Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2019.11.14 0 0 18616

Durvábban fogalmazva, ha a Flixbus kiesne, a vasút simán elvinné az így keletkezett többletet, fordítva viszont ez nem menne.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Ez pontosan így van.

 

Nyugat Európa egy részén a vasútnak kb. 140-150 éves előnye van a távolsági buszközlekedéssel szemben.

A helyközi buszokról most és itt nem szólunk.

 

Sok ottani államban 140-150 éven át törvény tiltotta a távolsági buszok indítását.

 

A törvényt például Németországban vagy Franciaországban még csak pár éve törölték el.

Így egyik országban sincs se hálózat, se kialakult szervezeti struktúra.

Próbálkozások vannak, mérsékelt sikerrel.

 

A kapacitás különbségről.

Az emberek többsége elég buta.

Emlékezz rá, hogy amíg volt (pár évig) 1 db Miskolc-Budapest busz (45 ülőhely) addig a mániások vérrel festett karddal küzdöttek ellene, mert a vasút Miskolc és Budapest között (akkor) kb. 6000 ülőhelyet biztosított naponta és irányonként, de ők a 45 ülőhelytől féltek.

 

Németországban ha csak távolsági személyszállításra fókuszálunk, akkor a vasút kb. 98-98% lehet, az autóbusz talán 1-2%.

Ez a realitás.

 

Próbálkozik majd a buszos ágazat is, ez természetes, de ha 100%-kal növelné az elszállított utasai számát, akkor még mindíg csak kb. 4% körül tartana.

 

 

Előzmény: rezgaras (18615)
rezgaras Creative Commons License 2019.11.13 0 0 18615

Nem egészen erre gondoltam. Ebben benne vannak a busz részéről a helyi- és helyközi járatok, a vasút részéről a regionális, városkörnyéki (S-Bahn) közlekedés.

 

Konkrétan, az adott kérdéshez csatlakozva az érdekelne, hogy a távolsági közlkedésben mekkora a buszok szerepe. Azért az ICE elég sok utast visz el és többnyire sűrűn jár. Nincs teljesen tele, egy-egy helyet mindig lehet találni, de üresen sem láttam. A Flixbus nyilván igen jó kihasználtsággal jár (különben nem érné meg), de azt fetételezem, hogy még így is igen messze van utaskilométerben az ICE-től. Durvábban fogalmazva, ha a Flixbus kiesne, a vasút simán elvinné az így keletkezett többletet, fordítva viszont ez nem menne.

Előzmény: trizs77 (18614)
trizs77 Creative Commons License 2019.11.12 0 0 18614

az 5. sorban van a német modal split:

 

 

 

rezgaras Creative Commons License 2019.11.12 0 1 18613

Én ebben csak propaganda-megnyilvánulást látok. A Flixbus Németországban nem 13%-kal olcsóbb a vasútnál. Jó lenne számokat is látni a Flixbus és az ICE utasadatairól. Azt hiszem, a buszok által elvitt utasmennyiség még mindig elhanyagolható a vasúthoz képest.

Előzmény: MCA-001 (18612)
MCA-001 Creative Commons License 2019.11.04 -1 0 18612

Tök jó dolog, hogy NY-EU megnyitotta a buszos piacokat.

Most a vasút térvesztése miatt Németországban 7%-ra csökkentik a vasúti menetjegyek ÁFÁ-ját.

 

https://omnibus.news/geheime-streichliste

Aron_son Creative Commons License 2019.11.03 0 1 18611

Az aacheni közlekedési vállalat 2019-es és 2020-as beszerzési tervei: eCitarók (szóló és csuklós), Euro VI-os C2G-k, Citea LLE-120-asok. A Sileo csuklósok közül csak egy közlekedik, a többit át sem tudták még venni a gyártótól.

 

Képekkel, bővebben itt.

trizs77 Creative Commons License 2019.10.28 0 2 18610

joooóóóó

Előzmény: Aron_son (18609)
Aron_son Creative Commons License 2019.10.25 0 3 18609

A Busworld Europe 2019-ről szóló cikksorozat itt érhető el.

GOLAZ111 Creative Commons License 2019.10.24 0 1 18608

Nincs köze az Irizarhoz. A közel-keletre próbálják eladni.

Előzmény: timetable (18601)
trizs77 Creative Commons License 2019.10.21 -1 0 18607

2001-ben és 2003-ban is kijött egy-egy busznyi ifjú.

Úgy 40-55 fő.

 

 

Előzmény: paca664 (18602)
Törölt nick Creative Commons License 2019.10.20 0 0 18606
Előzmény: paca664 (18603)
torqmatic Creative Commons License 2019.10.19 0 0 18605

Annak ellenére, hogy ma már egyszerűbben és olcsóbban ki lehet jutni, szerintem jelenleg se vonz sokkal több embert a dolog, mint akkoriban. Én négy éve voltam utoljára, akkor is csak azért, mert pont arra jártam, de már akkor se igazán hoztak lázba az ott látottak, így a képek alapján jelenleg pedig még inkább ezt érzem. Kb mindegy egyforma, minden cég megpróbál baromi környezettudatosnak tűnni, a dizájn tekintetében pedig nem tudnak már kínjukban mit rajzolni, egymást majmolják, a végeredmény sokszor borzalmas.

Előzmény: paca664 (18602)
18-09 Creative Commons License 2019.10.19 0 1 18604
Előzmény: timetable (18601)
paca664 Creative Commons License 2019.10.19 0 0 18603
paca664 Creative Commons License 2019.10.19 0 0 18602

20 éve a hazai ifjú közlekedésbarátoknak mennyire volt gyakori szabadidős program saját zsebből Bécsnél messzebbre utazni? Gondolom a résztvevői arány változása azóta ezt pontosan tükrözi.

Előzmény: trizs77 (18599)
timetable Creative Commons License 2019.10.19 0 0 18601

Tegnap figyeltem fel egy hazai rendszámos turistabuszra, melyen a Scania Zora márkanév szerepelt. Szubjektív ugyan, de szerintem gyönyörű. :)

Nem volt ismerős a név, utánakeresve látom hogy ezt a horvátok (a Crobus) gyártják immár évek óta. Ugyanakkor azt most nem sikerült összeraknom, hogy ez most milyen részegységekből van? A forma nagyon Irizaros, de nem látok olyan forrást ami szerint lenne közük hozzá. Az alváz meg Scania? Köszönöm ha valaki segít megfejteni ezt a kérdést.

GOLAZ111 Creative Commons License 2019.10.18 0 0 18600

A törökök jók. A többi unalmas.

Előzmény: Zahnrad (18598)
trizs77 Creative Commons License 2019.10.18 0 0 18599

20 éve, az akkor meglévő topikokon mit könyörögtem, javasoltam, kuncsorogtam, hogy hazai (ifjú) közlekedésbarátok ugyan jöjjenek már el Kortrijkba.

 

Azután megindult a dolog 2001-ben.

Bár már 1999-ben is volt kint pár fő.

 

Zahnrad Creative Commons License 2019.10.18 -1 2 18598

Mi van a Busworld-ön, sajtóközleményekkel előzetes, első rész:
https://omnibusz.blog.hu/2019/10/17/busworld_2019_elozetes#

MCA-001 Creative Commons License 2019.10.17 0 1 18597

Nagyobb kapacitású akkut kaptak a Volvo megújult hibrid buszai?

50km/h sebesség vagy 1km távolság az elektromos hajtás határa.

https://www.volvobuses.com/en-en/news/2019/oct/volvo-upgrades-its-full-hybrid-buses-they-can-now-drive-longer-and-emission-free-on-electricity.html

GOLAZ111 Creative Commons License 2019.10.07 0 0 18596
GOLAZ111 Creative Commons License 2019.10.07 0 0 18595

Brüsszel - Marokkó járat is van, Tata Hispanoval. Van még egy jó, Amszterdam - Portugália hotelbusz.

Előzmény: paca664 (18592)
Aron_son Creative Commons License 2019.09.26 0 0 18594

Koncesszióváltás a hágai régióban – a Connexxion után az EBS a szolgáltató 2019-2030 között.

trizs77 Creative Commons License 2019.09.23 0 0 18593
paca664 Creative Commons License 2019.09.19 0 0 18592

Brüsszel - Algír? Pár éve láttam, háromtengelyes dobozos utánfutóval, biciklikkel, bútorokkal a tetőcsomagtartón. 

Előzmény: Törölt nick (18591)
Törölt nick Creative Commons License 2019.08.27 0 2 18591

A múltkor szóba került. Tallin-Szófia

paca664 Creative Commons License 2019.08.24 0 0 18590

Viszonylatszámok...

Azok mindig is voltak, a marsrutkákon de még az elővárosi, városközi vonalakon is. Amit nálunk a BKSZ-BKK kb. 10 év alatt ért el a Volánbusznál, az egy egész kontinensnyi országban már működött évtizedekkel ezelőtt. Ha belegondolunk, éppen a szövevényes marsrutka-hálózat miatt ennek sokkal nagyobb jelentősége is volt.

Előzmény: 18-09 (18588)
paca664 Creative Commons License 2019.08.24 0 0 18589

Ez még egy viszonylag szerencsés kimenetel. Többszázezres nagyvárosok vannak ahol egy ilyen "rendes" busznak számítana a kézi ajtós Ford Transitok, MB Sprinterek, Gazelek mellett.

Előzmény: trizs77 (18587)
18-09 Creative Commons License 2019.08.17 0 0 18588

Kijevben a rendszerváltást megelőző időszakban ~1700 városi (állami) autóbusz volt. A 90-es években ez jelentősen lecsökkent, megjelentek a feketéző buszosok, a helyzetet csak az elmúlt 10 évben normalizálták hellyel-közzel. 2004-2006 körül voltak szabályzások, így most sok-sok cég vesz részt már a helyi közlekedésben ellenőrzöttebb keretek között.

 

Az látható, hogy most a helyi buszok kétharmada pl. 9-11 méteres Bogdan... fut vagy 1200 belőlük, miközben normál városi buszból harmad ennyi. A Kievpasztransznak van vagy ~650 üzemképes busza manapság. 3 garázs lett bezárva a 7-ből az elmúlt években.

 

Moszkvában is elburjánzottak a marsrutkák és egészen a közelmúltig rengeteg futott belőlük. Becslések szerint 40 ezer, főleg illegális bevándorló - ne keverjük az itteni helyzettel, főleg egykori SZU tag-köztársaságokból érkeztek - élt belőle. De 3-4 éve meglátták a piaci rést, aztán szabályozva lett a piac. Jött az állam és eltakarította ezeket a "cégeket". 7-8 ezer kisbusz tűnt el a városból néhány hónap alatt. Helyükre jó politikai kapcsolatokkal rendelkező cégek, a Mosgortrans arculatával, viszonylatszámokkal, normál díjszabással és normál méretű vadonatúj buszokkal érkeztek.

Előzmény: trizs77 (18587)
trizs77 Creative Commons License 2019.08.16 0 2 18587

Vajon miért hagynak enyészni egy ilyen nagyszerű létesítményt?

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

Ezért :

 

 

A FÁK országokban az ottani gengszterváltás után vadkapitalizmus évei jöttek.

Az állami városi közlekedési közszolgáltatások a legtöbb helyen 90%-ban leépültek, megszűntek, pár nagyvárosban kb. 50%-ban megmaradtak.

 

Itt a képen egy "városi" PAZ busz látható, de hasonló az ukrajnai ETALON is.

Ezresével ontják a gyárak ezeket az ósdi konstrukciójú buszokat, melyek olcsók, egyszerűek mint a faék.

 

A buszvezető képzés követelményeit kb. a felére csökkentették illetve a mindent átszövő korrupció miatt tömegek lettek úgy önálló buszos vállalkozók (mikró vállalkozás), hogy egyszerűen vettek D kategóriás jogosítványt.

 

Az 50% egy nagyvárosnál azt jelenti, hogy ha a valamikor meglévő városi közlekedési társaság teljesítményét 100%-nak vesszük, akkor mára már csak 20-30% (elsősorban a kötött pályás eszközök miatt) az önkormányzati társaság részesedése, a többit ilyen és ehhez hasonló magán vállalkozók teljesítik.

 

Így már nincs szükség nagy garázsokra.

 

Az egyéni buszos vállalkozókra - elméletben - ugyanazok a szabályok vonatkoznak mint a nagyokra, de ezen előírások 80-90%-t nem tartják be.

Teljesen bevett, megtűrt dolog, hogy garázs híján a buszos vállalkozó egy ilyen városi midi busszal a háza vagy a panel előtt parkol, és az olajcserénél, melyet Ő maga vagy a szomszéd végez, a fáradt olajat a közcsatornába engedi le........................:-(((

 

 

Előzmény: EKM-765 (18585)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!