Az én benzinesemben már 201k van, és még legalább 3 évig meg szándékszom tartani, ami várhatóan újabb 100-120k km-t fog jelenteni. És nem örülnék neki, ha generáloztatni kéne vagy mittomén :)
A megfelelő kezelés pedig igazából necces, mert szeretem kihasználni a motor képességeit. Persze ez nem azt jelenti, hogy állandóan leszabályzásig pörög, de jobbára magasabb fordulatszámokon üzemel, mint az átlagautósnál...
Ilyen használat mellett egy dízel, ami egy átlagembernek kibír mondjuk 250k-t, nem igazán lenne megfelelő nekem használtan megvéve :)
Kíváncsi is leszek mondjuk, mikor majd ezek a 2 literes 140 lovas dízelek pár év múlva a használtautó-piacon lesznek, mennyit érnek majd és ki meri őket megvenni...
>Ennyi technikai fejlődés ugyanis nem volt 3 év alatt
Hej, dehogyisnem. :)
De tenyleg.
1997: elso common rail rendzserek sorozatgyartasu autokban. nyomas: 1350 bar
2001: masodik generacios common rail, a nyomas mar 1600 bar.
2003: harmadik generacios common rail, nagyon gyors kapcsolasu piezzo befecskendezes, 1600 bar.
Amit a 3. gen-hez felsorolnak elonyoket:
"Advantages: up to 20 % lower emissions or up to 5 % more power or up to 3 % lower fuel consumption or up to 3 dB(A) less engine noise."
Es ezek a szamok csak a befecskendezesi rendszer fejlesztesebol jon, tehat az egester attervezes/fejlesztes, szelepvezerles fejlesztes meg ehhez jon mint plusz teljesitmeny, minusz emisszio....
"Nekem nem kéne ilyen kis dízel. Mióta minden 2 littyós dízel túl van a 130 lóerőn, azóta annyira nem érdekelnek. Ennyi technikai fejlődés ugyanis nem volt 3 év alatt, egyértelműen az élettartam rovására hegyezik ki ezeket a sz@rokat..."
Tény, hogy egy nagy (autóhoz képest nagy) 8 szelepes motornak hosszabb a vrható élettartama, mint egy "kihegyezett" dieselnek, de még egy ilyen kihegyezett diesel is teljesíti az élettartam követelményeket. 250k km-t simán elgurulnak megfelelő karbantartás/üzemanyag/kezelés mellett.
5-ösben gyorsultunk volna kb. 20 km/h-tól, ő a GTV-vel, én a CTR-rel. A TotalCar fel is akarta venni, de aztán gyorsan besötétedett Nem volt elég délután kettőtől sötétedésig, hogy meginduljon a teknika 20-ról? :-D
"Szerintem a gyártók nem hülyék, hogy ne verjék rá minimum a többletköltségeket a vevőkre...
Én inkább pont nagyobb árrést tippelnék, de amúgy természetesen nincs konkrét infom..."
Nekem konkrét infóm van, kisebb az árrés dieselnél. Nem tudják ráverni az egészet, legalábbis most már nem. Jelenleg már kisebb a különbség, mint 3 évvel ezelött. Vannak autók amiknél 1 árban van a diesel a benzinessel pl. Merci E320i és 320cdi
"Pont ez támasztja alá, amit mondok, mégpedig azért, mert azonos lökettérfogatú, magasnyomású turbós benzinest drágábban kapsz, mint dízelt.
Na meg persze a két motornak semmi köze nem lesz egymáshoz, mert a benzines vagy kétszer erősebb lesz és kihasználva háromszor annyit fog fogyasztani :)"
Amerikai dynokon, ahol ugyebar labfontban merik a nyomatekot, az 5252 "koefficienst" hasznaljak (es altalaban a LE es labfont skala is megegyezik), a ket gorbe 5252-nel keresztezi egymast, mindegy milyen autorol legyen szo.
Nem, bar eleg erdekes szerintem is! De ha belegondolsz tiszta matematika.
Ha azt a kepletet hasznalod hogy
LE = RPM * NM / 7120
es az RPM = 7120
akkor
az LE egyenlo lesz az NM-el (tehat 7120 nal fogja a ket gorbe keresztezni egymast).
Pl legyen a nyomatek 300NM.
LE = 7120 * 300 / 7120
A ket 7120 kiuti egymast es az LE egyenlo lesz 300-al (azaz a nyomatekkal).
Persze olyan motornal ahol amelyik nem porog 7120-ig ott sosem fogja keresztezni a ket gorbe egymast (felteve hogy az NM es az LE skala is megegyezik).
Nekem nem kéne ilyen kis dízel. Mióta minden 2 littyós dízel túl van a 130 lóerőn, azóta annyira nem érdekelnek. Ennyi technikai fejlődés ugyanis nem volt 3 év alatt, egyértelműen az élettartam rovására hegyezik ki ezeket a sz@rokat...
Megelégednék én egy jófajta 136 lovas 2.2 HDi-vel, az biztos bírja valameddig, és ugyanannyi, vagy kevesebb fogyasztásból "kicsit" izmosabban járhatnék, mint az 1,8-as benzinesemmel :)
Arra gondoltam, hogy te fejből vágod, hogy az 1.6 HDi hány lovas. Ha nem, hát nem. :-))
Írtam, hogy ha a benzines nyomatékát arányosan csökkentem úgy, hogy a max. teljesítménye 110 ló legyen, akkor is megveri a dízelt. Ne sokkal, egy picivel, szórás miatt egyezzünk ki döntetlennel.
Jah, hát azt sehol sem írtad, hogy a dízel 110 lóerős...
De különben így már mindjárt nincs is semmi extra benne, hiszen ilyen kis lökettérfogatú dízelre már nem lehet akkora púpot rakni, szóval akár egy 110 lovas benzineshez képest sem lenne túl nagy a különbség, szvsz.
Viszont a fogyasztásukat városban vagy lassú országúti tempóban össze se lehetne hasonlítani :)
Na az biztos! :) kicsit nem vagyunk elrugaszkodva a valóságtól? :) józan paraszti ésszel senki nem azon gondolkodik hogy nem ideális fordulatszám tartományban milyen lehet 2 autót összemérni. szerintem...
Mi Fastcarral az Alfa talin olyan versenyt akartunk csinálni, hogy 5-ösben gyorsultunk volna kb. 20 km/h-tól, ő a GTV-vel, én a CTR-rel. A TotalCar fel is akarta venni, de aztán gyorsan besötétedett és elhalasztottuk. Az azért betegebb vetélkedő lett volna. :-)))
Sziasztok!
Nem akarom felhánytorgatni a leon vti vitát, de most olvastam, az egyik hozzászólásomat idéztétek ezen a topicon. egész pontosan a 300NM vs 150 NM-eset. Nagyon helyesnek tartom ha a szürkeállományunkat dolgoztatjuk, de szerintem egy gyakorlati teszt is simán megtette volna, két topiclakó a fenti autókkal és onnan kezdve nem szívó vs turbós ellentét lenne. mindkét autó nagyon szuper, eltérő előnyökkel és hátrányokkal... habár az enyém sajnos (:) jelentősen eltér a példában felhozott leontól, azért szívesen vállalom a megmérettetést, már csak a poén kedvéért is.
Lmr
Csak azért, mert a dízelnél 3000-es fordulatszámtartománnyal számoltál, holott ha 4000-nél adná le a max teljesítményt, akkor a maximum nyomatéka 138 lóerővel 242 Nm lenne! /ha el nem számoltam :)/
Tehát elég furcsa lenne ehhez egy 240-es maximum nyomaték :)
Gondolom, a max teljesítményhez tartozó fordulatszám jóval több, mint 4000. Ha nem, akkor meg nincs 138 lóerő...
Egy nagy fenét. Ha a max. nyomaték azonos, akkor a dízel nagyon kikap. Ez persze logikus. Ha az átlagnyomatékuk azonos (ez a hozzáállás a dízelnek kedvez, mert neki púpos a görbéje jobban), akkor a dízelnél ugyanazt az átlagnyomatékot 3000-el szorzod, egy benzinesnél meg minimum 5000-el. Jobb benzineseknél inkább 7000-el. :-)))
Arról van szó, hogy ha van egy koordináta rendszered, ahol a vizszintes tengelyen a fordulatszám van, a függőlegesen meg a nyomaték (Nm-ben) és a teljesítmény (lóerőben), úgy, hogy a skála azonos (azaz a függőleges számegyenesen ugyanott van a 100 Nm, meg a 100 lóerő), akkor a két görbe pont 7120-ban metszi egymást (feltéve, hogy nem valami fostalicska dízelről van szó és elpörög addig). :-))))
"Szerintem így látszana az, amiről a topic szól: két, azonos teljesítményhez tartozó kétféle nyomatékgörbe közül melyik az erősebb motoré?"
Ez egyrészt értelmetlen, másrészt már válaszoltam rá. :-)) Két azonos teljesítményű motor közül a "púposabb", azaz magas fordulaton jobban letörő nyomatékgörbe a jobb, az fog jobban gyorsulni.
Viszont végeztem egy elég körülbelüli integrálást azonos árú autókra. Citroen C4 1.6 HDi vs. 2.0 benzines (138 lovas). Árban kb. azonosak. 1000-től max. teljesítményhelyig integrálva a benzinesnek 850 ezer adódott a nyomatékgörbe alatti terület, a dízelnél meg 660. Előző esetben 170-es átlagnyomatékkal számoltam (max. nyomaték 190Nm), utóbbi esetben 220-al (max. 240 Nm). Szerintem rendes voltam a dízelhez. És mégis. :-)))
Ha a teljesítményt arányosítom, akkor is egy picit jobb a benzines. Ez van. :-))