Keresés

Részletes keresés

Bátori László Creative Commons License 2004.12.08 0 0 1521

Szia muanyag,

 

"Évenkénti hatósági szilárdsági berepülés" hivatalosan nincsen, a vitorlázó gépeket a légialkalmasságinál nem szilárdságilag kell berepülni, sőt a jelenlegi jogszabály szerint egyáltalán nem kellene berepülni. Más kérdés, hogy vannak olyan hatósági berepülőpilóták akik szeretnek tényleges berepülés helyett önfeledt műrepülésbe átcsapni akár műrepülhető a szerkezet akár nem.

 

Határozott szándékom volt ennek véget vetni, de elmulasztottam. Mea culpa.

Előzmény: muanyag (1520)
muanyag Creative Commons License 2004.12.07 0 0 1520

Sziasztok,

Pont most akartam ugyanazt leírni amit a Roland elmagyarázott. Nem "kereskedelmi" jellegű repülőzésre és utasok szállítgatására gondolok, hanem magán-hobbi-sport célokat szolgáló repülésre azon belül is a vitrolázásra. Azért belátható hogy egy vitorlázó gép szerkezeti bonyolultsága egy agyműtét......., áttekinthető. Ha valaki fel tudja mérni, hogy pl. az autóját mikor kell szervízbe vinni (szakemberre bízni), akkor a saját érdekében ugyanezt megteszi azzal a vitorlázó repülőgéppel is amiben ő maga beleül és nem mellékesen a saját tulajdona.

Ezt az egyszerű dolgot a világ számos "fejlett" országában évtizedek óta belátták és bármely meglepő a rendszer működik. Uram bocsá az az eretnekség is elképzelhető, hogy valaki magának épít egy repülőt........

Természetesen a légialkalmassági érvényes, ha betartjuk a vonatkozó előírásokat, amik a légiüzemeltetési és a karbantartási utasításban, valamint a bulletinekben előírtak. Azonban NINCS időbeli lejárati korlát (pl. 1 év), évenkénti hatósági szilárdsági berepülés, stb....

HA-Roli Creative Commons License 2004.12.07 0 0 1519
Muanyag kolléga vitorlázógépről írt, amit legtöbben sportcélra használnak, gondolom ezért 'mert' tanácsot adni másoknak is. Leginkább a sport- és hobbirepülők szenvednek a PHL sarcoktól, nem azok, akik kereskedelmi tevékenységet folytatnak légijárművekkel. Ők egyszerűen ráterhelik ezeket a költségeket az ügyfelekre...

Üdv.
Előzmény: Bátori László (1518)
Bátori László Creative Commons License 2004.12.07 0 0 1518

Szerintem bárki bármilyen lajstromban tarthatja a repülőjét. Ez esetben a lajstromozó állam előírásait kell betartani. Pl. a német lajstromú repülőt természetesen német szakszóval (vagy az LBA által előírt pilóta igazolvánnyal lehet vezetni). Kiképzésre, kereskedelmi tevékenységre nem vagy csak nagyon-nagyon korlátozottan használható. A PLH semmilyen gyakorlati vizsgáztatást nem végezhet rajta (sem hosszabbító, sem megszerző).

 

Évekkel ezelőtt volt egy hullám amikor amerikai lajstromban tartotta egy csomó ember a repülőjét.

 

Szóval lehet, csak mérlegelni kell minden oldalát.

Előzmény: Törölt nick (1516)
bado Creative Commons License 2004.12.07 0 0 1517

A hír - mint mondani szokták - igaz, de nem Moszkvában, hanem Leningrádban, nem Merciket, hanem... stb. A légialkalmasságinak van - úgymond - érvényessége, csak ez nem rá van írva, és a hosszabbítást nem az adott hatóság végzi, hanem erre jogosított szervezetek. Az alkalmasság addig érvényes, míg az összes feltétel és követelmény megvan és végrehajtott (karbantartások elvégzése, bulletinek, AD-k, hibajavítások, stb, stb). Amennyiben valamely feltétel hibádzik, a CoA lejárt, bár ez nem lesz ráírva.

 

A continouing airworthiness részleteit megismerheted a EASA által létrehozott Part M nevezetű nem túl izgalmas, de a jövő szempontjából roppant tanulságos kis kiadványban, csak hogy ne érjen meglepetés. Ugyanis a Part M-et hamarosan nálunk is bevezetik, mint EU tagországban (habár nekem meglehetős negatív előérzeteim vannak a félraértelmezett "szabadság" kapcsán, meg az idáig hiányzó hazai infrastruktúra miatt).

 

Az eljárási díjak "kasza" jellege vonatkozásával egyetértek veled, bár a PLH-nak csak annyi köze van a dologhoz, hogy a PM megalkotta a díjtáblázatot, rendesen húzott a költségvetésükön, odaadta nekik, hogy "a működési költségeket innen szedjétek össze". Ezért aztán a messze irreális díjakkal a PLH működését segítjük, valamint fizetjük a különféle adókat is, as well.

 

(PS: érdekes módon az utóbbi időben jónéhány külföldi /osztrák, német, angol, stb/ szeretné MAGYAR LAJSTROMBA tenni a gépét - lehet, hogy más aspektusból meg a magyar lajstrom a jobban nyerő /egyelőre/?)

muanyag Creative Commons License 2004.12.06 0 0 1515

Sziasztok,

Örömmel tájékoztatok minden a PLH "ördögi, mértelenül pénzsóvár és bürokratikus hálójában vergőgő" érdeklődőt, hogy a Német hatóság (LBA) postázta a légialkalmasságit (aminek nincs lejárati határideje) és a lajstromozási bizonyítványt, amelyeken az én nevem szerepel, egy nemrég vásárolt légijárműre.

Mindez került 30 EUR-ba, azaz kb. 7500 HUF-ba. Ha jól saccolom, ez a mutatvány a PLH-nál, kb a 20-25x-be, hónapokba és néhány ősz hajszálba került volna.....

Mindenkit biztatok: egyrészt NE helyezzen Magyar lajstromba külföldről vásárolt légijárművet, mástrészt, talán érdemes megfontolni a Magyar lajstromból való áthelyezést is például Német vagy Osztrák lajstromba.

Egyszerűen nem összehasonlítható a különbség, MINDEN szempontból !

bado Creative Commons License 2004.12.01 0 0 1514
harken, küldj egy élő mail címet, mert a megadottról visszapattan a levél.
Előzmény: harken (1511)
zöldbanán Creative Commons License 2004.11.25 0 0 1513

Keress meg emilben, telefonszámmal együtt, oszt jól megbeszéljük.

 

zb

Előzmény: harken (1511)
ms Creative Commons License 2004.11.25 0 0 1512







AOPA Hungary közgyűlés 2004. november 27.

Tisztelt Tagtársunk! Kedves Repülőtársunk!

A Magyar Repülőgéptulajdonosok és Pilóták Egyesülete meghívja minden tagját
és minden repülő embert a Jakabszálláson tartandó közgyűlésére és találkozójára.

Részletes program:


A közgyűlés időpontja:
2004. november 27. szombat, 10.00. óra

Határozatképtelenség esetén a megismételt közgyűlés időpontja: 2004. november 27. 10.30. óra


Napirendi pontok:

1. Az Elnökség beszámolója a júniusi közgyűlés óta eltelt időszak eseményeiről
Előadó: Benedek János elnök

2. Az alapszabály módosítása
Előadó: Benedek János elnök


Ebéd 12.00-tól 13.00-ig


A találkozó időpontja:
2004. november 27. szombat, 13.00. óra


A találkozó napirendi pontjai:


1. PPL és CPL szakszolgálati engedélyek megszerzése és meghosszabbítása
Előadó. Koncz Ferenc a PLH képviselője

2. FIC tájékoztató
Előadó: Lefka József vagy Molnár Csaba

3. Rally repülő versenyek 2004-ben
Előadó: Benedek János

4. Olaszországi túrarepülés
Előadó: Filemon János

5. Fejlesztések a vidéki magyar repülőtereken
Előadó: Vadász László



További információk:
Leszállási díj nincs, üzemanyag van (360 Ft/l).
A programok az előadóteremben lesznek lebonyolítva.
A repülőtéri étterem üzemel. Az ebédet az egyesület tagjainak és a meghívott vendégeknek az AOPA fizeti.
A motelben 70 fő fér el. Ár: 60 EUR/szoba/éj (nagyon kulturált szobák).

A repülőtér adatai:
Tel.: +36 76 382 770
Fax: +36 72 382 777
Mobil: +36 30 958 4034
E-mail: mesziar@yahoo.com

A repülőtér részletes adatait megtaláljátok honlapunkon, a Magyar repterek linknél.

Szeretnénk, ha a találkozón minél nagyobb számban jelennétek meg, és magatokkal hoznátok barátaitokat, vendégeiteket. Kérjük, hogy részvételi szándékotokat mielőbb jelezzétek vissza felénk e-mailben, faxon vagy telefonon (elérhetőség az oldal tetején).

Üdvözlettel az AOPA-elnökség nevében:

Benedek János
elnök

Budapest, 2004. november 5.
<a href="http://www2.file.hu/Aopa/csomagok.php?name=Hirek&file=cikk&sid=24" target="_blank">A közgyűlés programja az AOPA oldalán</a>
harken Creative Commons License 2004.11.23 0 0 1511

zöldbanán,

 

gépbe kellene a hmű, úgyhogy nem mernék vele kísérletezni :-)))

 

a leírt infokhoz tudnál elérhetőséget? megköszönném.

 

 

Előzmény: zöldbanán (1509)
bado Creative Commons License 2004.11.22 0 0 1510
Vinni kell a fiamat az iskolába...
Előzmény: zöldbanán (1509)
zöldbanán Creative Commons License 2004.11.22 0 0 1509

Tudom, h megszűnt, de a H.Lacinál ott van 2 h.mű kosárban. Hátha némi apróért megszabadul tőlük. Kérdés, mire kell ez olvtársunknak, kísérletezni, vagy elnyomja pl. az eBay-en...

 

szia

 

zb

 

ui. látom jó korán keltél Te is...

 

Előzmény: bado (1508)
bado Creative Commons License 2004.11.22 0 0 1508
A For Life már megszűnt. Sajna lapátot nem tudok.
Előzmény: zöldbanán (1507)
zöldbanán Creative Commons License 2004.11.21 0 0 1507

Badó,

 

én meg egy fém légcsavar lapátot szeretnék valahonnan! An-26 vagy ilyesmi, de az L-410 is jó, azt legalább ismerem...

 

Mél megy.

 

köszi

 

zb.

Előzmény: bado (1506)
bado Creative Commons License 2004.11.21 0 0 1506
Keress meg privátban, régebben volt forrásom, most utána kell nézni.
Előzmény: harken (1504)
zöldbanán Creative Commons License 2004.11.21 0 0 1505
Kérdezd meg a For Life-osokat (Pécs-Dombóvár), nekik van. Másik ötlet a Primex, a harmadikat nem írom meg, úgyis csak lehúznának...
Előzmény: harken (1504)
harken Creative Commons License 2004.11.21 0 0 1504

üdv repülősök,

 

elnézést, ha ,off' lennék, én MI2-es hajtóműveket keresnék (használtat de használhatót) tudnátok esetleg segíteni?

 

előre is köszönöm 

fősárkány Creative Commons License 2004.10.22 0 0 1503

MeghívóA Hírek menü alatt is megtekinthető

Meghívó nyílt szakmai fórumra a "szabadrepülők" és a "nagyvasak" eseménymentes együttrepülésének elősegítésére.

Üdvözlattel:

a POLÉBISZ

worosboros Creative Commons License 2004.10.16 0 0 1502
A mai tököli buliról mikor láthatnak beszámolót az érdeklődő, de elmenni nem tudó ,topiclakók?
Előzmény: bado (1499)
székkutas Creative Commons License 2004.10.15 0 0 1501

Lehet, hogy sokaknak fájó döntés született most.  A politikát az üzleti élet finanszírozza, ezért "a nemzet nagyjai" úgy táncolnak, ahogy ahogy a dudás játszik.

  Ez a viszonylag   mini társaság, akiket "repülősőknek" neveznek, nem éppen az összetartásról híres. Sohasem volt az.  Kicsi, elszeparált egymásra féltékeny "szigetecskéket" alkottak, alkotnak, ahol még az egymás közötti "átjárás" is sokszor vélt szakmai féltékenységből nehézkes volt.  "Az én váram , az én házam" elve azt jelentette, hogy a másik társasággal a legcsekélyebb szolidaritást sem érezték az egyes  "szigetlakók"   Ebben a pénzszegény világban pedig sokszor "a másnak minél rosszab, nekem annál jobb lesz"jelszó szerint működtek, működnek.... Emiatt  az elmúlt évek csak leépülést, automatikus visszafejlődést és a szakma zsugorodását  hozták. Szerintem B.örs és Tököl várható bezárása törvényszerű volt. Mi tekinthetjüka sors egyfajta büntetésének, mert  összefogás helyett, a langyos pangást és az egyéni, szarban turkálást vagy éppen a félreállást  választottuk.

Nagy baj, hogy nem "teremtődött" közülünk egyetlen komoly befolyással, a repülés iránti kellő aktivitással, elkötelezettséggel és odaadással rendelkező egyéniség, akivel  talán esély  lett volna a különféle lobbik elleni érdekérvényesítésre.  

Álságos dolog lesz, amikor márványtábla jelzi majd e megszüntetett  objektumok helyét, mert azok fognak krokodikönnyeket hullatni, akik ebből az akcióból a legnagyobb hasznot húzták. 

Bár tévednék, de nem hiszek a csodákban. 

Előzmény: bado (1499)
Bátori László Creative Commons License 2004.10.15 0 0 1500
Szerintem ezt már letárgyaltuk, nagyon jól tudod, hogy a reptér pártján állok de ezt talán túlzás a nemzet véleményének tekinteni :-) Sajnos a hétvégi bulin szándékaim ellenére nem tudok ottlenni, úgyhogy régóta esedékes sörözésünk és "naidefigyeljbazmeg"-ezésünk későbbre halasztva :-(
Előzmény: bado (1499)
bado Creative Commons License 2004.10.15 0 0 1499

Én meg egy órája találkoztam vele, valóban nem tolták tolókocsin. Ugyanakkor a reptérrel kapcsolatosan nem teljesen kiegyensúlyozott, ami érthető is (még akkor is, ha tulajdonjogilag nem az övé, de ami most ott van, valahol az ő munkája is - mint ahogy sokunknak van ilyen "tulajdonjogilag" nem saját, de mint valami munka eredménye, igenis a saját dolgunk).

 

Valóban: ha valahol repülőtér-vasútvonal-autópálya-körgyűrű-szeméttelep-radarállomás-metro -stb (nem kívánt törlendő) épül, vagy már van, az valakinek-valakiknek a vélt, vagy valós érdekeit sérti. Tehát mi a megoldás? Ezentúl ilyeneket nem kell létrehozni, ami meg van, szüntessük meg. Így gondolod?

 

(Apropó: gondolkozom azon, hogy a házam előtti BKV busz vonalának egy megállóval való csökkentését követeljem a fővárostól, mert zavar, amikor elmegy a házam előtt. Ha egy megállóval rövidebb lesz a vonal, akkor a sarkon lesz a végállomás. De csak egy megállóval legyen rövidebb, különben messze lesz tőlünk a buszmegálló! Jogos a követelés nem? Hiszen zavar a busz.)

Előzmény: Bátori László (1498)
Bátori László Creative Commons License 2004.10.15 0 0 1498
Talabossal tegnap találkoztam és nem úgy nézett ki mintha vigaszra szorulna, látszólag minden életfunkciója tökéletes. A repteret nem vették el tőle (bár aligha hiszi azt, hogy az övé lenne), a fórumot meg olvassa, de nem írja. Tudom, hogy ez vitatott kérdés, de azok is a nemzethez tartoznak akik Tököl mellett laknak és a hátuk közepére sem kívánják, hogy valódi reptérként üzemeljen.
Előzmény: bado (1497)
bado Creative Commons License 2004.10.15 0 0 1497

Szeretnék idézni egy általam kapott magánlevélből. Annyira azonos az én gondolataimmal, hogy nem tudok semmit hozzátenni:

 

"Egy másik dolog, ami a legfrissebb és talán a legfájóbb!!! Tököl és Budaörs ügye. ....  Mond meg nekem Gyuri, mi késztet egy nemzetet, hogy ilyen döntéseket hozzon. Tudom-tudom a pénz! De ahol pénz van, az véletlenül se párosul emberi tartással vagy ne adj Isten TISZTESSÉGGEL? Akkor még cinikusan leírják, hogy ... kollektívan fogják vigasztalni XY-t! Tudod mit jelent egy anyának, mikor az elvesztett gyermeke felett állva, Te részvétet kívánsz neki? Fájdalmat!!! Mérhetetlen fájdalmat. Aki csak erre képes az inkább hallgasson. ... Azt a Talabost akarják vigasztalni, aki egyedállóként Európában MO-n megszervezett egy 100 repülős köteléket? Akinek a nevével a fórumon én nem találkoztam, de lehet hogy csak azért nem jött, mert félt az egyesek ú.n. „kifinomult” eszközeitől. Az életének értelmét, a repülőteret a nép nevében vették el tőle. ... Sajnos az én meglátásom az, hogy ugyanazok döntenek egy tollvonással az ilyen sorsokról, akik a repülésben a törvényeket úgy nézik, hogy számukra a betartásuk felesleges. Másképp mivel magyarázod, hogy vannak többéves gyakorlattal rendelkező ifjú titánok, kiknek fogalmuk sincsen pl. arról, hogy tilos pl. sturcolni vagy alacsonyan áthúzni."

 

No comment.

 

(Kiemelés tőlem)

P.ISTI Creative Commons License 2004.10.14 0 0 1496

Egy hozzászólás a "Low-cost airlines-Olcsó légitársaságok" fórumból, ami szerintem itt is aktuális:

 

A tököli volt szovjet katonai reptér értékesítésére idén év elején kiírt harmadik privatizációs pályázaton a Demján Sándor fémjelezte TriGránit-csoport vételi ajánlatát (HVG, 2004. május 15.) nyilvánította nyertesnek az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Rt. igazgatósága. A döntés azonban még a kormány jóváhagyó határozatára vár. A HVG értesülése szerint a kabinet döntését megelőzően a konzorciumnak a cégbíróságon be kell jegyeztetnie a projektre létrehozott Tököl Airport Rt.-t. A TriGránit-csoport a mintegy 414 hektárnyi területre három koncepciót készített: az egyik szerint fapadosreptérré fejlesztenék a 2500 méter hosszú beton-, valamint 1100 méter hosszú füves leszállópályával rendelkező légibázist. A fapadosreptér kialakításának egyik akadálya lehet, hogy Tököl jelenleg csupán ideiglenes engedéllyel rendelkezik, a véglegesítéshez pedig a kormány és a környező önkormányzatok engedélye is szükséges. A TriGránit-elképzelések között lakópark vagy logisztikai telep építése is szerepel.

(HVG)

incerfa Creative Commons License 2004.10.13 0 0 1495

Hát ? Egészen elérzékenyültem !

Hirtelen ennyi jóbarát vesz körül ?

De jó hogy nem leszek rosz emlék, amit még az idő sem tudna megszépiteni !

Előzmény: hellcat43 (1494)
hellcat43 Creative Commons License 2004.10.12 0 0 1494
aviatika bocs, ma már nem nyelek több sört.
Előzmény: hellcat43 (1493)
hellcat43 Creative Commons License 2004.10.12 0 0 1493

Akárhogyis fály, Lalyosotta sztár! (De tényleg jogosan, ő már erősen bevonult a magyar aviaika történetébe, és szerencsére a pozitív rovatba :-)))

1490-el max 1-et értek.

Előzmény: Bátori László (1492)
Bátori László Creative Commons License 2004.10.12 0 0 1492
Tanya?? Ne szerénykedj Lajos! Gödöllőn akkor is te vagy a kiráj, ha teccik ha nem. Mindenkinek van keresztje :-D
Előzmény: incerfa (1491)
incerfa Creative Commons License 2004.10.12 0 0 1491

 

Ejnye Laci ! (Könnyű králynak lenni) mondod Te !  :-(

Remélem nem úgy gondoltad, hogy a "királyság" személyemhez kötödik ?

 

(megaztán a kutyának sem kell ? Mi szivesen vagyunk ezek a kutyák)

 

Hát ? Mit ne mondjak ? LHGD Gödöllő egyik legszebb és rövidesen az egyik legmegközelithetőbb helyen fekszik.

Az elkerülő és az M-0 a repülőtér szomszédságában épül, A Királyi Kastély 1.5 km,az ipari park, amit most húznak fel 800 méter,személyem által lakott "tanya" 200 méter, kell ennél több vonzó érdekesség?

(Az utóbbi csak poen volt nehogy szivére vegye valaki)

 

Ha én Demjén(án) Rózsi lennék, bizonyára egy csodálatos lakóparkot tudnék elképzelni a helyén. De mivel nem vagyok az, csak egy lökött megszállott tökfejű pilóta és ejtőernyős, igy ez meg nem fordulna a fejemben.

Éppen ezért szereztem egy olyan szakmai-pénzügyi befektetőt (Francia és Svajci bankosok) akik csakis repülőtérben tudnak és akarnak gondolkodni.

Namármost: Ha ide betólnak jó pár száz millát, vagy milliárdot, akkor azt még az unokáink is repülőtérként fogják meglátni.

Mindezek után az összes lakóparkos seggefej egyet tehet: HRV-2

(Hogy ez a kód mit jelent, majd legközelebb)

 

Aztán Farkashegy ? Meséljek ? Nem teszem, mert még megutátálnak az orruknál fogva vezetettek !

 

 

 

Előzmény: Bátori László (1490)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!