Igen, a zsilipelés így ment le, de csupán a szárazföldi közlekedésben volt minimális fannakadás. Hajós oldalon csupán annyi, hogy egy kicsit több időt vesz igénybe.
A hajózsilip bal parti támkapu meghibásodott, nem mozdítható, ezért betétgerendákkal építik fel az alsó elzárást. Ehhez daruzás kell, így az átjárás a műtárgyon ellehetetlenült. Gondolom ezért van ott a Rendőrség.
A ponyvatartók görbültek, Bagyó Sanyi élőzte még reggel. DuLván gyorsan haladtak a délelőtti képek alapján. Az újakkal a csurma már csak 80km-re a Sió torkolatától.
A meder egyelőre nem mutat semmit, majd a fojtás lesz gáz. Úgy hallottam, hogy nagyon felgyorsítják a zárást, hogy kevesebb vízigénye legyen a hajózásnak, mert várható, hogy több víz kell majd a korábbi hajózási vízszintekhez a jobb érdesség miatt....
A Sió ettől majd összeszakad rendesen.
Csütörtök reggel indul völgymenet, estébe nyúló keselyűsi zsilipelés kifelé, majd 23-án Bahart flotta zsilipelés felvízre, indulás egységenként felfelé....
Kösz. Látszik már, hogy a meder bolygatott szakaszai hogyan viselkednek? A javított lefolyási viszonyok, gondolom laikusként, most pont nem kedveznek a vízzel való takarékosság szempontjából. Már van időpont is kitűzve az indulásra?
Nem fogok nekilátni bemásolni ide egy FB csoport információit. Több okból sem. Ráadásul ez pont az a sztori, amiben a legtöbb dolog akkor biztos, ha már megtörtént. Minden másra ott a hajós topic, melynek amúgy témája ez.