Visszatérve az eredeti témára tudnátok olyan megbízható szerelőt ajánlani Pesten vagy környékén, aki felújítja az adagolómat, és kicseréli az eredeti csúcsokat 502-es DTP-re? Olyat, aki jól dolgozik, és hozott alkatrészt is beépít...
Te egyébként chiptuninggal foglalkozol, hogy így vágod a témát? Ha igen, dobj egy honlapcímet...
És melyik gyártó melyik típusát érdemes választani, ami prémium minőség porlasztócsúcsból?
A legtöbb chiptuning cég kb. 140 lóerő körüli teljesítményt ír az AFN motorra, de ez a normál program, nem a max. Ha csúcsot is cserélek, a 130 paci eléggé soványnak tűnik... :-D
Elöl belső hűtésű ATE fékem van, még egész jól bírja, miután vettem a kocsit, kicseréltettem, hátul is cseréltettem féket.
Vadi új futóművem van, gyakorlatilag az összes "kutyacsontot" kicseréltettem kb. fél éve.
Még újabb a nyári gumim, Michelin Pilot Sport4, 205-ös.
A kuplungot meg majd érzem, hogy megmihálylik-e.
Ez mi, amit itt felvázoltál a 160 km/h 4-esben 10 km-en át? Tesifelmérő kocsiknak, mint a 12 perces futás? :-D
Azonban mindezek a paraméterek érdekelnének, de ki tudja megmérni, és ki tudja, hogy mi a jó érték?
AFN tdi-be 502-es csúcsot szoktak tenni, abból lesz kb. 130ló, de ahhoz már kell kis turbónyomást is írni, hogy padlón ne füstöljön, az meg a gyári 20 éves turbónak lehet sok lesz.(évi 2 padlógázt el fog bírni)
...és felvetődik közben rengeteg kérdés, negyedikben padlógázon négyezres fordulaton százhatvannál 10km után l milyen értékeket fogunk látni diagban a következő helyeken:
-motorhőmérséklet
-beszívottlevegő hőmérséklet
-motorolaj hőmérséklet*
-kipufogógáz hőmérséklet*
-szívócsőnyomás
-kipufogónyomás*
-gázolajhőfok
-kért előtöltés fokban
-megvalósított előtöltés fokban
-előtöltésállító szelep kitöltési tényezője %-ban
...na ha ezek jók, akkor a következő kérdés:
-van-e az autón fék(nem a gyári, hanem nagyobb)
-van-e az autó alatt futómű(minimum lógásmentes, jó telókkal, jól beállítva, jó gumikkal)
-van-e az autóban normális kuplung, ami kibír 300+ nyúlmétert
..és ha mindezek hardveresen meg vannak oldva, akkor javasolunk majd chipmestert, aki beleírja azt a kis nyomást a szoftba, és javasolja, hogy tovább jelentős pénzköltés nélkül ne nagyon bántsd:-))
Segítséget szeretnék kérni a kocsim tuningolásához. Adott egy '99-es Audi A4 1.9 TDI AFN motorral.
Nagyon vigyázott, hidegen óvatosan hajtott, füstmentes motor van a kocsiban, ami erős, keveset fogyaszt, olajcsere prémium minőségből 10-15 ezer km-enként megvan.
A cél olyan 160 lóerő és 350 Nm legalább.
Jelenleg az adagolóm kicsit izzad, az kap első körben egy generált. Erre tudnátok megbízható szakembert ajánlani Pest környékén?
A következő a tervem:
1. stage:
fúvókák kicserélése nagyobb méretre, mint a gyári, hogy a csúcsteljesítmény jobb legyen
Kérdésem:
Milyen átmérőjű fúvókát ajánlotok, ha marad a gyári változó geo-s turbó?
Ettől mennyi teljesítmény ill. nyomatéknövekedést várhatok, ha mást nem változtatok?
Melyik az a gyártmány és típus, amelyik prémium minőségű?
2. stage:
Chip megiratása úgy, hogy az elérhető max. teljesítményt és nyomatékot hozza ki a fenti konfigból.
Kit ajánlatok, aki ezt profin max-ra tudja hangolni úgy, hogy a kocsi jó fogyasztása nem hajtva megmaradjon, és ne füstöljön úgy, mint egy olajkályha? Teljesítménymérés előtte-utána alapkövetelmény...
Ehhez annyit szólnék hozzá: Kollár Szabolcs egy nagyképű ember, már mikor a telefont felveszi az életkedvem elmegy.... Garancia ? Nem ismeri a szó jelentését... Miklós Józsi barátjával együtt nagy királyak... Miklós Józsi is külföldről kap egy chip programot, majd rárakja a kocsidra és szar lesz, Te mész a nagy Kollár Szabolcshoz aki közli veled hogy nehogy megmond Miklós Józsinak hogy leszarozta a munkáját.... Kollár Szabolcs munkájáról nem mondok semmit, annyit el mondhatok hogy ha valamit veszel tőle, vagy ismerősétől akkor belehazudik a pofádba bármit csakhogy nehogy vissza kelljen adni valami árát.... Természetesen a magyarázat hogy szar az autód persze, és Te tetted tönkre, ezt is flegma hangnembe és lekezelő szavakkal... Lehet jobb is nem látjuk egymást többet mert lehet a két első fogát a földön keresgélné....
Nem tudom foglalkozik e valaki itt a fórumozók közül, részecskeszűr szoftveres kiírásával. Több hónapja küzdök egy BMW 525D E61 2004-gyel. Több programmal is készítettem motorvezérlőt, de egyikkel sem működik jól. Ha valaki tudna nekem segíteni nagyon megköszönném.
Egyik magyar facebook csoportban egy magyar srac nemet kollegaja arult egy c20xe b corsat hivatalosan papirokkal meg 2-3 honap tüv-vel 1200euros iranyaron.
Es tudjuk h nemet hivatalos nagyobb mocihoz nagyobb feket is ker a tüv.
Kicsit több mint a feléből akkor már kijön egy c20let ahhoz is lehet már kapni beépítő kittet akár m32vel. Bár azt hiszem ehhez rossz topikban vagyunk.....
talaltam ebay-kleinanzeige-n egy Dbilas szivosort, de 500-600€ korul akart erte, annyit meg nem akartam adni erte. vhogy az az erzesem,h 4200€-t nem er meg ez a kit a jarmu erteket nezve. :-) (akkor is ha a klimatol eltekintve mindent ugyanugy csinal a kicsi kocsi mint 16eve es 210ekm-rel ezelött)
Olyan veterán tagot osztasz, aki még az ilyen hülye kérdésekre is végtelenül türelmesen válaszolgat.
Egyébként én azt válaszoltam volna: eladod és veszel egy erősebbet, jobbat. Nem azért mert egy troll paraszt vagyok, hanem mert az AAZ-vel ez a helyzet.
Csak lusta vagyok minden olyan kérdésre válaszolni amit már ezerszer kiveséztek itt.
igen, picit trollkodas, de egy kamras motorral nem erdemes mit kezdeni, ha egy tdi-t 3-400eFt-ert egy epitett TDI-t meg 6-800eFt korul megkapsz.
ha lepukkant a ventod, akkor foleg azert nem, ha meg szep allapotban van akkor meg vigyazz ra, mert most mar kezdenek abba a korba kerulni, amiben egy szep allapot er vmit. tuningolva meg veszt az arabol/ertekebol
(de rakhatsz ra elso korben egy coolert, picit emelsz a turbonyomason es több kajat adsz neki. Ha nem eleg akkor masik turbo, nagyobb adagolo. meg egy huszas csomag tomites es csavarkeszlet. utobbit csak azok irjak akik probaltak es atultek utanna egy TDI-be, ami egy chippel körbeautoz egy AAZ-t es megsem kell bele olajon kivül semmi es kevesebbet is eszik)
na akkor megvan a több szavas valaszod. (ez okostelorol nem akartam ilyen hosszan leirni)
a lenyeg ugyanaz:
- ha szar, akkor rosszabbul megy mint jo/gyari allapotban (egy 20-25eves technikanal mar elöfordul h baja van) ==> javitsd meg
- ha nincs baja akkor meg nem nagyon erdemes penzt beleölni (max egy cooler, meg picit allitgatas)
akkor en is felteszek egy kerdest:
van egy 1,2 16V C corsam. mit lehet kezdeni h jobban menjen?
(nekem az eladason egy GSI vetelen kivul mas nem jut eszembe. irtam neki pici elogyujtast es benyat, meg megemeltem a leszabalyzast, mert zavart, h a Hockenheimringen a start-cel egyenesen a fektav elött mar kb 80m-rel a leszabalyzasban volt. egy föl majd levaltassal meg csak instablititast vittem a kocsiba. de tovabbra a legjobb a kocsiban, h megbizhato es nincs benne ami elromlana, elmegy 8-9 liter LPG-vel, 5 ajtos, van rajta vonohorog es nem akarja senki ellopni(mint a T6-t), de a rendör sem nez csövesnek/kömüvenek es nem igazoltat minden sarkon(mint a G3 kombival))
Erre még nem gondoltam. Nyilván bennem van a hiba, ugyanis ha nem fogalmazok Victor Hugo módra, valószínűleg teljesen érthetetlen amit próbálok kinyögni, még akkor is ha csupán csak segítséget szerettem volna kérni, nálam sokkal hozzaertőbb figuráktól. Tisztelem becsülöm az ilyesfajta egyszavas trollkodásokat, de legközelebb ha iskolába mész, próbálj meg nyelvtan és irodalom órán picit jobban figyelni, hátha sikerül egy összetett mondatot év végéig osszeraknod.
Üdv! Érdeklődni szeretnék, hogy AAZ motorkódú Ventóval mit tudok tenni, hogy kicsit-vagy éppen sokkal jobb legyen? Barmit meghallgatok. Valaszotokat előre is nagyon köszönöm!
Segítségeteket kérném. Adott egy 2002-es SEAT Toledo 1,9 TDI ASV.
Az utóbbi időben azt tapasztalom hogy a leállításnál rángatja a motort. Gyanakodtam kettőstömegülendkerékre de aztán el is vetettem..se zörgés se rázás menetközben.
Azt néztem hogy a leállító pillangó szelep nem megy el végállásba mikor leállítja motort. Ha elmenne nem rángatná motort. Azt jött a tegnapi nap és azt tapasztaltam hogy a fékrásegítésem kb a 3 fékezésnél egyszerűen elmegy. Majd ha hagyom töltődni a vákuum rendszert akkor vissza jön.Tisztán látom, hogy vákuum rendszer lesz a probléma. Egyszerűen elmegy a vákuum valahol.
A csővezetékeket átnéztem, a gyanús kábeleket kicseréltem.
A fékrásegítő csöve kb 3 éve cserélve lett.
Mit gondoltok hogy menjek tovább mi lehet a probléma?
Vákuum pumpa? Fék rásegítő?
Mit javasoltok mit tegyek amit házilag meg lehet tenni?
Üdv ! Közben rájöttem a működési elvére ennyi alkatrész kell bele. Igen ott nem lehet Ó gyűrű azért van a horony,hogy ne menjen szárazon a dugattyú,de javíts ki ha nem jól mondom.
Üdv ! Az lehetséges mivel használt bemérőről van szó annyira megkopott a dugattyú, vagy a dugattyúhüvelye, hogy ezért nincs nyomás ? Gondolom ha ez a baj akkor mehet a levesbe ,mert ehhez nem találni már semmi alkatrészt, és olyan valakit aki ezt orvosolni tudná ?
Üdv ! Igen megvan. Ennyi alkatrész van benne vagy hiányzik még valami ? Azt is észrevettem,hogy a házból alul is szivárog az olaj. Ha ott nincs Ó gyűrű akkor ez fémesen zárna ilyen pontosan,hogy ekkora nyomás elérjen ?