Ez a fotó még idetartozhat, 1986 aug. 1-én pályamunkások dolgoznak Tamási előtt a 61 sz. műút keresztezésében. (nem kirándultak, tényleg melózni jöttek ki Tamásiból) Fotó: Gróf György
Nem tudja valaki, a rendeletben írott építmények (mozdonyszín, "tisztítógödör", vízmedence) megépültek annak idején Környe állomáson, és, ha igen, mikor bontották le őket?
"Miután az új rendszer sok esetben nem támaszkodhatott meglévő megoldásokra, új ötleteket kellett kidolgozni és kipróbálni. Erre a célra a Ganz-gyár egy 1500 m-es próbapályát épített az óbudai hajógyári szigeten. A vontatáshoz szükséges villamos energiát a hajógyár hőerőműve szolgáltatta. A kísérlethez felhasznált jármű egy motorkocsi hajtott forgóváza volt, amely a 15 hónapos próbaüzem során kifogástalanul működött."
Köszi szépen! Korabeli térképeken sem láttam nyomát. Nem lehet, hogy téves a képaláírás és a Népligetben próbázott a mozdony? Mi értelme lett volna elvinni a szigetre, ahol még közvetlen vasúti kapcsolat sem volt?
Úgy tűnik, igazad lesz a hajógyári szigetre vezető híddal: minden valószínűség szerint csak 1955-ben épült meg a híd és az iparvágány, először a sziget nyugati oldallán, és később elágazással a keleti oldalán is.
Addig a szállítás a HÉV-vonal melletti rakodóvágánnyal oldották meg.
Hogy hol lehetett a próbapálya, arról semmi emléket nem találtam (és a helyszínen semmi nyomot)..
Szerintem az 1955-ös évszámot onnan vetted, hogy akkor (1955 május) építették fel és adták át az Óbudai vasuti hidat. Kétségtelen, a hajógyári szigetre vezető vasuti híd is K-híd, de úgy vélem, sokkal régebben is volt vasuti szállítás a hajógyárba.
Fényképet vágynyi szerintem sokan vágynak sok mindenről. Egyet lehet tenni, kutatni a elérhető forrásokat, illetve ha fénykép nem akad, akkor legalább kapcsolódó más dokumentációkat gyűjtögetni. Végül is egész izgalmas környék volt az a Budapest-Nyugati darabáruraktár és rakodóponkok. Ki lehet egészíteni az élmunkás házak történetével is.
Jakab András vagyok. Érdekelne, tudnak-e segíteni, hogy emellett a régebben működő raktár mellett, közvetlenül régebben működő könyvesboltnak, ahol parkolnak, mi volt a teljes neve, lenne kívülről kép és az üzletbelsőről, amiket, hogyha lenne, esetleg másolatban fel tudnák tölteni ide, az oldalra? Ez a raktár és könyvesbolt régebben különben a Ferdinánd hídnál volt.
Még azt szeretném kérdezni, hogy esetleg ezeknek a raktáraknak a belsejéről is hogyha lenne néhány kép, akkor azokat is fel tudnák majd tölteni ide, az oldalra? Előre is megköszönnék minden segítséget.
Az állomáson a peronok közötti átjárót, tavaly aszfaltozták újra ráaszfaltozva a sínekre is, Már írták is utána többen, hogy ezzel vége a vonalnak végleg, de egyrészt már korábban vége lett mikor még vegetált az IKR fuvarokkal 5 km/h-s lassújellel másrészt miután ez megszűnt, Enying előtt a nyíltpályán is van pályahiba ami miatt járhatatlan.
Sőt már 2007-ben mikor hivatalosan is felszedték a síneket, de már kb. a pálya felét ellopták, mire felszedték a maradékot. Folyosói pletykák szerint azért nyerte meg az a cég, aki bontotta a tendert, mert egyedül ők vették a fáradtságot, hogy megnézzék miről van szó, és tudták, hogy a pálya fele már nincs meg, így nem teszem azt 65 km pálya bontásra számoltak költséget csak a felére így ők adták a legjobb ajánlatot.
Dombóvártól Dalmandig. Dombóvárnál elnéztem a béke utcánál a nyomvonalat, valójában pár méterrel odébb volt, de az áteresz már a 49-es vonalé, és Nagykondáig földút van a helyén is simán járható. Dalmand előtt kb. 2-2.5 km-el lesz gazos a nyomvonal.