Keresés

Részletes keresés

bontomromt Creative Commons License 2019.11.11 0 0 30280

Egy városi kerékpáron ( a CUBE szerint ez az ......????) legyenek meg a KRESZ által előírt dolgok+ sárvédő, láncvédő, csomagtartó..... Ezek a dolgok erről a kerékpárról hiányoznak. 

Ennek csak egy okát látom, a súly csökkentését.  Akkor viszont minek bele egy nehéz agyváltó?

Ez a kerékpár egy jó kerékpár. Mindenre jó egy kicsit, de semmire sem tökéletes.

Az agyváltókkal sok tapasztalatom van, remek szerkezetnek tartom őket a megfelelő körülmények között.

A szíjhajtásról nem tudok sokat, de a bontható váz biztosan nem előny egy kerékpárnál.

A " reku" az meg egy kivétel, az meg csak erősíti a szabályt

Előzmény: Friczy (30279)
Friczy Creative Commons License 2019.11.11 0 0 30279

Milyen kiegészítők lehagyását gondolod?

 

A váz meg nyilván bontható, ha egyszer szíjhajtás. Mi a probléma vele?

 

"Az agyváltó szerintem maradjon a városi felhasználás területén, mert arra való." Ajjaj, most dobjam ki a Rohloffomat a rekuból? :O

Előzmény: bontomromt (30278)
bontomromt Creative Commons License 2019.11.10 0 0 30278

 Amikor lehagysz egy csomó kiegészítőt elérve azt, hogy nem közlekedhetsz vele a forgalomban, akkor mi másról szólna , mint a súlyról.

Ebbe a könnyű kerékpárba  utána a hátsókerékbe beleteszel egy 1.6 kg-os váltót amit a Shimano leginkább városi felhasználásra ajánl. Ott van még a "bontható" váz kérdése.

Kellet egy hibrid kerékpár mert ez a divat. Városi? Fitnesz? Trekking?

Házon belül ellenfele az Sl road pédául 1.5kg-al könnyebb.

Az agyváltó szerintem maradjon a városi felhasználás területén, mert arra való.

 

Előzmény: Friczy (30277)
Friczy Creative Commons License 2019.11.10 0 0 30277

Én is ahhoz szóltam hozzá. Kicsit túldimenzionálod a súlyelőnyt, ez a kerékpár nem arról szól, ahogy azt le is írtam.

Előzmény: bontomromt (30276)
bontomromt Creative Commons License 2019.11.10 0 0 30276

Én minimális felszereltségre gondoltam. Azt nem kell karbantartani ami nincs.

A CUBE editor kerékpárral kapcsolatban szóltam hozzá. Az ezen lévő minimális kiegészítőkkel nyert súlyelőnyt elveszítik a 11 sebességes agyváltó miatt.

Előzmény: Friczy (30275)
Friczy Creative Commons License 2019.11.10 0 0 30275

Pont a 'minimál' kerékpárba jó az agyváltó. Persze kérdés, hogy mit értünk 'minimál' alatt. Ez esetben nem a tudást, hanem a karbantartásigényt. Ebből a szempontból az agyváltó és a szíjhajtás és egy jó hidraulikus tárcsa jó megoldás, ráülsz, mész, és menetteljesítménytől függően évente/kétévente egyszer foglalkozni kell vele (olajcsere a váltóban, és ha elkopott a fékpofa, akkor csere). Az agyváltó és a szíjhajtás egyaránt minimális gondozást igényel, és sokáig megbízhatóan teljesít.

Előzmény: bontomromt (30274)
bontomromt Creative Commons License 2019.11.08 0 0 30274

Nem látom értelmét ennek a kerékpárnak. Nem való egy "minimal" kerékpárba agyváltó pláne nem szíjhajtással. Ha már szíjhajtás akkor egy  1 sebességes lenne tökéletes ehhez a kerékpárhoz.

Csak a hátrányára válik az agyváltó, pláne szíjhajtással, ami miatt még a vázat is "bonthatóra" kell készíteni.

Az agyváltókat jónak tartom a megfelelő kerékpárokban ebben viszont  kijönnek a negatív tulajdonságai.

Előzmény: Robby2 (30264)
henngergely Creative Commons License 2019.11.06 0 0 30273

A Shimano agyváltókra a gyártó 2:1 áttétel arányt ajánl. 

Előzmény: Ati_66 (30268)
Ati_66 Creative Commons License 2019.11.06 0 0 30272

Köszi a javítást.

Valamiért úgy ragadt meg a fejemben, hogy 1 alatti áttétel van az agyváltókban.

Előzmény: Friczy (30270)
Friczy Creative Commons License 2019.11.06 0 0 30271

Lásd a korábban linkelt táblázatot. 45/23 esetén - amit példának felhoztál - az Alfine11 leggyorsabb fokozata 2,15-ös szorzót tesz rá, azaz a leggyorsabb áttétel ez esetben a 45/11-nek felel meg, amivel már elég jól lehet haladni.

Előzmény: Ati_66 (30268)
Friczy Creative Commons License 2019.11.06 0 0 30270

"Az agyváltónál a leggyorsabb haladást a felszerelt hajtómű és az agyara szerelt fogaskerék aránya biztosítja, ami a 48/11 4,36-os értékével szemben 2 körüli lehet vagy kevesebb."

 

Téves állítás. Az agyváltóknak (az itt épp szóban forgó Alfine-nak is) van 1-nél kisebb és 1-nél nagyobb áttérelaránya is. Tehát mondjuk egy 42/16-os (nagyjából 2,5) lánckerekek mellett is tud gyorsabb fokozatot.

 

Lásd itt jó néhány agyváltó áttételtartományát: https://www.cyclinguk.org/cyclists-library/components/transmission-gears/internal-gear/internal-gear-ratios

Ez alapján pl. az Alfine 11 az 5. sebességfokozaban tudja a lánckerékaránynak megfelelő áttételt, az ennél nagyobb fokozatokban annál gyorsabban lehet vele haladni.

Előzmény: Ati_66 (30267)
sys4096 Creative Commons License 2019.11.06 0 0 30269

3 éve használom a shimano nexus 8-at 46/16-os áttétellel. Jól bírja. 7%-os emelkedőre fel tudok menni vele. Végsebesség 45-50 km/h között.

Előzmény: Ati_66 (30268)
Ati_66 Creative Commons License 2019.11.06 0 0 30268

A szíj hajtás esetében nem tudom mennyire lehetne az áttétel arányt javítani, mert a kép alapján kb 45-23 áttétel van a bringán.

Lánckerék biztosabban beszerezhető lenne 23 helyett kisebb méretben az agyra. 

Elvileg lehetne 45-16-os áttételt is feltenni, de az biztosan rövidítené a váltó élettartamát. Nem véletlenül csak a 23 az ajánlott a 45T első tányérhoz. 

Előzmény: Ati_66 (30267)
Ati_66 Creative Commons License 2019.11.06 0 0 30267

A végáttételek aránya önmagában kicsit kevés infó.

A  megadott 3 tányéros hagyományos rendszernél ez a szám a 48/11 és a 26/34 áttételek aránya azaz 5,7 a végáttételek aránya.

 

Az agyváltónál a leggyorsabb haladást a felszerelt hajtómű és az agyara szerelt fogaskerék aránya biztosítja, ami a 48/11 4,36-os értékével szemben 2 körüli lehet vagy kevesebb. Ehhez képest lehet értékelni a végáttételek arányát, ami alapján  0,5 körüli a legkönnyebb áttétel szemben a hagyományos rendszer 0,764 értékével.

 

Szóval ha síkon 48-14 áttétellel közlekedtél általában az 3,42 áttétel volt. Agyváltóssal kb azonos sebesség eléréséhez pörgetheted a lábadat 70-80  pedálfordulat helyett helyett kb 120-140-es pedálfordulattal.

 

Javaslom próbálj ki egy agyváltóst.

 

Egyébként ezek az ajánlások a hajtómű és hátsó lánckerék méretekre az agyváltóhoz:

 

 

Előzmény: Robby2 (30266)
Robby2 Creative Commons License 2019.11.06 0 0 30266

Köszönöm! Ez mindenképp elgondolkodtató, bár ezt az áttételarány dolgot nem értem. Soha nem is gondolkodtam rajta. Gondolom, minél nagyobb, annál jobb, azaz annál több lehetőséget kínál.

Egy “hagyományos” 3x10-es rendszernél ez mennyi? (26-36-48 / 11-34 esetében) Csak, hogy legyen elképzelésem.

Minden esetre ez a Cube Editor egyre szimpibb. Még a teló hiányát is lenyelem, ha cserébe annyi előnye van. Egyébként sem vagyok meggyőződve a telók szükségességéről ebben a kategóriában. Bár még nem volt teló nélküli bringám, a Gepidán sokszor lezártam, aztán úgy is felejtettem. Gondolom, ha annyira hiányzott volna, nem felejtem el.

Előzmény: Friczy (30265)
Friczy Creative Commons License 2019.11.04 0 0 30265

Az agyváltónál mások az áttételugrások, mint a láncváltónál, cserében egyenletesebb a fokozatok közti ugrás, Alfine 11 esetében a kivétel a legkönnyebb fokozat, ami közel kétszeres áttétel a következőhöz képest (kb. mint lácnváltónál annak idején a Shimano Megarange). Mindenesetre az Alfine 11 váltónál a végáttételek közti arány több, mint négyszeres, tehát kellően nagy ahhoz, hogy lehessen vele haladni is és emelkedőre menni.

 

Karbantartásigényben valóban jó az Alfine, időnként olajat kell cserélni benne, aztán ennyi, a szíjhajtással kiegészítve tényleg nem nagyon kell hozzányúlni.

Előzmény: Robby2 (30264)
Robby2 Creative Commons License 2019.11.03 0 0 30264

Megakadt a szemem a CUBE Editor-on is, ami bár nem cross gép, de nagyon kíváncsivá tett a “gondozásmentes” kialakítása. De! A 3x10-es rendszerhez szokott fizikumomnak vajon mennyire lenne megerőltető egy 11 sebességes rendszer? Egyáltalán mit érdemes tudni az Alfine rendszerről ill. a Gates szíjhajtásról?

Nyilván olvasgattam a neten, de inkább a gyakorlati tapasztalatok érdekelnének. Használ valaki ilyet? Tényleg annyira megbízható, gondozásmentes?

bontomromt Creative Commons License 2019.11.03 0 0 30263

Annyiféle váz geometria van, hogy az átlépési magasság ma már csak egy adat a sok közül.

Régen a nyeregcső adta meg a méretet, de ma már, gyakorlatilag minden gyártónak saját táblázata van a  kerékpár méretekhez.

Kiindulási alapnak mindenféle képen a gyártó oldalán szereplő mérettáblázatot ajánlom.

A Gepidából lehet, hogy jobban ki kell húzni a nyeregcsövet például azonos ülésmagassághoz.

Attól, hogy valakinek nagy a töke.........

Előzmény: Robby2 (30262)
Robby2 Creative Commons License 2019.11.03 0 0 30262

CUBE meg sem adja az átlépési magasságot. (A KTM legalább igen) Át tudok lépni a nyereg előtt, csak a felső cső igencsak érinti a tököm még a 46-os vázon is. Persze nincs ezzel gond, sőt, még az 50-el sem lenne gond, ha tervezetten tudok megállni. Azaz bringa kicsit megdöntve már nem is nagy. Én attól félek inkább amikor néni a bringaút egyik oldalán, a kutyája meg a másik oldalon, s kettejüket összeköti egy láthatatlan póráz. Na amikor a póráz láthatóvá válik hirtelen, akkor nem mindig van idő tervezetten megállni.

Nem tudom, hogy a gyakorlatban ez mennyire lenne gond, mert még nem volt ilyen “magas” bringám. Mint írtam a Gepida 48-as váza is sokkal több helyet hagyott, a másik bringám pedig egy 18-as Magellan Serpens MTB, amin még egy kisebb táska is elférne a felső cső meg az ágyékom közt. Szóval lehet, hogy nem akkora gond ez, de nekem ezen bringák után szokatlan.

Előzmény: bontomromt (30261)
bontomromt Creative Commons License 2019.11.03 0 0 30261

Pedig eddig nekem mindíg jö volt a gyári CUBE ajánlás. Nem is annyira sloping a CUBE váza.

A nyereg előtt akkor is át kell tudnod lépni.

A mai modern vázaknál mindenképpen a gyári ajánlással kezdeném.

Az átlépési magasság a klasszikus vázaknál volt főkép mérvadó.

Előzmény: Robby2 (30259)
Robby2 Creative Commons License 2019.11.03 0 0 30260

Egyébként ránéztem a CUBE SL ROAD-ra is, csak úgy kíváncsiságból. Az 50-esnek 46cm a nyeregcsöve, az eleje pedig kb. 6cm-el alacsonyabb, mint a 46-os CROSS-nak. Szóval lehet, hogy az SL ROAD-ból tényleg jó lenne egy 50-es. Csak hát az meg kizárólag aszfaltra ajánlott.

A méretezéssel egyre inkább tele a ...öm! A 46-os EDITOR-nak pl. 44cm az üléscsöve.

Robby2 Creative Commons License 2019.11.03 0 0 30259

A méréseken túl vagyok többször is. A táblázatok és a számítások is kb. egy rakat ... sem érnek. Úgy mentem a boltba, hogy ráülnék egy 50-es CUBE-ra, mert a táblázat szerint nekem az való. Aztán jól meglepett. Ekkor jött a 46-os ami hát... épp határeset még az eladó szerint is. Ehhez képest a 48-as Gepida Alboin felső csöve még csak nem is súrolja a fityegőmet.

bontomromt Creative Commons License 2019.11.03 0 0 30258

Akkor valamit rosszul mertél ,mert Cube-ból neked 50-es kellene 76-os hosszhoz.

CUBE:76*0.66=50cm

Előzmény: Robby2 (30254)
Robby2 Creative Commons License 2019.11.03 0 0 30257

MTB vonalon van bőven jó vázméret, ami nem ér oda ahol fáj, de én eddig kizárólag cross trekkinget néztem. Egyrészt fontos a komfort, másrészt többet megyek aszfalton mint amennyit nem. Időnként járok erdőben, murván, homokon, de ez kb. 20-30%. Ezért gondoltam a cross gépekre.

 

bontomromt Creative Commons License 2019.11.03 0 0 30256

Annyiféle geometriával készülnek már a vázak, hogy egy méretből nem lehet megmondani, hogy megfelelő e a méretük. Kiindulási pontnak a gyártó által megadott méreteket ajánlanám. Egy próba után ezt még lehet igazítani.

A 46-os neked magas lesz. Egy 44-45-el kezdenék.

CUBE számítása szerint: 78*0.226*2.54=44.8cm

Parancsolj:https://www.k2-bike.hu/shop/kerekparos-termekek/kerekparok/mtb/cube-elite-c62-pro-2x-29-kerekpar-carbon-blu-16

Előzmény: Robby2 (30254)
Ati_66 Creative Commons License 2019.11.03 0 0 30255

Ilyen lábhosszhoz ilyen átlépő magasságú bringa még országútiban is nagy lenne. 

Szerintem keress kisebb vázzal bringát, mert ez túl nagy.

Előzmény: Robby2 (30254)
Robby2 Creative Commons License 2019.11.03 0 0 30254

Lehet, kicsit túlaggódom a dolgot...?

Szóval kinéztem egy Cube ill. egy KTM bringát. Mindkettő full XT felszereltséggel. (első/hátsó váltó, váltókarok, fékek, fékkarok, első/hátsó agy) Mindkettőből sikerült ráülnöm egy-egy 46-os példányra (alacsonyabb felszereltséggel, de ez méret szempontjából mindegy), és mindkettőnél olyan magas a felső cső, hogy mikor teli talppal állok a földön, hozzáér az érzékeny részhez. Ez azért van, mert a belső lábhosszam 76-77 cm, ezeknek a bringáknak pedig 78 cm az átlépési magasságuk. Nem tudom, hogy egy hirtelen megállásnál ez mennyire gáz.

A gond az, hogy ezekből nem gyártanak kisebbet, más (általam ismert) márkánál pedig nem találtam ilyen felszereltséget.

Sajnos baromira tetszenek ezek a bringák. Mit tegyek? Be merjem vállalni a 46-ost, vagy túl nagy lenne a mindennapokban? Sajnos próbakörre nincs lehetőség a boltokban, csak rá lehet ülni.

Esetleg nézzek más márkát amit majd idővel “XT-sítek”?

 

Soká Creative Commons License 2019.11.03 0 0 30253

Talán elfér itt ez a kis vasárnapi színes (píííros)
:)

Felhívnám a figyelmet a frappáns "monten bájk" magyarításra, a "képek szerinti állapotra" (ki lehet nagyítani...), az ingyenes házhozszállítás gombra és a  "szállitás megoldható+költség ellenében" kitételre.


Vevőcsalogató... :)

 

 

bontomromt Creative Commons License 2019.11.02 0 0 30252

Az általad felvetett problémákat már régen orvosolni lehet a megfelelő hátsóváltóval.

Friczy jól írja, a triplatányér automatikusan nem hozza magával a hosszú kanalas váltót.

10 sebességes racsni létezése is kétséges a számomra.

Egy 10 sebességes lánc már alapnak számít, nem jelent kihívást a megfelelő minőség.

Előzmény: etomcat (30245)
tanárnéni kedvence Creative Commons License 2019.11.02 0 1 30251

A rozsda nem szép, de szerintem a fogaskerekeken nem sokat számít, ha amúgy a szabadonfutó meg az agyak szépen futnak.

Előzmény: Soká (30250)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!