Azannyát, az ott egy ritka magas előjelző! De a főjelző sem kutya... És a vágány bal oldalán? Vagy a két vágány közé raktak be egy fő- és egy előjelzőt?
A hozzászólás ezelőtti valahanyadik verziójában még benne lett volna egy "többedik bejárati jelzők" zárójeles kiegészítés, szerencsére az elküldöttből ezt már lehagytam.
Itt pedig "fordított" a sorrend. (Az egykor volt KsOd Vasút éppen ezt kedvellte, legalább is Dalmady bácsi könyve szerint). A film persze máshol készült.
Terepasztalra kerülnek alakjelzők és nem akarok nagyon elrugaszkodni a valóságtól.
Modellben nem létezik egybeépített elő és főjelző, ezért azt tervezem hogy egymás mellé telepítem a kettőt.A bejárati jelző előjelzőjét tenném az utolsó térközjelző mellé. /Terepasztalon gyakoribb a "jelzőtorlódás" :) /
Ahogy írtad ez talán nem akkora hülyeség. Köszönöm a szakmai segítséget, ha van egyéb gondolat szívesen veszem, mindig örömmel olvasom a topicot.
Kiegészítés a lentiekhez, avagy Mindentudó Úr újabb önellentmondása.
Volt a GySEV-nek egy sopron deltaelágazást fedező biztbere, már a teher p.u. átadása után, de még a D55 előtt. Itt az elágazás kétkarú fedezőjelzője szomszédságában, még az elágazási váltó előtt került felállításra a személy p.u. és a teher p.u. nem biztosított alak bejárati jelzőinek előjelzője.
Kialakítása szerint a tankönyvekben szereplő (egyébként Ceglédbercel-Cserőn még alkalmazásra is került) "a bejárati őrhelyről, de külön emeltyűvel kezelt" áthaladójelzőhöz hasonló megoldású volt.
Fényképe viszonylag sok helyen megtalálható, tán a Soproni Vasutas Képeskönyvben is, de a szép emlékezetű Indóház című szakfolyóirat M41-ekkel foglakozó 1. füzetében is.
A tudós urak érkezéséig annyit azért írhatok én is, hogy a megszokott "áthaladó jelző" szerepökrben, illetve működés szerint a bejárati jelzők, illetve vágányút-jelzők kerültek előjelzővel történő egyesítésre.
Térközjelzők, fedezőjelzők esetében elsősorban a jelzők torlódása esetén került sor elő-, és főjelzők egymás mellett történő fölállítására, azonban ekkor a két jelző egymástól független életet élt. Aztán persze volt olyan is, hogy a két független jelző történetesen egy árbocra költözött, látszólag konzolos áthaladójelzőként.
Kép gyanánt itt egy sorúti áthaladós vágányútjelző: