Szia!
Igen, előtúrom a jegyzeteket bár nem biztos, hogy előrébb leszel, de a cikkszámok segíthetnek.
Tehát:
Ignis 1,3 GLX benzin, 2003-as, 14-os kerekekkel.
2020.07: Hátsó fékek komplett felújítása: új dobok, új csapágyak, új fékbetétek, új munkahengerek, mindent én vettem.
- 2db hátsó fékdob: Blueprint (84711) - nem ajánlom
gyári cikkszáma: 43511-86G50 (elvileg 200mm, csapágyházzal egybeöntve)
A dobot különösen fontos jól megnézni rendelés előtt, hogy milyen kell a Te autódba, mert az alkatrészkatalógusok mindenféle nem odavalót is hoznak, már képről látszik, hogy nem úgy néz ki.
(Azt nem tudom változott-e időközben valami vagy kerékmérettől függ a dolog és ezért.)
- 2db hátsó kerékcsapágy: SKF (VKBA6640/R5) - (ennek szerelő nem örült, szerinte nem feltétlenül tartós az SKF) - többi lásd lentebb
gyári cikkszáma: 46860-83E10
- 2db fékbetét: TRW (GS8724) - ezzel nincs gondom, elöl is TRW-t használok, rendben van
gyári cikkszáma: 53200-86G00
- 2db fékmunkahenger: Ferodo (FHW420) - ezzel sem volt gondom eddig
gyári cikkszáma: 53401-83E00
Ezeket még korábban cseréltem de ide teszem a cikkszámok miatt:
- 2db hátsó fékrugó - ha nagyon oxidált és eltörik, nagy baj lehet belőle ha megszorul ott bent valahol
gyári cikkszáma: 53231-84E01
- Kézifékbowden jobb: TRW GCH607
gyári cikkszáma:54410-86G00
- Kézifékbowden bal: TRW GCH594
gyári cikkszáma: 54420-86G01
(A cikkszámokat óvatosan kezeld, remélem jók, de azért nézz rá rendelés előtt. Azt hiszem nagy része innen van: https://suzukat.prokee.hu/ignismenu.htm)
És most jön a fekete leves, amiért nem tudom jó szívvel ajánlani a fentiek egy részét...
Blueprint fék dob: azért ez, mert a gyárit drágállottam, ahhoz képest, hogy csak egy "vasdarab", másik normálisnak tűnőt, árban, méretben, kivitelben passzolót meg nem találtam akkoriban.
Először 2019-ben rendeltem Blueprintet de öntéshibásat kaptam, a szállító által utánrendelt csere db is olyan volt. Végül visszavették tőlem, másik fajtát nem tudtak felkínálni.
(Abban az évben elengedtem a dolgot. )
2020-ban újra rendeltem, még mindig csak Blueprintet találtam (elfogadható áron), most máshonnan jött, azzal a feltétellel, hogy szállítás előtt ellenőrzik.
Megjött, szép, felrakva, beszerelve is minden ok, örülök. Egy darabig...
2021.: jobb hátsó SKF csapágy cseréje.
Fura hang jött onnan, ugyan nem csapágyhang, de csapágycsere -japanparts szerűségre- látszólag megoldotta. Bírta 2 hónapig...
Ekkor kapott gyári csapágyat, azzal megint jó lett kb. 1 évig.
2022.: majdnem oda jutottam, ahonnan indultunk: bal hátulról, fémes súrlódó hang bizonyos kanyarodási íveken (pl. körforgalom) jobb oldalon már nem volt hang de ott meg kotyogott a kerék, gondolom megint csapágy.
Érdekes, de a 2oldal dobjának felcserésével a súrlódás nem váltott oldalt csak a kotyogás (am gondolom csapágy probléma).
A fékdobon belül semmi rendellenes, minden új, minden ok, még megfesteni is próbálták a mozgó részeket, hogy látszódjon mi és hova súrlódik, de semmi eredmény.
Úgy 3-4szeri szétszedés és próbálgatás után végül feladtuk (nem akartunk végtelen mennyiségű csapágyat sem kukázni), a végeredmény:
- bal hátul most egy bontóból való fékdob van a vele együtt érkező ki tudja milyen csapággyal és csend van.
- jobb hátul a Blueprint fékdob van egy gyári csapággyal és csend van.
Ezek után dönts belátásod szerint, talán nálam van valami egyedi probléma... (De a bontott dob a benne lévő csapággyal akkor miért jó azóta is?)
Gyanús, hogy a Blueprint fékdob az oka, de biztosra azóta sem tudom. (Az eredeti, de már kopott gyárinak is hangja volt csak máshogy...)
Így aztán a csapágyat sem tudom, hogy az SKF mennyire "bűnös" vagy sem, én a fékdobot okolom.
És hogy miért nem gyári a dob? Mert 100.000 Ft/db-ot mondtak rá 2022-ben...