Első közelítésben a jelenlegi rendszerre kell rákötni.
"vegyestüzelésű kazánnal fűtünk, ami kiválóan működik"
A vegyes tüzelésű központifűtések jellemzője a nagy teljesítmény, mivel a nap csak bizonyos részén üzemelnek.
Tehát eleve adott a túlméretezett hőleadó rendszer. Ez pedig a kondenzációs kazánok egyik alapfeltétele.
Olyan kazán kell ami legalább 5 kW-ra le tud menni, aztán minden maradhat a régiben.
kiadás így is lesz elegendő.
Kazán úgy 300 eft a kémény a húzos, az is 300, némi szerelés ez az és nyomban a 700 -800 eft környékén vagytok.
A környezetemben nem egy olyan rendszer van, ami még az ánti világ vegyese volt, nem is fa hanem, koksz, szén stb. A vizes rész mindenütt maradt, a gáznál előbb fég nyilt égésterű, majd a kondis kazán.
vannak olyan elméletek, hogy a sok víz nem jó :
Na de miért ? Egy vékonycsöves rendszerben van 70 -80 liter víz, egy hagyományosban lehet 400 - 600 liter is.
Semmi jelentősége nincs.
Tény hogy a vékonycsöves gyorsan felmelegszik .. pl. 30 perc, de amikor beáll az egyensúly a vastagcsöves - sok vizes ugyanúgy leadja a betáplált hőt.
Szóval elsőnek a kazánra koncentrálni és hárítani a bontós szakikat !
Mivel már csak kondenzációs kazánt lehet új kiépítésnél felszerelni és az sem mindegy, hogy átfolyósat, vagy tárolósat akarsz, ezt el kell döntened(komfortilag jobb a tárolós) írd már be a kérdésed ide is, sok használó van fenn.
Úgy értem, hogy a mostnai kazánnal 64 ezer Ft 1 évre, a kondival talán 20%-ot meg lehetne takarítani, ami nagyon kevés. Főleg akkor, ha hozzászámoljuk a rövidebb élettartamot és a drágább karbantartási díjt.
Az a baj, hogy 170 ezer lakosú városban csak egy embert találtam 1 hónappal ezelőtt, aki vállalná új kéményes kazán beszerelését, ez a szégyen.
Egy Baxi típusút szerelt volna be, ami önmagában 190 ezer a legolcsóbb helyen (már ez is elég drága), de a vége 300 lett volna kompletten, igaz ebben benne lett volna egy mágneses szűrő is (ezek szerint most nincs ilyenem). Ennyit meg már nem akartam fizetni. Úgy voltam vele, 250 a max, feljebb nem megyek. Most meg már meg is szüntették a kéményesek forgalmazását. Mindenki rá akar beszélni a kondi kazánra, de amikor évente kb. 64 ezret költök gázra (HMV-vel együtt, de az egyszeri reziscsökkentés nélkül), akkor soha nem fog megtérülni. Majd lesz egy helyszíni felmérés, és komplett árajánlatot kérek kondenzációsra kéménnyel, mindennel együtt. Attól tartok 600-ból nem jön ki, akkor pedig marad a kockázat, hogy ha ez a régi, de évente karbantartott kazán bedöglik, szívás lesz, mert ez már 17 éves és alkatrész nem nagyon van hozzá, csak használtan...
Tisztában vagyok ezekkel, CO riasztóm van, Honeywell, évente ellenőriztetni szoktam a kazánt, az ablakok 17 évesek, nem is tervezem lecseréltetni őket. Így nagy baj nem lehet, annak pedig minimális az esélye, hogy a szolgáltató ellenőrizze. Igazából, ha jól be van szerelve, nem lesz veszélyesebb az új kazán, viszont talán kevesebbet eszik majd, még akkor is, ha nyílt égésterű lesz.
Az éves gázfogyasztásom 454 m3 volt (17 éves kombi kazán, a melegvizet is ez adja), 10 centis szigeteléssel, padlófűtéssel. Tetőtéri lakás (nettó alapterülete 40 m2) egy társasházban, a szerelő 700 ezret mondott a kondenzációsra kompletten. Azért talán futok még egy kört, felméretem mennyire jönne ki ténylegesen, mert egy másik szakember 600-at mondott (igaz látatlanul). Talán azzal lehetne spórolni, ha nem készíttetek gáztervet, meg egyéb adminisztrációs sallangokat. Úgy számoltam, hogy 6 méter kémény elég lenne. Ha csak 250 ezer a kazán, akkor se valószínű, hogy megállna 500-ból sajnos.
Nem, a kondenzációs nem megoldás, mivel 6-700 ezret nem fogok kifizetni úgy, hogy legjobb esetben is 10 év a megtérülési ideje. Vagy kéményes vagy klíma. Azt próbálom kideríteni, hogy vajon legálisan lehet-e még kéményeset beszereltetni az egyszerűsített csere keretében. Továbbá, ha nem lehet legálisan, akkor vajon vállalják-e a szerelők a beszerelést (nyilván a garancia ugrik), illetve van-e a gyakorlatban komolyabb rizikója annak, ha illegálisan van beüzemelve a kazán.
Köszi az infót, végül kiderült, hogy egyedi kéményes (sajnos nem dupla), így nem szabadna, de leszarom, nincs más lehetőség. A belinkelt kazán (Bosch GAZ 4000 ZWA 24-2 KE) mennyire ajánlott? Ahogy nézem nincs már nagy választék, a mostani szerelőm nem nem ismeri, nem szerel Bosch-t, ő FÉG-et ajánlja, ade azt már nem gyártják.
Bár ennek a Bosch-nak elég rossz a hatásfoka, talán nem fog többet fogyasztani, mint a 17 éves Unical. Az a terv, hogy megveszem most, amíg lehet egyáltalán kapni, aztán talán 1-2 szezont még kibír a mostani Unical, utána kicseréltetem.
Sziasztok ,sokféle gàzkazàn prospektusàt àttanulmànyoztam. Engem főleg ez a minimàlis teljesítmény aggaszt. Vajon menyit szàmíthat az hogy tud e sokàíg kis làngon égni kissebb kapacitàson vagy rövid ideig ég nagyobbon és kikapcsol? Ezen a kis teljesítmény téren egyedül az Ariston merül akàr 3kw alà, màs kazànok esetén ez a névleges minimum 5-6kw. Szerintetek ennyire jó az Ariston vagy csak markering az egéssz vagy ez valójàban nem is szàmít?
"Újra lett számolva a ház hővesztesége, az 30 kW, vagyis 32 kw-os kombi kazánt keresek."
Ez egy nagyon nagy ház lehet vagy,
nagyon rossz a hőszigetelés .. egyáltalán nincs, vékonyak a falak, a födém, rosszak az ablakok stb.
vagy rosszul számolták.
Gázkazánoknál a 2 - 10 kW hőigény tartományba majd minden ház belefér.
Más a helyzet egy vegyes tüzelésnél.
Ott a 30 kW-os kazán nagyon gyakori. De a hőigény ott is lényegesen alacsonyabb lehet.
Más egy ház hővesztesége sok sok mindentől függ.
Állandóan változik, függ a nagyságtól a hőszigetelés milyenségétől a külső hőmérsélettől sőt még a széljárástól is.
tehát a hőveszteség nem releváns adat.
Viszont van egy konkrét szám. Ez az un. hőigény, ezt mínusz 15 fokra szokták számolni , elvileg lehetne mínusz 20 fokra is.
tehát kijön egy szám, a kW -o jelent. Pl. egy közepes megfelelően hőszigetelt háznál ha kijön 5 kW az azt jelenti, hogy annál az adott háznál mínusz 15 fokon óranként 5 kW fűtési teljesítmény kell.. ennyit a hővesztesége.
A mo. -házak lakások zöme belefér a 2 - 10 kW hőigény tartományba.
Persze a kombikazánok teljesítménye ennél nagyobb mind fűtésre mind melegvízre. Általában a 24 kW mindig elmegy még melegvízre is.
Szokták aztán néha egy, még ritkábban kettőtizedes pontossággal megadni a hőigényt. Pl. így 4, 65 kW. na ez aztán az értelmetlen dolog. ott ahol minden változik, bizonyos adatok csak hozzávetőlegesek,, a kettőtizedes hőigény megadás fontoskodás.
Egy 20 éves házban tervezem a meglévő gázkazán lecserélését. A jelenlegi gázkazán a házzal egy idős, öntöttvas, nyílt égésterű. Vagyis nem a leggazdaságosabb. Újra lett számolva a ház hővesztesége, az 30 kW, vagyis 32 kw-os kombi kazánt keresek. A házban egyetlen magas hőmérsékletű fűtőkör van, ahol a fűtőkörök száma elfogadható költség mellett nem módosítható. Jelenleg dolgozik egy épületgépész tervező, és a radiátorok nagysága meg lesz növelve, viszont az egyetlen kör adottság, amit a ház szétvésése nélkül nem lehet megváltoztatni, és amit emiatt nem is szeretnék. Vagyis a radiátorrendszer átalakítása után létrejön majd egyetlen alacsonyabb vízhőmérséklettel is üzemképes fűtőkör, de kimondottan alacsony hőmérsékletű kör, mint padlófűtés nem lesz. vagyis a kondenzációt ezen az egyetlen körön kellene maximálni. Szeretnék még hozzá egy indirekt fűtésű 200-250 literes tartályt melegvízhez. Az extra igényem, ami a típusválasztást meghatározza: Azt szeretném, ha olyan vezérlésem lenne, ami a szoba beállított és tényleges hőmérsékletének különbségével szabályozná a vízhőmérsékletet. Tehát nem egy egyszerű külső hőmérsékletfüggő vízhőfok szabályozást keresek, hanem olyat, ami figyelembe veszi a szoba beállított és tényleges hőmérsékletét. Az épületben egyetlen helyen mérünk hőmérsékletet, és ezzel kéne a víz hőmérsékletét is vezérelni. Vagyis nem egy ki/be típusú vezérlést keresek, hanem egy folyamatost. A puszta külső hőmérséklettől függő vezérlést azért nem tartom optimálisnak, mert a beállított vízhőmérsékletnek nyilván támogatni kell azt is, hogy felfűtsük az épületet, pl. amikor hazaérkezünk egy hétvége után. Vagyis a vízhőmérséklet nyilván nagyobb, mint ami a hőmérséklet puszta szintentartásához kell. Ilyen esetben egy erősebben, de még nem extrém hideg napon is előfordulhat, hogy a kazán a puszta külső hőmérséklettel beállított vízhőmérséklet mellett sem tud kondenzációs űzemmódban működni, majd rendszeresen kikapcsol, mert különben túlfűtene. Egy a szobaban mért hőmérsékletkülönbség alapján ilyenkor elég lehetne a vízhőmérséklet csökkentése, vagyis ilyen (egyébként már meglehetősen magas) gázfogyasztású periódusban is fenn tudna maradni a kondenzáció, ha nincs éppen felfűtés, tehát jobb lenne a hatásfok. Magyarán olyan vezérlést szeretnék, ami a kívánt hőmérséklet elérésekor az előremenő víz hőmérsékletét csökkenti, nem pedig egyszerűen kikapcsol.(Nyilván egy tartományon belül, előbb-utóbb kifutunk a modulációs tartományból, de ezen belül működhetne így.) Mindez pedig megjelenne komfortérzet javulásként azokban a kevés számú helységekben, ahol termosztátos fej van a radiátoroknál. Nem szeretem, hogy az ilyen helységeknél elég nagy tud lenni a hőingadozás, Ha akkor nyit egy ilyen termosztátfej, amikor a fő termosztát éppen lekapcsolja a kazánt, akkor nem kezdődik el a fűtés és a helység tovább hűl. Ha csak a vízhőmérséklet lenne lelszabályozva, de maga a kazán alacsony teljesítményen működne, akkor az ilyen helységekben rögtön el tudna indulni a fűtés, és alacsonyabb lenne a hőingadozás. Van valakinek ilyen megoldással tapasztalata? Milyen kazánt és milyen vezérlést használ? Nem hiszem, hogy én találtam volna fel a spanyoviaszt, valaki már nyilván rájött, hogy így jobb hatásfokot lehetne elérni. Nem azzal van bajom, ha van külső hőmérsékletérzékelő, de meglátásom szerint ez önmagában kevés az adott korlátok melletti maximális hatásfok eléréséhez.
Közben voltam kint a kiszemelt lakásban. Megnéztem a kéményt és ki van bélelve az eladó valószínű arra gondolt, hogy kondenzációshoz nincs bélelve. Szóval valamilyen fém anyagú bélelést láttam.
Most kicsit jobban utánaolvastam a kazán témának és több helyen írják, hogy már csak kondenzációsat lehet üzembe helyezni ha új kazán kerül beépítésre. Most ha a lakásba ott áll frissen beépített de még nem beüzemelt Westen Pulsar D akkor létezik, hogy ezt nem is lehet hivatalosan beüzemelni? A lakásnak elvileg önálló kéménye van nem közös.
A lakás első emeleti, felette alatta és mellette is van fűtött lakás. A szigetelés természetesen kívülről van.
A kéménybéleléssel kapcsolatban: adott esetben ahogy írod is legyen 2-3 év amíg még jónak ítélik a kéményt utána ha bélelés következik akkor kazánt is kell cserélni vagy nem feltétlenül?
Lakásvásárlás előtt állok. Ezzel kapcsolatban a kazánnal kicsit el vagyok bizonytalanodva, bízom benne, hogy itt kapok tanácsot. Eddig egy 52nm-es 2 szobás lakásban laktunk amit most egy 82 nm-es 4 szobás lakásra készülünk leváltani. Az 52nm-es lakásban egy 2008-as junkers kombi, kondenzációs gáz-cirkó kazán volt beépítve kb 5-6 körül fizettem átalányba gázt télen nyáron 1-1 apró alkatrész szervíztől eltekintve semmi gond nem volt a rendszerrel.
Az új lakásban egy Westen Pulsar D típusú kazán került most újonnan beépítésre. Ez nem kondenzációs és a kémény sincs kibélelve amire rá van kötve. A fűtésrendszer az új helyen egy '95-ös kialakítású rendszer amely egykörös. Mindkét lakás kb 5-6 cm-es külső szigeteléssel és műanyag nyílászárókkal is fel van szerelve.
Azért írtam le a mostani fűtésrendszeremet mert jobb híján csak ehhez tudok viszonyítani.
Ezek alapján mit gondoltok milyen kb fűtésköltségre lehet számítani? (tudom senki nem jós de tuti vannak nálam tapasztaltabbak)
Mekkora probléma az, hogy nincs kibélelve egy 95-ös építésű kémény? (kéményseprő elvileg jónak ítélte)
Egykörös fűtésrendszer hatásfoka az gyengébb, kazánnal kapcsolatban milyen összefüggésekre kéne itt figyelnem?
A Westen Pulsar D típusú kazánról mit gondoltok, használ esetleg valaki ilyet hasonló körülmények között?