.) Tán tőletek? Jah, persze, te már nem vagy GySEV-es, így nyugodtan az asztalra sz@rhatsz idehaza, és elmondhatod, hogy mi mért nem úgy van ahogy neked tetszene, meg milyen jó neked odakint.
Javaslom, hogy a kinti fórumokon osszátok inkább az ész; vagy ott nincsen rá kereslet? Mert erre itt sem nagyon van mostanság szükség.
Nagyon nem tetszik ez a mindenkinél mindig mindent jobban tudok stílus, úgyhogy bocs, de ez most úgy kikívánkozott belőlem. Aztán ennyi is volt részemről, nem veszem fel a kesztyűt a ködre.
"Arra írtam választ, amit az 1047 005-2 nick írt, hogy csak tehervonat."
Nézzük:
"- valaki kitalálta,hogy inkább legyen univerzális felhasználása a gépnek,ezért tervezzék át a hordművét,"
"- valaki kitalálta, hogy az utoljára 1990-ben V5-ös nagyjavítását kapott mozdonyt rendbe kellene tenni, hogy arra használjuk, amire kitalálták: személy és tehervonatok továbbítására, és ne csak tehervonatok továbbítására, mindezt úgy, hogy az évek óta a személyzetet keserítő futásjóságon és zajszinten javítsunk."
Azaz amit cáfolatnak szántál,pont az ellenkezője lett és erre célzott cs1014.