Kedden volta a lakót műszakiztatni semmi extra kívánság nem volt.
Gáztömörség, érintésvédelem, világítás, azonosító adatok /típustábla, beütött alvázszám/, vonófej állapota, és kész is.
Mindenki figyeljen oda, hogy a rendszámtábla megvilágítása is rendeben legyen! A kocsim műszakija előtt ellenőriztem a világítást, csak a rendszám megvilágítást nem néztem a déli verőfényben. Másnap a vizsgán derült ki, hogy mindkét izzó kiégett. Szerencsére a szervizben ahol vizsgáztattam azonnal cserélték, ráadásul ingyen, pedig ott, akkor minden pénzt megadatm volna érte. :-)
Meglett a hiba forrása mondjuk úgy 90%-ban. A vontató járművön volt baj a testkábellal. Tavaly én lecseréltem ugyan a dugaljat, a vezetékeket visszavágtam, gondoltam ezzel nem lehet baj, tulajdonképpen nem is a dugalj felől volt a gond, hanem a lámpáról való lekötésnél. A testkábel el volt törve, vékonyodva valamint nem is a karosszéria test pontjára volt kötve, hanem csak a hátsó lámpa felfogató csavarjára. Miután ezt átkötöttem a megfelelő helyre egyből jobb, erősebb lett a világítás és most már nem villog össze minden.
Kivéve, ha egyszerre megy a világítás és a féklámpa, akkor kicsit gyenge az index és picit villog a fékkel együtt, de ezt szerintem most már a saruk átnézésével, tisztításával meg tudom oldani, nem kell átvezetékelnem az egészet. Nagy kő esett le....
A helyzet az, hogy ez így gyári, 34 évvel ezelőtt jó is volt. A lényege a, több elágazásnak az, hogy plusz áramot kell vinni a, két első helyzetjelzőkbe is, a hátsó rendszámvilágításokba is ezeknek a testet szintén meg kell osztani a hátsó lámpákba a testet megint meg kell osztani. Sokkal másképpen nem tudnám én se bekötni, max abban bizhatok, hogy az új vezetékek, saruk egy pár évig bírni fogják. Sokkal nagyobb a munka vele, mivel néhol rejtve megy a vezeték, bontani is kell hozzá, mintha megtalálnám a hibát.
Én is az újra vezetékelés felé hajlok, de az egyszerűség kedvéért probalkoznék megtalálni a hibát. Na de hol keressem?
Hát így első olvasásra elég bonyolult és felesleges elemekkel megtűzdelt a világítási rendszered, rengeteg hibalehetőséggel. Én újra vezetékelném az egészet, csak a minimálisan szükséges kötésekkel.
Műszaki vizsga előtt áll a kis Qek Aerom, gondoltam rendbekapom a villamos részét, mert a hátsó lámpákban idexeléskor kicsit beledolgozik a helyzetjelzőbe és a fékbe is, villog minden, mint a karácsonyfán. Tavaly az autómon már kicseréltem az utánfutó csatlakozó dugaljat, tehát az új. Mivel ez nem oldotta meg a problémát már akkor sem, ezért elkezdtem keresni, hol lehet a test probléma. Hááát mit mondjak, elég bonyolult a vezetékelése! Először is a bódé elején van egy csatlakozó anya része ugyanúgy, mint az autón. A kettő közötti toldó kábel viszonylag új, az autó felől a csatlakozó jó, a bódé felől még a gyári volt teljesen eloxidálódva. Ezt leszereltem, vezetékeket visszavágtam, újra kötöttem ideiglenesen egy csokival, hogy meggyőződjek róla valóban itt volt e a probléma. Sajnos még ezek után is ugyanúgy fennáll a hiba, a lakókocsi belsejében egyszer az ágy végében van még egy gyári elosztó doboz, onnan tovább megy, a hátfalon van még egy elosztó doboz. Onnan megy további 4 elágazás vezetékei a lámpák ba és a rendszám világításokhoz. Ráadásul a kábel színei nem stimmelnek az interneten fellelhető utánfutó bekötési sémák színjelöléseivel, de azt megoldottam, próbalámpával kimértem melyik micsoda. A hátsó lámpák újak, már nem a gyári, tehát azokkal megint nem lehet gond.
Egyik kérdésem az volna, hogy fellelhető valahol ehez kapcsolási rajz?
(A gyári német nyelvű kiskönyve le van töltve, ahol olvashatatlan a szöveg és fekete fehér két oldalra bontott, azon megint nem tudok eligazodni)
Másik kérdés, hogy érdemesebb lenne az összes kötést megszűntetni és behúzni egy vadiúj kábelt egészen az autótól egyből a hátsó lámpákig?
(az első helyzetjelző némileg bonyolítja, de megoldható talán az is)
A régi lakómhoz volt ilyen szárítóm, természetesen az újon az egyik fogantyú vízszintes, a másik függőleges.
Nagyon praktikus de több alternatíva van: veszek két harnitúrát, ami drága, van valaki itt, és veszünk együtt két garnitúrát, és megosztozunk rajta, vagy valakinek van felemás garnitúrája, lejajzolja, beméretezi nekem egy üveg....-ért, és megcsináltatom egy asztalossal.
Ezeket néztem, de azt írják a külső hőmérséklethez képes - 20 fokkal tudnak kevesebbet. Ha tűző napon állásra kényszerülök, bármilyen okból, akkor elég magas lehet a kocsiban az alaphőmérséklet a hűteni való meg megromolhat. Az lenne a legjobb ha kompresszoros lenne, fagyasztó funkcióval, de ezek elég kicsik és brutál drágák.
Eddig én is hasonlót használtam , kempingben kipakoltam , sátorba be és kész. Simán 220 voltosat. :) De emellett az úton kocsiban alvás kilőve... Nekem meg az lenne most a cél.
Igen, az lenne a legjobb megoldás, csak szeretnék tenni a padlóval párhuzamosan kb 50 cm magasan egy álpadlót, több helyen felnyithatósat, ami alá tenném a hűtőt.
Tehát valami felűl nyílós láda kellene , ráadásul a hátartási hűtők nem tudom, hogy bírják a rázkódást , fékezést stb...
A hűtő áramellátását mindenképp akkuról, inverteres, napelemas rendszerrel oldanám meg.