Most jött az értesítés, hogy Bécsbe visszaérkezett a gépem, el lehet hozni. Mondjuk nekem kb. egy hét, amíg mi ideért hozzám. A CCD volt piszkos, ingyen tisztították (még szép).
futoz árul valami olcsó, dönthetöforgathatófejes elég korrektnek látszo rendszervakut minolta talppal is. A lámpás-vakus topikban van linkelve kezelésije.
2008. 01. 16-án én is beadtam a Fotolandba a CCD hibás A1-emet. A szervizes figura normális volt, azt mondta 1-1,5 hónap, mert megy külföldi javításra. Én pedig gondoltam, hogy ha-ha-ha...... :-) Olvastam a hozzászólásaitokat, ezért csak mosolyogtam rajta. Azért bizakodom! Ha tudtok jó tanácsokat adni akkor írjatok, hogy hogyan tudom megsürgetni őket.
Rendszervakut szeretnék vásárolni az A1-hez, de Minoltát - ugyebár - már nem kapok újonnan. Az a kérdésem, hogy próbálta-e már valaki a Sony FVL-F36AM rendszervakut az A1-essel? Sokan gyanítják, hogy ez tökéletesen ugyanaz, mint a Minolta 3600HS(D), de megesküdni senki sem mert még eddig. Ha van valakinek használt Minolta 3600HS(D)-je, akkor árulja el, hogy mennyiért adná el, hátha jobban megéri azt vennem, bár inkább újat vennék. Hogyan lehet elvillantani a 3600HS-t wireless üzemmódban a nélkül, hogy a képen látszana az A1 belső vakujának a fénye. Állítólag a vaku elé lehet tenni exponálatlan filmet, vagy egyéb hasonló anyagot, mely nem engedi át a látható fényt, csak valamely szomszédos tartományt, ami már jó a vakunak. Igaz ez? Próbálta már valaki? Milyen anyagot használt?
eladnám KM A2-es gépemet gyári portrémerkolattal. Minden tartozék, doboz, stb. megvan, a gép tartalék volt a 7D mellett, alig használtam, szinte újszerű állapotú. Ár: 75 eFt
Annyira azért nem 1xű az élet, mint gondoltam. "Természetesen" koszos a CCD, úgy hogy visszaadtam egy kis takarításra. Most már csak az a kérdés, hogy ezt is Brémában fogják-e +ejteni, vagy ezt itthon is + tudják oldani.
Keresek ACW-100 konvertert a gépemhez (A2). Ha valaki ismer ilyen beszerzési forrást (használt is lehet a cucc), jelezzen a topicban, vagy e-mail-ben. Hálásan köszönöm!
igen, nagyszerű kompromisszum ha tényleg érdekel, ne is várj vele, mert már egy ideje leálltak vele, egyre nehezebb találni (új hasonló modell meg nemigen várható, elkapta a Fujit a gépszíj, már 12 Mp-t zsúfol ilyen méretbe :( a Pixmanianal éppen van - de fene tudja, szabad-e onnan venni bármit is
a 9600-al szemben hátrányai: - vakupapucs hiánya. Ez fájó, hiszen egy beépített vaku csak ronda pofánvillantásra jó, szép képekhez kötelező a külső, visszavert módban. Persze villanást érzékelő slave-et lehet használni, de sokkal kényelmesebb lenne a papucs - nem hajtható ki a TFT - nagyon rossz fölbontású EVF (a TFT-n kétszer annyi pixel van - fordítva okosabb lenne, az EVF mindig jól látható) - csak xD kártya
képminőségben ugyanakkor tényleg a 6500 nyerő, a 6 Mp ideális ebben a kategóriában
Off: pár hete, amikor nem voltam biztos benne, hogy mennyiért javítják a gépemet, én is nézegettem a 6500-at, mint lehetséges utódot, mivel jelen pillanatban nincs pénzem egy tükörreflexes váz + nagyátfogású zoomobi összeállításra. Bár a 9600 többet tud, a 6500 képminősége meggyőzőbb. On
A fuji a 6500al nagyot alakitott, nekem egy F30am van, ami a szenzorilag, képfeldolgozásilag a 6500 testvére, és durva. Az A1-et (meg az összes többi kompaktot amit láttam elötte) én is csak életmentésként vittem iso100 fölé, az F30-at meg iso400ig elengedett automata modban tartom alapbol és ha kell a 800at is gondolkozás nélkül használom. Ami igazán durva, hogy az F30 jpg iso 400-on még partiba van az R1 jpg-vel. Rawban persze veszit a zsebfuji, de akkor is kemény ellenfél:)
Egyrészt hülye a fuji, hogy nem tartotta meg ezt a 6Mp-es koncepciót, legalább egy kategóriában, másrészt az egységsugaru vevö annyit tud még mindig (és a boltokban a roppant jol képzett eladók is ezt segitik elö), hogy Mp = képminöség és ha meghalja, hogy az F30"csak " 6Mp mig mellette ugyanannyiért kap nyócmegapixeles képminöségü gépet, akkor azt fogja választani. A fuji meg eladni akar a tömegeknek, nem kiszolgálni olcso kompakttal az igényeseket. Sajnos.
Láttam egy képet, ahol a különféle CCD méretek voltak összehasonlítva: hát nevetséges, hogy egyrészt a bridge gépek CCD mérete mennyivel kisebb, mint a tükörreflexeseké (az egyéb kompaktokról nem is beszélve), másrészt hogy az új gépek szemmel láthatóan kisebb méretű lapkán 2x annyi pixelt tartalmaznak. Tényleg a Fuji 6500 tűnt még ígéretesnek, ahol megelégedtek a 6MP-vel, és a Fuji pixelei amúgy is kicsit nagyobbak a formájuk miatt. Teljesen érthetetlen számomra, hogy ezzel a a viszonylag kicsi lapkamérettel miért mentek egyáltalán 5MP fölé. Én már az A1-et is csak vészesetben használom ISO100 fölött.
Úgy értettem, hogy mondjuk minden 3. oszlop és sor kisebb pixelméretű lenne és csak a szenzorok működésére fenntartva. Így az egész kép területén lennének szenzorok, de mivel kisebb lenne a méretük talá nem túl sok hasznos képinfót "tüntetnének" el.
Tényleg, a foveon-nal mi a helyzet? Nem követtem a történéseket, de mostanában mintha keveset hallanék róla. Ilyen elven is lehetne valamit csinálni. A felső réteg(ek) lennének a képalkotásra, az alsó a szenzoroknak.
a központi zár az obiban van, nem az obi-ccd között. Sok gépen szépen látszik is, ahogy expokor a blende beugrik és elötte/mögött egy lemez egy pillanatra leszalad.
Ccd elött a redönyzár van.
A tükrösök AF rendszere tök más elven müködik mint a kompakt, nem lehet csak ugy pár pixelt erre használni a szenzoron. Ha ennyi lenne, akkor a kompaktok alapbol jok lennének AF-ban.
A jo bridge obik azok tök jok, simán verik a nagy átfogásu tükrös objektiveket, de csak azon az érzékelön, ami mögöttük van. Egy fz obi egy tükrösre felbarkácsolva egy kis kört rajzolna csak a szenzor közepén, persze ebben a kis körben állat nagyláto lenne a maga mitom én, 5-60mm-es fokusztávjával:).
Nem hangzik túl jól. Az 1.5kg első körben annyira nem is zavarna, inkább az ára és a kompakt AF. Akkor mit szóltok egy olyan megoldáshoz, hogy teljes méretű CCD-n a pixelek mondjuk 1/3-a az AF-et és egyéb érzékelőket szolgálná ki (esetleg kisebb pixelmérettel) teljesen külön rendszert alkotva, míg a másik része a tényleges képalkotást szolgálná. Egy feldolgozó rendszer (processzor) a képalkotáshoz, + még egy az AF-hez, fényméréshez + színegyensúlyhoz stb. Gondolom jó olcsó rendszer lenne :-)
Az elfogadható minőségű nagy átfogású tükörreflexes objektívek minősége hogyan viszonyul a bridge gépekhez (pl A1, FZ50) fejlesztett speciális objektívekhez?
Persze amikor arról beszélünk, hogy az obi rá van téve az érzékelőre, akkor azért mindig odagondoljuk a kettő közé a központi zárat is, nem?
egy jo minöségü nagy átfogásu obi az nem 50-80e hanem a duplája. Illetve igazábol olyan, hogy jo minöségü nagy átfogásu obi olyan nincs is, csak nagyonvacak és elfogadhato nagyátfogásu obi. Példa: R1 obija ekvivalens 24-120mm. Ugyanez az obi (16-80 F2,8-4,5) minolta/sony gépekre ugy 150+fa, a kevésbé jó de nagyobb átfogásu 18-200 is 130e körül van.
A 120-130 ezres kategoriában ott vannak a pana FZ-k, meg a nagy fujik. Ök ugy tudják a jo obiminöséget ennyiért adni, hogy légypiszok méretü érzékelöre kell obit gyártaniuk. Az R1-nél már ott a nagy szenzor, és az FZ-k átfogásának a harmadához akkora obi kell rá, mint egy fz obija. Pedig ennél is a cmos-on van az obi, még nem vittük távolabb. Szóval a jo minöségü nagy átfogásu obis nagy ccd-s kompakt az lenne vagy másfél kiló, kerülne vagy 250e-be. És akkor még kompaktos az AF, mert ugyebár közel tettük az obit, nincs hely másra.
Ilyen feltételekkel is szeretnél nagyérzékelös nagyátfogásu kompaktot?:)
és a keresőben kép helyett a kis aranyos AF érzékelőket látnád...
de amúgysem lenne értelme, hiszen az AF érzékelőnek pontosan ugyanúgy az obi gyújtópontjában kell lennie, mint a CCD-nek és a kereső mattüvegének: ha a CCD előtt félúton van, ott még teljesen fókuszálatlan a vetített kép, semmire sem megy vele...
Csak teljesen laikusan: ha a mechanika mozgatása nem probléma - márpedig nem, mivel a tükröt is tudjuk mozgatni megfelelő sebességgel - miért nem lehetne az érzékelőket egyszerűen belógatni a CCD elé és az objektív mögé? OK, az objektív mondjuk 0.5cm-rel távolabb kerülne a CCD-től, de szerintem ez még leküzfhető probléma. Ekkor már "csak" annyi kellene, hogy a CCD ürítéssel párhuzamosan az érzékelőket kihúzni a fény útjából. Persze nyilván egyszerűbb a bejáratott utakon járni (bridge központi zárral, tükörreflexes redőnyzárral), de szerintem megoldható lenne. OK, értem hogy ez a gép drágább lenne, mint egy normál bridge, viszont gyorsabb is. Persze ha mindez egy tükörreflexessel lenne egy árban, akkor már kérdéses, hogy van-e értelme.