Tegnap nem értek oda időn belül Lisszabonba. Visszafelé is összejött a három óra felett háromnegyed óra késés. Azért respect, hogy lerepülték.
Ahogy többen írják "biztonsági játékosként" repülnek, akár Wizz, akár más gépével utaznak.
Én sem teszek másként. A fent említett járattal utazva csak másnap "szoktam" tovább repülni. Arról, hogy ez mekkora idő és anyagi veszteség arról most nem is nagyon lihegnék. Ami engem most nagyon izgat az az, hogy mikor mondja azt a Wizz, hogy törlöm a járatot?
Mert az ugye mindenki előtt tiszta ügy, hogy a társaság sokszor még a reggeli gépeit sem tudja időben elindítani, az előre kalkulált forduló idők pedig megállják a helyüket egy sci-fi novellában is függetlenül attól, hogy ez a személyzet vagy a reptér vagy a jóisten sara.
Bárkinek is kell ezzel a katyvasszal foglalkoznia ott a Wizznél, annak biztosan nagyon nem egyszerű a munkája. Az biztos, hogy nem lesz sokáig dús a haja...
Én abszolút biztonsági játékos vagyok, fapadossal sosem repülünk aznap tovább. Inkább egy nappal korábban elmennék Stockholmba, aludnék egy napot ottani szállodában, és másnap mennék tovább.
Másfél hete Brüsszelbe jövet, ma Eindhovenbe menet (Debrecenből) késett a gép "európai légiirányítási problémák (túlzsúfoltság) miatt". Hogy ez mennyire a Wizz sara, nem tudom.
Ha a gép eredeti indulási idejében már ott ált készen beszállítva a betonon, akkor az kicsit sem a Wizz sara onnantól. A légiirányítás kapacitáshiányairól a szolgáltatók tehetnek elsősorban, másodsorban a háború miatt átstrukturálódott, és ezért sok helyen extrémen megnőtt forgalom. Ez utóbbi még vis maiornak mondható valamelyest.
Az ember, ha menne Izlandon egy nagy kört, akkor ugye lekési az első szállást, de a 2. szállásra sem biztos, hogy odaér, vagy max. a kicsekkolás napján hajnalban érhet oda, mivel a szállás legalább 300km-re lesz a reptértől. Azaz borul minden. Remélem(kop-kop) nem lesz rá szükségünk, de ilyen esetben milyen kártérítést lehet kérni? Vagy milyen biztosítás van ilyenre? Akik most mennek épp, és autóval mennének körbe a szigeten, ugye azoknak -1 napjuk lesz, + véhetően ma éjjelre nincs szállásuk a reptér közelében... áttervezni már nemigen tudnak, szóval a mai programok elúsztak.
Másfél hete Brüsszelbe jövet, ma Eindhovenbe menet (Debrecenből) késett a gép "európai légiirányítási problémák (túlzsúfoltság) miatt". Hogy ez mennyire a Wizz sara, nem tudom. A mai gépnek az volt az első mai repülése, időben be is szállították az utasokat, aztán bemondták, hogy várnak 1 órát.
A mai lisszaboni járat a reptéri menetrendben három és fél órás késéssel indul. Ilyenkor bíznak abban hogy behozza azt a fél órát és nem csúsznak bele a 3 órás késésbe?
Nem annyira Wizz-specifikus kérdés, de látom ebben a topikban elég sok hardcore utazó van, hátha tudtok valami hazsnos támpontot adni. Stockholm Arlandára utazok WizzAir-rel szeptemberben, onnan tovább pedig Luleába, belföldi járattal, a SAS-sal. jelenleg azon agyalok, hogy 1 óra 55 perc átszállásra rendelkezésre álló idő elegendő lehet-e. Lesz feladott poggyászom, amit fel is kell majd venni és újra feladni Arlandán (külön foglalásban lesz a belföldi jegy). Természetesen számítani kell a Wizz-járat késésére is. Valószínűleg az 5-ös terminálra érkezik a gépem és onnan is indulok tovább. A kérdésem az lenne, hogy szerintetek mennyire rizikós ez az 1:55 átszállásra rendelkezésre álló idő? A securityn ilyenkor újra be kell csekkolni? Mehetnék későbbi járattal is, de az eléggé keresztülhúzná a terveimet, sok időt vesztenék, nagyon nem lenne optimális. Kíváncsi vagyok a véleményetekre, ti mit választanátok.
Visszatérítésnél mennyi idő alatt érkeznek meg a wizz pontok? Vasárnap délután igényeltem, tegnapelőtt már a mínuszos számlát is megkaptam róla, de az egyenlegem még mindig 0. A honlapon azt írják, hogy igényléstől számítva 72 órán belül. Ez már legalább 3 órája letelt.
2 oldalú a dolog, itt van ugye az olvtárs, aki háborog, miért nem intézkedik a fogyvédelem, de egy szaros ügyfélkapus bejelentést ugyan nem csinál meg.
Én anno megtettem a 30 napos válaszidő be nem tartása miatt, - ha jól rémlik - 80 e Ft-jába fajt a wizz-nek. Én ugyan nem kaptam belőle, de ha mindenki ennyit megtenne, fájna annyira, hogy legyen több ügyintéző/ne gondolják, hogy megtehetik.
BUD->AHO járaton ülünk már több, mint egy órája, nem kapunk felszállási engedélyt, mert Horvátország és Olaszország között vihar van. Hiába is várunk órákat, kártérítés sajnos nem jár ebben az esetben. Soha nem késtünk még ennyit, már azt gondoltam lesz egy kis mellékes a zsebbe ;)
Annyi rémlik, hogy összesen 6 darabban limitálták a (menetrend szerinti) fel és leszállásokat, de én is néztem hogy mintha jóval több lenne. Ma már nem tudom mi a szabályozás.
Esetleg az EU-s rendeletet kéne frissíteni, kipofozni, mert tele van gumiszabállyal, évekig tartó pereskedéssel. Pl. mintha nem lenne határideje annak, hogy a légitársaságnak mikorra is kell a kártérítést kifizetnie. Nincs szankció sem (pl valami kamattal ketyeg a határidő után). A 250-400 euró meg szépen elinflálódott 20 év alatt, egyre kevesebbet ér a kártérítés. És akkor csodálkoznak hogy pofátlanok a cégek.
Nem szabnak ezek ki semmit... Tarlós-Palkovics éjszakai repülési tilalom 2019-ből meg van? Óriási nyálverés és mi lett belőle? Semmi. Számoljuk már meg tegnap éjjel hány le-fel volt BUD-on...
Vagy ott van Marci mókus harca a Ryannal. Végül ő maradt ott tetőtől talpig lehülyézve.
De ha netán a légitársaságnak ki kell perkázni egy 10 milás bírságot, akkor a társaság emel 5 eurót a jegyein és alig 30 repülés alatt meg van a zsé. Nesztek. Csá.
Szóval ez a vizsgálatosdi csak egy irányított puffogás. Klikkeljünk, örüljünk.
Ha a Wizz késéseit nézzük akkor az utasoldalról lehet hogy csúnyának látszik, meg bosszantó, meg nem olyan európai, de a cég egy másik tükörbe néz, ahol az látszik: minden a legnagyobb rendben, működünk és mi vagyunk a legjobbak. Végülis tényleg lerepülnek mindent és alig törölnek. Utas meg ott van ahol akart lenni, max a továbbugrás hűlt helyét nézi, ha volt oly balga hogy bízott egy három órás átszállásban.
Ha a Wizz valóban olyan nagyon nagyon szar lenne akkor nem lenne tele az összes gépük.
Nos visszafizetéssel egy kicsit hadilábon állnak, de ki az aki nem szeretné húzni az időt ha kiadásokról van szó. A Wizznek nincs szüksége az utasaitól a korrekt partner megjelölésre, mert az emberek akkor is vesznek jegyet a gépeikre, ha a vélemény ennek az ellenkezője akár százszorosan. Senki nem fogja tökön szúrni magát egy átszállásos repüléssel, ha van közvetlen járat, ami vélhetően repülni fog csak nem tudni mikor.