Keresés

Részletes keresés

Divrotcé Creative Commons License 2016.04.19 0 0 1080

Tehát mostantól én vagyok a beton? (Megjegyzem, az alakjelzők egyik fontos alkotóanyaga lennék így.)

 

ui.: Minden esetre az alktrészek (az egy szem körtárcsát kivéve) a jelzőkar helyzetéhez képest ki vannak fordulva. Egyre érdekesebb a jószág.

 

A kazán és a karos árboca között mintha valami alkotmány körvonalazódna. Jelzőhíd, konzol esetleg?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Tamasch (1079)
Tamasch Creative Commons License 2016.04.18 0 2 1079

Igen.

Én is a betonra gondoltam.

;)

Előzmény: nazareth (1078)
nazareth Creative Commons License 2016.04.18 0 0 1078

Azannyát, az ott egy ritka magas előjelző! De a főjelző sem kutya... És a vágány bal oldalán? Vagy a két vágány közé raktak be egy fő- és egy előjelzőt?

(Tudom, kössön belém a beton :)

Előzmény: Tamasch (1074)
benbe Creative Commons License 2016.04.17 0 0 1077

A másik hűvösvölgyi hídon belül van vezetve: http://www.benbe.hu/gallery/ho-huvosvolgyben/pic9_noframe_hun.php

Ugyanígy belül van a hárshegyinél is.

 

Nagyvasúton is inkább belső megoldásokra emlékszem, fotót nem találtam itthon.

Előzmény: Törölt nick (1075)
Divrotcé Creative Commons License 2016.04.17 0 0 1076

Ha eredeti után készült, ki lehetett a minta? (Van egy kis béri beütése, de csak mérsékelten).

Előzmény: Tamasch (1074)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.16 0 1 1075

Köszönöm szépen neked is és mindenkinek aki informált.

Előzmény: Áthaladójelző (1073)
Tamasch Creative Commons License 2016.04.16 0 0 1074
Áthaladójelző Creative Commons License 2016.04.16 0 1 1073

keramitkocka kolléga képei:

 

Előzmény: Törölt nick (1070)
Divrotcé Creative Commons License 2016.04.16 0 0 1072

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=134481246&t=9113973

Van egy ilyen hozzászólás is a rovat múltjában.

(Személyes kedvencem tán a szabad átvezetés).

Előzmény: Törölt nick (1067)
_Nyuszi Creative Commons License 2016.04.16 -1 0 1071

Ha budapesti vagy, Hűvösvölgy állomás után, a Nagykovácsi út felett lehet ilyent megnézni.

 

(Mondjuk szerintem erre is meg fogom kapni a -1 -et, pedig ez a thread még csak nem is off.....)

Előzmény: Törölt nick (1070)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.15 -1 0 1070

Igen, ilyesféle megoldásra gondoltam magam is. Nincs véletlenül egy fényképed vagy ötlet hol lehetne egyet lencsevégre kapni?

Előzmény: _Nyuszi (1068)
raczmis Creative Commons License 2016.04.15 0 0 1069

Szia!

 

Nekem is sikerült egy ilyenhez hozzájutnom! Körbe tudnád fényképezni+a tartályt is!

 

Köszi!

 

Ödv: M

Előzmény: 424 009 (88)
_Nyuszi Creative Commons License 2016.04.14 -1 0 1068

Leginkább - amiről én tudok - szabadvezetékkel, a hídszerkezetre erősített csigákkal.

Előzmény: Törölt nick (1067)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.14 -1 0 1067

Üdvözletem!

 

A vasúti hidakon hogyan vezették, vezetik át az alakjelzők működtetéséhez szükséges vonóvezetékeket?

Tamasch Creative Commons License 2016.04.14 0 0 1066
Divrotcé Creative Commons License 2016.03.16 0 0 1065
Előzmény: Tamasch (1064)
Tamasch Creative Commons License 2016.03.16 0 0 1064

Szerintem a perontető előtt volt.

 

http://www.vasutallomasok.hu/kepek/p0034/p0034942.jpg

 

Ezen már (még) se híre se hamva:

 

http://www.vasutallomasok.hu/kepek/p0034/p0034943.jpg

Előzmény: Divrotcé (1063)
Divrotcé Creative Commons License 2016.03.14 0 0 1063
Előzmény: Tamasch (939)
Conrail Creative Commons License 2016.03.11 -1 0 1062

Egy dologra kíváncsi lennék: Mekkora méretet állapítottál meg a jelzőkar magasságának??

Az oszlop tengelyétől - ami egyben a jelzőkar forgáspontja - mérik a jelzőkar hosszát, 1800mm. 

Előzmény: Mk48 2024 (1003)
Divrotcé Creative Commons License 2016.03.02 0 0 1061

A hozzászólás ezelőtti valahanyadik verziójában még benne lett volna egy "többedik bejárati jelzők" zárójeles kiegészítés, szerencsére az elküldöttből ezt már lehagytam.

Előzmény: IPG (1059)
Törölt nick Creative Commons License 2016.03.01 0 0 1060

 

Előzmény: IPG (1059)
IPG Creative Commons License 2016.03.01 -1 1 1059

Hadd kérdezzem meg, hogy a "Vágányútjelző" az miféle szerzet?

Előzmény: Divrotcé (1051)
BillNagith Creative Commons License 2016.03.01 0 0 1058

Kösz, jó kis videók.

Előzmény: Divrotcé (1057)
Divrotcé Creative Commons License 2016.03.01 0 0 1057

https://youtu.be/SrmuYMknI_s?t=566

Itt is a főjelző volt bévül, és az előjelző kívül. Csak azóta kivágták az egyiküket.

Előzmény: BillNagith (1055)
Divrotcé Creative Commons License 2016.02.29 0 0 1056

https://youtu.be/53mS4Xc31vY?t=96

Itt is a szokásosabb elrendezés lépett érvénybe.

 

https://youtu.be/R8JAXakVdcQ?t=909

Itt pedig "fordított" a sorrend. (Az egykor volt KsOd Vasút éppen ezt kedvellte, legalább is Dalmady bácsi könyve szerint). A film persze máshol készült. 

Előzmény: BillNagith (1055)
BillNagith Creative Commons License 2016.02.29 0 0 1055

Terepasztalra kerülnek alakjelzők és nem akarok nagyon elrugaszkodni a valóságtól.

Modellben nem létezik egybeépített elő és főjelző, ezért azt tervezem hogy egymás mellé telepítem a kettőt.A bejárati jelző előjelzőjét tenném az utolsó térközjelző mellé. /Terepasztalon gyakoribb  a "jelzőtorlódás" :) /

Ahogy írtad ez talán nem akkora hülyeség. Köszönöm a szakmai segítséget, ha van egyéb gondolat szívesen veszem, mindig örömmel olvasom a topicot.

Divrotcé Creative Commons License 2016.02.29 0 0 1054

Akkor ha jól értem, létezhetett térközjelzővel együtt előjelző, csak külön oszlopon egymás mellett.

 

Esetleg költözhetnek egy árbocra. De valóban, a jelnleg bevettnek számító "két, egymással összemerevített jelőárboc" megoldás fölösleges.

 

 

Gondolom az előjelző esett közelebb a vágányhoz.

Vagy nem.

 

Egyébként mi készül?

 

Előzmény: BillNagith (1053)
BillNagith Creative Commons License 2016.02.28 0 0 1053

Akkor ha jól értem, létezhetett térközjelzővel együtt előjelző, csak külön oszlopon egymás mellett. Gondolom az előjelző esett közelebb a vágányhoz.

Divrotcé Creative Commons License 2016.02.27 0 0 1052

Kiegészítés a lentiekhez, avagy Mindentudó Úr újabb önellentmondása.

 

Volt a GySEV-nek egy sopron deltaelágazást fedező biztbere, már a teher p.u. átadása után, de még a D55 előtt. Itt az elágazás kétkarú fedezőjelzője szomszédságában, még az elágazási váltó előtt került felállításra a személy p.u. és a teher p.u. nem biztosított alak bejárati jelzőinek előjelzője.

Kialakítása szerint a tankönyvekben szereplő (egyébként Ceglédbercel-Cserőn még alkalmazásra is került) "a bejárati őrhelyről, de külön emeltyűvel kezelt" áthaladójelzőhöz hasonló megoldású volt.

 

Fényképe viszonylag sok helyen megtalálható, tán a Soproni Vasutas Képeskönyvben is, de a szép emlékezetű Indóház című szakfolyóirat M41-ekkel foglakozó 1. füzetében is.

Előzmény: Divrotcé (1051)
Divrotcé Creative Commons License 2016.02.27 0 1 1051

A tudós urak érkezéséig annyit azért írhatok én is, hogy a megszokott "áthaladó jelző" szerepökrben, illetve működés szerint a bejárati jelzők, illetve vágányút-jelzők kerültek előjelzővel történő egyesítésre.

 

Térközjelzők, fedezőjelzők esetében elsősorban a jelzők torlódása esetén került sor elő-, és főjelzők egymás mellett történő fölállítására, azonban ekkor a két jelző egymástól független életet élt. Aztán persze volt olyan is, hogy a két független jelző történetesen egy árbocra költözött, látszólag konzolos áthaladójelzőként.

 

Kép gyanánt itt egy sorúti áthaladós vágányútjelző:

http://www.fortepan.hu/?view=query&q=soroks%C3%A1ri+%C3%BAt&lang=hu&img=80097

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: BillNagith (1050)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!