Keresés

Részletes keresés

Pengemester Creative Commons License 2010.09.08 0 0 337
"...Ez csak attól lehet, hogy az útalap ócska és a javítások során nem nyitnak akkora felületet, hogy egy nagyhenger bele tudjon állni."

Itt van az eb hantja,ugyanis,ha történetileg nézem,nem is oly rég, 1955-ben elég komoly esemény volt,hogy a közúthálózat egy része önkormányzati (bocs,tanácsi) kezelésbe került. Javarészt földutakról volt szó,magyarán az állam egy tollvonással lerázta a gondokat. Mindazonáltal akkortájt a teljes úthálózat mintegy 78% -a vízzel kötött makadám,mely az idő előrehaladtával nem igazán felelt meg az akkori igényeknek sem. Ezen eleinte úgy segítettek,hogy egy,vagy kétrétegű felületi bevonást húztak rá. Ismeritek sokan,lövi a szélvédőt,mint a golyószóró. Aztán ez is kevés volt. Ekkor 8-10 centi vastagságú 35/45 milliméteres szemnagyságú zúzottkő réteget húztak rá,tömörítették,lett belőle 7 centi,azonban hígított bitumenes permetezéssel,illetve hígított bitumennel kevert zúzalék behengerlésével utántömörödő aszfaltréteggé alakították.
A főleg az alsóbbrendű utakra jellemző állapotok oka ez lehet...valamint az,hogy a kiinduló évhez képest (1955.) emberi ésszel fölfoghatatlan mértékben nőtt a fogalom mennyisége. (akkoriban volt 8000 személykocsi,3000 busz,és durván 22000 tehergépjármű,vontatóval együtt - innen indultunk.)
Előzmény: IRMA_TE_ÉDES (334)
IRMA_TE_ÉDES Creative Commons License 2010.08.10 0 0 336
Ez az összefüggés nekem eszembe se jutott. Igazad lehet, a szabványgyártás egyik oka minőségi problémák "előírás-szerűvé tétele". Hmmmmmmmmmmm.
Előzmény: AcidMan (335)
AcidMan Creative Commons License 2010.08.10 0 0 335
ha megfigyeled a 20 év óta (gengszterváltás) óta épült utak minősége a rosszabb. Valószínűleg azóta a kőolajból kipréselnek minden benzint, a bituminből meg hiányozik valami ami annak előtte benne volt

Erről eszbe jutott egy sztori. Van egy X finomító, aki legendásan jobb terméket álított elő 10 éve, mint Y. A reláció azóta megváltozott, de nem Y javult. Minőségi problémákat jeleznek X felé, aki a reklamációt tudomásul veszi, majd jelzi, hogy már lobbiznak a szabványok hozzájuk igazításáért.
(magyarán a cucc nem lesz jobb, de papírjuk lesz róla, hogy az. és ez nem magyarországon történt)
Előzmény: IRMA_TE_ÉDES (334)
IRMA_TE_ÉDES Creative Commons License 2010.08.08 0 0 334
Igazad van ám:
- ha megfigyeled a 20 év óta (gengszterváltás) óta épült utak minősége a rosszabb. Valószínűleg azóta a kőolajból kipréselnek minden benzint, a bituminből meg hiányozik valami ami annak előtte benne volt
- a megfigyeltétek 20 év előtt a nyergesek futóműve nem 3xtandem elrendezésű volt, hanem 2x tandem két-két kerékkel egymás mellett szerelve. Tehát az aszfaltra gyakorolt un. pecsétnyomás és fordulókban kifejtett gyúró hatás kisebb volt.
- akkor a határidők nem úgy működtek mint most. Teljesíthetetlen határidők teljesülnek, pl. a tömörítési munka egyrészét nem spórolták el, a javításokat nem kicsi foltszerűen végezték. (Pl. a buszmegállók tengelyterhelése nem változott, mégis még a térkő buszmegállók is hajlamosak a nyomvályúsodásra. Ez csak attól lehet, hogy az útalap ócska és a javítások során nem nyitnak akkora felületet, hogy egy nagyhenger bele tudjon állni.

- LEGFONTOSABB: Nem változtak a tervezésre és építésre vonatkozó útügyi műszaki előírásrendszer elemei min. 2 évente. 2009 évben nov. 15 -ig 19 új előírás jelent meg és ez igy megy évek óta. 1994 óta 2 évente jön ki egy újabb előírás, hol az aszfaltok megnevezése változik, hol a szemcseméret.

Egy engedély kijön és pl. egy autópálya építés esetén 2x (2 évente) meghosszabbításra kerül. Az építés mondjuk még négy év. Ezalatt az aszfaltokra vonatkozó előírás minimum 6, inkább 8x változott. A kiadott engedélyben szereplő szerkezetek már nem előírásszerűek, az újabb minőség-ellenőrzésre vonatkozóan nincs gyakorlat, mert épp bevezetés alatt van egy uj.

Tisztelt szabványkészítő illetve azt megrendelő kollégák tehetnek arról, hogy senki nincs képben már régóta, mert követhetetlen az az előírás dzsungel amit előállítottak 10-15 év alatt.
Előzmény: Veszpremi (333)
Veszpremi Creative Commons License 2009.06.09 0 0 333
A télen kifigyeltem egy konkrét kátyút egy mellékúton, naponta arra jártam. Betapasztották, 2 hétig nem bírta, újra kátyú volt. Aztán jó darabig kátyúként funkcionált. Kb. 5ször tapasztották be a télen. Utászok teljesítménye ebben az országban egy nagy NULLA, a kádári időkben jobb technológiával dolgoztak, mint most. Bizonyos országrészekben olyan útviszonyok vannak most nyáron, mint sok évvel ezelőtt voltak Romániában, kátyú kátyú hátán.
Előzmény: t.lantos (331)
Veszpremi Creative Commons License 2009.06.09 0 0 332
Tényleg "jól" bírta :)
Az egész nyomvályús már, ez is egy magyar csoda, hogy lassan minden út-kilométerünk nyomvályús, a hétvégén tapasztaltam az esőben, hogy mit jelent ez, ha az ember kocsikázik az országban rendes esőben. Életveszélyes tud lenni. Leqvár-puhaságú anyagból építik az utakat horror áron. És hogy ez senkinek sem tűnik fel, nincs ennek semmi következménye?
Előzmény: t.lantos (331)
t.lantos Creative Commons License 2009.06.09 0 0 331

sokaig birta.

itt a szomszed utcat ujraaszfaltoztak (miutan elotte 3 ev alatt 3x turtak fel :)

a felso retek tobb helyen ~2 honap utan kezdett szetmorzsolodni.

 

Előzmény: Veszpremi (330)
Veszpremi Creative Commons License 2009.06.09 0 0 330
Jó ez a topik, fölélesztem :)
Van egy apropója: az alul dokumentáltan 2006.11.17-én átadott 8as csóri elkerülő szakaszt tegnap óta felújítják egy szakaszon. Mondom, hogy mindenki értse: MÁR FEL KELL ÚJÍTANI! És senkire sem raknak bilincset, biztos senkin sem lehet egy fillér szavatosságot v. bármiféle garanciát érvényesíteni. Ja kérem, ez egy IGEN GAZDAG ORSZÁG, merthogy pl. Svájc v. Ausztria ilyen "úri vigasságokat" nem engedhet meg magának! A magyar mutyi élt, él és élni fog. Még meddig?
Előzmény: Veszpremi (310)
baal Creative Commons License 2008.12.27 0 0 329

a mailem publikus

jöhet

Előzmény: acEngineer (328)
acEngineer Creative Commons License 2008.12.24 0 0 328
úttengely íevek számítása...aki ért hozzá az jeletkezzen (i have a little problem)

Thanks

helló.
IRMA_TE_ÉDES Creative Commons License 2008.12.18 0 0 327
Sajnos nem lehet egyszerre mindent megcsinálni. Előszőr kell egy tervezési alaptérkép, aminek elkészitéséhez már kellenek bizonyos korlátozások. Aztán a kivitelezés során különböző munkafolymatok követik egymást. Ezek technológiailag nem köthetők össze sokszor. Ezután - jó esetben átadás-átvételi eljárás jön, melynek része a különböző hibajavitások, pótlások levégzése. Ehhez megint forgalomterelés kell.

De képzeld csak el, hogy felújitod a lakásod, tegyük fel falat nem bontasz ezért kömüves és betonozó nem is kell. Próbáld meg egyszerre beengedni a burkolót a szobafestőt és a vizvezeték szerelőt a komyhádba, vagy fürdőszobádba. Ezenkivül miközben dolgoznak főzz egy jó gulyás levest.

Szerintem bárki megtippeli fog -e sikerülni!
Előzmény: Veszpremi (326)
Veszpremi Creative Commons License 2007.10.11 0 0 326
Pár hete elkészült a "felesleges" pocsékoló felújítás, és íme 2 napja most újra lezárva a leálló sáv. Egyszerre nem lehetne mindent megcsinálni egy lezárással?
Előzmény: Veszpremi (325)
Veszpremi Creative Commons License 2007.08.30 0 0 325
Valaki sejti, hogy az M7 érdi szakaszát, ami szinte tökéletes állapotban van, miért kell felújítani? Egyik ok tuti a közlekedők bosszantása, de szerintem ennél van pár ezer km felújításra "kicsit" érettebb útszakaszunk is, bármelyik megyében van bőven, Somogyország, a zempléni részek (Szerencstől a határig botrányos), Heves v. Csongrád... mind indokolt lenne, nem ide elverni (lenyúlni) a drága lóvét.
Veszpremi Creative Commons License 2007.07.01 0 0 324
"csak pislogtam"
igazán finoman csinálod :)))
Előzmény: t.lantos (323)
t.lantos Creative Commons License 2007.07.01 0 0 323

en iden jartam eletemben eloszor az M15-on, a neve alapjan aszittem, hogy az autopalya. csak pislogtam.

 

Előzmény: Veszpremi (322)
Veszpremi Creative Commons License 2007.07.01 0 0 322
Itt is komolyan veszeik, egyéni érdek, a kisajátítás és egyebek minél jobban duzzasszák a zilletékesek zsebét. Itt már csak ez a szempont játszik, a nemzeti érdek ismeretlen fogalommá vált. Nem kéne tán számonkérni rajtuk a kampányban beígért sok 100 km pályát?

Átadták a Pozsonyt elkerülő pályát is, pillanatok alatt átjön az ember nyílegyenesen a szlovákok által utált országunkba, sokáig csinálták, de kész, előre haladnak, egykulcsos adó, stb. Persze aztán átjőve vége az örömöknek, a határ után beáll eléd egy busz v. kamion, oszt lehet cammogni 70-el...
Előzmény: raider (321)
raider Creative Commons License 2007.06.28 0 0 321
Csak megjegyzem:

új horvát autópályaszakaszt adtak át
nagy kópék ezek a horvátok, már megint építettek valamit suttyomban, míg szegény magyar építők a nagyhalált adják elő Zamárdi és Balatonszárszó között....
Komolyra fordítva a szót: most jártam ott egy hónapja kb. és láttam hogy a további szakaszok is gőzerővel épülnek, kb. még további 50 km már 60-70%-os készültségben van, ne tudjátok meg, milyen helyeken vezet. Ja igen, ott komolyan veszik, és nemzeti érdek az autópályák megépítése.
Veszpremi Creative Commons License 2007.04.15 0 0 320
Akkor megválaszolom: igen, itt azt csinálnak, amit akarnak, ahogy akarnak, amennyiért akarják, annyi lóvét lopnak el, amennyit akarnak, egyre többet, ebben az országban a dolgok kontroll nélkül folynak... Szó nélkül megszüntettek sok km autóutat!
Előzmény: Veszpremi (319)
Veszpremi Creative Commons License 2007.03.30 0 0 319
A téma nem az útépítés, hanem az útleépítés. Tegnap még autóút volt a Veszprém-Várpalota szakasz. Mára már nem autóút! Leszedeték az autóút táblákat és 100-as korlátozások vannak kint. Még ott is száz, ahol évekig 90 volt. Mi folyik ebben az országban? Meddig lehet még ezt az országot süllyeszeteni? Csak úgy, per hecc, úri vigasságból itt azt csinálnak, amit akarnak???
Veszpremi Creative Commons License 2006.11.24 0 0 318

Horvátokat hagyjuk, olcsón jó utakat építettek, sokat, iszonyatos helyeken, a magyart nem lehet hozzá hasonlítani, ez tény. Hogy most drága, a miénk meg olcsó?  Hamarosan jön itt is a feketeleves, lesz km-arányos fizetés még 2010 előtt.

 

A veszprémi szakasz teljesen szar állapotban van, ez is tény, és Pétfürdőtől Litéri elág.-ig autóút, kereszteződésekben váltakozó sebességkorlátozással, 70-80-90. A csórival nincs nekem semmi bajom, csak szerintem drága, marha lassan épült, évekig ott szívtam miatta, pedig meggyőződésem, hogy a becsatlakozások miatt nem kellett volna évekig ott szivatni a közlekedőket. A minőségét meg majd meglátjuk, az idő eldönti. Nincs mit védeni a magyar útépítéseket, maga a botrány az egész, lassú, drága, nagy felfordulást csinálnak és rossz a minőség! Ez mind tény, nem én találtam ki. Amit M7-en most újraaszfaltoztak teljesen indokolatlanul, menj rajta végig, látod és érzed, hogy a teljesen jó aszfaltot "elszabták" most rendesen!

Előzmény: DrShan (316)
raider Creative Commons License 2006.11.24 0 0 317
Nekünk is sokba kerül a magyar is, pl. M6, csak azt az állam benyeli, és nem te fizeted ki.
Előzmény: DrShan (316)
DrShan Creative Commons License 2006.11.24 0 0 316
Szia!

A horvát autópályáknál mindenki mondja, hogy milyen olcsó kilométere és mennyi műtárgy van rajta. Az árakról viszont senki nem beszél. Nekünk nem sok az a 100 kuna évente, főleg nyaraláskor. És akik gyakran használják? Azon a bérszínvonalon? Emlékezz az M5-re anno...

Azt meg borítékoltam volna, hogy a csóri elkerülő nem tetszik majd neked. Van akinek nem lehet jót tenni. Ugye a veszprémi szakasz is csak akkor autóút, amikor épp nem keresztezi semmi. Az állagáról ne is beszéljünk. Amúgy autóútnak tervezték, gondolom a táblát is megkapja előbb-utóbb. Az ára meg barátom... új vonalvezetés, tőzegen, 2x2 sáv 1,06mrd/km. Bocs a kérdésemért, egyazon országban élünk?
Előzmény: Veszpremi (310)
raider Creative Commons License 2006.11.19 0 0 315
Hát még ha tudnátok, hogy a Splitig legutóbb épült szakasz km-enként költsége 1,2 mrd forint alatt volt (forrás: Vecernji List, 2005), és ebben mint tudjuk benne van egy-két kisebb műtárgy. Annyi azért megemlítendő, hogy ott viszont a fizetést nem lehet kiváltani havibérlettel, csak nagyon drágával. Egyébként én évente többször járok ebben az irányban, és az m7-70-es út kombóban valóban volt mostanában fejlődés, mert a Balaton mellett már szépen el lehet menni pályán, viszont a Bszentgyörgy-Nagykanizsa közötti szakasz az intenzív forgalom miatt már katasztrofálisan rosszá vált.
Ami Szlovákiát illeti, én idén voltam ott kétszer-háromszor, de fejlődést annyit sem láttam ott mint nálunk, nagyon nagy lemaradásban vannak hozzánk képest, hogy finoman fogalmazzak (ezt persze be lehet hozni).
Előzmény: Veszpremi (314)
Veszpremi Creative Commons License 2006.11.19 0 0 314

Csehszlovákia :))) Én is októberben mentem Csehszlovákián át az NDKba :)))

Nálunk komótosan épül mind (és rossz minőségben, hogy állandóan lehessen majd buherálni), mert az egyetlen cél, hogy minél többet lenyúljanak belőle. Először kivásárolják a földeket (érdekes módon ezt 1-2 személy teszi meg, ez a manőver sokáig tart), aztán meg minél többet lenyúlni az építésből is lehetőleg a következő 30-50 évre is bebetonozva az extra hasznukat. Sok irányba még mindig nem érhetők el pályán az országhatárok (pl. 8-as út, tán meg se érjük!), világ szégyene ez, hogy a háború sújtotta Horvátország előttünk jár, hogy nem sül le a bőr a politikai "elitünk" pofájáról!

Előzmény: puntik (313)
puntik Creative Commons License 2006.11.19 0 0 313

Sziasztok--En csak azt szeretnem megkerdezni ,hogy mikorra keszul el a M7-es palya egeszen LETENYEIG.Ez fontos ut szamunkra ugyanis nyaranta erre jarunk HORVATORSZAGBA a GYOR-SZEKESFEHERVAR-NAGYKANIZSA-LETENYE vonalon.Pedig LETENYE utan a Horvat oldalon mart kivalo minosegu palya van egeszen SPLIT-ig.Es pedig milyen terepviszonyok mellett epitettek a sok hidat alagutat pihenoket stb.Mar furjak tovabb a sziklakat DUBROVNIK fele.itt nalunk meg a kozos allam alatt epult meg a hatar-RAJKA-POZSONY-BRNO-PRAGA-PLZEN-ROZVADOV-vonal.Most aCSEH reszeken is epul itt SZLOVAK-ban tovabb epul a POZYONY-KASSA vonal aTATRA-erintesevel.A D1-es a POZSONY-ROZVADOV-476km.A masik POZYONY-KASSA pedig380km elkeszul hosszaba mindket orszagreszen keresztul,CSEHSZLOVAKIAN,keresztul.Meg epul egyebb atkoto ut elkerulo utak palyak.udv-puntik-CSEHSZLOVAKIA-

Veszpremi Creative Commons License 2006.11.18 0 0 312
OFF. Az eu bürokrácia maga a katasztrófa, mint a varsói szerződés anno. Tele van politikával, amit én önmagában helytelenítek. Egyetlen céljuk a pénzbehajtás, még az is tök mindegy nekik, hogy milyen áron. semmiféle szociális érzékenységet nem tanúsítanak, semmiféle demokratikus védelmet nem kapunk tőlük, erre azt mondják, hogy nem avatkozhatnak bele egy ország belügyeibe. Az egész a mezőgazdaság támogatására van kihegyezve, teljesen értelmetlen dolog, röhej az egész. Emiatt egy destruktív szervezet, semmire se jó, sose lesz versenyképes pl. az usával, pedig a népessége már több, mint duplája, azaz a potenciál elvileg adott lenne.
Előzmény: raider (311)
raider Creative Commons License 2006.11.17 0 0 311
Ezt én is meg tudom személyesen erősíteni: a fizetőparkolással kapcsolatban az összes fórumot végigjártuk, és semmilyen jogorvoslatot vagy vizsgálatot nem tudtunk kicsikarni, hogy a közterületet bérlő magánkft-vel kötött közérdekű szerződést nyilvánosságra hozzák (hogy csak egyet említsek a sok közül). Ez OFF itt, de jól jellemzi kishazánk viszonyait. Szerintem az EU-ba belépve az ottani bürokráciát is hamar megfertőzzük a magyar betegséggel, a korrupcióval.
Előzmény: Veszpremi (309)
Veszpremi Creative Commons License 2006.11.17 0 0 310
Ma átadták a csóri elkerülőt. Kiizzadtuk. De hogy ezen mit kell ünnepelni, szerintem inkább szégyen, hogy egy ilyen 5 km-es utat ennyi éven át építenek ennyire korlátozva a közlekedést. 5 km 5.3 mrd ft, nem éppen olcsó, mégcsak nem is autóút!
Előzmény: Veszpremi (300)
Veszpremi Creative Commons License 2006.11.13 0 0 309
Akkor én részben ellentmondok neked: itt nem hibázásról van szó, mert CSAK HIBÁZNI NEM LEHET. Ez, ami itt megy, szándékos. És a legnagyobb baj, ami miatt azt mondom, hogy nincs demokrácia, hogy tehetetlenül írunk ide, nincs a demokráciának egyetlen intézménye sem, ahová fordulhatnánk. Nincs!
Előzmény: raider (308)
raider Creative Commons License 2006.11.12 0 0 308
Az a lényeg, hogy értenek hozzá. Elméletem szerint kishazánknak az a baja, hogy minden pozícióba a lehető legkevésbé alkalmas ember kerül, és utálja a saját munkáját emiatt, mert nem ért hozzá, ezért szándékosan hacsak lehet nem foglalkozik a feladataival, nem látja el megfelelő szinten. Az okokat lehetne boncolgatni, de ez egy beteg ország, és emiatt is beteg. Ez áll az útépítésekre is, valaki lemarja a pályázati pénzt vagy tendert, valahogy megcsinálja, esetleg kifelejt valamit, mint én, amikor a garázsomban az autómat szerelem szét és össze, de itt azért nagyobb fajsúlyú a hibázás. De felelős valóban nincs.
Előzmény: Flex (307)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!