Keresés

Részletes keresés

hivi Creative Commons License 2014.02.05 0 0 19061

Díjszabás 4.2.2: a vasút a BKSZ csatlakozó jegyet külön megjelöli...

 

A pénztárban továbbra is ott van a BKSZ jelzés, ha helyesen állítják ki a bérletet.

Előzmény: Snake-Mojzi (19059)
Törölt nick Creative Commons License 2014.02.03 0 0 19060

Köszönöm szépen a gyors választ. :-)

Előzmény: Snake-Mojzi (19059)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2014.02.03 0 0 19059

Eddig úgy szólt a szabályzat, hogy a Budapest bérlet mellé váltott csatlakozó jegyet/bérletet a vasút BKSZ jelöléssel és anélkül egyaránt elfogadta. A február 1-jén módosított üzletszabályzatban viszont egyeltalán nincs megemlítve a BKSZ jelölés, valószínűleg már csak e nélkül állítják ki a jegyeket/bérleteket. Ergo eddig is érvényes volt, most is érvényes BKSZ jelölés nélkül.

Előzmény: Törölt nick (19058)
Törölt nick Creative Commons License 2014.02.03 0 0 19058

De miért nem szabályos? Ugyanúgy van BKV bérlet+30 napos bérlet, igazolás az útviszonyról hozzá.

Előzmény: alex_86 (19057)
alex_86 Creative Commons License 2014.02.03 0 0 19057
Gyakorlatban nem bűntetnek ezért, de nem szabályos a dolog.
Előzmény: Törölt nick (19056)
Törölt nick Creative Commons License 2014.02.03 0 0 19056

Sziasztok!

 

A következő kérdéssel fordulok hozzátok:

 

Vonattal járok iskolába és hosszú idő után először nem Budapesten, hanem vidéki otthonom vasúti jegypénztárában vettem meg 30 napos tanulóbérletemet. Ugye mindig BKSZ mellé szoktam venni, mert BKV bérletem is van. Amikor Budapesten vettem meg és BKSZ mellé kértem, akkor szerepelt a bérleten a "BKSZ" felirat. Itthon is mondtam, hogy BKSZ mellé kérem, meg is kaptam ugyanarra a távolságra és attól a megállótól, ahonnan a BKV bérlet már nem érvényes. Azonban ezen a bérleten nem szerepel a "BKSZ" felirat, BKV bérletem viszont ettől függetlenül van mellé. Szóval ugyanúgy van minden, ugyanarra a viszonylatra (Budapest közigazgatási határáig bérlet, a közigazgatási határtól pedig 30 napos tanulóbérlet), mint eddig, csak most nincs külön a bérletemen "BKSZ" felirat. Ez mekkora probléma? Büntethet egy ilyenért a kalauz?

Hamster Creative Commons License 2014.01.30 0 0 19055

Á, ez nem az, ezt értem :)

Előzmény: BahnScorper (19054)
BahnScorper Creative Commons License 2014.01.30 0 0 19054

Schwyzerdütsch, na...

Előzmény: BahnScorper (19053)
BahnScorper Creative Commons License 2014.01.30 0 0 19053

A Rhätische Bahn utolsó kéregyjegynyomtató gépe márciusban a kezelőjével együtt nyugdíjba megy... de az Albula Bahnmuseum-ban továbbra is megmarad üzemképesen. Egy szép videó erről a témáról ízes Schyzerdütsch-ben...

 

alex_86 Creative Commons License 2014.01.23 0 0 19052
Sajnos nincs :-
Előzmény: siófoki35 (19051)
siófoki35 Creative Commons License 2014.01.22 0 0 19051

klassz, nincs véletlenül még egy?

Előzmény: alex_86 (19048)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.22 0 0 19050

köszönöm! Lassan a 78-as vonalon, csak Balassagyarmaton lehet kapni jegyet.. Balassagyarmattól, Ipolytarnócig már akkor semelyik állomáson sincs jegykiadás. 2003-ig Ráróspusztán is volt jegykiadás, többször ott vettünk jegyet, aztán vonatoztunk egyet.

 

kokusz191

Előzmény: alex_86 (19047)
bodrostomi Creative Commons License 2014.01.21 0 0 19049

Ezt az új jegykiadó rendszert itt már nem akarták kiépíteni?

 

Természetesen kiépítették, mint ahogy a bezárandó vasútvonalakon is felújításokat végeztek.

 

Előzmény: Törölt nick (19046)
alex_86 Creative Commons License 2014.01.21 0 0 19048

Egy tegnapi emlékjegy Miskolcról.

alex_86 Creative Commons License 2014.01.21 0 0 19047

Sajnos országos tendencia. A tarifaemelések (és a néha értelmetlen menetrendi struktúra - pl. Ózdra nem lehet normálisan bejárni vonattal) hatására a menetdíjbevétel is megcsappant, főállású pénztáros foglalkoztatása sem olcsó, így a legegyszerűbb a bezárás.

Szécsényben nagyon régen jártam, ha a kereső is azt írja, nagyon valószínű, hogy ott sincs már jegykiadás.

Előzmény: Törölt nick (19046)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.19 0 0 19046

Üdvözletem!

Ritkán, de azért mindig be szoktam nézni a topicba. Meglepődve olvastam, hogy Bánrévén is megszűnt a menetjegy kiadás. Számomra ez azért is furcsa, mert amikor ott jártunk 6 éve osztálykiránduláson még meglepődtem, hogy mekkora nagy állomás Bánréve. Ennek mi az oka, hogy itt is kiirtották a pénztárat? Ezt az új jegykiadó rendszert itt már nem akarták kiépíteni? Tudnátok segíteni abban, hogy Szécsényben a 78-as vonalon van-e még jegykiadás? A start oldalán azt írja, hogy nincs menetjegykiadás.

 

köszönettel.: kokusz191

alex_86 Creative Commons License 2014.01.15 0 0 19045

Bár a viszonylati jegykiadás bevezetésének végső határideje elvileg január 1-e, a hagyományos jegykészleteket a meglévő helyeken még árusíthatják (TA-s pénztárak is). 

bozzay.m Creative Commons License 2014.01.02 0 0 19044

Nem tudom, hogy érdekel-e valakit, de van kb. 200 külföldi kéregjegyem- Pakisztántól Argentináig-

köztük elég sok dekoratív svájci is. Elcserélném őket magyar, 1966 előtti magyar kéreg-, vagy bárcajegyekre.

alex_86 Creative Commons License 2013.12.27 0 0 19043
Év végével Emőd illetve Hernádnémeti-Bőcs is végleg bezár!
Előzmény: siófoki35 (19042)
siófoki35 Creative Commons License 2013.12.26 0 0 19042

arrafelé nagyon irtják a pénztárakat....

Előzmény: alex_86 (19036)
n.adrian Creative Commons License 2013.12.25 0 0 19041

Kellemes Karácsonyi Ünnepeket minden kedves olvtársnak!

 

A bárcajegyes rejtvényképen senki nem fedezte fel a turpisságot, mégpedig hogy megfordítottam a nyilakat az Oda és Vissza betűjeleknél.

Így néz ki az eredeti:

Előzmény: Swamplord (19027)
maksimir Creative Commons License 2013.12.21 0 0 19040

A közelmúltban hozzájutottam egy nagyobb tétel ömlesztett jegyhez (1994 és 2004 közötti időszakból) amit az elmúlt pár napban rendszereztem és mivel nem nagyon gyűjtöm ezeket (a vasúti jegyeket legalábbis tutira nem), szívesen megválnék tőlük. Lehetőleg egészben, vagy nagyobb blokkokban tenném.

 

siófok35 fórumtárssal már bizniszeltem jegyet, úgyhogy ő meg tudja erősíteni a megbízhatóságomat :D

 

Ami cserébe érdekelne (ebben a sorrendben):

 

a./ Pénz (ez az 1. preferencia)

b./ 2014-ben utazásra jó BKK-s jegy (nyilván több darab), vagy teljes árú MÁV-Start-os jegy (érték megegyezés szerint)

 

Ha a fentiek nem jönnének össze, “klasszikus” csere csak akkor érdekel, mégpedig

- Tömegközlekedéssel (főleg városi) foglalkozó könyvek

- Érték egyeztetés alapján már nem érvényes régebbi –főleg ‘90 utáni- BKV-s vonaljegy, gyűjtőjegy, napijegy, turistajegy, etc. valamint HÉV jegy

 

E-mailem: scotus2008@hotmail.com azt kérném, hogy akit érdekel ide írjon, ne a fórumot terheljük vele.

 

A részletes lista:

 

Magyar jegyek

 

a./ 70 db MÁV-os jegy, 1994 és 2004 közöttről, nagyobb része 98 és 2004 közöttről. Mindegyik mátrixnyomtatós, többségében a kék-sárga, sorszámos hátoldalú (papírtekercs kft.), van pár ami a régi piros/narancssárga mávlogós, magyar államvasutak feliratú hátoldalas

b./ Kb egy tucat CIV füzetjegy, leginkább a ‘95-‘98 közötti időszakból

c./ 15 db Miskolc helyi menetjegy (a nagy része 80 forintos, van egy pár 75, 90 és 95 forintos), pár Vértes Volán helyi (36 Ft), Nyíregy helyi (114 Ft), Fehérvár helyi (72 Ft)

d./ 5 db Rail-Bus Kft-s jegy (ha jól emlékszem ezek pályaudvari minibuszok voltak hasonlóan a reptéri minibuszhoz de csak egy pár évig léteztek ) – 700 Ft-os verzió (van egy amin rápecsételve 900 Ft felirat van)

e./ Kb 30 db repülőtéri minibusz jegy, 1000 Ft-tól 1850 Ft-ig különböző árakkal, még Légiforgalmi és Reptéri Igazgatóság van ráírva

f./ Van még egy pár darab Volán-os jegy, Mahart kompjegy , MÁV-os ruhatárjegy (gondolom csomagmegőrző) Szombathelyről 99-es, és egy csoportos űrjegy Szilvásváradi ÁEV-ről 1995-ből

g./ BKV-s bérletszelvények (sajnos a nagy része 1 helyen át van lyukasztva):

1994: 6 db,  1995: 11 db, 1996: 10 db, 1997:  11 db, 1998:  10 db

 

Német jegyek

 

a./ Kb 45 db DB-s téglalap alakú nyomtatott jegy, a legkülönbözőbb (kb 5 féle) design-al, 95 és 2003 közöttről, márkás és eurós is van közötte bőven.

b./ Van még jó pár előrenyomtatott DB-s EC/IC/ICE pótjegy ami ilyen perforált és le kell tépni mint a reformjegyet a MÁV-nál, ugyanilyen kivitelben van cseh-német kishatárforgalmi menetjegy

c./ Kb egy tucat ,jó állapotban lévő DB-s jegyvizsgáló által kiállított hőjegy (nagy része 90-es évekbeli, márkában kiírt árú), plusz néhány darab kézzel írt jegyvizsgálói DB-s jegy, szintén 90s-ből

d./ Kb 80 db Berlin városi közlekedési jegy, a zöme 95-98 közötti, márkában kiírt árú, a kisebbség eurós árú, 2002-2004 közötti. Emellett kb 20 db szintén BVG-s hőjegy, nagyobb részben márkás árú. Egy kisebb része rosszabb állapotú (gyűrött, szennyeződött)

e. / Kb 70 db. Chemnitz városi közlekedési jegy, nyomdai kivitelű, 1 és 2 márka közötti árakkal. Ez is kb a 95-98 közötti időszakból lehet. Egy kisebb része rosszabb állapotú (gyűrött, szennyeződött)

f./ Pár darab van az alábbi német városokból: Lipcse (DM), Hamburg (DM), Kassel (EUR),  Hannover (EUR), Düsseldorf (EUR), Nürnberg (DM).  Értelem szerűen az eurósok is 2004 előttiek.

 

Cseh/szlovák jegyek

 

a./ 10 db cseh/szlovák nemzetközi jegy, ez is nagyobb részt 96-98 közötti (nyomtatott, téglalap alakú papíros)

b./ Kb 20 db cseh jegyvizsgáló által kiálított kézi jegy, a nagyobb része 95-96-os, és még régi CSD-s nyomtatványra van írva, de már CD által és cseh koronában kiállítva (a nyomtatványra az van írva h KCS, helyeként át van húzva és Kc-re átjavítva)

c./ Egy fél tucat ZSR-es ugyanilyen kézi jegy is van, hasonló időszakból, melette ugyanannyi hálókocsi kalauz által kézzel megírt szlovák hálókocsijegy, ezek is 95-96-osok jó részt

 

Vannak még barcelonai metró és elővárosi vasút (Cercanías) jegyek, szintén az eurókorszak előttről, plusz még a resztli (1-2 lengyel, litván, meg vannak színes előre nyomtatott spanyol taxinyugták, meg vmi Aeroflot-os nyugták amiből csak annyit tudtam kiolvasni h “Kvintacija”) A ráírás szerint ezek is a 90-es évek második feléből származnak főként.

Pedro Gonzales Creative Commons License 2013.12.21 0 0 19039

Tegnap én is kellemes meglepetésben részesültem, mikor arra utazásom közben benéztem Devecserre. Már egy ideje gépes, de a 60-as pénztárnak voltak hagyományos jegyei, kéreg, bárca, reform is. Kéregből, bárcából eléggé foghíjas a készlet, de pl. amire emlékszem, 50%-os kéreg 60, 70 és 160 km-es távra volt, talán még 80-asra is. 90%-osban 160-asra emlékszem, valamint volt még egy-két változatú TÁ és 33%-os is. Egyik fajta még régi, teljesen barna papíros volt, sajnos nem jegyeztem meg. Reformból volt mindenféle, még kék csíkos ÜP 50%-os és 2-1. különbözet is.

Előzmény: alex_86 (19037)
Pedro Gonzales Creative Commons License 2013.12.21 0 0 19038

Köszi. :) Na, ez a Kazincbarcika --> Olaszliszka-Tolcsva egész jó. Ilyenekre gondoltam. Ha jól emlékszem, a váci E-ticket kioszkról mondta régebben valaki, hogy az volt anno az Utazás kiállításokon használt gép, ezt bizonyíthatja, hogy viszonylag alacsony (1000 körüli) volt a sorszám a Vácra kerülésekor, és még mindig 2005-ös jegyalaptekercs volt benne. Most újabb kérdés, hogy az állomás átépítése miatt mi lett vele, az is lehet, hogy megint más helyre telepítették. Egy darabig úgy volt, hogy a pénztárak konténerbe költözése után pár nappal megint működni fog, de azóta is hűlt helye. Kíváncsi vagyok a VMAEF-listádra, lehet, hogy ha néhányan nekiállnánk, hamar tudnánk frissíteni.

Előzmény: alex_86 (19035)
alex_86 Creative Commons License 2013.12.19 0 0 19037

Leírom még néhány nappal ezelőtti tapasztalatom: a TicketAgent telepítése előtt Felsőzsolca-60 kaphatott egy jelentősebb készletet, mivel az előző pénztáros tavaly ilyenkor vonult nyugdíjba és eléggé "Kipucolta" a készletet. Az éven szinte csak a 62-es pénztárat kerestem (bérlet ott volt megrendelve), amúgyis a 61-62 páros vitte főként a boltot. A napokban viszont volt szerencsém a 60-ashoz is, és meglepő módon 60-70-80-90-220 km-ben végig van félárú kéreg, 90%-osban 90 és 220, TÁ-ban pedig 220 km távra. Ráadásul az 50% 60 km még 01-es sorozatú, 450 Ft-os barna darab. Nem rendezem sorszám szerint a kérgeket, de valahogyan ismerős volt ez a tartomány, és kiderült, az előző pakliból még 2008 tavaszán, Nyékládházán vettem (akkor már volt gép). Szóval sikerült fényt deríteni az eredetére és ez az eset jól bizonyítja, hogy a 6 és fél évvel ezelőtti Start-olás után is érhetik kellemes meglepetések a gyűjtőtársakat.

alex_86 Creative Commons License 2013.12.19 0 0 19036

A facebook csoportba már felírtam pár napja, de akkor itt is legyen helye: Mád és Mezőzombor is végleg bezár a napokban (mindkettő startos pénztár).

Előzmény: bodrostomi (19033)
alex_86 Creative Commons License 2013.12.19 0 0 19035

Utolsó pillanatban még sikerült egyet vennem, jó az írás az utolsó oldalakon :)

A VMAEF gépszámokat egy ideig gyűjtöttem egy excel táblába, amint lesz időm, frissítem és megosztom.

Addig egy példa az "újjászületésre":

 

Előzmény: Pedro Gonzales (19034)
Pedro Gonzales Creative Commons License 2013.12.13 0 0 19034

A mai Magyar Nemzet 16 oldalas, színes vasúttörténeti mellékletet tartalmaz, benne meglepetéssel!

bodrostomi Creative Commons License 2013.12.09 0 0 19033

Tegnap Bánrévén is véget ért a történet.

Előzmény: alex_86 (19025)
Zolcsi67 Creative Commons License 2013.12.09 0 0 19032

Hosszúberek-Péteriben nem működött, az ősszel jártam arra.

Előzmény: Pedro Gonzales (19031)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!