Én a helyetekben semmi esetre sem az 1. osztályt választanám, mert ezzel a döntéssel több okból is megfosztanátok magatokat az igazi srí lankai vonatozás élményétől. Az 1. osztály egy fázásig légkondicionált kocsi, oda valamilyen melegebb ruha feltétlenül ajánlott, a klíma miatt a vagon értelemszerűen zárt ablakokkal közlekedik. A másik lehetőség az Intercity vonatokhoz kapcsolt Observation Class, amely egy bár kényelmes, de szintén zárt kocsi a szerelvény végén, vagy az elején. Tapasztalataim szerint ezeken a klimatizált kocsikon a hangulat is meglehetősen "cool". Javíts ki ha tévedek, de azt gondolom, hogy nem azért mentek Srí Lankára, hogy német, orosz, kínai, angol, és holland turisták társaságát élvezzétek a vonatúton. Ezeken a kocsikon nincs lehetőség kikönyökölve az ablakon bámulni, vagy fotózni a tájat, nincs lehetőség élvezni a lehúzott ablakokon beáramló hűs hegyi levegőt, és nincs lehetőség évezni a srí lankai emberek társaságát, akiknek az ilyen vonatkirándulások egyben családi programot is jelentenek. Utazás közben esznek, isznak, jól érzik magukat, elég egy mosoly, máris megkínálják a magukkal vitt elemózsiából a mellettük utazó idegeneket. A hegyvidéken közlekedő vonatok többségén a 2. osztály úgyszintén helyjegyes, tehát nem kell tartanotok attól a drámai tolongástól, ami egyébként sem olyan állandó, amit egy előttem szóló itt lefestett. Van némi képem a dologról, mert az elmúlt évek során Srí Lankán töltött idő alatt utaztam már mindenféle időpontban, mindenféle osztályú vonaton. Természetesen vannak időszakok, amikor zsúfoltság van ezen a vonalon is, de leginkább az idegenforgalmi főszezonra, a hétvégékre, és a srí lankai ünnepnapokra jellemző, amikor a helyiek nagy számban mozognak az országban. Az igazi tömeg a Colomboból kiinduló, vagy a Colomboba futó szárnyvonalakon van, ezeket a munkába járó ingázók, és az iskolások használják, de itt is főként a reggeli órákban, és a munkaidő letelte után a délutáni órákban kell komolyabb tömegre számítani. Feltételezem a sofőrnek van valamilyen előítéletes elképzelése a kényes európaiakról, és az igényeikről, azért ajánlja az 1. osztályt, de aki igazán szeretné látni, megismerni, és érezni Srí Lankát, az egy kicsit közelebb merészkedik a valósághoz.
A jegyeket nekünk megveszi az általunk kiválasztott sofőr ott helyben. Ő is azt ajánlotta hogy helyjegyet vegyünk első osztályra. Az ár persze jóval drágább, mint a 2. és 3. osztály, de mint azt te is írtad annak így nincs is sok értelme. A sofőr leírása alapján 1000 LKR/főért lehet helyjegyet venni, én ezt még egy elfogadható árnak érzem. Csak abban vagyok továbbra is bizonytalan, hogy melyik szakaszon éri meg leginkább a vonatozás...
Akármelyiket is választod, arra számíts hogy a vonaton iszonyatos tömeg lesz, örülhetsz ha egyáltalán sikerül felférned. Mivel leülni nem tudsz, a tájból sem látsz túl sokat, kivéve ha állandóan hajolgatsz hogy kiláss az ablakon.
Mindez elkerülhető persze ha helyjegyet veszel, de ezt ugye csak ott tudod megtenni, jó előre, vagy pedig valamilyen ügynökségen keresztül, úgy tízszeres áron.
Nagyon sok hasznos jó tanácsot kaptunk eddig is a fórumon a Srí Lanka-i utazást illetően. Köszönöm Mindenkinek aki segített! :)
Most ismét felmerült nálunk egy kérdés, amihez a tanácsotokat kérném.
Olvastam, hogy érdemes kipróbálni a vonatozást Srí Lankán a Kandy-ből Ella-ba tartó úton. Először arra gondoltunk, hogy végig vonattal utazunk, de a 7 óra egy kicsit soknak tűnik. Most a terv az, hogy az út egy részét sofőrrel, a másik részét vonattal tesszük meg, így nem marad ki a vonatozás, de lesz lehetőségünk itt-ott autóval megállni és körülnézni.
Érdeklődni szeretnék, hogy ti melyik részt ajánljátok a vonatozásra ezen a szakaszon... Azt olvastam, hogy a Nanuoya-tól Ella-ba tartó szakasz a legizgalmasabb a táj szempontjából, ezért arra gondoltam, hogy Kandy-ből mennénk Nanuoya-ig kocsival, kicsit körülnéznénk Nuwara Eliya-ban majd onnan tovább vonattal Ella-ba... A másik lehetőség, hogy Kandy-ből Nuwara Eliya-ig vonattal megyünk és onnan kocsival folytatjuk az utat Ella-ba... Mindenképp úgy szeretném megszervezni, hogy Nuwara Eliya-ban legyen lehetőségünk kicsit barangolni.
Szerintem eléggé csiholt a tudásom, meg még személyes tapasztalatom is van némi, merészelném naprakésznek mondani. Kb. minden utazásomat megnézem vagy 5 aggregátor oldalon + még a legkedvezőbbeket ellenőrzöm adott társaság honlapján is. Ha csak a hozzászólásaimat nézed meg, talán feltűnik, hogy van némi múltam utazásban -sajnos már nem leszek fiatalabb.
Egyebekben mindenki úgy vásárolja a repülőjegyét ahogyan akarja, te is. Amennyiben megfontolja bárki is amit írtam, lehet egy kellemetlenséget megúszni, vagy -ha ez szájkarate szintjén dől el, a te szimpla megközelítésedet veszi készpénznek- esetleg belefut egy baklövésbe. Másodszorra már tudhasssssa, mire érdemes figyelni, jómagam szeretek mások kárán tanulni...
Megbocsass, juzertarsnak konkret jegyre volt konkret kerdese, en arra valaszoltam. Hogy neked mi jut meg eszedbe pluszban (vagy minuszban), kicsit irrelevans. Legalabbis en azt hiszem.
Valamint (a posztod alapjan) nem artana kicsit meg csiszolni a tudasod repulojegy-temakorben, mielott szakertenel.
Bocsi, de így ez nem egyértelmű!!!! Nem csak ez lehet a különbség.
A repjegy ügynökségeknél vásárolt utakkal arra vigyázni kell, hogy TÉNYLEG egy repülőjegy legyen, ne adott útvonalra repülőjegyek kombinációja. Ez utóbbi -pl. járatkésésnél- nem biztosítja a továbbutazást, a te kockázatod, ha lekésed a csatlakozást!
Tehát önmagában nem csak a felár a kérdés, hanem a mögöttes szolgáltatást is ellenőrizni érdemes a csalódások elkerülése végett.
Nem dobtál ki egy fillért sem feleslegesen, mert az online jegyárusító oldalak sem szeretetből dolgoznak, legfeljebb annyi előnyük van, hogy egy helyen több légitársaság ajánlatát láthatod összegyűjtve, valamint ezek különböző variációját is felkínálják. És hát az is előny, hogy nem kell a légitársaságok honlapján egyenként bogarászni a jegyárakat, a repjegy.hu - n légitársaságonként, és úti célokra vetítve is kigyűjtik az akciós jegyárakat. Egyébként megnéztem a Bravofly jövő év első hónapjaira vonatkozó árait, ott az szerepelt, hogy a Qatar Colomboba tartó járatainál csak az Amex kártyás fizetésre érvényes a kedvezményes ár.
Az útlevelet először a ferihegyi repülőtéren a check - in pultnál fogják kérni, majd amikor megérkeztek a beléptetéskor. A vízumot az eta.gov.lk internetes oldalon tudod megvásárolni. Erről, és a vízummal kapcsolatos további tudnivalókról itt olvashatsz bővebben: https://negyvenmerfold.wordpress.com/2015/11/26/a-vizum/
A 30 napra érvényes vízum személyenként 35 USD - be kerül, ezt érdemes néhány nappal az utazás előtt intézni.
Javaslom, hogy vegyétek igénybe a Qatar honlapjáról elérhető online ceck - in lehetőségét, mert ebben az esetben egy külön folyosón/ fast bag drop, nagyobb sorban állás nélkül tudjátok feladni a csomagjaitokat. https://www.qatarairways.com/en/services-checking-in.html
köszönöm segítséged. Nem kockáztattunk, közvetlenül a Qatar oldalán vettük meg a jegyeket. Az útlevelet valóban sehol sem kérte, még a helyek lefoglalásánál se. Létezhet, hogy ezt először a reptéren fogják kérni, vagy az utazás előtti check in- nél már szükség lesz rá? Más , a vízum valóban 35 $fő?
Mielőtt megvennéd a Bravofly - on a jegyet, ellenőrizd, hogy a Qatar honlapján is szerepel - e ez a járatkombináció. Ha ott is látod, akkor azonosak a feltételek azzal, mint amikor a légitársaság honlapjáról közvetlenül vásárolsz repülőjegyet. Ahogy látom a Bravofly - nak van magyar vezetékes telefonszáma, náluk is érdeklődhetsz a részletekről - +3619993407
Útlevélszám nem szükséges a jegyvásárláshoz, de az abban szereplő adatokat kell lehetőleg pontosan beírni a megfelelő ablakba.
Szia, köszi a választ. Viszont mi van akkor, ha nem közvetlenül a Qatar -nál veszem a jegyet, hanem pl. a Bravofly-n. ( sokkal olcsóbb ) , akkor is él az Általad jelzett opció? És még egy kérdés: a repjegy vásárláshoz kell az útlevél, vagy az elég később. ( jövő héten csináltatjuk. ) üdv Zoltán
A Qatar Airways internetes oldalán szerepel ez az opció, a Srí Lankannal közös üzemeltetésű járatról van szó, ezért ha így veszed meg a jegyet, akkor biztosan nem kell foglalkoznod a csomagokkal Dohában, mert Ferihegyen felveszik a poggyászokat, és Dohában átpakolják a Srí Lankan gépére. Ezt egy korábbi érdeklődésemre megerősítették a Qatar budapesti irodájában, de ha biztosra akarsz menni, te is felhívhatod őket. Az induláskor érdemes szólni a check - in pultnál, ha maguktól nem tennék meg, hogy a rövid tranzitidő miatt jelöljék meg a csomagokat "fast track", vagy "short tranzit" cédulával. Ha a BUD - DOH járaton a keskeny törzsű A - 320 repül, akkor nem lesz sok időtök nézelődni, mert az a dohai reptér egyik külső szektorában parkol le, és onnan busszal visznek be a tranzitzónába az átszálláshoz. Ez a művelet eltart 10 - 15 percig. A széles törzsű A - 330 az épületnél parkol, a csápokon át néhány perc alatt beértek a biztonsági ellenőrzéshez, azután már csak el kell jutnotok az aktuális beszállókapuhoz. Gyakran előfordul, hogy a gépek hamarabb érkeznek meg a célállomásra, én most szerdán 30 perccel előbb értem Dohából Colombóba a menetrendben közölt érkezési időpontnál.
Qatar-Srikanka Airlines kombinált repülő jeggyel szeretnénk jövőre Colomboba repülni. Van 1 óra 10 perces átszállási időnk Dohában. Elvileg ez elég , csak azt nem tudom, hogy a csomagokat először fel kell vennem ( Dohában ) , majd újra feladnom?? ( két különböző légitársaság !! ) Újra be kell csekkolnunk??
Én 2016 márciusában voltam Sri Lankán. A nyugati parton Bentotánál és a déli parton Tangallenál is óriási hullámok voltak. Akkor, március közepén a legnyugodtabb és legszebb tengerpartot a keleti parton, Nilaveli mellett találtam. Rajtunk kívül alig volt ember a hosszú, gyönyörű, pálmafás tengerparton. Nem tudom, hogy ez mindig így van-e, csak ezt tapasztaltam.
A sziget nyugati, és keleti partvonalán elég nagyok a hullámok, néhány hely szörfözésre inkább alkalmas, mint békés fürdőzésre. A déli partszakaszon, különösen az Unawatunától Tangalléig húzódó részen találtok az óceán fölé hajló pálmafákkal tarkított, fürdőzésre alkalmasabb, csendesebb vizű helyet.
Január 27-feb.10-ig leszünk Sri Lankán. Melyik tengerpartokat ajánljátok? :) Olvasgattam, hogy van olyan hely ahol nagyon nagyok a hullámok, meg áramlatok vannak, mi inkább a nyugodtabb, de pálmafás tengerpartokért vagyunk oda.
Ami a közeljövőben a helyiek számára problémát okozhat, ellenben a turistáknak kedvező, azok közül is főként azoknak, akik nem USD - ben, vagy EUR - ban kötötték le, vagy fizették ki előre a szállásukat az az, hogy a srí lankai rúpia folyamatosan, de az elmúlt hónapban különösen sokat gyengült, és most eddig nem látott mélységekbe süllyedt az árfolyama. Ma reggel 1 euro több mint 205 rúpiát, a dollár pedig 179 rúpiát ért.
Ez a grafikon az EUR - LKR elmúlt 1 havi mozgást mutatja.
Szia! Kétszer voltunk már Sri lankán, nagyjából ugyanazokon a helyeken, mint amit Ti terveztek. Egyszer sem oltattuk magunkat és nem is volt semmi probléma.
A politika, és a pártharcok ebben a vetületben kevésbé érintik az emberek életét, ezért én nem gondolom, hogy zavargásokra kellene számítani. Srí Lankán a különböző társadalmi, és érdekcsoportok, legyenek azok akár bírók, háborús veteránok, halászok, vagy kórházi dolgozók mindig is tüntettek, ha úgy érezték, hogy valamilyen intézkedés nyomán sérülnek az addigi jogaik, vagy az életkörülményeik. Én még nem voltam úgy a szigeten, hogy ne találkoztam volna valahol demonstrálókkal, de ezek a megmozdulások normálisak egy demokráciában. Itt most másról van szó, mert bár a parlamenti pártok megosztottsága hosszabb távon nyilván kihat majd a srí lankai gazdaságra, és ezzel együtt az emberek életére, de most nincs közvetlen hatással a mindennapjaikra. Ezért nem valószínű, hogy kimennének az utcára, különösképpen azért sem, mert november 1 - től a kormány komoly adó, és árcsökkentéseket jelentett be. A telekommunikációs adót 25% - ról 15% - ra vágták, - mobiltelefonja mindenkinek van, az üzemanyag árát 10 rúpiával csökkentették, a jövőben áttérnek egy rugalmasabb árképzési formára, ez mindenkinek, de különösen a motoros hajóval rendelkező halászoknak, és a tuktuk sofőröknek könnyítést jelent, és a közúti fuvarozásban is érezteti majd a hatását. Ami pedig mindenki számára pozitív változás, hogy az alapvető élelmiszerek, így a cukor, a lencsefélék, a burgonya, liszt és további mezőgazdasági termékek árát kilogrammonként 6 - 10 rúpiával, ezzel együtt a mezőgazdasági termelőket, és az importált alapvető élelmiszereket terhelő adó mértékét is csökkentették. Ezek a dolgok jobban érdeklik, és érintik az egyszerű embereket, mint a parlamenti torzsalkodások.
Nem megnyugtató ami mostanában történik a sri lankai politikában és a parlamentben . Őszintén remélem ez nem vezet majd zavargásokhoz . Kíváncsian várom a januári választásokat !
Sajnos az északi tartományok időjárási viszonyairól kevesebb tapasztalatom van, néhány a környéken töltött napból inkább nem vonnék le messzemenő következtetéseket. Ellenben itt elég részletesen tudsz tájékozódni a különböző országrészek időjárásáról, és az ottani monszunidőszakok jellemzőiről.
A másik felvetésedet illetően itt nem ugyanaz a helyzet, mint mondjuk Európában, mert egyrészről a tamilok által lakott északi rész Srí Lanka egyik legelmaradottabb, legszegényebb vidéke volt, másrészről itt nem voltak olyan emeletes házak, városias beépítettség, mint mondjuk Szarajevóban, ezért itt nincsenek mementóul meghagyott kiégett romos házak. Az emberek leginkább szegényes tákolt házikókban éltek, amiket ha le is romboltak a háborúban, mára már ismét felépítettek, és hát ami a legfontosabb, Srí lankán 10 éve béke van.:)