Keresés

Részletes keresés

_gyufa Creative Commons License 2004.08.23 0 0 89

Hello

 

Nektek mi a tapasztalatotok a számlázással kapcsolatban?

 

Akiket ismerek , nem VBKJ hozzájárulással neteznek , de körbekérdezek majd.

 

Előzmény: talpfaszámláló (87)
_gyufa Creative Commons License 2004.08.23 0 0 88

Hello

 

A forgalom is gondolom tervez összevonásokat, vajon milyen munkaköröket érint ez hamarosan?

 

Hivatalosan nem szokták előre közölni , általában onnan tudjuk meg , hogy a

szakszervezetisek rebesgetnek róla egyet-mást , de a legtutibb info ,

amikor a felolvasókönyvben 6 fő helyett , csak 4 van , utána meg már úgy is

marad , másrészt meg a mai létszám annyira necces , hogy nem hiszem , hogy

könnyen felvállalnák , igy is tudok mutatni olyan helyet , ahol egy baleset esélye

kb. 70 % szolgálatonként - amugy volt is , csak rá lett fogva tecnikai okokra .

Előzmény: Rokki (86)
talpfaszámláló Creative Commons License 2004.08.23 0 0 87
Sziasztok!

Eddig csak csendes olvasó voltam, most azonban szeretnék kérdezni valamit én is:

Gondolom, mióta a béren kívüli juttatások rendszere lehetővé teszi az otthoni internet elszámolását, ez évtől mi is többen vagyunk – internetező vasutasok.
Jómagam a pécsi területen dolgozom. Ez év februárjában kötöttem 2 éves ADSL szerződést az Invitellel.
Eddig szinte minden hónapban problémám volt a számla leadásával. Mégpedig azért, mert az Invitel általában jó, ha 20 –a körül küldi a csekket, ugyanakkor a leadási határidő 23-24 –e körül lejár. Ráadásul bejáró vagyok, így nincs minden hónapban lehetőségem arra, hogy munkaidőben beugorjak a munkáltatómhoz csak azért, hogy a számlát leadjam.
Az elmúlt hónapban is egy napot csúsztam, ami miatt a családi kasszában 9900 Ft hiány keletkezett. Jó, jó, a következő hónapban kifizetik. De mi lesz a decemberrel? Úgy tudom, az ünnepek miatt a VBKJ zárás 15 –e körül lesz. A szabályzat szerint kedvezményt a következő évre átvinni nem lehet.
Így a jelenlegi rendszer szerint kapásból elesek egy hónap előfizetési díjtól.
Kérdem én: Erre a szitura a VBKJ kidolgozói nem gondoltak?
Melyikőjük fog nekem zsebből 9900 Ft –ot karácsony előtt kifizetni?
Egyáltalán konzultáltak előzetesen a számlázási módszerekről az internetszolgáltatókkal?
(Én felhívtam az Invitelt ez ügyben, de elmondásuk szerint a számlát előbb küldeni nem tudják.)
Kihez fordulhatnék?

Nektek mi a tapasztalatotok a számlázással kapcsolatban?
Az is érdekelne más internetszolgáltató hogyan/mikor küldi a számlát…

Rokki Creative Commons License 2004.08.21 0 0 86
Mit hallottatok a szesza-s létszámról? A VDSZSZ telefonhírmondója is foglalkozott vele. Nálunk a csomópontok kivételével minden állomáson megszünt a számadópénztáros külön, hanem egyben személypénztárt is kezel, magyarul összevonták a két munkakört, de csak egyenlőre. Szeptembertől újabb szigorítást rebesgetnek. A forgalom is gondolom tervez összevonásokat, vajon milyen munkaköröket érint ez hamarosan?
Osmin Creative Commons License 2004.08.18 0 0 85
Külön szerződés? Ugyan már! Azt be is kéne tartani - nemcsak az én részemről!
Előzmény: _gyufa (84)
_gyufa Creative Commons License 2004.08.17 0 0 84

De szerinted miért akarna pótolni a munkáltató, ha mindkét munkakört is el tudom látni?

 

külön szerződéssel ? ne tudd meg mit csámcsognának rajta - aztán meg ott vannak

azok , akikben buzog a jóindulat , állandóan azt lesnék , hogy mikor hibázol

 

Ami az üzemszüneteket illeti, nagy butaságnak érzem, és nem tudom, hogy lesz-e valaha olyan, akit felelősségre fognak ezért vonni?

 

hát , most mondok egy meglepőt : nem

 

olyan munkakörülményeket, olyan légkört teremtenek, amitől elmegy a beosztott munka- és életkedve is.

Egészen konkrétan az én esetemben mindent megtesznek egyesek, hogy ez bekövetkezzen, aminek nagyon nem örülök.

 

elfilóztam ezen , ugy értem milyen összetevői lehettek , hogy igy alakult -

ugyanide jutottam - szerintem is személyekhez köthető

 

 

 

Előzmény: Osmin (83)
Osmin Creative Commons License 2004.08.16 0 0 83

Visszatérve az előmenetelemre:

Amit leírtál, jól hangzik. De szerinted miért akarna pótolni a munkáltató, ha mindkét munkakört is el tudom látni?

 

Ami az üzemszünetet illeti:

Ki akarná ezeket kiszámoltatni, ott abban a sárga házban? Még a végén kiderülne a turpisság? De ha már kiderült, akkor ki akarná megjelentetni bármi nemű sajtóban? Még a végén azok is megtudnák az igazságot, akik még nem értik, miről is csevegünk.

 

Pár apróság az üzemszünettel kapcsolatban, ami számomra érthetetlen:

Ha üzemszünet van, ám fellép a szükségleti vonat bevezetésének kényszere, akkor miért nem lehet, egy amúgy létező vonatszámot aktíválni, ha amúgy lenne mit aktíválni, és miért kell operatív vonatszámot létrehozni? Ötletek:

1.: Mert az irányítónak így több dolga van vele!

2.: Ha már lehet, ne csak az irányító dolgozzon vele többet, hanem a forgalmista is írjon egy rendelkezést az alapvonati számról!

3.: Mert az illetékes épp rosszat álmodott az azelőtti éjszaka, mielőtt ezt a szabályt meghozta!

 

Előzmény: _gyufa (82)
_gyufa Creative Commons License 2004.08.16 0 0 82

Ami az én későbbi előmenetelemet illeti, nem tudom, hogy milyen esélyeim vannak.  A közvetlen kollégáim, főnökeim tisztában vannak a képességeimmel, tudásommal, és szerintem nem nagyon akarnak elengedni - sajnos.

 

Ha mindkettőt jól csinálod , de ott könnyebben tudnak pótolni , akkor helyesebb , ha

a cég itt alkalmaz .

 

Ami az üzemszüneteket illeti, nagy butaságnak érzem, és nem tudom, hogy lesz-e valaha olyan, akit felelősségre fognak ezért vonni? Mint tudjuk, nagyon sok olyan dolog van a vasútnál, aminek nincs felelőse, illetve aki van, az túl magasan van.

 

Hát pedig ki lehetne azért számolni , ha az így megspórolt összeg nagyobb , mint

az álldogáló kocsikért kifizetett összeg , akkor jó - lehetne , ha a fuvaroztatók nem

tűnnének el emiatt a vasútról egy idő után - ha viszont fordítva van , akkor a különbség  az a kár , amit az ötletgazda a vasútnak okozott - és még így sem reális ,

mert aki teheti azért küldözgeti a vonatokat .

Csak hát jó lenne ezeket az adatokat nyilvánosságra hozni , mert igy mindenki

csak találgat - írhatna erről is a nyalibrigád a Vasutas Magazinban .

Előzmény: Osmin (81)
Osmin Creative Commons License 2004.08.16 0 0 81

Vezetők cseréje:

Az egy dolog, hogy ki, mennyire alkalmas szakmailag egy feladat ellátására, és egy másik dolog, hogy ki, mennyire "fekszik" bizonyos feletteseknél. És az, hogy valaki megfelel bizonyos feletteseknek, az még nem jelenti azt, hogy az az ő beosztottjainak is jó! A félreértések elkerülése végett, nem azért nem jó az illető főnök a beosztottja számára, mert meggátolja azt, hogy tilosban járjanak, hanem azért, mert olyan munkakörülményeket, olyan légkört teremtenek, amitől elmegy a beosztott munka- és életkedve is.

Egészen konkrétan az én esetemben mindent megtesznek egyesek, hogy ez bekövetkezzen, aminek nagyon nem örülök. De gondolom, ezt kil ehetett a soraimból is olvasni.

Amúgy érdekes az, ahogyan felállt a helyéről Szabó úr. Ő felvállalta, hogy ezt a reformelképzelést nem tudja végrehajtani, és ezért mennie kellett.

Arra vagyok kíváncsi, hogy Csontos úr, mint (régi) új seprű, hogyan fog seperni? Én csak a hírét ismerem, de az alapján ért a vasúthoz, és ez ebben a pozícióban nem hátrány! Az egyik látványos szereplése mostanság július 29-én, a Déliben volt, amikor személyesen is részt vett a baleset káros következményeinek felszámolásában.

Ami az én későbbi előmenetelemet illeti, nem tudom, hogy milyen esélyeim vannak.  A közvetlen kollégáim, főnökeim tisztában vannak a képességeimmel, tudásommal, és szerintem nem nagyon akarnak elengedni - sajnos.

Ami az üzemszüneteket illeti, nagy butaságnak érzem, és nem tudom, hogy lesz-e valaha olyan, akit felelősségre fognak ezért vonni? Mint tudjuk, nagyon sok olyan dolog van a vasútnál, aminek nincs felelőse, illetve aki van, az túl magasan van.

Előzmény: _gyufa (80)
_gyufa Creative Commons License 2004.08.15 0 0 80

Hát , vagyok olyan naiv , hogy ugy gondoljam , hogy ez a vezetőváltás (Sz. úr )

szakmai alapon történt - bár ha elküldenek egy dolgozót , nemigen csinál titkot

belőle senki - de ez hétpecsétes titok - nem is igazán érdekel ,

annyiban viszont igen , hogy ha szakmai okai voltak - akkor megvan az esély rá ,

hogy vasutnak ez a szegmense is kilábal a mostani kaotikus - apatikus állapotából -

és ilyenformán neked is nagy esélyed lehet arra , hogy olyan helyre kerülj , ahol

relative a legtöbbet tudod nyújtani .

Szerintem ki fog derülni hamarosan , hogy hogyan gondolják - abból , hogy

lesznek - e , és milyen további személycserék - most lehetne sorolni neveket ,

akikről mindenki tudja , mennyi kárt okoztak az utóbbi években végzett ill. nem

végzett tevékenységükkel - még szerencse , hogy azért létezik egyfajta

felülről-lefelé korrekció - ahol mindenki próbálja hozzátenni a maga kis plusszát

(ld. üzemszünet) .

Előzmény: Osmin (79)
Osmin Creative Commons License 2004.08.15 0 0 79

A menetidőkről csak pár szót:

Amikor Nagytétény-Diósdon el kezdtem dolgozni 1998-ban, akkor a mindenhol megálló személyvonatok érdi és diósdi indulása között 8 perc, a haladó vonatok esetében 5 perc volt. A jelen menetrendben ugyanezekre 12, illetve 7 percet adnak. Kicsit ciki, ha egyes mozdonyvezetők jobban meghúzzák a tehervonatot, és 6 perc alatt átérnek a 2000 t-ás dunai vonattal, akkor megszégyenítik az IC-ket? Ahogyan Dunántúl legnagyobb mesemondója szokta volt mondani: "IC után sárgával mentem a 2000 t-ás vonatta, és dudáltam, hogy előzni akarok!"

 

És a másik témáról:

Van menedrendszerkesztő ismerősöm, több is. (Van, akivel személyesen is ismerjük egymást, van, akivel csak telefonon, illetve e-mail útján tartom a kapcslatot.)

Nem tudom, hogy emeltek-e a fizetésükön, de ha igen, akkor morcos vagyok.

Miért is?

2003. márciusában szereltem le, és mentem vissza dolgozni Hárosra. Elég hamar kiderült, hogy váltanom kell, mert kell a helyem egy szolgálattevői tanfolyamot épp végző váltókezelő barátomnak. Az akkori csomóponti főnök felajánlott egy vonali forgalmi tartalékosi státuszt. Kb. ezzel egyidőben összefutottam a menetrendszerkesztő ismerősömmel, aki mondta, hogy hiány van menetrendszerkesztőkből. Érdekelt a dolog, hiszen már évek óta dolgoztam fel a menetrendi anyagot a kelenföldi csomópontra, és szívesen tovább léptem volna. Bementem hát az Andrássy útra, beszéltem az ismerősömmel, aki átvezetett az akkori "kisfőnökhöz", akivel röviden elbeszélgettem. Azt ígérte, hogy majd beszélgetésre be fog hívni az osztályvezető úr. Elmondtam neki, hogy az új csomóponti vezetőnek április közepéig kell választ adnom, hogy elfogadom-e a felkínált beosztást. Azóta is várom, hogy jelentkezzen… Amúgy azóta egyszer véletlenül összefutottam az említett osztályvezető úrral, de az a történtek után bő fél évvel volt, és már egy teljesen más ígéret teljesítésére vártam - amire sajnos még mindig csak várok. Ez nem más, mint a forgalmi technológusi munkakör. Nem mindegy, hogy pl. a menetrendi anyag feldolgozását fő munkaidőben végezném, vagy az épp aktuális beosztásom mellett, ami szerencsés esetben négyes túr, de volt, hogy épp hármas túr közben, nem beszélve arról, hogy nem mindegy, hogy ezért fizetnek-e, vagy egy levegőben lógó ígéretre dolgozom. Tudom, én vagyok a bolond, hogy még csinálom… Szeptembertől hitegettek a beosztással kapcsolatban, mondván, hogy csak a humánpolitikai vezérigazgató-helyettes úr aláírására várunk. Ehhez képest egyszer csak megtudtam, hogy december 1-től már nem is Budapest-Kelenföld, hanem már Érd állomás létszámába tartozom. Hogy is van ez? Ha én szeretnék menni, akkor arról szó sem lehet, ha nekik úgy jó, akkor meg azonnal megy? Amikor januárban aláírtam a munkaszerződés módosítást, akkor már rég megkaptam a decemberre vonatkozó fizetési jegyzéket, amin már az szerepelt, hogy Érd állomás létszámába tartozom. Ha nem írom alá, akkor aláhamisítják utólag??? Jelenleg arra várok, hogy 3 fiatal szép, sorban leönnállósítózzon, és önálló szolgálattevőnek betanuljon Érdre, miután rendeződne elvileg Érd állomás létszámproblémája, és átkerülhetnék egy olyan helyre, ahova nem kéne annyit utaznom…

Visszatérve a fizetésre: Relatív jól jártam a tartalékosi bérrel, amit nem csökkentettek meg, amikor áthelyeztek, és ezt emelték fel az év elején. Persze más kérdés, hogy ha visszahívtak volna a menetrendesektől, és megkapom azt az állást, akkor mennyit vinnék haza?

Előzmény: _gyufa (78)
_gyufa Creative Commons License 2004.08.15 0 0 78

Hali

 

Egy olyan állomáson dolgozom, ahol kb. másfél éve 100 %-kal felemelték az átmenő fővágányok sebességét, így már 40 km/h sebességgel járhatók is!

 

Ja , ingáztam onnam abban az időben nyaranta , elég húzós volt amíg Hárosig leért

az ember , főleg 40 fokban .

 

Más : nincs menetrendszerksztő ismerősöd ? Tényleg igaz , hogy megemelték a

fizujukat 100% - al vagy csak kacsa ?

Állítólag abból a megfontolásból , hogy a MÁV - nak elengedhetetlenül szükséges

munkát végeznek - mondjuk a dolog első része nem érdekel - semmi közöm hozzá -

de ha azoknak duplázzák a fizetésüket , akiknek a munkájára elengedhetetlenül

szükség van , akkor ez sokunknak okozhat majd boldogságot - már amennyire a pénz boldogít persze .

Előzmény: Osmin (77)
Osmin Creative Commons License 2004.08.14 0 0 77

Nekem mondod?

Egy olyan állomáson dolgozom, ahol kb. másfél éve 100 %-kal felemelték az átmenő fővágányok sebességét, így már 40 km/h sebességgel járhatók is!

Erre az állomásra már évekkel ezelőtt megígérték a teljes átépítést.

A legutolsó "pontos" ígéret szerint 2005. második félévében kezdődik a 05827 statisztikai számú szolgálati hely teljes átépítése.

Előzmény: _gyufa (76)
_gyufa Creative Commons License 2004.08.13 0 0 76

Hello

 

Ami meg az Írásbeli rendelkezéseket illeti: a harmadik évezred elején miért nem lehet egy olyan rendszert kialakítani, hogy valamennyi szolgálati helyen legyen jól működő rádió, amint lehessen érintkezni valamennyi vontatójárművel, amelyeken szintén jól működő rádió van.

 

hát nemcsak az írásbelik miatt , egy fél átépítés , és egy egy teljes pókhálócsere

után azt mondom , életeket mentett meg - és nem is egyszer

Előzmény: Osmin (72)
_gyufa Creative Commons License 2004.08.13 0 0 75

Hello

 

Lehet, hogy ennyi idő kell, hogy az információ eljusson az ÜK-ba.  :))

 

elképzelhető , ui. alapból semmilyen info nincsen , csak az ami

kívülről bekerül , ugyhogy itt is érvényes a "szemét be , szemét ki" elv

 

Most meg komolyan. Tőletek, mint szakemberektől kérdezem: nem látjátok úgy, hogy a MÁV mindent agyon- és feleslegesen adminisztrál? Ha igen: mi a célja? Ha baj van, lehessen kire kenni?

igen - másfelől azok a kimutatások , összesítések , mutatók pedig

azért kellenek , mert az egyetemen és a menedzserképzőn azt

tanították , hogy pusztán a számokkal zsonglórködve , egy frankó

légkondis irodában bármilyen céget az egekbe lehet emelni -

pl. esik a teljesítmény - igaz , hogy egy elhibázott , még több

munkát , munkaerőt igénylő technológia miatt - akkor onnan

elküldenek még két embert -

szerintem tulságosan speciális , sokféle gyakorlati jellegű

tényező van a számok mögött , amiktől el lehet ugyan

tekinteni , de súlyos hiba

 

 

 

Előzmény: manhattani (70)
Osmin Creative Commons License 2004.08.13 0 0 74

Én eléggé kreatívnak érzem magam a forgalmi zavarok kezelésénél. Remélem, az engem ismerők megerősítik ezt.

Ami a pedig a konkrét esetet illeti: Miért csodálkozik azon bárki is, ha a megtörténtek miatt kint van a fél vezérkar, az egész VBO, a sajtó, meg még ki tudja, hogy kicsoda, akkor hogy bárki is  - pl. egy mozdonyvezető - utasítás szerűen mer dolgozni? Uram bocsánat! Legalább ekkor mutassuk meg, hogy tudjuk mi azt, mit is írtak le abba a szép, vörös fedeles könyvecskébe! És meglepő módon ezzel egyidejűleg kéne még kreatívnak lenni, ami elméletileg lehetséges, csak rátermett ember kell hozzá, akinek kellő helyismerete van!

Természetesen egy másik, nem lényegtelen kérdés, hogy az ÜK-ban miért nem rugalmasak ilyenkor?

Amúgy is kéne Kelenföldre egy szerelvény-, mozdony-, mozdonyszemélyzet-, és utazószemélyzet forduló, és lehet, hogy meglepő, de így könnyebben lehetne kezelni az ilyen eseményeket.

Előzmény: bj13 (73)
bj13 Creative Commons License 2004.08.13 0 0 73

Egyszerűen a vágányhálózatából adódó kapacitása olyan, hogy egy ilyen baleset aminek következtében jónéhány vágány felett ki kell kapcsolni a felsővezetéket, nagyon hamar összekuszálja a a technológiát, és így lőttek is a menetrendszerűségnek.

 

Na, ilyenkor van gáz!! El kéne kezdeni gondolkodni, kreatívnak lenni, kicsit mélyebben átlátni a dolgokat papír nélkül. Persze, ha a tartalékon a két g*ci mozdonyvezető elkezd utasításszerűen (mindenbe belekötve) dolgozni, az sem segít.

Vajon miért nem engedte a magasságos (SZESZA)irányítás Kelenföldről visszaforgatni a vonatokat? Miért nem közlekedett az 1. vonalon kb. 4 órán át mindenhol megálló személyvonat Budapestről? A részleges vonatlemondás gondolom sokat már amúgy sem árthatott volna a MÁV Rt jóhírének. Mi a @nak kellett a vonatokat mindenáron beerőltetni a Délibe?

Előzmény: Osmin (72)
Osmin Creative Commons License 2004.08.13 0 0 72

Én nem is feltételeztem, hogy az adminisztráció  miatt borul össze a Déli. Egyszerűen a vágányhálózatából adódó kapacitása olyan, hogy egy ilyen baleset aminek következtében jónéhány vágány felett ki kell kapcsolni a felsővezetéket, nagyon hamar összekuszálja a a technológiát, és így lőttek is a menetrendszerűségnek.

Ettől független tény, hogy agyon kell mindent adminisztrálnunk, lásd a KÖFE rendszerrel felszerelt állomásokat, ahol a számítógép mindent naplóz, de a szolgálattevők emellett is vezetik valamennyi naplót.

Ami meg az Írásbeli rendelkezéseket illeti: a harmadik évezred elején miért nem lehet egy olyan rendszert kialakítani, hogy valamennyi szolgálati helyen legyen jól működő rádió, amint lehessen érintkezni valamennyi vontatójárművel, amelyeken szintén jól működő rádió van. Olyan számítógéppel kellene rendelkeznie valamennyi szolgálati helynek, és vontatójárműnek, hogy pl. egy sorompó használhatatlanságról e-mail módjára kéne értesíteni a mozdonyvezetőt, hisz ez úgyis csak őt érinti, az Írásbeli rendelkezésen szereplő pontok nagy részével egyetemben, és miután ezt elolvasta a mozdonyvezető, nyugtázza, szükség esetén továbbküldi a vezető jegyvizsgálónak, aki rendelkezne ehhez szükséges kis számítógéppel, amin ő is nyugtázná a rendelkezést, és mindkettőjük "elektronikus aláírása" belekerülne az állomási számítógépbe. Egyszerű a képlet, nemde? Amúgy a valamennyi vontatójármű fogalmába én bele értem pl. az UDJ, FJ, TVG, és egyéb, a hálózaton futkosó vontatójárműveket is, nemcsak a mozdonyokat, motorkocsikat. Apropó, ezt a funkciót a vezérlőkocsik is tudnák!!!

Előzmény: manhattani (70)
v_peti Creative Commons License 2004.08.13 0 0 71
"Eddig az volt a trend, hogy minél több vonat járjon, mégha kevesebb kocsival is, most meg az ellenkezője...Sok olyan vonatot szüntetnek meg, amivel pedig munkába iskolába jártak eddig,..."
A 9103-as vonat Szhely-Csorna-Győr-Bpest pl. vasárnapi napokon is szépen tele volt. De valami sacc/kb módszerrel végzett utasszámlálás nem ezt mutatta. (Nem a jv-kra bízták a számolást, és akik számoltak, nem is ültek fent a vonaton, állítólag.)
Ha más napokon nincs is tele, de ilyenkor megmaradhatott volna.
A megszüntetésre kerülő Boba-Szhely vonat (966)-on a múlt vasárnap ca. 50-en szálltak fel Cellben. Ez a vonat nemcsak az IC-ről hoz utasokat, hanem a jelentős sszerepet játszik a Cdk-Szhely helyi forgalomban is!



Előzmény: mattil (53)
manhattani Creative Commons License 2004.08.13 0 0 70

Ha már megszólítottatok :)))
>Nem értem, hogy a múltkori délis esetnél miért pár órára rá borult össze a déli, miért nem azonnal.
Lehet, hogy ennyi idő kell, hogy az információ eljusson az ÜK-ba.  :))

 

Most meg komolyan. Tőletek, mint szakemberektől kérdezem: nem látjátok úgy, hogy a MÁV mindent agyon- és feleslegesen adminisztrál? Ha igen: mi a célja? Ha baj van, lehessen kire kenni?
(Példa: az USÁ-ban az írásbelit feltűzik egy hosszú botra, és felnyújtják a vezérnek, aki gyakran menet közben veszi le. Szó sincs aláírásról, ellenaláírásról, keresztbe aláírásról. Mert: elő sem fordulhat, hogy a forgalmista ne adja oda az írásbelit. Elő sem fordulhat, hogy esetleg ezt a mozdonyvezető letagadná. Elő sem fordulhat... Nálunk meg senki nem bízik senkiben.)

Osmin Creative Commons License 2004.08.12 0 0 69
Szerinted olyan soká mennének raportra? Szerintem már másnap ott lennének a szőnyeg szélén.
Előzmény: _gyufa (68)
_gyufa Creative Commons License 2004.08.12 0 0 68

ja , egyébként először a főnököket lehetne megfűzni , mert ezknek az adatoknak

megvan az a tulajdonságok , hogy műveleteket lehet velük végezni ,

és így olyan esetben , ha olyan vonat áll v. lassít meg a bejáraton ,

amelyiken X. vezető utazik - aki már attól teljesen ideges , hogy vonaton kell

utaznia - és egy hét múlva , habzó szájjal , vendettát rebegve felhívja a

főnököt , azonnali választ , és megtorlást követelve , akkor neki nem

kellene átnyálazni a naplókat - hanem gyorsan megkereshetné

Előzmény: Osmin (67)
Osmin Creative Commons License 2004.08.12 0 0 67

El is felejtettem, hogy ezek a legfontosabb dolgok.

Ha jól emlékszem, nekem ezt a vasúton utoljára a 62. számú Úttörővasutas és Postás Tanfolyamon tanították - az evést és a cipőfűzész leszámítva. :-)

Előzmény: _gyufa (66)
_gyufa Creative Commons License 2004.08.12 0 0 66

Azt hiszem, költői kérdést tettél fel a lecserélt, működőképes számítógépekkel kapcsolatban. Nekem több ötletem is van, mit lehetne velük kezdeni…

 

hát ... gondolom nem feltételezik azt , hogy azokkal a fehér műanyagdobozokkal

- a célprogramok kezelésén kívül - tudna az ember mit kezdeni

 

majd csak szépen sorjában , az alapok elsajátítása után -

ld. Vasutas Magazin - Viselkedéskultúra c. szeminárium

- hogy kell köszönni ,

- hogy kell telefonálni ,

- hogy kell enni késsel , villával

sajnos az utolsó résznek nem tudom mi volt a témája , mert szabin

voltam , de nagyon izgulok , bár van egy-két dolog amiben fórom van :

pl. be tudom fűzni a cipőm , stb.

Előzmény: Osmin (65)
Osmin Creative Commons License 2004.08.12 0 0 65

Azt hiszem, költői kérdést tettél fel a lecserélt, működőképes számítógépekkel kapcsolatban.

Nekem több ötletem is van, mit lehetne velük kezdeni…

Előzmény: _gyufa (64)
_gyufa Creative Commons License 2004.08.12 0 0 64

Hello

 

Bocsi,  de nem tudom sajnálni az irányítókat az adminisztráció miatt.

 

nem is kell , de objektive azért csak az egész vonalat , ill. vonalakat le

kell könyvelni + még sok minden mást is - másfelől a téves általánosítással

van bajom , ami szerint , ha A és B olyan , akkor mindenki olyan

 

Lehet, hogy meglepő, de egy szolgálattevőnek is vabn mit körmölnie

 

nem meglepő , de nagyon utálom

 

- bár sajna általában csak tollal paparría (naplóba).

 

hát az eszközök sok helyen ott vannak , ahol pedig nincsenek :

a mai napig nem tudom , hogy mi történik a lecserélt , még

működőképes gépekkel , pedig egy időben rajta voltam a témán

- könnyebb is lenne , egyszerűbb is - sőt más lehetőségek is

lennének a dologban és mégsem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Osmin (63)
Osmin Creative Commons License 2004.08.12 0 0 63

Bocsi,  de nem tudom sajnálni az irányítókat az adminisztráció miatt.

Lehet, hogy meglepő, de egy szolgálattevőnek is vabn mit körmölnie - bár sajna általában csak tollal paparría (naplóba).

Nem akarok senkit sem sajnáltatni, de pár példa, ahol érvényes vizsgával rendelkezem:

 

Budafok-Háros:

Nappalos szolgálatban kb. 130-140, éjszakás szolgálatban kb. 80-90 vonatot kell előjegyezni a fejrovatos naplóban + valamennyi tolatási mozgást. (Szerencsére mostanában elég sok van belőlük nappal, és éjszaka a kötő sem mindig csak leakasztással hagyja ott az elegyet. 3 számítógép van: SZIR, KÖFE, DIGITON. A SZIR-ben ő kezeli Budafok-Hárost, Nagytétény-Diósdot, Érdi elágazást, Érdet, Érd alsót és Tárnokot. (Egy időben még százhalombatta is az övé volt, és nem csodálkoznék, ha hanmarosan megkapná Budafok-Albertfalvát és Nagytétényt.) A KÖFE féloldalas, csak Kl felép, és mint "vonatindítónak" valamennyi adatot bele kell írni a rendszerbe. (Sokan azt mondták, hogy rengetek idő lehet Hároson, ha ezt becsülettel ki tudom tülteni, pedig csak gyorsan gépelek.) Ami a DIGITON-t illeti, valamennyi páros vonatot (mind a megállókat, mind az áthaladókat) ő mondja be Budatéténybe, valamennyi vonatot Budafok-Hárosra, és valamennyi páratlan vonatot Budafok-Belvárosra. Az utóbbiban az a cifra, hogy azokat a vonatokat is be kell mondania, aminek a forgalom-lebonyolításában nem is vesz részt, mert a 30-as vonalon közlekednek Nagytétény és Budafok-Albertfalva között, és a Budafok-Belvárosban megálló páratlan vonatokról elméletben egy közvetlen telefonvonalon kapna értesítést Nagytétény állomásról. Emellett ott van a szokásos forgalmi napló, amibe a kötőn kívül a gépcserék, valamint az iparvágány kiszolgáló E menetek kerülnek bevezetésre. Vezetni kell természetesen a vágányzárak-, lassúmenetek - és feszültségmentesítések kimutatását, a rendkívüli küldemények kimutatását - most már különválasztva az egyedileg kiadott és az állandó engedélyű küldeményeket -,  a távirati naplót, a felsővezetéki naplót, minőségbiztosítási táblázatokat a szülséges kódokkal együtt, és szükség esetén a baleseti távirati naplót, eseménykönyvet, stb. Ja, és ehhez van egy szép, nagy, SH berendezése, 1 db (Sr1) állomási, és 2 db (AS87, AS92) nyíltvonali fény- és félsorompóval. Zárójelben megemlíteném, hogy RO-LA terminál működött még nem is olyan régen itt, és ha gond lenne a BILK-en, akkor vésztartalékként újra meg kéne nyitni, ami elég sok munkával (tolatások, R1 raktári kapcsoló ki-, illetve bekapcsolása, az áramkör földelése, stb.) és ezek adminisztrációival jár.

 

Nagytétény-Diósd:

A vonatmennyiség gyakorlatilag azonos Budafok-Háros állomáséval - 81820, 81281, valamint a hárosi E menetek, de szerepelnek itt az Érd és Tárnok között közlekedő E és T menetek. A kötő ugyan nappal és éjszaka is csak egyszer megy ki tolatni, de megnehezíti jelenleg a tolatást, hogy az első vágányon pár éve kivett vágányhídmérleg helyét nem állították helyre, ezért az első vágány mindkét irányból csonka vágány, valamint az, hogy a CHINOIN iparvágányt csak nappali világosság mellett szabad újabban kiszolgálni. Ugyan nem kezel se SZIR-t, se KÖFE-t, de a páratlan vonatok esetében ő mondja be Budatétény megállóhelyre valamennyi vonatot. Nagytétény-Diósd a forgalomszabályozó állomása Érdi elágazásnak. Figyelni kell olyan dolgokra is, hogy ha egy vonatot hosszabb időre fel kell tartóztatni Érdi elágazásnál, akkor az elférjen Érdi elágazás bejárati jelzője és az AS160 jelű fény-és félsorompó oldó szigeteltsíne között. Mindemellett a biztosítóberendezésen páratlan irányban csak Érdi elágazásig lát, így nem látja, mikor jött el a vonat Érdről vagy Tárnokról. Ja, és ehhez van egy SH berendezése, 1 db (Sr2) állomási, és 1 db (AS147) nyíltvonali fény- és félsorompóval, valamint 4 db (AS87, AS92 Budafok-Hárosra, AS160 Érdi elágazásra, AS15 Tárnokra) más szolgálati helyre visszajelentett fény- és félsorompóval. Az egyéb naplózás természetesen azonos a Budafok-Háros esetén leírtakkal.

 

Érd:

Bár kevesebb vonat van, mint az előbb említett szolgálati helyeken, de mégis nappalos szolgálatban 70-80, éjszakás szolgálatban a 60-70 vonat le szokott közlekedni mostanság. Jelenleg 7 pár, a tervek szerint a következő menetrendtől 24 pár elővárosi vonat végállomása! Emellett itt található a JEO Érdi Szakaszmérnöksége (alállomás), a SV PMLI O VI. számú főpályamesteri szakasza -amíg még létezik, valamint a TLK II. számú szakanyagraktára. Az említett társszakszolgálatok miatt elég nagy szokott lenni a jövés-menés. Lehetőséget adtak elsősorban mozdonyvonatoknak, hogy Érd és Tárnok között úgy közlekedjenek le külön szabályozás alapján, hogy ne érintsék Nagytétény-Diósd állomást, ezek az E és T menetek. Emellett Érd a körvasúti vonatszám végállomása, így ha egy 21476-21488-ig terjedő vonatszámban közlekedő vonat jön, ami tovább közlekedik, azt meg kell értesíteni a vonatszám változásról. A változatosság kedvéért ehhez van egy SH berendezése, 1 db (AS202) nyíltvonali fénysorompóval, valamint 3 db (AS147 Nagytétény-Disódra, AS160 Érdi elágazásra, AS15 Tárnokra) más szolgálati helyre visszajelentett fény- és félsorompóval. SZIR, KÖFE és DIGITON berendezésekkel nincs felszerelve. Az egyéb naplózásokat tekintve azonos az előzőekben leírtakkal, hozzátéve azt, hogy érdi elágazás nevében is itt kell leadni a táviratokat, valamint azt, hogy az egész Érd állomásfőnökségen (Érdliget mh., Érd felső mh., Érdi elágazás, Érd, Érd alsó és Tárnok) csak itt van városi telefon, és van, hogy nemcsak ebből a térségből kérnek utastájékoztatást.

 

Talán ennyit a könyvelésről,és a sok munkáról. Szerintem ezek sem látszanak kívülről.

Előzmény: _gyufa (61)
bj13 Creative Commons License 2004.08.11 0 0 62

Ami a szimulációt illeti, jó ötlet, csak hogy valósítod meg?

Már 5 évvel ezelőtt láttam magyar! programokat (Ud-n tanműhelyi pc-ken), amikkel több állomásköznyi szimulációt lehetett megvalósítani. Ha jól emlékszem tudja valamennyi D variánst.

 

Érdekelne a dolog. Ismersz olyat, aki segíthetne bejutni?

 

Ha lesz időm (péntek) küldök neked néhány rendkívül egyszerűt.

Amúgy igazad van, nem Édesanyával van a legnagyobb gáz. sokat ugyan nam használ, de legalább nem is árt. Ő még nem engedte meg azt magának, hogy a rádióban feltett forgalmi jellegű kérdésemre "B+ kisöcsém" kezdetű választ adjon.

Majd el felejttem:

Üdvözöllek ITT.

Előzmény: Osmin (59)
_gyufa Creative Commons License 2004.08.11 0 0 61

Hello

 

manhattani stlíusában: igaz, mert 99,9%-uk ugyanúgy b*szik az egészre:)

Abban nagy igazság van, hogy a frissek -ráadásul a dörzsöltebb fajtából- jobban akarnak tenni. De tapasztalataim alapján a 3-on uralkodó közegben ez az átmeneti állapot maximum 3-4 hónapig tart, és ők is beszürkülnek, vágy elrakják őket máshova.

 

azért ez nem egészen így van , ott is vannak lelkiismeretes egyének , és

linkek is , vannak jó , és rossz képességűek , mint bárhol máshol -

amugy az a 3-4 hónap az az idő , amig az eljutnak oda , hogy azzal

foglalkoznak legfőképp , amiért cseszegetik őket : az adminisztrációval -

és ez kívülről nem látszik - pl. gondold el milyen frankó egy vzárban , minden

személyvonatot tételesen , precízen igazolgatni , közben precízen

csinálni a grafikont is - nehogy ne tetsszen valakinek az elemző brigádból ,

akik egyrészt ugysem igazán értik , hogy miért történtek a dolgok ugy

ahogyan történtek , másfelől meg nem is azért vannak ott , hogy

tanulságokat vonjanak le és ezek alapján változtassanak néhány dolgon ,

mert én ilyet még nem tapasztaltam -

 

és hát közben azért csak ott van egy vonal , de

van ahol három is , és van olyan fszt aki mindenért az irányítót hívja - pl.

az említett hátratolási eset - és ez sem látszik kívülről

 

más : nincs ilyen vasutas chat , v. DC hub , v. valami , ahol konkrét

helyzeteket lehetne megtárgyalni ?

 

Előzmény: rg7 (58)
Osmin Creative Commons License 2004.08.11 0 0 60

Nem sikerült elküldenem. :-(

 

Előzmény: Osmin (59)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!