Adott egy cucc, jótállási diőn belül, 1000x javítják, elsimerik ezek siekrtelenek. aszervíz kezeli a fogyasztói panaszt, már csak azért is mert a bolt is rá hárítja, és rábízza. Új készüléket adnak a régi helyett. Mégis ki vállalja a garanciát? Ki írja ezt le, hogy cserét adott, és mennyi a jótállás ideje? Mert a szervíz nem akrja, miközben a gyártól ő szerezte a cserét, de hé jogviszonyban az eladóval állok, de nem ők intézték.
Asszem sikerült egy ebbe a topikba való történetet hoznod :)
Rosszalkodik az új cirkó, garanciális, kijön a szerelő, nem szerel semmit, és még munkalapot sem ad. Gondolom a kiszállásért felvette a pénzt. Aztán ha lejár a garanciaidő, akkor súlyos pénzekért javít (már ha javít, és nem csak a pénzt szedi be ugyanúgy mint eddig - papír nélkül). Aztán ha a vásárló megunja az egészet és lépni akar, akkor mehet a sóhivatalba, mert munkalap híján nem tudja bizonyítani, hogy egyáltalán járt nála szerelő.
Jól a tökükre kell lépni, nem tudom milyen cég ez, de ha tisztességes, akkor kíváncsi lesz a történetre.
Nagyon köszönöm a válaszod. Első: papírt persze soha nem adott. Kettő: a hibákat mindig külső okokra fogja. Három: biztosan a garidő végét várja, addig meg szívat minket. DE: köszönöm a cégéhez írt levélötletedet, mert ez már jogi következményeket vetít előre. Mi ezt ott szúrtuk el, hogy a gyárhoz írtuk, ők meg le se sz***ak minket. MEgírjuk nekik a tértivevényes levelet, a folytatásról tájékoztatom a Fórumot és az igazságszolgáltatás fórumait. A levélötletedet még egyszer köszönöm.
Igen. Azt javaslom, ohgy őrizz meg minden papírt a javításokról, és ha ezen múlik, akkor üsd a fejüket, hogy küldjenek másik szerelőt. Ha nem vagy elégedett a gar.időn belül fellépett hibák javításával, közöld írásban a céggel stb. Saját érdeked, egyrészt talán máshogy állnak majd hozzád legközelebb. Másrészt ugye, a garanciális javítások nem hoznak bevételt a cégnek, mondhatnám, hogy nem érdekük a tisztességes karbantartás gar.időn belül. Persze azt is hozzá kell tenni, hogy ez cégfüggő, és nem érvényes az összesre.
Nehogy úgy járj, hogy a garidőn belül hanyagul elvégzett javítások, karbantartások miatt legyen egy szar cirkód, ami nyeli a pénzt.
"kérhetem-e írásban tőlük, hogy garantálják: a készülék megvizsgálása után x ideig nem lesz baj a készülékkel?"
Bármit kérhetsz, ez egy szabad ország. Viszont garantálni nem fogják. Ugyanis ez a bizonyos felülvizsgálat nem azt célozza, hogy kizárja minden esetleges meghibásodást, hanem csak a robbanás- és balesetveszéllyel járók megelőzését.
Ráadásul, ha mégis adnának egy ilyen papírt, a garanciális felelősség elsősorban arra kötelezné őket, hogy javítsák ki a hibát. Szóval nem lennél beljebb.
A túl gyakran szükségessé váló javítás azonban már megalapozhat egy csereigényt. De hogy tényleg így van-e, vagy gondosabb munkával a hiba javítható anélkül, hogy rövidesen újra fellépjen, nos, annak eldöntéséhez nem jogász kell.
Sziasztok, egy éve vettem egy Termomax cirkót, egész télen sok probléma volt vele, garanciális szerelőt több alkalommal hívtuk ki. Különbözőképpen magyarázta meg, mi a probléma, de sosem nyúlt volna a készülék belsejébe, hogy azt rendesen átvizsgálta volna. Nem is értettük ezt a hzzáállást, hiszen neki Jászberényből kellett alkalmanként kétszer húsz kilométert autóznia. AMÚGY a cirkoval nagyon elégedettek vagyunk, csak ez a hibája ne lenne. Megjelentek nálunk idén tavasszal a garanciális szerelő emberei, hogy megnéznék a készüléket. Mondtam nekik, kösz, most jól működik, de inkább jöjjenek vissza ősszel-azaz mostanában, el is fogadták a javaslatomat. Egyévente felül kell viszgáltatni a cirkót, hogy ok-e? Megbeszéltem velük, hogy ezt az őszi kivzsgálás alkalmával ejtsék meg. A KÉRDÉS: kérhetem-e írásban tőlük, hogy garantálják: a készülék megvizsgálása után x ideig nem lesz baj a készülékkel? Ez amolyan köztes garanciális igazolás volna, hátha alaposabb munkát végeznének. Sajna mivel nem leeht szervizbe szállítani, minden javítás egy idegeskedés, hogy meddig fog működni. Már arra is gondoltunk, hogy a cirkot csak hideg időben nem szabad használni. Válaszotokat várom Kösz előre is.
Helló! Tudomásom szerint a cipőkre 6 hónap jár, feltételezve a rendeltetés szerinti használatot (pl teremfoci-cipő ne legyen sáros, mert az bukta). A 3napos baromságra való hivatkozás nem is tartozik ide, hiszen a cipő tönkrement. Panaszkönyv, fvf-nek bejelenteni, aztán haddszóljon. Valszeg bevizsgálják (ennek a költségét a "vesztes" állja), és kiderítik hogy tönrement :) Így kell ezt, ahogy írtad.
Sztem hasznos lenne, ha a végkifejletet is megosztanád velünk!
Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni, vagy legalábbis tanácsot. 04.14-én(péntek) vásároltam egy cipőt, hozzáteszem nem kevés pénzért és 04.18-án(kedd) azaz tegnap visszavittem az üzletbe, mert elszakadt az oldalán a varrás. Mondtam, h cseréljék ki, de nem tették. Azzal indokolták, h már nem él a három napos cseregarancia és max. megjavítják, ha utána is rossz, akkor cserélik. Én nem fogadtam el, mert ilyen sok pénzért nehogy már három napig bírja a cipő. Beírtam a panaszkönyvbe és ma hívom a fogyasztóvédelmet. Jah és a boltban azt is mondták, h nem selejtes. Honnan tudják ezt előre megmondani. Tele van hibával a cipő, meglazult rajta végig a varrás. Az tuti, h elküldöm bevizsgáltatni. Előre is köszi az infókat és tapasztalatokat!
persze fel lehet őket jelenteni, meg jelenteni az fvf-nek is, de szerintem csak időpocsékolás. bizonyíték, tanú nincs. a fvf meg max kimegy egy próbavásárlásra és annyi. sajnos.
A budaörsi Divex sportáruházban a biztonsági őrök kidobtak az ajtón, miután meghallották, hogy a vásárlók könyvét kérem. Szemtanú nincs, csak az áruházi alkalmazottak és a kamerák. crybaby.gif
Hogy miért kértem a vásárlók könyvét? Kifelé menet a pénztáros nő arrogánsan utánam szólt: "Hányszor jön ez még?" Akkor látott másodszor, egyetlen szót sem beszéltem vele. Visszafordultam, és megkérdeztem, hogy mit mondott. Úgy csinált, mintha ott se lennék. Kértem a vásárlók könyvét, erre ketten megragadtak (egyikük az áruház vezetője), és kidobtak az ajtón.
Hasonló esetem nekem is volt a Tescoval. Ajándékként hozzácsomagoltak valami kaparót (tök gagyi) egy tűzhelytisztítóhoz, és otthon a számlát nézegetve tűnt fel, hogy nini, az ajándék nem is ajándék, mert azt is kifizethettem. Gegyit drága pénzen hozzáteszem. Nem mentem vissza reklamálni mondván minek, de azóta veszem a fáradságot és megnézem a számlát még a pénztár mellett.
Ja így jár az aki ilyen sznobságra költ!.) Hát nemtom szerintem ne fizess és nem viszik bíróságra.Először is fizetési meghagyást kellene hogy kapjál,addig ne adj nekik egy petákot sem!
Kedves Fórumosok!
Az esetem jelentéktelennek indult, de most már régóta húzódik, és lehet, hogy bírósági ügy lesz belőle, márpedig ilyesmiben teljesen járatlan vagyok. Kérem, aki tud, segítsen meg egy tanáccsal.
2004. júniusban megrendeltem egy „Who is Who Magyarországon” nevű életrajzi enciklopédiát a betéti társaságom számára. Egy üzletkötő beszélt rá, 34 700 forintra mondta a „kedvezményes” árát. Az orrom alá nyomott egy megrendelőt, amit sajnos nem olvastam végig, csak a végösszeget ellenőriztem, az egyezett a szóban mondott 34 700 forinttal.
Ez után 38 200 forintot követeltek rajtam, amit megreklamáltam náluk. Kiderült, hogy a megrendelőn elrejtve, kis betűkkel az áll: „Az árak nem tartalmazzák a szállítás 3500 forintos átalánydíját.”
Az ár a határán volt annak, amit hajlandó voltam fizetni érte, és egyébként is van egy olyan rossz szokásom, hogy még kis összeggel sem hagyom magam átvágni. Ezért 2005-ben többször megírtam nekik, hogy kifizetem a 34 700-at, de a többlet 3500-at nem. Hivatkoztam arra, hogy a megrendelőlap szerkezete kimondottan megtévesztő, a postaköltség kis betűkkel szerepel, miközben a nagybetűs szöveg azt mondja: „A megbízás összértéke 34 700 forint”. Mivel a pénzt nem fizettem ki, természetesen a könyvet sem kaptam meg.
Idézek a Who is Who Magyarország szerintem elképesztően pimasz válaszából:
„A szerkesztő, aki az Ön rendelését rögzítette, nem feltételezheti, hogy Ön úgy ír aláír egy szerződést, hogy azt nem olvassa el figyelmesen, hiszen ebben az enciklopédiában Magyarország vezető személyiségei szerepelnek, akikről ezt feltételezni illetlenség lenne.
A lexikont Svájcban készítik Zug városában, onnan is szállítják a svájci, ill. a magyar posta szolgáltatásait igénybe véve. Mivel az lexikonjaink meglehetősen magas értékkel bírnak és a súlyuk is számottevő, a szállítási összeg ezeknek megfelelően szintén magas. Az összeg a megbízási adatlap összesítésében azért nem szerepelhet, mert a könyv behozatala vámtarifa szabályok szerint zajlik, és a könyv illetve a szállítás nem ugyanazon cégen keresztül történik, a szállítás díját vállalatunk tovább számlázza az említett két szolgáltató felé.” (Mi közöm hozzá, hogy ők honnan szállítanak és kinek mit számláznak tovább?)
A vége az lett, hogy a „Who is Who” most már az eredeti összeg többszörösét követeli rajtam: a „kedvezményes” ár helyett egy magasabbat, kamatokat és behajtási költséget (sajnos a megrendelőlap hátoldala szerint ehhez joga van). Azt ígérik, bíróságra viszik az ügyet.
Amit eddig kiderítettem: a fogyasztóvédelmi törvény nem vonatkozik az ügyre, mert nem magánszemélyként, hanem a cégemnek rendeltem. A Fogyasztóvédelem elhajtott a „békéltető testülethez”, akik közölték, nem foglalkoznak az üggyel, mert nem vagyok magánszemély.
A könyvről most már hajlandó lennék lemondani, és szeretnék egyrészt minél kevesebb pénzt kifizetni a cégnek, másrészt ha lehet, minél több borsot törni az orruk alá, mert nem volna jó, ha ez a kereskedelmi stílus elterjedne kis országunkban.
A lehetőségeimet a következőképpen látom:
Kifizetek 34 700 forintot és a könyv ott marad Svájcban a „Who is Who” raktárában, vagy
Kifizetem az eredeti összeg minimum kétszeresét, megkapom a könyvet és leszállnak rólam, vagy
Továbbra sem fizetek és megvárom, hogy a Who is Who bíróságra vigye az ügyet (nem tudom, lesz-e hozzá képük, de az eddigi viselkedésük alapján úgy néz ki, lesz).
Mit tanácsoltok kedves fórumosok, mit tegyek? Volt-e valakinek hasonló tapasztalata?
Tud valaki arról valamit, hogy külföldön (EU-ban) vett fényképezőgép EU garancialevele érvényes-e itthon, illetve ha nem, hogyan lehetséges ez? Mi is EU tagok vagyunk. Vagy csak részben???
Sziasztok! Valamikor fél évvel ezelőtt vettem a TESCO-ban egy NETHAUS porszívót. 3 hónap múlva bekapcsoláskor nagy porfelhőket eregetve indult a szerkezet. A porzsákot szemrevételezve észrevettem, hogy szitaszerű anyagból van, lyukacsos és át lehet látni rajta. (Újonnan ilyen) Elvittem a garanciális szervízbe, másfél hónapig ott volt, kipucolták, letépték a garanciajegyíet, új porzsák nincs, a forgalmazó nem küldött, de ők erről papirt nem adnak, mert a porszívó szív. (Ezért vittem oda!). Funkciójának a porszívó nem felel meg, a hajszálat simán átszívja.. A fogyasztóvédelem azt javasolja egyezkedjek a TESCÓ-val. (Szakvélemény nélkül?) Van valami ötletetek, ki vizsgálja, hogy egy készülék megfelel-e a minimális elvárásoknak? Elöre is kösz a választ.
Sziasztok!
Egy garanciális problémával kapcsolatban lenne egy kérdésem: pár hete használtan vettek nekem egy EIZO Flexscan L665-ös 18 colos TFT monitort ( a vásárlásánal sajnos nem tudtam ott lenni). Pár nap használat után észrevettem, hogy a képernyő jobb felső sarkában egy kb. 5x5 cm-es területen láthatóan sötétebb a kép, és a monitor képe bizonyos időközönként elsötétül, majd kivilágosodik, de teljesen változó időközönként. A számlán rajta van hogy: 3 HÓNAP TELJESKÖRŰ GARANCIA. A kérdésem az lenne, hogy ilyenkor mit lehet tenni? Ha visszaviszem vajon milyen kifogással próbálnának lerázni, mondván hogy a fényerőváltozás éppen akkor nem láttszik, vagy a sötétebb foltra mit tudnak mondani? Ha akkor nem produkálja a hibát amikor visszaviszem, akkor mit tegyek? Ők mit kötelesek tenni?
-- Vagy javítsák nekem meg, vagy adjanak egy ugyanilyet, de jót, amit kétlek hogy meg tudnának tenni mivel használt volt. A legjobb megoldás az lenne, ha visszatérítenék a pénzem, és nem kellene ott levásárolni, ugyanis mégegyszer én már semmit nem vennék ott
Üdv
L.fon.Blaze
Szeretném megtudni, hogy amikor katalógus alapján rendel valaki terméket, akkor joga van-e a termék átvétele után azt visszaküldeni a cégnek, ha nem tetszik. Továbbá, kijelentheti-e a cég, hogy csak akkor veszi vissza a terméket, ha az egészségügyileg problémát okozott és azt orvosi papírral a vásárló igazolja.
Nem csomagküldő cégről van szó egyébként. Köszi a segítséget!
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni, hogy tegnap vettem az elekrovilágban egy "elektromos kütyüt", aminek igazából nincs baja, csak nem igazán vagyok vele elégedett. Mennyi az esély rá, hogy visszaadják a pénzem, vagy levásárolhatom?
Azóta már gyakorlati kisérlettel próbáltam választ találni a kérdésre. Azaz visszavittem a telefont, ami 1 óra alatt tönkrement. A boltban azt mondták, hogy ez szerintük szoftverprobléma, akkor meg nem számít a 3 nap, szervízbe kell vinni bevizsgálásra, ott majd eldöntik, hogy kapok-e másikat, vagy letudják egy szoftverfrissítéssel, de szerinte 99%, hogy nem kapok másikat. (a probléma jóval komolyabbnak tünt szoftveresnél, bővebben itt [12072]leírtam). Pénzvisszafizetéről szó sem lehet, ez állítólag benne volt a szerződsében, amit aláírtam. A boltos kitöltötte a papírokat, amivel mehettem a szervízbe, ott csak lestek, hogy ezt meg mi a fenéért küldték oda, ezt a boltban helyben ki kellett volna cserélniük, mert ezt 99%, hogy nem oldja meg a frissítés. De ha már odaküldték a boltból, akkor az a szabály, hogy be kell vizsgálniuk, majd 9-15 nap mulva értesítenek, hogy mehetek érte, de szinte biztos, hogy újat kapok. Addig is adtak cserekészüléknek egy kissé kopott, de jól működő T610-est.
Összességében azt hiszem rosszabbul is járhattam volna.
Valaki tudja, hogy pontosan hogy is működik műszaki cikkeknél (konkrétan mobiltelefonoknál) az, hogy 3 napon belül kötelesek kicserélni/az árát visszafizetni? Mert hallottam már mindenfélét. Hogy csak akkor hajlandóak, ha a szervíz nem tud vele mit kezdeni, vagy hogy mindenképp kötelező nekik, bár ezt haljlamosak nem betartani. Vagy az, hogy ez szolgáltatónál "kedvezményesen", azaz nem függetlenül (nem előfizetéssel, hanem feltöltőkártyával) vásárolt készülékekre nem vonatkozik. Ki mit tud/milyen tapasztalata van?
15 nap alatt lépniük kell valamit. 15 nap után cserekészüléket kell adniuk. Legalábbis ilyesmire emlékszem, nézzél utána, hogy ilyen terméknél mik a kötelességük. De én 15 napra emlékszem. Persze ha nem csinálnak semmit 15 nap után sem, akkor se könnyű a dolog, de akkor már kezdhetsz hivatalosan is reklamálni, beírogatni vásárlókkönyvébe (azt nemszeretik általában sehol), stb.