Az a kispiros az a "korszerű csehszlovák motorvonat"m azaz a BZmot. Gyerekkoromban még általunk csak kávédarálónak nevezett gőzös járt arra, olyan, mint ami az állomáson is ki van állítva. /állítólag 1szer keresztüllőtték az oroszok a vonatot/.
2 éve még Madarastól nagyon rossz volt az út, sajnos én is többször mentem arra a kórház miatt.:(
Kérdés: mint Füredre csak ritkán hazalátogatónak, valaki foglalja már össza, hogy az utóbbi 8-10 évben milyen jelentős, úgymond meghatározó fejlődés történt Füreden?
Zavarban vagyok, mert nem tudok semmit sem említeni :(
Azért jó tudni mi lett a "szülőhelyemmel". Anyu 1x megmutatta, olyan furcsa volt belegondolni, hogy nem egy nagy kórházban születtem, hanem egy "kicsi" házban.:o) Sokat csak néznek mikor mondom.:o)
Amilyen rossz az út Madaras és Karcag között, úgy bizony szinte útközben is bármi megtörténhet, még a szülés is...
Apropó, gyermekkoromban még rendszeresen mélyrepülésben húztak el Füred felett az orosz repülők, rendszeres volt a hangrobbanás. Na ez az, ami nem hiányzik, csak úgy mondom. /az viszont szép volt, amikor éjszaka világítórakétákat lőttek fel Madarason/
Küldök Én is öt képet, könnyű megfejteni. Az elsőben mindig kikaptunk fociban, a másodikkal szemben laktunk mindig szurkoltam a tűznek, a harmadikban már vettem biciklit és ceruzaelemet, a negyedikben léptem be először és utoljára pártba a 80-as évek végén, és az ötödikben egyszer egy fél éjszakát eltöltöttem és a 96-os Eb döntőn Birhóf aranygólját is itt néztem.
Ne is kérdezd. Tegnap nem voltam gépközelben, egy egészanpos tárgyalásom volt. Persze semmi értelme sem lett az egésznek. :(((
Én emlékszem arra a hozzászólásra amit petxa említ. Az tényleg nem lehetett gyenge.
Azzal én is egyetértek, hogy jó visszaemlékezni a múltra, még ha nem is volt az olyan régen, és jó olyan sztorikat is hallgatni amikről nekünk szinte fogalmunk sincs mert ekkor még szinte nem is voltunk csak legfeljebb tervben. És addig míg az otthonlakó Fürediek nem mondanak újakat, adnak hírt eseményekről azt hiszem nem is nagyon tudunk mást mert mi nem otthon élünk. (az itthon itt van, az otthon meg Füreden :)) )
Köszönöm a kiskacsákat!Igen emlékszem rájuk.Tegnap végig olvastam a fórumot. 10dkg nápolyitól kezdve a kátyúkig.Én gólyás villanyoszlopig számoltam meg pár éve gödröket a jobb oldalban,ha jól emlékszem 20fölött volt,tovább nem nézegettem a őket túl soknak találtam.
A csónakázások pedig felejthetetlenek!Nem is olyan rég láttam képeket(akkor még Te is csak kislány voltál)Emlékszem,ha közben elment a nap mindig a"süs fel nap"-ot énekeltük,csak a libák helyet a család nevével.Néha bejött.Milyen szép volt...rég volt.Azóta sok minden megváltozott,a szigeteken már nem az üres betétdíjjas üvegek a legnagyobb gond,hanem az átkozott szemét amit ott hagynak,ami a Tiszán úszik.
A 70-es években, azaz gyerekkoromban kóboroltunk még az ártéren. Nem emlékszem a pontos évszámra, de a 70-es évek végétől indult be a teljes duzzasztás, előtte pár évig csak egy emelt vízszint volt, azaz csak a mederben volt vízmérce szerint 350 cm körüli érték, az ártéren akkor kezdték írtani a fákat, akkoriban készült több ma használatos öblítő csatorna.
Kerékpárral sokszor körbetekertem a tározót, akkoriban elvétve lehetett találkozni valakivel a gáton, a csend és a béke szigete volt.
Horgászni kb. 10 éve horgásztam a Tiszán, sajnos az ember egyre kényelmesebb, így már csak álmaimban jönnek elő a régi kerékpáros túrázások, horgászhelykeresések. Emlékszem, mit össze barangoltunk, míg sikerült kerékpárral bejutni Óhalász-ra, ami ma már csak idősebbek nevében él. Amikor mi ottjártunk, akkor sem volt más ott semmi, ma csak csónakon lehet oda is eljutni, meg a sok jó kis morotvára.
A Kis Pálnak nem volt akkor sem saját tornaterme, a sportpályánál lévő terembe jártunk mi is át, ami ha jól tudom, az egykori villanytelep épületében volt. 10 perces séta volt, meg mikor hogy sikerült. :)
Én egykor sokat nézelődtem az állomáson és környékén, akkor még ott is volt élet, (lovas)fuvarosok jöttek/mentek, vittek mindent, hisz akkor még a vasút volt a fő szállítási eszköz. Egykor még a boltunkba is az a szép piros lovaskocsi hordta a kenyeret is. Sőt, mivel akkor nem volt ilyen választék, és az akkori füredi kenyér azért nem volt éppen élvonalbeli, többször átbicigliztünk Szőllősre, ahol egy maszek péknél nagyon finom kenyeret lehetett kapni.
Te akkor születtél, amikor komoly változások indultak be, a 70-es években épült ki a vezetékes víz /jó magyar szokás szerint szenyvízhálózat nélkül/, akkor épült a víztorony, akkoriban kezdték a sok sáros mellékútcát először erőművi salakkal megszüntetni, majd később sok utat le is aszfaltoztak. Akkoriban volt a csúcson a hajógyár és az alugyár, mgtsz rendesen müködött, nem túl magas színvonalon, de szinte mindenki meg tudott élni.
Mi lesz Veled később, ha már most nosztalgiázol? :)
Emlékszik még valaki a tározó előtti időre, amikor nyáron jókat lehetett barangolni az árterületen, embermagasságú növényzet, gyönyörű nádasok és morotvák voltak. Isteni finom szedret lehetett találni sok helyen, néha a fácán szinte a talpunk alól ugrott ki, szívbajt hozva ránk.
Egykor a horgászegyesületnél 4 Ft-ért béreltük 1 napra a fa ladikot /nem egyesületi tagoknak 4 Ft volt 1 órára!!!/, és még halat is leghetett fogni!
Easa, aki most Pestről ír, de Tiszafüredről származik, és még a Kis Pál padjait koptatta.
Jut eszembe, megvan még a régi tornaterem? Isteni lábnyűvő volt , a kosárpalánk alatt a ráccsal elkerített szenes kályhával, amire könnyen fel lehetett kenődni, ha az ember nem vigyázott.
Éveken keresztül jártam a vasútállomásra és a Nemzeti étteremnél mentem el. A toronyóra mindíg ugyanabban a helyzetben volt. Egyszer otthon sétálgattam és a legnagyobb megdöbbenésemre az óra mutatói nem a megszokott helyzetben álltak. És ami a legfurcsább volt, hogy a pontos időt mutatták.
Ne érts félre. Nekem tetszik a Füredi PH "A" épülete. Nem túl csicsa, de nem is egy teljesen hétköznapi épület. A "B" épület persze már más, az egy ízig vérig kifejezetten irodaház épület (ebből adódóan tljesen jellegtelen). Nincs is annyira szem előtt.