Magyarul megnyílik a lehetőség minden olyan "ingatlanfejlesztés" előtt, ami nem zárja ki a majdani repülőtéri alkalmazást. Kérdés persze, hogy a nem-repülőtéri felhasználás esetére is érvényes az, hogy állambácsi ingyen ajándékozza oda a területet a helységeknek. Mert ha pénzt fog érte kérni, akkor az ingatlanfejlesztőknél is igen hamar el fog válni a .... a ......-tól :-)
Több méter vastag beton nem hiszem hogy lenne, de mivel nem mentem közel igy nem láthattam, honnan való. Egyébként alá is kerülhetett volna, ha éppen ott ömlik ki a kerozin folyamatosan. Amúgy arra a visszaszállitásra kiváncsi leszek... :-(
A kupacok a gurulópályán vannak és a távolabbi kerozintároló területéről valók. Állítólag visszaszállítják őket a szennyeződés megtisztítása után. A beton alá nem igen kerülhetett kerozin. :-D A több méter vastag betont elég érdekes lenne csak így fölverni.
A kérdés és a képek nem függnek össze, ha jól tudom a kupacok a betonon, az nem is a betonon vannak, hanem az maga a beton, feltörve. Igy folyik egyébként a környezeti károk enyhitése? :-) Ugyanis a fotózott rész szennyezett leginkább kerozinnal.
Akik repkedtek, őket sajnos nem fotóztam, mert már igyekeznem kellett, de vagy sárkányrepülőztek, vagy valami vitorlázásos téma lehetett... ha valaki véletlenül olvassa a fórumot közülük, légyszi szóljon.
Sajnos nem azt tapasztaltam, hogy az lett volna a cél, az objektum a közvetlen környezetet hivatott szolgálni, mertha így lenne akkor azok a visszafordíthatatlan lepusztulásuk előtt önkormányzati tulajdonba kerültek volna.
Ez azért nem ilyen egyszerű. Egy repülőtér hatalmas ingatlanértékkel rendelkezik. Ha az önkormányzat ezt repülőtérként fogja használni, akkor jogos az ingyenes juttatás, de ehhez anyagi háttér, beruházó, reális tervek kellenek.
A repülőtér kiépítésében annak idején az egész országnak benne volt az erőfeszítése, ha nem a cucilista korszakban épül, akkor azt mondanánk, hogy az adófizetők pénzéből jött létre.
A repülőtér célú hasznosítás hiányában a feltétel nélküli gyors átadással jobbik esetben a helyi önkormányzat, rosszabb esetben a politikai hátszeles ingatlanspekulánsok kapnak ajándékot.
Távol szeretném tartani magam minden felesleges vitától de a rendszerváltás után volt szerencsém dolgozni néhány a haderők által elhagyott reptéren. Sajnos nem azt tapasztaltam, hogy az lett volna a cél, az objektum a közvetlen környezetet hivatott szolgálni, mertha így lenne akkor azok a visszafordíthatatlan lepusztulásuk előtt önkormányzati tulajdonba kerültek volna. Természetesen más reptéren történt más a dumán kivül is. Miközben Tökölön az új tulajdonos igyekszik az UNIO-s normáknak megfelelő helyzetbe hozni a repteret, addig a szomszédos telken egy valaha 2700 főt foglalkoztató céget tesznek a földdel egyenlővé. Bevásárló központ épűl a hejébe. Érdekes, hogy a valaha mintegy /családtagokkal együtt értendő/ 10000 fő eltartóképességű cég lerombolása ellen senki sem tíltakozik, addig egy fejlesztés ellen aminek eredményeként létrejöhet 1500-2500 munkahely igen sokan tíltakoznak. Fő ok a repülőgépek által okozott zaj amit az eddig mért egyetlen érték sem támaszt alá.
Kíváncsian olvasom(tam) a kövesdi placcról a néha személyeskedésig elmenő vitátokat. De ... Történt már valami a dumán kívül? (lehet,hogy valamiről le vagyok maradva). A véleményem még most is azonos a 115. hozzászólásommal.
Talán azok repkedtek, akik a felső képen lerakott " környezetbarát" szemétkupacokkal akarják a Zsóri fürdő vendégeit a Klementínbára csalogatni. Így aztán lehet aggódni a páratlan vízbázisért és a környék természeti szépségéért! Ezt természetesen nem godoltam komolyan! Repülőgéppel igen nehéz lenne eme halmokat összehordani. Manapság szokás tíltakozni a repterek környékén a zajártalomra, de még nem halottam, hogy valaki szavát emelné a reptérkerítések mellé hordott szemetelők tevékenysége ellen. Amúgy kiváncsi lennék arra, hogy a sitt lerakását ki engedélyezte a fenti objektumon?
A térség a Zsóry Gyógyfürdő vendég-forgalomára alapozta múltját, jelenét és jövőjét!
Akkor talán elsősorban meg kellene próbálni először kisebb gépek forgalmával biztosítnai a fürdő vendégellátást, mégha majdnem akkora légvár is a jövőt egy gyógyfürdőre alapozni, mint Ferihegy III-ra.
Ez sajnos ragályos betegség nálunk, hála a termálvíz-bőségünknek. A Zsóry még hagyján, annak valamennyi - nem túlértékelendő múltja és neve van - de ma ha valamelyik falu határában találnak egy kis langyos vizet, a helyi önkormányzat máris megkezdi íratni a tanulmányterveket a jövendő Hajdúszoboszlóról.
Folyik a verseny az olajért, ez itt valós probléma!
Nagy erőkkel, évek óta kutatják, ill. termelik ki a talajban lévő jelentős mennyiségű olajszennyeződést, ugyanis a repülőtér alatt jelentős kiterjedésű olajlencse húzódik!
Katasztrofális következményekkel járna, ha a mélyebb vízrétegekben is megjelenne e szennyeződés, mivel a közeli Zsóry fürdő vízkészletét és vízminőségi besorolását is hátrányosan érintené.
A térség a Zsóry Gyógyfürdő vendég-forgalomára alapozta múltját, jelenét és jövőjét!
A tét óriási, ez nem tréfadolog!
Ja, ja. Ez még eszembe sem jutott, pedig Debrecenben is 10 éven keresztül dolgozott jópénzért a Nemreklámozomőket Rt. a talaj kerozin mentesítésén. Amit nem láttam, (nem az én kompetenciám, pedig érdekelne) az az ún. környezetvédelmi anyagmérleg. Magyarul azok a dokumentumok, hogy hány liter kerozint szállítottak a megsemmisítési helyre a talajból begyűjtő árkokból.
Annyi haszon volt bennük, hogy Debrecen városa a vételár egy részét egyenlítette ki vele, legalább időben szétcsúsztatva. Klementinán viszont nincs vételár.
Azt viszont tudom, hogy a kerozinvezetékek és szelepek annyira "lyukasak" voltak, hogy amikor a kijavítás került szóba, 10 000 liter kerozint engedtek le a csőrendszerből.
Boritékolom neked Vgyuri, hogy rövid időn belül felmerül a környezetszennyezés kérdése amit természetesen megint jó pénzért meg lehet szüntetni. /ha van egyáltalán./ Azért sajnálom ezeket a reptereket, mert a felszálómezők építése iszonyatos pénzbe kerültek és az indokolatlan időhúzás esélytelenné teszik a környező településeket ahoz, hogy a végromlás előtt bírtokba vegyék azokat akár kereskedelmi akár túrisztikai céllal.
Mezőkövesden még nem készítették el minden légvár tervét jó pénzért a megfelelő tervezők. Debrecenben már nem sok újat lehet jó pénzért szakérteni, az üzemi területről leszakított felesleges területek gazdára találtak. Mezőkövesden ez még hátra van, ebből még sokan sokáig jól kereshetnek. Hogy mi lesz azzal a hülye reptéérel? Az kit érdekel :-(
Szép példája ez a cikksorozat, hogy hogyan lehet cikket írni, miközben nem mondunk semmit! Ezt tanítani kellene!
Vessük össze az egy időben (okt.5) az Észak Magyarország napilapban, a Magyar Nemzetben és a BOON internetes hírportálon megjelenő cikkeket.
A lényeg és a nyilatkozók ugyanazok, egy sikertörténet kezdetét harangozzák be, kisebb nagyobb eltérésekkel.
boon:
- Hosszú évek elutasítása után … döntött úgy a pénzügyminiszter, hogy a két település megkaphatja a terület vagyonkezelői jogát. Ez azt jelenti, hogy a két önkormányzatot megilleti a birtoklás joga, megtarthatják a keletkező hasznot, ugyanakkor állniuk kell minden működési, fenntartási költséget. – megkaphatja, tehát még nem kapta meg. Mit kaphat meg? Nem a tulajdonjogot, hanem a vagyonkezelői jogot.Magyar Nemzet- elõször 2003-ban kérték a vagyonkezelõi jog átadását a kormánytól. – mindig tulajdon jogot kértek, ismerik Ők is a különbséget.
- A kiadások nyilván sok milliárd forintot emésztenek majd fel, tette hozzá. Ugyanakkor megállapodtak egy befektetõvel, aki az anyagi forrást azonnal a két önkormányzat rendelkezésére bocsátja a légibázis mihamarabbi kiépítéséhez. - Az anyagi forrás rendelkezésére bocsátása – meglehetősen nyakatekert és nehezen értelmezhető betűhalmaz. Lehet hogy ez a cél?ÉM:
Minden idők egyik legnagyobb fejlesztése indulhat…ez együttesen korábban nem tapasztalt fejlődést eredményezhet. Ehhez azonban meg kell találni a megfelelő befektetőket, hiszen a terveket csak külső tőke bevonásával tudja megvalósítani a két érintett önkormányzat. – Tehát még nincs befektető.
- Az elmúlt években volt befektetői érdeklődés, és most már egészen konkrét tárgyalásokat kezdhetnek meg a lehetséges partnerekkel. - Most van „rendelkezésre bocsátó”, vagy csak most kezdenek tárgyalásokat a lehetséges partnerekkel?
A legbájosabb: - a területen lévő építmények használhatatlan állapotban vannak. Van azonban előnye is ennek a lepusztulásnak, ugyanis így tulajdonképpen egy zöldmezős beruházást lehet megvalósítani. – No comment
Ez nem más, mint egy ÖVM! (Önszuggesztiós Verbális Maszturbáció)
Megkapta Mezõkövesd és Mezõkeresztes önkormányzata a két településhez tartozó, egykor klementinai repülõtérnek nevezett terület vagyonkezelõi jogát, így a húsz évvel ezelõtt bezárt katonai légibázis egy-másfél éven belül ismét eredeti rendeltetésének megfelelõen üzemelhet. A 637 hektáros terület, valamint a három és fél kilométeres kifutópálya akár a világ legnagyobb repülõgépének le- és felszállását is lehetõvé teszi – állapította meg a vagyonkezelõi jog átadása kapcsán Tállai András, Mezõkövesd fideszes polgármestere. A város vezetõje lapunknak elmondta: elõször 2003-ban kérték a vagyonkezelõi jog átadását a kormánytól, s bár akkor nem sikerült a terv, a napokban mégis elérték céljukat. Elképzeléseik szerint elõször a repülõtér új logisztikai központját hozzák létre, miközben helyreállítják a kifutópályát, majd az irányítótorony kialakításával fõleg teherszállító gépek és kisebb utasszállító légi jármûvek fogadását készítik elõ. Óriási fejlesztési lehetõség elõtt áll a repülõtér, ugyanis mindössze hatszáz méterre fekszik az M3-as autópályától, háromszázra pedig a legközelebbi vasútállomástól – tette mindehhez hozzá Mezõkeresztes polgármestere. Dózsa György szerint egy-két éven belül több száz, míg hosszabb távon sok ezer új munkahely létesítésére nyílik lehetõség. A kiadások nyilván sok milliárd forintot emésztenek majd fel – tette hozzá. Ugyanakkor megállapodtak egy befektetõvel, aki az anyagi forrást azonnal a két önkormányzat rendelkezésére bocsátja a légibázis mihamarabbi kiépítéséhez. (Magyar Nemzet)
Indulhat a mezőkövesdi reptér fejlesztése - címmel számol be a helyi "média" a repülőtér tulajdonba adásáról.
Hosszú évek után az érintett önkormányzatok megkapták a tulajdonjogot a repülőtér felett. Ez még jó hír is lehetne, ha nem egy sikertelen uniós pályázatot követően született volna a döntés. Most hogy elmaradtak a remélt Euro milliárdok, az önkormányzatoké a fenntartás, az őrzés költsége, így rövidesen nyűggé válhat a terület.
Nem csoda, hogy sok befektető érdeklődött, amíg volt remény az eu-s fejlesztési pénzek elköltésére, - ez meglehetősen kellemes feladat. Aki majd ez után jelentkezik és hozza a pénzét, azt kell nagyon megbecsülni!
Végül is az ingyen megkapásra is joguk lehetne, ha a többi város is megkapta a területén levő katonai vagy MHSZ repteret. Csakhogy ez a többi városnál nem arra szolgált, hogy a város felszántható, parcellázható földhoz jusson, hanem együtt járt a rendeltetésszerű használat kötelezettségével, legalább egy sport vagy kisgépes reptér szintjén. (Az átadott értékkel arányosan.) Na ez az, ami a Klementinán nem látszik, az eddigi tapasztalatok szerint. Még a BükkAir féle reális reptér össznépi értéke sincs arányban az ingatlan értékével, de legalább jó irányba mutat.
De a többi ingyen vagy kedvezményes áron átadott reptérnél, (legfőképpen az időben legelső Debrecennél) már látszik, hogy ebből szinte lehetetlen üzletileg jól kijönni, főleg ha nincs a reptérre valódi piaci igény.