Keresés

Részletes keresés

braun Creative Commons License 2018.04.08 0 0 13011

Itt arról volt szó, legalábbis eredetileg onnan indult a beszélgetés, hogy egy normális remot, ami teljesítményben gyakorlatilag a Csörgő kategóriája, annak lenne létjogosultsága. 

Előzmény: M63,008 (13008)
braun Creative Commons License 2018.04.08 0 0 13010

A 2010-es 2 db-on kívül is került elő?

Igen.

Előzmény: alkotasu (13005)
sörösgigant Creative Commons License 2018.04.08 0 0 13009

Lejárt az idejük, ennyi. 

A Pupos nagyon vén, nagyon elhasznált és karbantartás 0 volt....

Az off mozdony meg amúgy is egy feszített üzemű,( ha ment akkor nagyon, ha nem akkor nagyon nem...) jószág. A karbantartás vagy inkább karban nem tartás azért folyamatos volt, de szintén elöregedtek. Erősebbek, a fűtésük jobb, kevésbé macerás volt mint az ontopic kedvencünknek...

Drukkolok hogy kibírja az utat, gondoltam befizetek a menetre, de meggondoltam magam: bent szorongani a "hozzáértők", a rajongók között a vonaton, hallgatni a baromságokat, csillagászati áron inni a lidlis langyos sörnek nevezett lópisát...-:)

A konyhához meg semmi közöm ( ilyenkor sajnálom hogy nem noszis vagyok...) , vagy ha igen akkor fintorogni a masina harmatos teljesítményén....-:)

 

Kis régi történet: Ha a pl. a 8234-et váltottam, vagy a 824-es gépét, akkor az első kocsiban dekkoltam a peronon, és hallgattam, illetve csekkoltam hogy húz, 1-d-ben mennyire gerjed fel ( igen, a a motorok hangján lehetett hallani ! ), hogy pörög ki, a turbó állapotáról is meg lehetett győződni, mert "hazafelé " a hosszú orra volt a kocsik felé....

 

 

Előzmény: M63,008 (13008)
M63,008 Creative Commons License 2018.04.08 -1 1 13008

Na persze; bár gondolom ezt csak viccnek szántad.

Energiaszolgáltatás nélkül, nagyobb tengelyterheléssel, ugyanolyan esés-keléssel, és azzal a 2-3db mozdonnyal megváltjuk a világot... :-)

Előzmény: nohab (13000)
1047 005-2 Creative Commons License 2018.04.08 0 0 13007

"Meg a bobó, meg a többi kacat vonali erőltetése helyett."

 

 

Milyen Bobozásról beszélsz?

 

 

 

"A 41-esek is esnek-kelnek sajnos."

 

 

Ahogy a Púposok is teszik/tennék olyan karbantartás mellett.

Előzmény: segélyvonókészülék (13001)
1047 005-2 Creative Commons License 2018.04.08 0 1 13006

De minek ha van belőlük elég példány és nem kell még egy tipus nyűgjeit,költségeit viselni? 

Előzmény: nohab (13000)
alkotasu Creative Commons License 2018.04.08 0 0 13005

A 2010-es 2 db-on kívül is került elő?

Előzmény: braun (13004)
braun Creative Commons License 2018.04.08 0 0 13004

egy zsírban eltett VFE motort is

Röhögni fogsz, de egyébként igen. Került elő néhány pár száz üzemórás motor, amik szükségáramforrások gépei voltak. Nem nagy munkával át lehet őket alakítani vasúti üzemre és gyakorlatilag olyan, mint az új.

Előzmény: segélyvonókészülék (12989)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2018.04.08 0 0 13003

Ez azért feladattól is függ.

Ha tilitolizol három kocsival, az azért más, mint egy csillió tonnás kővonat.

Előzmény: usgyiremot (13002)
usgyiremot Creative Commons License 2018.04.08 0 0 13002

Most egy kicsit megzavarodtam, ezek szerint eljutottunk oda, hogy a vonali nosztalgiaüzem tönkreteszi a nosztalgia járműveket, az anyagolás viszont kíméli őket?

segélyvonókészülék Creative Commons License 2018.04.08 0 0 13001

Meg a bobó, meg a többi kacat vonali erőltetése helyett.

A 41-esek is esnek-kelnek sajnos.

Előzmény: nohab (13000)
nohab Creative Commons License 2018.04.08 0 0 13000

M41 helyett pl.

Előzmény: 1047 005-2 (12979)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2018.04.07 0 0 12989

Biztos vagyok benne, hogy az ex-225 jól fel lesz készítve az útra

 

Na! Újravezetékezik? Meg találtak valahol az M-zárolt fékezett habzásúak között egy zsírban eltett VFE motort is?

Előzmény: EMD sound is music (12988)
EMD sound is music Creative Commons License 2018.04.07 0 2 12988

Ne legyél már ennyire kretén! :-D Biztos vagyok benne, hogy az ex-225 jól fel lesz készítve az útra, és semmiféle probléma nem lesz vele! A tulajdonos elemi érdeke is ez, hiszen profittermelés céljából tervezik üzemeltetni.

Előzmény: Istvan Szoka (12985)
alkotasu Creative Commons License 2018.04.07 0 3 12987

Ne, mert majd ott is elkezdi firtatni, hogy nem döglik-e be az autópályán... Menjen inkább gyalog! Akkor biztosan odaér. De ha mégsem, akkor sem fogja hiányolni senki sem... :-)

Előzmény: V43 1359 (12986)
V43 1359 Creative Commons License 2018.04.07 0 3 12986

Te inkább menj busszal, neked az a biztos! :-)

Előzmény: Istvan Szoka (12982)
Istvan Szoka Creative Commons License 2018.04.07 -4 0 12985

Tehat lehet hogy elmarad az ut!?Hacsak nem a NOHABBAL megtartjak hamar szervezik az utat!!!!

sörösgigant Creative Commons License 2018.04.07 0 0 12984

Jó kérdés.....

 

Még mielőtt szétszednének a többi fanok ( mert annak tartom magamat is...) drukkolok neki, de sajnos vagy inkább szerencsére nem hajtom már őket, de .......A hírek, illetve ahogy látom-hallom őket sajnos nem sok jót jósolok egy terhelt, igazi hajtós személyvonatozásnak. 

Tolatgatni, anyagolni, kitolózni nem ugyanaz az mint pl. egy jó kis ablakossal döngetni.....

Előzmény: Istvan Szoka (12982)
sörösgigant Creative Commons License 2018.04.07 0 0 12983

Turbó ? Netán a tré olajlehúzógyűrűk miatt égő motorolaj ? 

Előzmény: gmarc (12980)
Istvan Szoka Creative Commons License 2018.04.07 -1 0 12982

Kivancsi lennek ha bedoglik a 209-es akkor megy e helyette masik pupi vagy esetleg Nohab megy??Vagy nemmegy semmi egyaltalan??😕😕😕😕

Istvan Szoka Creative Commons License 2018.04.07 -1 0 12981

Szerintetek a 209-es pupi kibirna a Tapolcai utat ha ilyen rossz allapotban vannak a puposok????Mert eleg rossz allapotban vannak mint tudjuk,gyengek es gyakran megfekszenek!!!!Velemeny????😐😐😄

gmarc Creative Commons License 2018.04.04 0 0 12980

Én emlékszem 2004-ben a 233-asra, sőt, fotóm is van róla néhány. Az a svájci óra 70-nél is olyan füstoszlopot hányt, mint egy szénerőmű. Persze 70-ig is csak jó hosszú távon sikerült gyorsítania a 4-5 kocsit... 

Előzmény: nememlexemki (12967)
1047 005-2 Creative Commons License 2018.04.03 0 1 12979

"Pedig ma is nagyon kellene egy ilyen jellegű mozdony."

 

 

Hova?Mire?

Előzmény: braun (12977)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2018.04.03 0 0 12978

A 400-as púposok főgépcsoportja 800kW-ra van állítva. Volt többféle elképzelés a villamos fűtésre is (a motor vihogva tudja a plusz teljesítményigényt), de "drága az, nem kell" alapon elmaradt.

Sajnos a két gépnél is a részletekben lakik az ördög (pedig bitang jó masinák lehettek volna, ha csak egy kicsit is igényes munkát végeznek az átalakítók), úgy a tervezést, mint a kivitelezést csúnyán összecsapták, hitvány munka lett. Maga a főgépcsoport viszont hibátlan (azt egyben hozta a Zeppelin PS).

Előzmény: braun (12977)
braun Creative Commons License 2018.04.02 0 2 12977

Volt is erre terv. PA4 motort bele, nagyobb villamos teljesítmény (amihez a villamos gépeket ki is mérték), de aztán, mint sok már értelmes elképzelés, ment ez is a levesbe. Pedig ma is nagyon kellene egy ilyen jellegű mozdony.

Előzmény: segélyvonókészülék (12974)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2018.04.02 0 1 12976

Ez mind igaz.

 

De bácsi kérem! Azóta eltelt pár évtized.

Előzmény: fantal (12975)
fantal Creative Commons License 2018.04.02 0 0 12975

off

 

Szép nagy agglomeráció a Bp-Miskolc vagy a Bp-Nyíregyháza (Fekete Vonat) viszonylat :)

 

A háború előtt csak a MÁVAG-Ganz-Északi Jjü hármasnak volt egy becsatornázott bejáró útvonala a ceglédi oldalból, de azonkivül  nálunk ez a agglomerációból bejárás ismeretlen volt, mert maga az agglomeráció volt az iparvidék (pl, Újpest)

A világháború előtt az utazott akinek muszály volt és aki anyagilag megengedhette magának. Az erre az utasmennyiségre specifikált járműállományra - amit a háború alaposan megtépázott - ömlött rá ez a hatalmas utasterhelés 1950-től, amit végül úgy orvosoltak, hogy felpörgették a Cak szekrényes járműcsalád gyártását - de csak 56 után.

 

on

Előzmény: segélyvonókészülék (12969)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2018.04.02 0 2 12974

Bárcsak még időben "púposnak kinéző remotokat" csináltak volna az M40-esekből, ahelyett, hogy a korántsem világszám/sikertörténet, gyenge, de legalább piszok karbantartásigényes VFE motorokkal nyűglődnek, elvérzésig.

Ha a nyolcvanas években egy max. hatvanhattonás, villamosfűtéses lomot reszeltek volna - a VFE motor szigorú kihajítása mellett - a göncökből, a sóhajtozás helyett most más is lenne ebben a topikban.

Az egykabinos, százas, fűtésre alkalmas, mellékvonalra beengedhető mozdony nagyon sokat dobott volna a máv dízelüzemén. Mert egy olyan mindenre jó.

Előzmény: nememlexemki (12968)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2018.04.02 0 0 12973

Most ott áll Cállbe' a szélén, betemetve... :( 

Előzmény: M63,008 (12958)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2018.04.02 0 0 12972

Hát, egy évvel korábban esett-kelt, a terheletlen fődinamót alig forgatta meg.

Előzmény: nememlexemki (12967)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!