Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

CrepOne Creative Commons License 2020.07.30 0 0 16732

Debreceni vagyok sajnos.

Én itt nézelődtem, Van üzletük itt helyben is, max megkérdezem, hogy van-e nekik.

https://ledcentrum.hu/autos-led-9


Perpill kicseréltem sima izzóra az összeset, így legalább minden világít, aztán terveim szerint ha már minden megvan, akkor kicserélem ledesre, azok tovább bírják remélhetőleg.

A legtöbb helyre T5-ös izzó elég volt. Elakadásjelzőben is kicseréltem, igaz sárgásan, de legalább világít.

A levegőpanelnél a 2 szélsőt viszonylag egyszerű volt, kézzel kifordítottam a foglalatból, a belsők már picit trükkösebbek voltak, de megoldottam.

Az óracsoportban lévő kijelző mögötti ( ezek szerint ez a T4.2 ) -t is kicseréltem. Vettem sima rizsszem izzót, majd a foglalatról leszedtem a régit, azt meg belehajlítgattam, igaz a száraiból vágni kellett, mert sokkal hosszabb volt, mint ami kellett volna.

Picit halványabb, mint ami "gyárilag" volt, de sötétben is olvasható, szal perpill megteszi ez is.:D



Előzmény: phillipo654 (16729)
cs_gaborka Creative Commons License 2020.07.30 0 0 16731

Köszönöm, azért ez elég félelmetes, csak úgy lepottyanhat... Nem tudom, mondjuk 100 körül vajon eldarálódik vagy ugyanígy megfogja a kereket és szaltó lesz a befejezés? :-(

Előzmény: nafm. (16728)
cs_gaborka Creative Commons License 2020.07.30 0 0 16730
Előzmény: phillipo654 (16729)
phillipo654 Creative Commons License 2020.07.30 0 0 16729

Szia!

 

Én nagyjából túl vagyok rajta, mármint a LEDesítésen

 

 

Műszerfal:

T10 W5W

 

Nem érdemes a szilikon borításút venni, meg 2 hét alatt tönkre megy és a szilikon ki is nyomja az egységből

tehát ezt NE:

 

Másabb lesz a műszerfal fénye, nem teljesen egységesen ugyan olyan zöld mindenhol, 

 

 

utastér:

31mm 36mm 39mm 42mm LED Bulb C5W C10W 

https://www.aliexpress.com/item/32616791132.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4d9TU4Qb

ebből 31mm-es kicsit nagy de belefér, kisebbet nem találtam

 

Hő szabályzó/ blower világítás, asszem 4db kell, nagyon szar helyen vannak, fogóval vagy homlokfogó kellhet

T5 1SMD 5050 LED vagy 10Pcs DC 12V 2W 286 T5 W2W Green

https://www.aliexpress.com/item/32887177346.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dOYBff0 

 

Vész villogó és a többi:

 T4.2  LED Car light Bulb Luces LED Para 1 LEDs 1210 5050 SMD Auto Interior Side light

 

 

Aliexpress mobil aplikációnak van fényképező funkciója ,amivel könnyen azonosítani bármit(kolléga behozott egy villamoson talált műanyag darabot, e cigi vaporizer volt)

A budapesti vagy adok neked ilyen izzókat, mindenből 10es csomagom volt.

 

Előzmény: CrepOne (16722)
nafm. Creative Commons License 2020.07.29 0 0 16728

Valamelyik fékpofáról leszakadt a súrlódó betét és az beékelődik a fékdob és pofa közé. Ez a hiba előfordult nálam is, még a gyári fékpofával. De emlékeim szerint itt a fórumon is volt már ilyen hiba említve. 

Előzmény: cs_gaborka (16727)
cs_gaborka Creative Commons License 2020.07.28 0 0 16727

Köszönöm szépen az információkat, hát van ára, az biztos, finoman fogalmazva. Sikerült a műszaki illetve most viszem még szerelőhöz, mert szombaton reggel elindulás követően úgy 20 méter után "leült" az autó hátulja, satufék! Csak x-edik hintázásra és nagy gázra pattant ki valami, ezt követően tudtam óvatosan hazamenni... Otthon a parkolóba való beállás majd korrigáláskor (hátramenet) ismét befogott, majd ugyanazzal a lendülettel sikerült "kipattintanom", remélem a szerelőig elgurul. Hát én még ilyen nem láttam, ez mondjuk 100-nál előfordulhat...? Nagyon kíváncsi leszek mi ment tönkre és hogyan lehetséges ilyen hibajelenség... :-( Visszatérve, a szerelő után megy a garázsba pihenni a kisautó, mert páromé elegendő használatra így valószínűleg szétszedem, leszedem a fojtószelep házat és átnézem, megnézem pl. az ellenállás folytonosságát, illetve a levegőjáratokat is kipucolom amennyire lehetséges és szét tudom bontani.

CrepOne Creative Commons License 2020.07.26 0 0 16726

De akad még új is, viszont borsos ára van. 

Én itt szoktam nézelődni.

http://daewoo-bolt.hu/alkatreszek&list=6&oldal=10

Előzmény: cs_gaborka (16721)
ATóthG Creative Commons License 2020.07.26 0 0 16725

Lehet új fojtoszelepházat venni. Akár kínából is. :-) Aliexpress. throttle body, vagy throttle keresésre a b12s1 motorhoz adja a találatokat.

Nem olcsó, de ha itthon veszed biztos drágább.

Nyilván alapos utánajárással szabad csak küldföldről megrendelni.

Egyébként Lanoshoz, Nubirához még lehetett külön kapni a fojtószelep-állás érzékelőt, de később már csak egyben az egészet.

Ki érti ezt?

Előzmény: cs_gaborka (16721)
cs_gaborka Creative Commons License 2020.07.25 0 0 16724

Köszönöm az ötletet, akkor én is nekilátok majd a takarításnak.

Előzmény: CrepOne (16722)
almaata66 Creative Commons License 2020.07.25 0 0 16723

A megtett km-hez én is csak a gyárihoz hasonló rizsszem izzót találtam. Világít, de halványabb. Elektronikai boltban volt, nem autósban. Mindegy. A ledek olcsón, bármilyen színben elérhetőek pl az aliról, de sajnos valóban xarok, hamar tönkremennek. Ha van valakinek tudomása hol gyártanak minőségi cuccot, az engem is érdekelne. Lehet az izzók festésével kéne megoldani, nem ledekkel.

CrepOne Creative Commons License 2020.07.25 0 0 16722

Pár hónapja volt levéve, akkor kitakarítottam rendesen, igaz az oldalsó fekete műanyag burkolatot nem bántottam, de egyébként alig volt koszos szerencsére.

Tegnap vettem észre , hogy a karter gumicső is elég rossz állapotban van, a pcv szelepet is szinte ki tudtam húzni belőle, még csak erőlködni sem kellett..csoda, hogy nem hagytam el, szal kicseréltem a gumi csövet, + magát a pcv szelepet is, hisz mondhatni filléres tételek ezek. Azóta viszont - mondhatni - normális lett az alapjárat, illetve hidegindítás is tökéletes, nem fullad vissza, pedig korábban hidegindító injektor 1-es hibám volt ( nem tudom, hogy a motorban az hol van pontosan, ezért nem foglalkoztam vele ) töröltem, még nem jött vissza. Élőadatok szerint 850-930 most azt alapjárat. Korábban volt már vezérmű tengely jeladó hiba is, de azt sem dobta vissza még. ( ki szedtem, megtakarítottam picit ) .. ha visszadobná, akkor az is csere, az sem olyan nagy tétel.


Picit off.: De elkezdtem kicserélgetni az óracsoportban az izzókat, mert kiégett látszólag 2db.

Gondolom még a gyári lehetett benne, vagy ki tudja. Egy kis gumi/szilikon zöld "köpeny" volt az izzón, ettől lett zöld.

Viszont.. a sebességmérő alatti kis kijelző mögötti izzó is érdekes. Ez is ki van égve. viszont nem találtam még csak kb hasonlót sem. Tudja valaki, hogy ez pontosan milyen fajta izzó? A foglalat eléggé be van sárgulva, illetve feltűnt, hogy a kijelző mögötti fehér műanyag "védőborítás" széle meg is van olvadva. ( Ehez szét kellett szednem az egész óracsoportot )  Na most az izzó látszólag nem teljesen van így benne. Alap esetben van rajta egy egyenes vonal, ami a helyes pozícióban pont vízszintesen áll. Ez most egy picit ferdébb, mivel a megolvadt rész miatt nem lehet teljesen vízszintesbe állítani. Okozhatja ez, hogy nem érintkezik rendesen, és emiatt nem világít? Olyan kis apró izzó, hogy nem látom a szálat benne. Kb 1 hete még az összes izzó égett.. Gondoltam közben olvadt meg, és elmozdította a foglalatban lévő izzót. 

Voltam pár autósboltban, ahol elkérték a műszakit, ami alapján kerestek ilyen izzót, de csak más félét találtak.. Nem tudom, hogy az bele menne-e.. ( A megolvadt rész miatt kételkedem. )  az Ottani dolgozó szerint ez még a gyári benne, mert kivettem.

Végső soron ha nem is fog világítani ott, az sem zavar, mert az csak a km-t írja, illetve a trip-et.

+1: Visszakeresve csak azt találtam meg, hogy az elakadásjelzőben eredetileg narancssárga izzó való, viszont azt nem találtam meg, hogy milyen fajta?

Tervben van, hogy lecserélném az összeset ledes izzóra.. Ezekből van ajánlott? Rengeteg "kínai" vackot találni, így inkább - még ha drágább is - olyat vennék, ami lehetőleg bírja is, és nem vacak.


Előzmény: cs_gaborka (16717)
cs_gaborka Creative Commons License 2020.07.25 0 0 16721

Igen, tartok tőle, a gond az, hogy valószínűleg új már nem kapható :-(

Előzmény: ATóthG (16718)
ATóthG Creative Commons License 2020.07.24 0 0 16720

Kiegészíteném, hogy ne ebay-ről, meg ilyes helyekről, hanem hiteles oldalról. :-)

Előzmény: ATóthG (16719)
ATóthG Creative Commons License 2020.07.24 0 0 16719

Akkor kérlek linkelj nekem f16d3-hoz alapjárati lépetőmotort, mert vennék egyet a komplett fojtószelepház helyett.

Előre is köszönöm.

Előzmény: wector81 (16716)
ATóthG Creative Commons License 2020.07.24 0 0 16718

A fojtószelepes állításnál valóban segíthet a takarítás ideig-óráig, de mivel a kopás miatt változnak az értékek, sőt, esetleg emiatt javíthatatlanná válik a potméter (ami csúszóérintkezős rézből), akkor hiába, a vége csere lesz.

Előzmény: cs_gaborka (16717)
cs_gaborka Creative Commons License 2020.07.24 0 0 16717

"Ez az alapjárati érdekes. Az nem csak az 1.4-es verzióban van? A folytószelep házhoz van csatlakoztatva. FB-n csoportokban én úgy olvastam, hogy az 1.2-ben nincs. Folytószelep házat már pucoltam, de az máshogy néz ki mint az 1.4 esetében."

 

Nem tudom pontosan mi a neve, valóban a pillangószelepet mozgatja ott a motor, végülis nem tudom pontosan mi a két motornál a különbség, annyira nem értek hozzá, de nyilván itt is (1.2-esnél) az alapjáratot állítja be, gondolom. A fekete kupakot én már leszedtem, egy-két rögzítést le is törtem mert nem akart szétjönni, szóval ott van egy potméter, gondolom annak az ellenállás értéke adja a pozíció értéket analóg formában. Könnyen lehet, hogy a kopása is okozhat alapjárat ingadozást, de menet közben sajnos nem férni hozzá, hogy ki tudjam mérni, szóval maradtam a tisztításnál és mint írtam sokkal jobb lett azt követően a motor viselkedése, szóval szerintem egy tisztességes, mindenre kiterjedő takarítás csodára képes, wector81 is hasonló tapasztalatot írt, ha jól olvasom.

Előzmény: CrepOne (16702)
wector81 Creative Commons License 2020.07.23 0 0 16716

F16D3 ebész biztosan léptetőmotoros, mert az enyém a kisebbik F14D3 és ez az.

A kettő között csak a lökettérfogat a különbség, a köréjük aggatott periférikus cuccok megegyeznek.

Előzmény: ATóthG (16714)
wector81 Creative Commons License 2020.07.23 0 0 16715

Van logika abban, amit írsz, nekem mégis minden szaki azt mondta, hogy mindegy milyen motor, bármihez nyúlok, tanítani köll...

Előzmény: ATóthG (16713)
ATóthG Creative Commons License 2020.07.23 0 0 16714

És a lényeg, hogy olcsóbb a léptetőmotoros rendszer problémáját javítani egy cserével, mert a fojtószelepesnél nagy eséllyel a komplett fojtószelep-házat kell cserélni, ami kicsit megdobja a költségeket.

Nálunk pl 2 autó is van, mind2 az utóbbi, hogy érezzük. Szerencsére még nem akadt ilyen probléma. f16d3 és b12s1.  :-)

Előzmény: ATóthG (16713)
ATóthG Creative Commons License 2020.07.23 0 0 16713

A léptetőmotoros alapjárati rendszert valóban nem kell tanítani.

De nem is ilyenről esett szó.

Ha jól rémlik, a léptetőmotoros rendszer alapjáraton működik csak, kikerülve a fojtószelepházat, így a fojtószelep állása irreleváns, mert zártnak veszi. Nem alapjárati üzemnél, meg a léptetőmotor van alaphelyzetben - zárva a levegő útját.

A fojtószelepházba integrált alapjárati rendszernél a fojtószelepet buzerálja az alapjárathoz, ezért nem mindegy - gondolom, hogy mi az alaphelyzete a fojtószelepnek (pillangószelep).

De majd valaki aki ilyeneket fejleszt, majd jól megcáfol. :-)

Előzmény: almaata66 (16712)
almaata66 Creative Commons License 2020.07.23 0 0 16712

Az alapjárati léptetőmotort kicseréltem, ahhoz is állítólag magántanárt kell fogadni, hogy tudja, mi a dolga. Hát én ezt kihagytam, simán beszereltem a helyére. Láss csodát néhány másodperc múlva beállt stabilan. Honnan tudta :) 

Előzmény: wector81 (16711)
wector81 Creative Commons License 2020.07.22 0 1 16711

Lehet, hogy keverem, de engem mindig ezzel a kalibrálással zsibbasztottak a szakik, pedig tudták, hogy 1.4 motorom van. A léptetőmotort is be kell tanítani - persze kizárólag a gyári cuccal lehet - , meg a TPS meg a MAP meg a tököm tudja még milyen szenzorokkal össze kell tanítani, már akkor is, ha csak lehúzom róla a csatit, stb... Ment a vakítás rendesen, közben a valóság az, hogy köszöni szépen, ki kell pucolni mindent rendesen, összerakni és pár másodperc alatt saját magát bekalibrálja a kis motor oszt jónapot...

Előzmény: ATóthG (16709)
phillipo654 Creative Commons License 2020.07.22 0 0 16710

Ohh bakter, ha ezt előbb látom... sajnálom

Előzmény: almaata66 (16677)
ATóthG Creative Commons License 2020.07.22 0 0 16709

Kevered a teniszpályát a p..istájával.

1.2-esben nincs alapjárati léptetőmotor.

Van benne viszont fojtószelepház, ami felelős az alapjáratért is.

Ha ott piszkálás történik, akkor sajnos meg kell tanítani az ECU-nak, hogy mi, merre.

Nem olyan ördögtől való dolog ez. :-)

Előzmény: wector81 (16708)
wector81 Creative Commons License 2020.07.21 0 0 16708

Mániájuk ez a kalibrálás... Én is ezerszer szedtem már le az alapjárati léptetőmotort kitakarítani, mert ahogy kezd eldzsuvásodni, szépen megbolondul, skálázik az alapjárat 800 és 2500 között, legrosszabb esetben már lefelé is elmegy, képes akár le is fulladni... Sokszor menet közben jön rá, lelépek a gázról, mégis haladok tovább 60-70-el... Ezért én minden olajcsere alkalmával leveszem a szívócsövet is, szívótorkot (folytószelep ház) kitakarítom, mert képződik benne finom fekete lerakódás. Soha az életben nem kalibráltattam, mégis tökéletesen működik, pedig az alapjárati motorból néha olyan fekete lé jön ki mosásnál, hogy rossz nézni... Stabil 850-es alapjáratom van, tökéletes gázreakcióval (már ami ettől a motortól illetve vezérléstől kitelik), torpanás-rángatás mentesen. A léptetőmotor takarítás után az első indításnál nyilván nem ott áll, ahol kéne neki, pörög a motor 3-4ezret, aztán eltelik pár másodperc és szépen elkezdi visszaejteni, majd beáll 900-950-re, melegen 850-re. Kb ennyi a bekalibrálás - magyarán megteszi ő saját magának. Enyém 1.4 16V

Előzmény: almaata66 (16706)
almaata66 Creative Commons License 2020.07.21 0 0 16707

illetve kalibrálni...

Előzmény: almaata66 (16706)
almaata66 Creative Commons License 2020.07.21 0 0 16706

Ezt nem értem. A múltkor/tavaly/ darabokra szedtem, kitakarítottam. Mi a francot kell ezen betanítani? 

Előzmény: ATóthG (16704)
CrepOne Creative Commons License 2020.07.21 0 0 16705

Debreceni vagyok, szal az nem itt van a közelben, de mindenképp rákérdezek erre a kalibrálásra, köszönöm.

Akkor nem nyúlok hozzá. :D

Előzmény: ATóthG (16704)
ATóthG Creative Commons License 2020.07.21 0 0 16704

Fo - J - tószelepház takarítás után műszeres kalibrálás szükséges Daewoo-Chevynél. Sajnos nem sok embernek van ezekhez típusismerete.

A gyári diagműszer sem általános. Keresni kell hozzáértőt és megcsináltatni vele.

Bp-en Chevroberto, Kaposvár környékén Sebők Norbert tud segíteni.

A fojtószelepházon lévő dobozt csak tartalék fojtószelepház megléte után bolygatnám. :-)

Előzmény: CrepOne (16702)
almaata66 Creative Commons License 2020.07.19 0 0 16703

Begépeled a fórum keresőbe, találsz olyat aki már beépített saját autóba. Minden egyéb megoldás értelmetlenül drága. Ha tőlünk kérded, hogy lehet-e, felejtsd el :)

Előzmény: phillipo654 (16700)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!