Ablaktörlő: tegnap én is néztem a Lidl-ben, de csak Focus és Ranger feliratúakat találtam (igaz, elég gyorsan feladtam a keresgélést). Te találtál Fusion feliratút is?
Nem, nem vágják! Aki vágja arról megvan a véleményem. Lazítani semmit nem lehet, ezt így találta ki a tervező. A szíjat, ha van, egy célszerszámmal lehet rávezetni a tárcsára.
A szíjat szerintem vágni szokták, de hogy hogy kerül fel, nemtom, biztos valamit ki kell lazítani. A félbehajtott tömítéseken én is bosszankodni szoktam.
Fénykép holnap lesz, tapasztalat már most is akad:
- Tiszteltetem a tervezőt, aki kifelejtette a hosszbordás szíj feszítőjét, amit így vagy célszerszámmal, vagy végtelen kitartással lehet csak felrakni/levenni
- Tiszteltetem a tervezőt, aki a vezérműszíj alá/mögé tervezte be a vízpumpát
- Tiszteltetem azt aki a vízpumpa tömítését félbehajtva tette be a dobozába
Amúgy készen van, kifogástalan lett. 5KHUF a vízcső, 10KHUF a pumpa, 3KHUF a fagyálló és megfizethetetlen a fájó kezem és térdem a többire ott a MasterCard. ( Az árak nettó árak )
- Fruzsi egyik vízcsövén akkora hasadás keletkezett, hogy a motort azon át össze is lehetne rakni. A vizet azonnal kinyomta, olyan gőzfejlődés keretében, hogy pár szamaritánus poroltót ajánlott a helyzet kezelésére.( Túlnyomás nem volt, minden rendesen működött, a cső viszont elöregedett. Ezen a barátom a 26 éves Hondájával könnyesre röhögte magát, hiszen neki még minden cső gyári eredeti. )
- Fruzsi vízpumpája a manőver következtében 3 percig kevés vízzel , esetleg szárazon futott.
- Gondoltam nem nagy ügy, tömegautó, alkatrész mindenhol. Solymártól kerepesig nem volt vízcső, ami ugye egy 5000 ft - os tételtől, meg a Ford-tól, méltatlan. Végül egy világvégi Ford kereskedésben sikerrel jártunk.
- Cső kicserél, bőrt kézről lever, vízzel feltölt, indít.....majd istentelen nyikorgás mellett a vízpumpa tengelye mellett olyan patakocska indult meg, mintha direkt ilyen szóróhűtésre lett volna tervezve.
- Vízpumpa szintén rendelős, rakáááááron? Ugyan!
- Ma este fűtött garázsba behúz, vízpumpa kicserél és remélem reggelre örül.
Olyan jó lenne tudni, hogy a matricák alatt vajon ugyanaz a gyártó van? Simán lehet, hogy ugyanarra a bélre fröccsöntik fel a műanyagházat mindenhol :-)))
Hozzátartozik a lényeghez hogy most pár napig nem csak a trafok hanem alapjáva véve minden készleten lévő cuccra akcióznak. 30%. Persze nem fogok venni semmit mert nem kell.
Ha a menetes rész is alumínium, akkor nem javaslom - nagyon szépen be tud rohadni - lásd alu szelepsapka. Nekem a gyárit is elég nehéz volt a multkorában a mosásnál letekerni - azóta rendszeresn kap egy kis wd40-et a menet.
Két imerősön meg pont fordítva járt. Dízel a benzin helyett ... nagyon köhögött, utána kicsit füstölt egy ideig, de más gond nem volt (nem Fusion volt egyik autó sem)
Azt nem értem, hog lehet ezt kivitelezni - még nem próbálgattam, de állítólag az egyik pisztoly nem jó a másik lyukhoz, és fordítva ...
Köszönöm. Megvan a motordiagnosztika eredménye, nem találtak problémát. Üzemanyagszűrőt cseréltek - bizakodásra adtak okot, ugy tünik az autómentő is szakszerű segítséget adott. Viszont nem tudták teljességgel kizárni a nagynyomású részek későbbi károsodását. Reméljük itt megáll a folyamat.
Tegnap a feleségemnek némi benzinkutas segítséggel sikerült benzinnel megtankolni az 1.4TDCI Fusiont (kb 4l dizelt fullra tankoltak 95-ös benzinnel). KB 5-6 km után vette észre, hogy valami nem ok és visszament a kuthoz. Ott egy automentő leszivta az anyagot, és azt mondta, hogy ha beindul akkor nem lesz gond. Beindult, de egy km-ig köhögött , de utána mintha kidolgozta volna magából. Ma természetesen elvittük márkaszervízbe, még nem tudom mit mondott a diagnosztika, de érdekelne, tapasztaltatok-e ilyesmit, és ha igen mi lett a vége.