Keresés

Részletes keresés

shadoe Creative Commons License 2020.06.02 -1 5 39064

Elkezdődött a tiltakozáshullám ezek szerint komolyabb szinten is. Balassagyarmat után Nagyatád is csatkozott. Nagyon helyes. Ugyanazt járjuk végig, mint anno a szegedi IC-k szétbarmolásánál. Hasonló tiltakozáshullámot váltott ki. Mondjuk ez talán még nagyobbat fog szólni. Úgy legyen. 

Előzmény: Abymot (39059)
Fizolti Creative Commons License 2020.06.02 0 1 39063

A forgalom/biztosítóberendezés rész sem annyira egyszerű, mint amit a cikk mutatni akar. Ettől függetlenül tény, hogy sok a probléma, amivel foglalkozni kellene. 

Előzmény: rm40 (39060)
haha 1970 Creative Commons License 2020.06.02 -1 1 39062

Hurrá jönnek a Pécsi szinkron  Bz vonatok! Ennél jobb kényelmesebb utazást az ember el sem tudna képzelni egy 200 kilométeres útra!

Előzmény: Bz-Ps (39061)
Bz-Ps Creative Commons License 2020.06.02 0 0 39061
rm40 Creative Commons License 2020.06.01 -1 3 39060

Sajnos a járműoldal bemutatásában és a költség-összevetésekben van "némi" csúsztatás...

Előzmény: shadoe (39058)
Abymot Creative Commons License 2020.06.01 0 2 39059
shadoe Creative Commons License 2020.06.01 -2 5 39058

Egy újabb értelmes cikk, ami azt is bizonyítja, a döntéshozók HELYETT megint más valakik gondolkodnak... https://kozlekedesiklub.blog.hu/2020/06/01/regionalis_vonalak_merre_az_elore_ujratoltve

shadoe Creative Commons License 2020.05.29 -2 6 39057

Petíciót indított a Közlekedő Tömeg Egyesület a járatok visszaállítása érdekében. Aki érdekelt vagy fontosnak tartja, itt aláírhatja - csak fél perc az életünkből, ennyit tegyünk meg (már gyűlünk!): 

https://szabad.ahang.hu/petitions/jaratritkitas-helyett-hosszutavu-koncepciot-a-regionalis-kozlekedesben

 

didyman Creative Commons License 2020.05.28 0 3 39056

Nézd a jó oldalát, eljönni sem fog könnyebben. :-) :-((

Előzmény: haha 1970 (39054)
Abymot Creative Commons License 2020.05.28 0 3 39055

Ha egyszer az ostobaság elszabadul, nem tudni, hogy mikor és hol áll meg. Könnyen lehetséges, hogy a következő fél-egy évben további járatok lesznek megszüntetve, kettévágva, adott esetben bézésítve, stb.

Előzmény: haha 1970 (39054)
haha 1970 Creative Commons License 2020.05.28 -1 0 39054

Az a baj hogy a napi négy pár vonatból egy pár alibi vonat sem lesz, Szombathely-Pécs között! Törhetem a fejem anyós hogy megy majd haza!

Előzmény: Abymot (39053)
Abymot Creative Commons License 2020.05.28 0 1 39053

Szerintem ez a döntés a baj. Hogy milyen lesz a konkrét menetrend, vagyis hogy a napi egy pár alibi vonat mikor fog közlekedni, annak ehhez képest nincs jelentősége.

Előzmény: haha 1970 (39052)
haha 1970 Creative Commons License 2020.05.28 -1 1 39052

Az a baj hogy a menetrend hétpecsétes titok még mindig, igaz van még egy hét amikor elindul a "fűnyíró"!

Előzmény: Abymot (39051)
Abymot Creative Commons License 2020.05.28 0 0 39051
Lovrin Creative Commons License 2020.05.28 0 0 39050

Azok az "ócska motorvonatok" a mai napig járnak, a körösszegi vonal bezárása nem miattuk volt, kevered az egészet a regiotrans 2014-5 körüli leállításával aminél tényleg a motorkocsik aszbeszttartalmára akarták ráfogni a dolgot, persze korrupciós ügy volt a háttérben.

https://www.maszol.ro/index.php/szajtato/43505-ongyilkos-lett-a-repulon-egy-roman-milliomos

Azokat a még régebbi román motorkocsikat 900-as Malaxának hívják, 30-as évekbeli konstrukció.

https://www.youtube.com/watch?v=tvwGv9JPbp0

Előzmény: Törölt nick (39049)
Törölt nick Creative Commons License 2020.05.28 -1 0 39049

A 127-es román szakaszán tudtommal az is gond volt ,hogy valami ócska motorvonatot vetettek ott be, amire az ottani NKH felhúzta a szemöldökét és közölte, hogy bocs, de ez nem Albánia, ahol ilyen járművel közlekedni lehet. Meg asszem azbeszt ( megbaszta :) szigetelésű is volt, ami már nem megengedett, mert újabban kiderült ,hogy rákkeltő anyag ( ezért bontották le pl. Kossuth téri metrómegálló feletti házat is, azbeszt mentesítés többe került volna mint új épületet építeni). Ott pedig van keresnivaló valóban fővonalon is, sokszor ott is szar a menetrend főleg Erdélyben napi 2-3 vonatpáros menetrend teljesen megszokott nagyobb városokat összekötő vonalon is, ott lehet nyomulni ilyen téren is.

 

Még 10 éve kb. láttam videót olyan román motorkocsiról, amihez képest a Bzmotjaink is űrkompok, de még a szerb Sinok is, és ezzel megy napi 2-3 vonat. Wc annyi, hogy ott egy lyuk a padlón, guggolj fölé.

Előzmény: sosiforda (39040)
bendeguz90 Creative Commons License 2020.05.28 0 1 39048

"A RegioJet Szlovákiában közszolgálatási szerződéssel, az államvasút helyett egyetlen olyan jellegű vonalon szolgáltat, mint a mi 142-es Budapest-Lajosmizse vonalunk.

A fővárosból indul, nem villamosított, van benne növekedési potenciál."

 

 

Ez ok, de ők megmutatták, hogy mennyit számít a színvonal növekedése.

 

De, ha már szóba került a szlovákok ők időszakos, de  normál menetrenddel visszaállítottak egy-két mellékvonalat. 

 

http://iho.hu/hir/ujraindul-a-szemelyforgalom-ket-szlovak-mellekvonalon-170307

 

Előzmény: sosiforda (39040)
Lukács55 Creative Commons License 2020.05.28 0 0 39047

Megerősítem!

Előzmény: haha 1970 (39045)
bendeguz90 Creative Commons License 2020.05.28 0 0 39046

Elképesztő!

Előzmény: haha 1970 (39045)
haha 1970 Creative Commons License 2020.05.28 -1 0 39045

Igen, azt beszélik de csak napi 2 pár vonat lesz! Igaz bennfentesek még itt nem erősítették meg ezt az információt!

Előzmény: geo9889 (39042)
Lovrin Creative Commons License 2020.05.28 -1 4 39044

Folytatódik az 50-es éveket idéző propaganda:

 

https://magyarnemzet.hu/gazdasag/az-uj-menetrend-bevezetese-utan-kevesebb-busz-jar-majd-8166659/

 

"Úgy tudjuk, hogy a vasúti közlekedés előnyének fokozottabb érvényesítése ősszel és a következő években is folytatódik."

 

Magyarra fordítva: készüljetek fel még több vonalbezárásra.

 

"A szaksajtóban az elmúlt napokban vita bontakozott ki a vasúti mellékvonalak járatainak ritkításáról, ideiglenes szüneteltetéséről."

 

Nahát, nem is a minisztériumból jött az ötlet hanem a szaksajtóból?

 

"A RegionalBahn.hu közlése szerint június 6-tól 34 vonalon megszüntetik a vonatok jelentős részét, egy részük helyett pótlóbuszokat közlekedtetnek majd. Húsz vasútvonalon naponta irányonként mindössze egy, további kilenc esetében pedig két járat fog közlekedni. A csökkentés érinti az Esztergom–Komárom, Székesfehérvár–Sárbogárd, Nagyoroszi–Balassagyarmat, Balassagyarmat–Ipolytarnóc, Vámosgyörk–Gyöngyös szakaszokat is. A Zalaegerszeg–Őrihodos vonalon csak két, megállás nélkül közlekedő nemzetközi gyorsvonat marad, a személyvonatokat buszokkal fogják pótolni."

 

"Egyes vélemények szerint a menetrend szűkítése a vasúti közlekedés visszaszorítását eredményezheti a mellékvonalakon."

 

Miért, volt más vélemény is? Ami szerint a menetrend szűkítése a vasúti közlekedés térnyerését eredményezheti a mellékvonalakon?

 

"A helyközi közúti közlekedést érintő kormányzati lépés azonban azt mutatja: a cél a jelentősen visszaesett forgalomhoz igazítani a közszolgálati járatokat, függetlenül attól, hogy vasúton vagy közúton járnak."

 

Az utolsó mondatban már sikerült beismerniük hogy így lesz és kész.

 

Fertőtlenítés a faluban Creative Commons License 2020.05.28 0 1 39043

Egyébként a MÁV-nak tilos több vonatot közlekedtetnie, mint amennyit a minisztérium megrendel?

 

Biztosan nem, a Nyíregyháza-Budapest televonat sem volt tudtommal megrendelve.

Előzmény: superconductor (39038)
geo9889 Creative Commons License 2020.05.28 0 0 39042

Zalaszentiván és Pécs között? A meglévő Szhely - Pécs vonatok helyén? 

Előzmény: haha 1970 (39031)
Lovrin Creative Commons License 2020.05.28 0 0 39041

Én azt veszem észre, hogy a román mellékvonalak megmentői "átszivárognak" a fővonalakra, és inkább Nagyvárad-Kolozsvár, Bukarest-Brassó járatokban látnak fantáziát, mint a falusi szárnyvonalakban.

 

Pontosan.

Ehhez hozzájárult az is, hogy pár éve az állami támogatás rendszerét átalakították úgy, hogy jobban megérje nekik a fővonalon rohangálni.

Előzmény: sosiforda (39040)
sosiforda Creative Commons License 2020.05.28 0 6 39040

A Regiojet-nek  azért ez sikerült

 


A RegioJet Szlovákiában közszolgálatási szerződéssel, az államvasút helyett egyetlen olyan jellegű vonalon szolgáltat, mint a mi 142-es Budapest-Lajosmizse vonalunk.

A fővárosból indul, nem villamosított, van benne növekedési potenciál.

 

https://ma7.sk/piac/gazdasag/hetfotol-emeletes-vonatok-is-kozlekednek-a-pozsony-komarom-vonalon

 

Ők sem egy Mezőhegyes-Battonya jellegű vonalat "futtattak fel".

 

 

Romániában - a magyarnál lényegesen rosszabb, nem egyszer több száz fős településekre nem is létező, vagy munkanapi 1 járatpárban kimerülő helyközi buszközlekedés mellett - sok, a CFR által felhagyott vasútvonalon vették fel a személyszállítást magánvasutak.

 

Aztán a kisforgalmú mellékvonalakról ők is sorban levonulnak. Náluk is napi, aztán már csak heti (!) egy pár vonat járt az ottani Kisszénás-Kondoros vonalon (Jebel-Liebling), de nem járnak már Ottlakára (Graniceri) sem.

Próbálkoztak a személyszállítás újraindításával a magyar 127-es szünetelő körösnagyharsányi vége másik oldalán, azt hihettük, hogy a nagyváradi elővárosi körzetben lesz utas, de hamar ritkítottak,majd levonultak.

 

Az év elején szűnt meg a vasúti személyszállítás Pusztalollód (Holod) - Vaskoh (Vascau) felé.

 

Én azt veszem észre, hogy a román mellékvonalak megmentői "átszivárognak" a fővonalakra, és inkább Nagyvárad-Kolozsvár, Bukarest-Brassó járatokban látnak fantáziát, mint a falusi szárnyvonalakban.

 

 

 

 

 

Előzmény: bendeguz90 (39037)
LoviGabi Creative Commons License 2020.05.28 0 0 39039

Egyébként a MÁV-nak tilos több vonatot közlekedtetnie, mint amennyit a minisztérium megrendel?

Vélelmezem, azt csak a 'saját költségére' tehetné, a többlet vonatokra (vagy vonatkm-re, férőhelykm-re, ki tudja mire) nem járna ez a normatív állami támogatás vagy minek is hívjuk...

Előzmény: superconductor (39038)
superconductor Creative Commons License 2020.05.28 0 0 39038

Megfelelő szabályozás nélkül nem fog menni, de ez épp a MÁV-ra is igaz lenne.

A kérdés, hogy mi a cél, és ez az ami soha nem világos a politikában. Akarjuk a vasútra terelni az embereket? Nem csak a szavak szintjén, hanem ezért tenni is hajlandóak vagyunk?

Az egy megkérdőjelezhetetlen tény, hogy a mellékvonalak veszteségesek?

Ha igen, és a közszolgáltatást viszont nyújtani kell, akkor olyan szerződést kell kötni, hogy azt kötelesek nyújtani, ha pl. a távolsági forgalomból is részesülni akarnak.

De akarja a politika a közszolgáltatás fenntartását a mellékvonalakon? Ha igen, akkor a MÁV-tól is ugyanúgy el lehetne várni, viszont most azt látjuk, hogy ennek az ellenkezője történik.

Egyébként a MÁV-nak tilos több vonatot közlekedtetnie, mint amennyit a minisztérium megrendel?

Előzmény: Lovrin (39036)
bendeguz90 Creative Commons License 2020.05.28 0 1 39037

"Az IC forgalom lefölözésén túl azonban nem szokta megérni a dolog."

 

A Regiojet-nek  azért ez sikerült (szóval példa azért van rá) persze ehhez tényleg az kell, hogy a KTI valahogy meg kell kerülni (persze a KTI létezése sem kőbevésett dolog.....)

Előzmény: Lovrin (39036)
Lovrin Creative Commons License 2020.05.27 0 5 39036

Szerintem nem akarnak piacnyitást 2024-ben sem, akkor már rég erről beszélnének.

 

A piacnyitás két teljesen különböző dolgot jelenthet:

 

1, A magánszereplők indíthatnak belföldi vonatjáratokat saját üzleti kockázatra. Ez gyakorlatban azt jelenti majd, hogy néhány fővonalon (1, 100, 80) meg fogja érni magántársaságoknak piaci alapon szolgáltatni, adott esetben alávágva a normál díjszabásnak. Az IC forgalom lefölözésén túl azonban nem szokta megérni a dolog.

 

2, Az állam megpályáztathatja egyes vasútvonalak közszolgáltatás peretén belüli üzemeltetését. Azaz X vasúttársaság átveszi Y vasútvonalat, amin ugyanúgy az állam által megrendelt vonatok közlekednek majd, ami után megkapja a magántársaság ugyanazt a költségtérítést ami most fixen a Stop zsebébe kerül. De ugyanúgy a vasútellenes KTI kezében lesz a szolgáltatásmegrendelés. Azaz ha lesz akarat a normális menetrendre, aztmegrendelhetnék akármikor a MÁV-tól is, ha nem lesz, akkor a maszek se jön be.

 

A magántársaságok nem szoktak befektetni a pályába, az 1. esetben nem kizárólagos használók, a második esetben a szokásos 10 éves üzemeltetői szerződések mellett nincs értelme.

Előzmény: andrasimre (39033)
bendeguz90 Creative Commons License 2020.05.27 0 0 39035

1. A 2024-es piacnyitást én nem veszem annyira biztosra.

 

 

2. Esetleg azokban a kevés mellékvonalakban lehet fantázia egy külföldi cég számára, ahol a pálya rendben és viszonylag gyorsan lehet haladni.

Előzmény: andrasimre (39033)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!