Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2019.01.25 0 0 11014
Mi a terv?
Nagyonjo alap. Motorikusan is tamasztani kell?
Előzmény: baowah_ (11002)
dreamfactory Creative Commons License 2019.01.25 0 0 11013

Egy időben voltak ilyen ambícióim , ma már nincsenek . 

Elmegyek , de csak bámészkodni . De előtte még Pozsony Motorszalon március 15-17 

Előzmény: caferészeges (11011)
caferészeges Creative Commons License 2019.01.25 0 0 11012

Guzziból építeni csalás :), az már önmagában is különleges....

Előzmény: baowah_ (11002)
caferészeges Creative Commons License 2019.01.25 0 0 11011

Szia !

 

Szépen összekalapáltad na :), ez már a célegyenes... májusra ? tüskecsarnokba?

Előzmény: dreamfactory (11003)
dreamfactory Creative Commons License 2019.01.25 0 0 11010

Ez egy rendkívül jó alap . 

Szétszedés stádium ..... 

Előzmény: baowah_ (11002)
dreamfactory Creative Commons License 2019.01.25 0 0 11009

A kerekek 17-es szupermoto kerekek , és át lettek csapágyazva , az eredeti XS tengelyhez .

A távtartókat esztergályossal aluból és vasból csináltattam . 

Plusz a hátsó lánckerék lett még gyártatva . 

Előzmény: cb650z (11007)
Zoli_t5H Creative Commons License 2019.01.25 0 0 11008

Koszi a valaszt. Hmm, 78-as, az jo, pont egyidos velem. :-)

 

 

Előzmény: dreamfactory (11006)
cb650z Creative Commons License 2019.01.25 0 0 11007

A küllős kereket hogyan vagy miből oldottad meg?

Előzmény: dreamfactory (11006)
dreamfactory Creative Commons License 2019.01.25 0 0 11006

Az alapmotor egy 1978 Yamaha XS 250 . Csak jó magyar szokásként a behozatal dátuma került be gyártási évnek 1991 . Ezért mindegy volt neki hogy átszabjam ...

 

A tükörről annyit , hogy ha jól emlékszem innen rendeltem : https://www.kickstartershop.de/de/spiegel-lenkerspiegel-chrom

De kellett neki egy kis átalakítás , mert ez a rögzítési konstrukció egy rakat sz@r . Jah és nem E jeles . 

Előzmény: Zoli_t5H (11004)
Zoli_t5H Creative Commons License 2019.01.25 0 0 11005

Ja igen, meg valami: pont ilyen tukrokon gondolkodom. Tudsz irni egy pontos markat, esetleg beszerzesi forrast? (A Sport Classic 1000-es Ducin lattam ilyet, mar akkor megtetszett). Koszi.

Előzmény: dreamfactory (11003)
Zoli_t5H Creative Commons License 2019.01.25 0 0 11004

Szevasz!

 

Szep mind a ketto. A faragotthoz mi volt az alap? Igy most a blokk alapjan nem ismeros… 

Előzmény: dreamfactory (11003)
dreamfactory Creative Commons License 2019.01.25 0 0 11003

Szevasztok !

 

Én az XJ-be  ilyet öntöttem a benzinhez . Nem azért mert kimondottan ezt akartam , hanem az autósboltban ezt forgalmazzák . https://xado.hu/webshop/adalekok/uezemanyag-stabilizator-detail

De a Motulból is láttam a Louisban .

17L teli tankhoz kicsivel több mint 1 dl . Majd beindítottam hogy eljusson a karbiba is . Bár a garázsban 5-10 Celsius között van a hőmérséklet . 

 

Faragással így állok , bár kb egy éve is ez volt . Először új garázst kellett építeni :D

Az elkészülés tavaszra van betervezve . 

 

Előzmény: caferészeges (10992)
baowah_ Creative Commons License 2019.01.24 0 0 11002

mai allas.

caferészeges Creative Commons License 2019.01.24 0 0 11001

véleményezzük?

Előzmény: Törölt nick (11000)
Törölt nick Creative Commons License 2019.01.22 0 0 11000


 

 

egy nagyon eltalat cx 650 epites. altalaban az eltavolitott airbox helye tul ures, es valahogy elrontja a motor osszkepet, de az ules ala huzott kipu megmenti. a szin telitalalt.

baowah_ Creative Commons License 2019.01.21 0 0 10999

adalek van kevesebb benne, indikalja az oxidaciot, de tisztabb a benzin, kimeletesebb

Előzmény: Törölt nick (10998)
Törölt nick Creative Commons License 2019.01.21 0 0 10998

Tehat ennek az utodja nincs a 100 as benzinben,

es a zold taknyot is ez okozna? 

Előzmény: baowah_ (10997)
baowah_ Creative Commons License 2019.01.21 0 0 10997

regen metil-tercier-butil-etert hasznaltak, az kevesbe oxidativ, de rakkelto.

Előzmény: Törölt nick (10996)
Törölt nick Creative Commons License 2019.01.21 0 0 10996

Nem is igazan arra gondoltam, hogy szetesik a benzin, hanem valami miatt elkezdodik a kulonbozo elektronegativitasu femek elektrokorrozioja. Azaz fuvoka es ontveny. Ezt nem tudom pontosan mi okozza, de futotz garazsban nem, mig szabadon tarolt motornal nehany honap alatt lejatszodik. En az etanollal kotottem ossze, mivel az vezeti az aramot, a benzin nem. De csak saccolok.

Előzmény: baowah_ (10995)
baowah_ Creative Commons License 2019.01.21 0 0 10995

nem az etanol ulekesedik, es nem is amiatt uledekesedik, ha alaposan megnezzuk. Az uledeket a tobbi adalekanyag adja, es az etil-tercier-butil-eter a felelos inkabb a gedva kialakulasert.

Előzmény: Törölt nick (10993)
vermestibi Creative Commons License 2019.01.21 0 0 10994
Előzmény: caferészeges (10992)
Törölt nick Creative Commons License 2019.01.20 0 0 10993

En faragni keszulok, termeszetesen amire jutok, azt dobom fel azonnal.

 

A benzinnel kapcsolatos dologhoz hozzaraknam ezt:

 

https://mol.hu/images/pdf/Vallalatiugyfeleknek/Uzemanyagok/mol_motorbenzinek_termeklap.pdf

 

Az omv maxxmotion 100 adatlapjat legutobb tavalyelott neztem, most nem talalom, akkor abban 3% etanol volt. Ez a reszarany csak novekedhet. Tehat a 100 as benzin nem tunik megoldasnak karbiosszerohadas ellen.

Előzmény: caferészeges (10992)
caferészeges Creative Commons License 2019.01.20 0 0 10992

 a haverom az őszi leállás óta teszteli, ha beválik az idei esztendőben én is  100-as teli tankkal rakom el pihenni a masinákat.

köszönöm az ötletet! .. azért van itt kérdés bőven még, műszakilag, formailag, véleményileg, stb  jó lenne ,ha feléledne ez a haldokló fórum....

farag valaki vasat? fel a képekkel !!!

Előzmény: baowah_ (10991)
baowah_ Creative Commons License 2019.01.20 0 0 10991

probald meg 100-as benzinnel.

Előzmény: caferészeges (10990)
caferészeges Creative Commons License 2019.01.20 0 0 10990

Szia !

 

Lehet, hogy valakinek beleokoskodás de nekem egy újabb info amit begyüjthetek, ez lenne a fórum lényege. valóban pumpás a gsx 1100, direkt szűrővel használom/ itt könnyebben elszökhet a benzin/ , de még nem merültem annyira bele ,hogy ennél a typ -nél mi indítja a pumpát, egyenlőre csak használom a faragás előtt és ha áll 3-4 hetet akkor lehet köszörülni, ezért 1 spricc hidegindító aztán azonnal magához tér. egy- másfél héten belül az előző indításhoz képest ha indítok, hidegen melegen, az első gombra azonnal indul. xvs 1100 drag star -nál , 4 hónap után csak fejújító készlettel lehetett megoldani, xj 900 -nál szintén teljes felújító készlet volt a megoldás. most azt találtam ki , hogy ősszel csak kb 2-3 liter benzinnel rakom le, aztán minden hónapban  1 x elindítom és megmelegítem , és hozok +2 liter "friss" naftát . alkatrész mosót, féktisztítót, petrót, + mindenféle oldó maró stb.. próbáltam sikertelenül, talán az ultrahangos , de arról nincs tapasztalat.. köszönöm a véleményt!

Előzmény: Törölt nick (10989)
Törölt nick Creative Commons License 2019.01.19 0 0 10989

Bocsanat, hogy beleakadekoskodok, kicsit furcsallom, hogy nalad is problema ez, tudtommal a gsx az benzinpumpas, tehat a te esetedben egyaltalan nem kellene egy orat varni, mig feltoltodik az uszohaz benzinnel.

Tenyleg csak a tapasztalataimra tamaszkodva azt tudom mondani, hogy egy jo motornak nem igy kell indulnia. 

Zx 9 eseten az volt a trukk, hogy 1 sebessegi fokozatban kellett koszoruli, mert csak sebessegben inditotta a pumpat, mig uresben nem. Ezzel a modszerrel eleg gyorsan beindult akarmennyi ido utan. Vannak ilyen trukkok.

 

A fektisztito jo otlet, ha mashogy nem megy, ezt erdemes bevetni, csak ne konyveljuk el, hogy egy motornak igy kell mukodnie, mert ezt valamilyen hiba okozza. Esetleg user error. Azaz nem varjuk meg, mig feltoltodik az uszohaz.

 

A benzin lakkosodasa azaz a barnas ragacs, az meleg garazsban tobb evre lerakott motoroknal jellemzo, a rez fuvokak es az aluminium ontveny elektrokorrozioja viszont zoldes rezgalic szeru kivalassal jar, ami futetlen, nagy para es homerseklet valtozasnak kitett helyen nehany honap mulva elofordul, az 5% os etanoltartalom miatt joval elobb, mint ez a ragacs, es ha egyszer eltom egy fuvokat vagy emulzioscsovet, az nem csak hidegen, hanem uzemmeleg motornal is el lesz dugitva, a hiba mindig, minden uzemallapotnal ugyanolyan lesz.

Sajnos mindket fajta lerakodashoz volt szerencsem.

 

Előzmény: caferészeges (10988)
caferészeges Creative Commons License 2019.01.19 0 0 10988

Szia !

 

Sz-tem első körben próbálkozz baowah tanácsával, /fék tisztító vagy hidegindító spray/, ha elindul kis fújásokkal életben tudod tartani . Nagy valószínűséggel a karbiban a korábban említett , széteső benzinből kiváló barnás ragacsszerű mindenhová beszivárgó és letapadó valami az oka,/ ha eddig minden klappolt/. Nekem a suzi gsx 1100g, 4 hét után ugyanígy kínlódósan indul. . .

cb650z Creative Commons License 2019.01.18 0 0 10987

Köszönöm a hozzászólásokat!

Törölt nick Creative Commons License 2019.01.16 0 0 10986

Igy forumon keresztul nem akarok okos lenni, mert azt nem lehet. Meg a motor mellet sem, ha nincs szetszedve. :)

Eleg sog dolog tud ilyet csinalni, akkor is, ha fel van ujitva, vagy jo allapotu a motor.

Mittomen csak ami eszembe jut.

- Lehet hogy havonta beinditod 10-15 percre, hogy a teli allasban ne legyen belerohadva a benzin.  gyertya nem tisztul ki rendesen, egyes tipusoknal ilyenkor kb gyertyat cserelhetsz ha masodszorra is egymasutanban csinalsz ilyet.

- akku fesz.  akarmilyen fiatal az akku. egy injektoros modern gepnel a muszerfal elmegy ilyenkor, csak onnan latod, hogy nem stimmel valami, amugy az inditozas kozben nem hallod/erzekeled, hogy a fedelzeti fesz 7V kornyeken van a fordulatszambol. Lehet hogy a mar demagnetizalodott a magnes nehany evtized utan, igy eleg erzekeny a fordulatszamra inditasnal, plane ha hideginditas van, uszohazfeltoltessel egybekotve.

- szikra minoseget sem tudhatjuk, kornyezeti nyomason vizsgalt szikraval essatobbi.

- Lehet megszivatni annyira, hogy ne induljon el,  rahuzod a szivatot, es annyira tuldusit hogy emiatt nem indul be, ilyenhez is volt szerencsem.

 

 

Tehat a fent emlitett dusitorendszer azaz siman karburalasi problema is tud ilyet, ami amugy nem tunik fel. Nem kell hozza csopognie, vagy szemrevetelezesnel kibuknia. Vagy a fojtoszeleptengelyt amugy sem lehet felujitani, inkabb ugy fogalmazok, barmit fel lehet ujitani, csak nem rentabilis.

 

ha normalis minden, nem igy mukodik, nem kell szenvedni. Akarcsak a nagykobos egyhengeres berugokaros motoroknal. Ha eltori a labad a berugokar, nem te vagy balfasz, hanem rossz a motor valamelyik periferiaja, ami ezt okozza.

 

Hat el lehet vele szoszolni, meg lenne meg 10 000 karakter otletem, mi csinal ilyet. de anelkul, hogy a motor nincs megvizsgalva, csak okoskodok. :D

 

Előzmény: cb650z (10985)
cb650z Creative Commons License 2019.01.15 0 0 10985

Egy teljesen felújított motorról van szó,karburátorokban minden cserélve,beállítva.A szerelőnél természetesen semmilyen hibát nem produkál.Ugyanúgy indítanám én is.A lényeg,hogy ha be is indul és folyamatosan használom akkor mindig rendesen működik.Ha már egy hetet áll kezdődik előröl.Nem szivárog csöpög semmi a karburátorokból..tehát benzin van..szikra is van. 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!