Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

-Tsunami- Creative Commons License 2019.11.26 0 0 35078

Ha csak saját autóhoz kellene, akkor eredetiben erre most 10% kedvezmény van.

https://shop.pci-diagnosetechnik.de/VCDS/HEX-V2/Basiskit-Enthusiast

3 vinre korlátozott kábel.

Előzmény: Promi (35069)
mica-r Creative Commons License 2019.11.25 0 0 35077

De, elég

Előzmény: .Sziszi. (35076)
.Sziszi. Creative Commons License 2019.11.25 0 0 35076

Inkább úgy mondanám, nem elég meleg.

Előzmény: mica-r (35074)
.Sziszi. Creative Commons License 2019.11.25 0 0 35075

Többen keresgéltük netről az infót.

Előzmény: balabmw (35073)
mica-r Creative Commons License 2019.11.25 0 0 35074

Miért gondolod, hogy a 75 fokos motor hideg?

Előzmény: .Sziszi. (35070)
balabmw Creative Commons License 2019.11.25 0 0 35073
Honnan tudod az eeprom címeket és értékeket?
Előzmény: .Sziszi. (35072)
.Sziszi. Creative Commons License 2019.11.25 0 0 35072

Az óracsoport eepromjában lehet módosítani egy csomó dolgot, többek közt ezt is. Két verzió van, vagy kézzel átírjuk a megfelelő tartalomrészt, illetve szomszédos barátaink már programot is írtak hozzá (DashDumpEdit), abban csak pipálgatni kell és értéket megadni.

 

Én még kézzel írtam át az értékeket. Az X tengely 6db. értéke határozza meg a hőmérséklet pontjait (pl. 50°C), az Y tengely 6db. értéke adja hozzá a jelet. Ebből a kettő tényezőből alakul ki a karakter, ami az 5 szakaszban gyárilag eltér egymástól. Ha a 74°C és 107°C értéknél azonos Y érték szerepel, a műszer fix értéket fog mutatni a két hőmérséklet között, alatta és fölötte lineáris, pontatlan lesz. Ha kisebb tartomány választunk (pl. 85-95°C), akkor kevésbé de még mindig lineáris lesz. A teljesen lineáris skálához külön érték szükséges minden hőmérséklethez, mely kiszámolható.

Mondjuk az orosz progiban nem ezek az értékek módosulnak, hanem a két eltolt tényező, de az is majdnem tökéletes és jóval gyorsabb, könnyebb móka.

 

Én a sebességet is egész valósan látom, a tempomat ikonja is csak tempó tartásakor világít, stb. Fogyasztás visszajelzését pl. 1%-os léptékkel lehet módosítani, amíg B5.5-ös Passatnál a Vag-Com/Vcds a 3-as illesztőn már nem hozza, vajon elérhető másképp?

Előzmény: balabmw (35068)
C20NE Creative Commons License 2019.11.25 0 0 35071

Én a TDI-n ezért a középkonzolra reggel kirakom az olajhőmérsékletet és addig kímélem amíg az olaj nem meleg.

Előzmény: .Sziszi. (35070)
.Sziszi. Creative Commons License 2019.11.25 0 0 35070

Viszont így a felhasználó tévedésben él. Amint 90-re fordul a mutató, melegnek hiszi a "motort". Ilyenkor a hűtővíz még csak a 75°C-ot lépte át, a motorolaj meg még ennyit se. Ha pedig még állatkodik is, akár 107°C-ig fűtve hiheti azt, hogy csak 90, hisz nem ment feljebb a mutató.

Ha a mérnökök nem skálázták volna fel a visszajelzőt 10°C-os osztásokkal, nem lenne ilyen megtévesztés.

Előzmény: atuc (35067)
Promi Creative Commons License 2019.11.25 0 0 35069

Üdv urak. Tudnátok javasolni megbízható helyről Skoda Superb -hez VAG kábelt + VCDS progit? Nem arany árban.

balabmw Creative Commons License 2019.11.25 0 0 35068
"Így készült el pl. anno a pontos hűtővíz hőmérséklet visszajelzése a műszerfalon, annyit látok, amennyi a valós"

-Ez hogyan lett megoldva?
Előzmény: .Sziszi. (35066)
atuc Creative Commons License 2019.11.25 0 2 35067

A marketing mutató előnye az, hogy a felhasználó nem basztatja hülye kérdésekkel és észrevételekkel a szerelőjét. Ezért nincs visszajelzése az aktív regenerálásnak sem.

Előzmény: .Sziszi. (35066)
.Sziszi. Creative Commons License 2019.11.24 0 0 35066

Való igaz, ha nem muszáj nem a hidegben tesztelek, hanem "manuálisan" idézek elő hideget. :)

 

Így készült el pl. anno a pontos hűtővíz hőmérséklet visszajelzése a műszerfalon, annyit látok, amennyi a valós.

 

Gyárilag sajna csak "marketing mutató", ahogy ismerős nevezte el. 75°C-os víznél fordul be a mutató 90-re és addig tovább nem mozdul, míg nem 108°C-os a víz.

Előzmény: balabmw (35063)
.Sziszi. Creative Commons License 2019.11.24 0 0 35065

Tegnap kíváncsiságképp meglestem a kimeneti teszttel bekapcsolva az izzítást egy 2004-es AVF-nél, aminek 70°C környéki volt a hűtőfolyadéka. A generátort hallhatóan fogta az áramfelvétel terhelése, de az autó hangja nem változott.

Előzmény: Octi19 (35060)
.Sziszi. Creative Commons License 2019.11.24 0 0 35064

A gyári leírás (és videó) szerint hőfoktól függetlenül mindig utóizzít. Ellenőriztétek már? Én nem így tapasztaltam.

Maximum 4 percet ír utóizzításra, mértetek már ennyit? Milyen hőfokon?

 

Anno méricskéltem, kopnak az  emlékek, 2004-es AVF-ről, KD-s vezérlővel pl. van némi képecském, erről(!) írok most. +9°C alatt indul az előizzítás, -8°C-ig növekedik a hossza, -8°C alatt fix 8:01mp. Ez igazából a lámpagyújtás ideje, amit a műszerfalon látunk. A lámpa kialvása után az izzítás tovább is tart, hossza változó. Minél hosszabb maga az idő (világító lámpa), annál rövidebb ideig izzít utána (lekattanásig). Magyarul pl. +5°C esetén nincs 2mp. a lámpa, de utána még úgy 5mp.-ig izzít. -10°C környékén világít úgy 8mp.-et, de utána talán kettőt megy.

Utóizzításról csak akkor lejegyzett szövegem van, +18°C alatt (-15°C-ig ellenőrizve) 90mp. hosszú.

 

Nem tiltakozom a 4 perces maximum ellen, de én eddig a magyarországi tipikus téli hőmérsékleten sosem láttam még ennyit.

A korábban írt 30mp. valamiért megmaradt bennem és nem tudom miért, a KD vezérlős AVF-es példa esetén 1 perc 30 másodperc (-15°C és max. +18°C között).

 

Visszatérve a kédezőre...

"hidegen füstöl elég erőteljesen a kocsi"

HA(!) kis hazánkból írt és figyelembe vesszük az akkori ~5-10°C-os hajnali időjárást, véleményem továbbra is az, hogy ilyen hőfoknál nem lenne szabad "elég erőteljes" legyen a füstje csupán az izzítás esetleges hiánya miatt, ha az autó amúgy megfelelő állapotú.

A Passat klubban régebben sokszor beszéltünk izzításról, tipikusan minden tél beálltakor. Probléma sosem füstös, hanem kihagyós, dadogós járás szokott lenni, mert már nem ment egy izzítógyertya sem.

 

Előzmény: 409 (35062)
balabmw Creative Commons License 2019.11.21 0 0 35063
Akkor nem volt kedved nagyon hidegben megnézni. 1996 1Z passat 0 fok 180s
Előzmény: .Sziszi. (35059)
409 Creative Commons License 2019.11.21 0 0 35062

 

 Értem, szóval a gyári leírás téves........   SSP209

 

"Afterglow phase
The afterglow phase takes place whenever the
engine is started, irrespective of whether it is
preceded by a glow phase or not.
This reduces combustion noise, improves idling
quality and reduces hydrocarbon emission.
The afterglow phase lasts no more than four
minutes and is interrupted when the engine
speed rises above 2500rpm."

 

 

 Az AFN 180sec

Előzmény: .Sziszi. (35059)
409 Creative Commons License 2019.11.21 0 0 35061

 

 Igen, így van, nem véletlen az a 4perc hideg motornál.

Előzmény: Octi19 (35060)
Octi19 Creative Commons License 2019.11.21 0 0 35060

"...és hidegben bizony észrevehető a hiánya."

 

még melegen is észrevehető a hangján és a járás egyenletességén ha manuálisan tápot adok az izzító körre!

Előzmény: 409 (35058)
.Sziszi. Creative Commons License 2019.11.21 0 0 35059

ATJ//AJM/AVB/AVF/AWX PD-knél én max. 30mp. utóizzítással találkoztam (szokásos hőfokokon), ahogy AFN-nél és társainál is.

3000 fölé pörgetés ugyanígy lekapcsolja.

Amelyik TDI/PD megölte már mind a 4 izzítót (gyakori dolog) azon jól látható, hogy szemmel nem nagyon látható jelentősebb füst.

Előzmény: 409 (35058)
409 Creative Commons License 2019.11.21 0 0 35058

 

 "az utóizzítás sem kellene ennyit számítson, ami max. 30mp."

 

PD-nél ez 240sec (4perc!!), és hidegben bizony észrevehető a hiánya.

Előzmény: .Sziszi. (35057)
.Sziszi. Creative Commons License 2019.11.21 0 0 35057

Autó ilyenkor nem dadog? Milyen színű a füst? Fekete vagy kék?

Előizzítás ilyen hőfoknál még nincs, de az utóizzítás sem kellene ennyit számítson, ami max. 30mp. és lehet, hogy azt hallod lekattanni.

Kimeneti teszt a relét kapcsolja, de így az érintkezőjét (esetleges beégését) és a biztosítékot is lehet tesztelni.

Előzmény: dataevo (35052)
409 Creative Commons License 2019.11.17 0 0 35056

 

 

 Ha tudod az immokódot, akkor megcsinálható a VCDS-el. Ha nem, akkor se a gyárival, se a klónnal nem tudsz "mókuskodni".

Előzmény: R4ndom (35054)
409 Creative Commons License 2019.11.17 0 0 35055

 

 Élőadatokban látható, hogy pontosan mi történik. Szerintem elsőre cseréld ki a hőérzékelőt. Azt tudom így elképzelni, hogy a hibás hőérzékelő miatt nincs utóizzítás hidegindításkor. Amikor kattan a relé, elkezd izzítani és elmúlik a füst. De ez is csak tipp, ellenőrizhető.

 

Az új gyertyák izzórúd hossza mennyi?  24, vagy 30mm??? Ha az előbbi, akkor cserélni kellene a hosszabbra, mégha az jóval drágább is.

Előzmény: dataevo (35052)
R4ndom Creative Commons License 2019.11.17 0 0 35054

Nem értek hozzá, tört 409.1 es vag-comom van, a kulcsot rá tudnám illeszteni, de így nem megy.

Vagtachoról hallottam, hogy talán az, de ezeket a magneti marelliket nem szeretik, már régóta áll nálam a pótkulcs úgy, hogy nem indítja a kocsit, jó lenne, ha meg lehetne oldani.

Gyári gép alatt hát, gyári licenszelt vag com kábellel csak lehet mókuskodni.

Előzmény: atuc (35047)
dataevo Creative Commons License 2019.11.17 0 0 35053

Viszont ritkán,de előfordul,hogy nincs ilyen probléma,ezért gondolom,hogy valami elektronikai hiba lehet,mert a motor kopottsága folyamatosan okozná a problémát.

Előzmény: 409 (35051)
dataevo Creative Commons License 2019.11.17 0 0 35052

Köszönöm a segítséget.A hibajelenség az,hogy hidegen füstöl elég erőteljesen a kocsi,de egy kis idő után kattan egyett a műszerfal (gondolom egy relé) és kisimul a járása,megszűnik a füst.Én az izzítás hibájára gondoltam :/ 

Előzmény: 409 (35051)
409 Creative Commons License 2019.11.17 0 0 35051

 

 "17663 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Short to Ground"

 

 Ezt kellett volna inkább cserélni, nem a G28-at.

 

"19456 - Indicator Lamp for Pre-Glow Time (K29): Error from Inst. Panel"

 

Ha ez a gondod az izzítással, akkor csak le kellett volna fordítani a szöveget. Ez a műszerfalon lévő visszajelző hibájáról szól, nem a gyertyákról.

 

"16705 - Engine Speed Sensor (G28): Implausible Signal"

 

Mit mutat a 8-as cím 4-es csatornában a 4. ablak alapjáraton?

 

 Mindezen túl, mi a gond/jelenség, amiért ezek zavarnak? Ha kitörlöd, mit ír vissza?

Előzmény: adam106xn (35048)
409 Creative Commons License 2019.11.17 0 0 35050

Az enyém ugyan nem AJM, de próbáltam a relétesztet, próbalámpa nem világított és jónak találta a relét. (persze gyertya egy sem izzott, mert mind kiégett) Magát a gyertyát nem tudja tesztelni, miután az ezeknél még független az ECU-tól.

Aztán fene tudja melyiknél mit és miért kapcsol.  ://  (a héten megint a szinkronszögbe keveredtem bele. :// hol +, hol - a veztengely előreforgatás)

Előzmény: mica-r (35049)
mica-r Creative Commons License 2019.11.17 0 0 35049

Izzítórelé jó? Tesztnél kiad villanyt az izzítás, tehát kell izzítania

Előzmény: adam106xn (35048)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!