Üdv mindenkinek, gyakran benézek ide, különösen most, a katasztrófák idején.
Sajnos a magyar utazási irodák mentalitását nagyobb katasztrófának tartom, mint egy kis szökőárat.
Van itt egy topik korrekt utazási irodák címmel és húsz bejegyzéssel és nulla egyetértéssel.
Nincs viszont feketelista.
Legyen!
Sajnos akkor sok biztatót nem tudok számodra. Sőt így rosszabb a helyzet is. Ugyanis akik beadják a charge back igényüket, azok teljes mértékben kártalanítva lesznek, ette vagy elég a biztosítási fedezet vagy nem. Minden esetre ilyenkor a bank nekik visszafizeti, ezt követően a bank lesz elsőként kártalanítva a biztosító részéről, utána ami marad, már ha marad, azt osztják szét a kb-s utasok közt.
Sajnos ettől még az ügyvezető nyugodtan fogja a hasát süttetni. Amennyiben a cégnek nincs semmi vagyontárgya, a felszámolásból sem számíthattok sok mindenre, lehet pereskedni az szintén titeket terhel, de ha előadja és a könyvelés azt mutatja hogy nem volt sikkasztás, hanem a körülmények így alakultak (már pedig ez sajnos így lesz, erre ügyelnek az ilyenek) akkor mentesül a felelősségre vonás alól.
Ezekre jó példa az Aeroviva esete, pedig ott aztán valószínűsíthető a szándékosság, mert a csőd előtti napokban még hívogatták a törzsutasokat a rendkívüli last minute ajánlatokkal, és a neten is nyomták ezerrel, olyan áron pedig szinte lehetetlenség lett volna utaztatni.
Őszintén kívánom hogy minél többet visszakapjatok, ti is és a többi károsult is, de sok esélyt erre nem látok sajnos, kivéve a kártyával fizetők esetében.
Ettől az információtól nem lettem nyugodtabb!!!!!Nem kártyás fizetés volt. Most mi károsultak vagyunk idegesek, de remélem azért sikerül elérnünk, hogy az ONLINE TRAVEL SERVICES UTAZÁSI IRODA ügyvezetője is ideges legyen, ne élvezze a mi pénzünkön a napsütéses tengerpartot túl sokáig.
A Karya csődjénél érintettek voltunk, ott szerencsére volt megfelelő biztosíték, így 2 hónapon belül teljes volt a kártérítés. Malév csődnél 2 hét alatt kaptuk vissza a pénzünket, míg mások azóta sem. Ez nem szerencse volt. ez a bankkártyás fizetés előnye.
Apropó! Ha kártyával fizettetek, akkor irány a bank! Charge back! Nem teljesült szolgáltatás, és a bank visszaadja a pénzeteket, teljes mértékben, aztán innentől már az ő dolga hogy miként hajtja be.
Ezt gondoljuk, hogy fizetésképtelen, de ha egyszer eljutunk oda, hogy fizet a biztosító, majd 6-8 hónap múlva a befizetett közel 2 millió ft-ból mit fogunk visszakapni? Hány károsult lehet? Mennyit kellene kifizetni a biztosítónak a 14,4 millió forintból. Már számoltuk a napokat, hogy mikor utazunk, éppen a parkolót foglaltam le a repülőtéren az utazás idejére, amikor megérkezett az e-mail, hogy akkor ez az utazás elmarad.
Öröm helyett van a méreg, a bosszúság, az idegesség, futhatunk a pénzünk után. De sajnos az e-mail, ami a honlapon is megjelent egyértelműen nem tartalmazza, hogy nem fog elvinni bennünket az az ONLINE TRAVEL SERVICES UTAZÁSIIRODA, csak ki lehet következtetni a levél tartalmából. Ezért nem lép a hatóság.
Kérdésként felmerül, hogy hová lett a befizetett pénzünk?
Nagy eséllyel fizetésképtelenek. Erre utal a biztosítóhoz irányításuk is, ez jelent meg a turizmus online oldalon is. Mondjuk nem egy nagy fedezettel rendelkeznek, mindössze 14,4 milla.
Az a baj, hogy ez nem ilyen egyszerű. Ha az utazási iroda nem fizetésképtelen, nem jelentett csődöt, az engedélyét nem vonták vissza, akkor nem fizethet a biztosító. Az mondják, az irodának kellene visszafizetnie a pénzem az utazási szerződés szerint. Így aztán csak jó lenne tudni róluk valamit, melyik tengerparton napoznak a mi pénzünkön!
Nem is kell keresni őket! A honlapjukon ott van,hogy mi a teendőd:
Az Online Travel Services Utazási Iroda rendelkezik a 213/1996. (XII.23.) Kormányrendelet 8. §-ában előírt vagyoni biztosíték biztosítással a QBE Insurance (Europe) Limited Magyarországi Fióktelepénél, mely fedezetet nyújt a jövőben tervezett utakra befizetett előlegek és részvételi díjak vonatkozásában.
Kérjük az érintetteket, hogy kárigényükkel forduljanak a biztosítóhoz az alábbi elérhetőségek valamelyikén:
Az Online Travel Services Utazási Iroda 2015. decemberi útjára fizettünk be. Az utazási iroda 2015. november 23-án küldött egy e-mailt, hogy az utazás szervezési tevékenységét 2015.november 24-el megszünteti. Azóta az iroda és a munkatársak nem elérhetőek. Jó lenne, ha mások akik hasonló helyzetbe kerültek tapasztalataikat megosztanák.
A segítségére tudok lenni abban, hogy az elkövetkezendő nyaralásairól igazi élménylistát tudjon írni és ne bosszúságlistát. Ha valódi pozitív élményekre vágyik, kérem vegye fel velem a kapcsolatot!
Nyáron Novasol-al voltunk Horvátországban. 4* helyett egy gyenge 2*-os szállást kaptunk.
Hazaérkezés után írásban reklamáltunk, de nem válaszoltak, nem reagáltak. Telefonon többször nyomultunk, de hiába.2,5 hónap után küldtek egy nesze-semmi-fogd-meg-jól választ.
Fogyasztóvédelemhez fordultam (határidő - 30 nap - csúszás miatt), na és ekkor jött egy nesze-semmi-fogd-meg-jól válasz.
És ma jött a fogyasztóvédelemtől is a válasz: "hibázott az utazási iroda, de csak ejnye-bejnye jár érte.
A gond, hogy csak én reklamáltam.
Van esetleg valakinek Novasolos problémája, amire nem vagy csak 30 napon túl kapott választ?
Ha lenne még egy beadvány akkor már bünti is lenne.
Tudom, hogy igazam van, hiszen én vagyok a Ken-Edi Travel tulajdonosa. Nálam jobban ezt a céget senki nem ismeri, elhiheted. Nem tudom, hogy mit tettem Neked rosszat, utaztál-e már velünk, hogy ennyire rossz véleménnyel vagy a cégemről. Nem hiszem, hogy valaha is találkoztunk volna, ismernénk egymást vagy esetleg jártál volna a KEN-EDI TRAVEL irodájában. Én válllalom a nevem. Nagy Edinának hívnak és már 9. éve, az alapítás óta vezetem ezt a céget és nagyon büszke vagyok rá. Te vállalod a neved a hozzászólásodhoz, véleményedhez? Ha már nem tudom, hogy miért, legalább azt tudjam, hogy ki utál engem, illetve a cégemet ennyire:):)
Helyes, csak keményen, mint a Krupp-acél, ne hagyd magam lerázni!!!
Csak sajnos előre tudható, hogy mi fog történni: a békéltető gittegylet testületnél nem fognak megjelenni, és nagy ívben tojnak az utasra, a gittegylet által megfogalmazott ajánlásra, és úgy általában mindenre és mindenkire. Sajnos megtapasztaltam - 5 éve tartoznak 2 x 30 ezer HUF-al, amire keresztet lehet vetni. Egy mocskos, kapzsi, hazug, szemétláda banda.
Olvasd el buszline hozzászólását, nagyon jól leírja! Kétféle személyszállítási forma lehetséges.
Ingajárat: hetente megy oda-vissza, lehet ár venni buszjegyet, tetszőlegesen kiválasztva az oda- és visszaút időpontját a járatokra.
Zárt ajtós körutazás: ezesetben az autóbusz elviszi a csoportot a meghatározott helyszínre, jönnek-mennek a busszal a program szerint, majd meghatározott napon ugyanazokat az utasokat visszahozza a kiindulási országba. Na ez az a járat, amin az oda- és visszaúton illetve az egész program során ugyanazoknak kell utazniuk. Ezt sokan nem tudják, miért is tudnák, hiszen nem idegenforgalomban dolgoznak. A szomorú az, hogyha egy utazási iroda tudja a szabályokat, hiszen tudnia kell és erre hivatkozva nem tesz meg egy szabálytalanságot, akkor az utas ezt személyes sértésnek veszi és felháborodik, fenyegetőzik stb.stb. Befizetett a kedves utas egy zárt ajtós körutazásra, majd elkezd variálni és csodálkozik, ha az utazási iroda nem hajlandó szabálytalankodni. Ez a szomorú! Ha tudja, hogy nem akarja az oda-visszautat egyaránt igénybe venni, miért fizet be egy többnapos programra? Az a baj, hogy jó magyaros szokás szerint támadásból indít az utas. Fogalma nincs, hogy milyen (7 számjegyű) büntetést kap a buszos, ha bevállalja a szabálytalanságot. Én idegenforgalomban dolgozom van tapasztalatom bőven. Azt is tudom, hogy utazást szervezni aztán mindenki tud! Mintha ez nem is egy szakma lenne, nem is kellene hozzá semmilyen hozzáértés. Pedig rengeteg szabályt, rendeletet, törvényt kell szem előtt tartani egy utazás megszervezése előtt. A szabályokat nem mi, idegenforgalmi dolgozók hozzuk, mi csak betartjuk. Legalábbis az utazási irodák nagyon nagy része így van vele.
Nem baj, ha nem tudsz valamit, csak ne írj valótlanságot. Én vagyok Ken-Edi Travelből az Edi. Nekem elhiheted, Ken nem az általad említett személy. Ő is idegenforgalomban dolgozik, de egy másik utazási irodában és nem a Ken-Edi Travelben. Ezek szerint Te nem kerestél rá.....
Tengerparti desztinációknál nem nagyon van társas utas körutazás.
Kategóriák: nyaralás, kulturális körutazás, esetleg utóbbi pár nap punnyadással valamilyen vízpart mellett.
Vagy un. nyaraló út keretében lazulsz valamelyik tengernek partján és fakultatív módon helyszínen befizetsz valahova - ezek általában jól lehúzós programok, tele "faktory" látogatással és egyéb turista kopasztó célzatossággal.
Vagy kulturális körutazás címszóval utazol és esetleg pár napig pihengetsz valahol.
Egy azonban legyen a továbbiakban célod: (uni)szutyitravellel többet sehova!