Keresés

Részletes keresés

D 20 Creative Commons License 2024.05.09 0 0 30702

A fórum keresőminevéje is hagy némi kívánnivalót...

 

Így is csak köszönhetem szépen a LAZas segedelmet. ☺

Előzmény: trizs77 (30701)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.08 0 0 30701

Kerestem több topikon:

 - magyar buszok,

 - Európai buszok,

 - Volán topik,

 - stb.

több fényképet neked a hazai LAZ-697 buszokról.

 

Ugyanis egy olvtárs betett még (ezen felül) vagy 2-3 képet pár éve.

Az egyik biztos a ráncajtós volános változat volt, a másik a 43.számú Állami Építőipari Vállalat fehér rendszámos busza.

 

Mivel rossz, ügyetlen kereső vagyok, nem találtam meg..........................:-((

trizs77 Creative Commons License 2024.05.08 0 0 30700
Előzmény: D 20 (30698)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.08 0 0 30699

Nagyjából stimmel.

 

valószínűleg bírtak volna még többet is (1971-es beszerzés volt) és szerintem nem 4 év után hanem inkább 5-6 év után, 1976-1977-ben.

 

https://www.busworldblog.com/post/helykozi_buszkozlekedes_1960-1975

 

 - 1974-ben 700 új autóbusz,

 - 1975-ben 850 új autóbusz,

 - 1976-ban 870 új autóbusz

érkezett a volánokhoz.

 

Tényleg rossz volt a minőségük.

A pótalkatrész ellátás pedig nem rossz volt hanem semmilyen nem volt.

 

A városi legendák között előkelő helyett foglalnak el azok a mondatok, hogy a szovjet teherautók 100km-n 100 liter benzint fogyasztottak.

 

Ez nem volt igaz.

 

De három típusnál tényleg igaz volt:

 - URAL-375 terepen tényleg 100 litert fogyasztott,

 - ZIL 130V (nyerges) terhelten tényleg 80-100 litert fogyasztott.

 - LAZ -697 autóbusz a móri üzemegységnél mert ott domb illetve hegyvidéken dolgozott valóban 100 litert benzint fogyasztott 100 km-n.

Dunaújvárosban és Nyíregyházán nem , ott eljártak vele 70-80 literrel is mert síkvidék.

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: D 20 (30698)
D 20 Creative Commons License 2024.05.08 0 0 30698

Poén, mert én a nyugdíjas volánosoktól vártam/várom a régi képeket, ők meg tőlem. :)

A zorozos oldal szerint a legtöbb LAZ kb négy év után lett S.

Létezik, hogy ennyire gyatrák voltak a buszok is, meg az alkatrészellátás (...) is(?)

 

 

Előzmény: trizs77 (30695)
Énvagyokaaaaaz Creative Commons License 2024.05.08 0 0 30697

És melyik település(ek)en? 

Előre is köszönöm az infót.

Előzmény: Luf931 (30696)
Luf931 Creative Commons License 2024.05.08 0 0 30696

Van.

Előzmény: Énvagyokaaaaaz (30694)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.08 0 0 30695

Nem.

A dunaújvárosiakról is van valahol kép.

 

Ha jól csalódom (?) akkor ott volt ráncajtós kivitel is.

Előzmény: D 20 (30693)
Énvagyokaaaaaz Creative Commons License 2024.05.08 0 0 30694

Hello

Szombaton a megyében van fixen kinntalvós C56?

D 20 Creative Commons License 2024.05.07 0 0 30693

Megtaláltam. Köszönöm.

Ez ugye móri volt.

Akkor a dújv-iak ismert kép nélkül tűntek el annak rendje, s módja szerint...

Előzmény: trizs77 (30692)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.06 0 0 30692

Nálam van egy jó kép a GC 29-69-ről ami ALBA Volános, leánykori nevén 14.számú volános volt.

Az oldalán lévő Volán csiga alatt - a jól látom - Mór felirat van.

 

Írj ide egy email címet és átküldöm.

Amúgy fent van a neten is.

Régi magyar rendszámok topikban sok minden megtalálható.

Én is feltettem már többször, de most kb. éve nem tudok képet feltölteni.

Előzmény: D 20 (30691)
D 20 Creative Commons License 2024.05.06 0 0 30691

A néhai dújv-i 5db LAZ buszról maradt fenn bármi nemű képi anyag?

(Egy nyugdíjas volt távolságis sofőr kérdezte meg közvetetten tőlem.)

D 20 Creative Commons License 2024.05.05 0 0 30690

A zorozos oldal szerint júliusban lesz egy éve, hogy S lett.

A volt dújv-i átvezényelt kocsik lesznek Szfv-on hamarabb selejtek jórészt az azonos, de eleve fv-i tipusok közül...

Előzmény: Adrian1122 (30689)
Adrian1122 Creative Commons License 2024.05.04 0 0 30689

Üdv! Mindegyik gazdás tartalék, illetve az FKE már selejtezve lett már egy pár hónapja.

Menetrendek.hu pedig nem minden esetben a valóságot mutatja. :)

Előzmény: Marja Bakocka (30688)
219 CLH-690 Creative Commons License 2024.05.04 -1 1 30687

Feltöltöttem egy kis egyveleget a fehérvári 120e-sekről: https://www.youtube.com/watch?v=MAWxLnZ71V8 Érdeklődőket örömmel várok.

Buszos2007 Creative Commons License 2024.05.03 0 1 30686

Semmi tartalék nincsen. Hát az lmf-369 is tartalék volt már évek óta, sőt az összes régi conecto. De az új menetrend ezt szűlte

Előzmény: bis1one (30683)
bis1one Creative Commons License 2024.05.02 0 0 30683

A volános helyi szólók közül azért gondolom, akadnak még alapon tartalékjárművek?

Előzmény: Buszos2007 (30680)
bis1one Creative Commons License 2024.05.02 0 2 30682

26G is változatlan maradt, legalábbis, ami a végállomásokat illeti. (Az útvonal enyhén módosult csak, valamint az érintett megállók száma.)

Egyrészt érdekes, a gyorsjáratok kora hogy lehanyatlott.

Létezett és megszűnt a ,,gyors" 13Y, illetve klasszikusan a 20G, 32G, 37G, valamint a piros 38 és 38G is.

 

10G egyszem indulással - a legtehetségesebb gyorsjárat, ami ugyanannyi menetidő alatt teszi meg útvonalát, mint a sima 10-es, ami mindenütt megáll.

11G egyszem indulással létezett az elmúlt húsz évben már - most ez az egy járata új formában lehet, hogy feltámad jövő hónapban.

13G úgy létezik még, hogy sima 13 nincs már.

14-14G az egyetlen páros, ahol tényleg sikeresen fennmaradt a gyorsforgalmi közlekedés az alapvonal mellett.

26G csak névleg gyors, igazán már néhány esztendeje az útvonalán rendszeresített összes megállóhelyen megáll.

 

Másfelől jól megfigyelhető a város fejlődése.

 

37 SZKG / ÁFOR -> Farkasvermi út végéig -> Kőrösi és Rába utca hurok

 

20, korábban 29 - Palotavárosi-lakótelep (Lenin-ltp.) kiépülése

 

10 Rádió-lakótelep -> Úrhidai út végéig

11 Ikarus I. porta, III. porta -> Vásárhelyi-lakótelep

12 Vízműtelep -> Őrhalmiszőlők -> Auchan (-> Philips 12A)

15, 15M stb. Angol u. -> Amerikai fasor végi forduló

 

13, 16 Nehézfémöntöde -> Zsurló utca -> Babér utca

 

Öreghegy:

26, 31 Béla úti közlekedés

26A, 32 Kassai úti közlekedés

25 Nyitrai úti közlekedés

 

23, M26, 27, 28, 38 stb. Videoton Ipari Park, Európa Ipari Park

Előzmény: htibor (30672)
D 20 Creative Commons License 2024.05.02 0 0 30681

Dújv-ban kb a helyi állomány kb tizen-huszon százalékának jó a kijelzője.

A többi max pixelhibásan a cégnevet írja, vagy azt sem.

Már egyre több expestriai MAN is setét kijelzővel, vagy cégnévvel jár...

 

Anno, a hétszegmenses kijelzők idejében sem sikerült elérni, hogy minden kocsiban legyen, s működjön is mind...

Előzmény: vultkan (30679)
Buszos2007 Creative Commons License 2024.05.02 0 0 30680

Az új menetrend miatt az összes helyisre szükség van ami indítható. Ha valami fel teszi a kezét akkor helyköziből mennek a tartalékok. Csak akkor van baj mikor a helyközisek is rosszak.

A 6 káloziból 4 rossz, kislángon is 3 tartalék van

Előzmény: bis1one (30650)
vultkan Creative Commons License 2024.05.02 0 3 30679

Holnaptól már kijelzővel csíphető el...

Előzmény: Aron_son (30676)
Aron_son Creative Commons License 2024.05.02 0 2 30678

7:20-as Csapó utcától.

Előzmény: Luf931 (30677)
Luf931 Creative Commons License 2024.05.01 0 0 30677

Mikor induló járatot teljesíti?

Előzmény: Aron_son (30676)
Aron_son Creative Commons License 2024.04.30 0 9 30676

Helyközi reggeli besegítő 'fehérvár helyiben: Credobus Econell 12 (AE-FI-925) a 11A vonalon mindennapos vendég a hóeleji változások óta.

D 20 Creative Commons License 2024.04.30 0 0 30675

Ejj, ha itt is lett volna olyan varázslat, mint pl Nyeházán (oké, az nem Volánbusz), akkor pl megmarad a 439", s telisárgán, s lehetne jampizni vele...

Előzmény: HumbiZozo (30674)
HumbiZozo Creative Commons License 2024.04.30 0 0 30674

2 faros érkezésérő lehet olvasni, de ennél jobban beazonosítható részletek nem derültek ki eddig.

Előzmény: D 20 (30671)
trizs77 Creative Commons License 2024.04.29 0 0 30673

köszi.

Mostanában túl sok a változtatás.

Előzmény: htibor (30672)
htibor Creative Commons License 2024.04.29 0 5 30672

Nagyon szigorúan vesszük az útvonalat és a végállomási azonosságot?

Az 1976-os menetrendet alapul véve, amióta a mostani hálózat alapjai is létre lettek hozva: (kép a 1976-os vonalakat mutatja)

Félkövér ami változatlan:

10-es időközben meghosszabbodott Orsovai útig.

11-es más útvonal(nem Szabharcos/Mátyás Király körúton közlekedik, hanem Palotai úton) és más a végállomás.

11G már nincs.

12-es meghosszabbodott Őrhalmi szőlők/Auchanig.

12B, "A" lett és meghosszabbodott Őrhalmi szőlők/Auchanig.

13 Alba Ipari Zóna hosszabbítást kapott és a mostani változással megszűnt.

13G a mostani változással meghosszabbodott.

14 változatlan.

14G a mostani változással meghosszabbodott.

16 átalakult, átmérős járat lett.

17 más végállomás és hosszabb útvonal.

19 már nincs.

20 a mostani változással meghosszabbodott.

22 néhány járatnak KÖFÉM-es betérése van, de egyébként változatlan.

24 néhány járat meghosszabbodott a mostani változással, (Pozsonyi úti felújítás miatt volt eltérő útvonala a 80-es években) de a járatok többségének az útvonala továbbra is a 76-os változat.

26 végállomás megváltozott, meghosszabbodott.

26G végállomás megváltozott.

30 volt, majd, megszűnt, majd megint volt és megint megszűnt a mostani változással.

31 útvonal változott, a Várkörút-Rákóczi útvonal helyett a Vörös Hadsereg/Budai úton közlekedett.

32 végállomás megváltozott, meghosszabbodott.

33-34 egymással szembe irányú körjáratok lettek.

36 változatlan.

37 nem kicsit, nagyon megváltozott, átmérős járat lett belőle.

37G már nincs

39 már nincs.

Előzmény: trizs77 (30668)
D 20 Creative Commons License 2024.04.29 0 0 30671

Egy cikk szerint lesznek ezen a valami rendezvényen öreg Ikarus-ok... Kíváncsian várjuk, melyikek...

Előzmény: HumbiZozo (30646)
f_k Creative Commons License 2024.04.29 0 3 30670

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!