Alapjárati szelep tisztítás, fojtószelep tisztítás, légszűrő, benzinszűrő csere, esetleg gyertyák cseréje első körben.
Meg vennék telitankhoz valami olcsó benzinadalékot (Wynn's, STP) és kipucolnám üzemmeleg! motornál 3-4-5 ezer fordulatos járatással. Ezek nem nagy tételek.
Olaj + olajszűrő csere gondolom, már volt... Ha nem, akkor sürgősen. Nekem az előző tulaj olyan f@sza olajsarat hagyott benne, hogy öröm volt nézni, ahogy bugyogott lefelé a sűrű trutymó. Szerencsére a motor még most 400e km után is pöpec, szép hangja van, nem füstöl. Az olajat kicsit eszegeti, majd kap egy szelepszár szimering cserét, ha megéri nálam a köv. vezérléscserét. (Úgy tervezem, mert kényelmes, megbízható, alacsony fenntartású autó.)
Nemrég vásároltam egy 2007-es 1.8 benzines focust és máris lenne egy kérdésem a tapasztalt fórumozokhoz.
Reggel ha indulok szépen indul az autó de gázadásra le akar fuladni, ha nem engedem vissza meg is teszi, de ez nem tart csak kb 30 mp ig amig melegszik kicsit gondolom aztán veszi a gázt rendesen.
A Ford weboldalon már csak html verzióban találod meg a user's guide-okat.
Szerintem jól használaható ez a formátum, ha az autóban rendszeresen szükséged van rá, akkor a mobiltelefonodon is meg tudod tekinteni.
A FordPass alkalmazás is segít ebben.
Az autó vásárlásakor a kereskedő mellékel egy nyomtatott példányt is. Ha használtan vásárolta, akkor az eladótól tudja beszerezni vagy elballag egy márkakereskedésbe és megérdeklődi, hogy tudnak e biztosítani egy példányt.
Az évjáratok között lehetnek eltérések, de a legfontosabb infok (guminyomás, satöbbi) megtalálhatók a különböző matricákon.
Tényleg béna formátumban van a kocsija használatija az említett oldalon. Nyilván át lehet konvertálni, de feleslegesen sok idő. Régebben pdf volt, pl. az én 1-es Fókámé is az.
Agostonb: Én dobnék egy mailt a Fordnak alvázszámmal, hogy küldjenek egy tisztességes pdf-et. Kell, hogy legyen.
A jobb első és bal hátsó ajtóm csak folyamatosan nyomva a gombot húzódik fel és le is, de felhúzáskor felmegy s rögtön jön is le kb. 1/4-ig. Valszeg akku kivétel miatt elfelejtette a véghelyzetét. Hogyan lehet megtanítani? Yt-os videón Mondeo-nal úgy volt hogy szét kellett húzni az ajtón átvezető kábelköteget majd tanítani. Ez itt elég macerásnak tűnik Mk4-nél a széthúzás. Vmi 5let? Vagy Forscan v. gyári SW kell hozzá?
Továbbá a Sync 3-as rendszeren van valami olyan ikon hogy Mobil Apps. Az mi? Hogyan lehet bármely mobil appot is itt megjeleníteni? Vagy nem erről szól?
Köszönöm az infokat! Nem hangzik jól. Remélem neked garancia keretén belül cserélték. Az új autó árakat nézve nálam használt jöhetne szóba, de akkor lehet, hogy más irányban nézelődöm inkább.
Idehaza a szórványos eseteket leszámítva nincs visszhangja, és szétszedés nélkül nem lehet tudni, hogy melyik blokk van a motorban.
Van erre külön FB csoport is - Ford 1.5 EcoBoost 160/165 LE problémák (2015- Mondeo, S-Max, Galaxy) - néven 131 taggal.
Az amerikai szerviz TSB is úgy írja, hogy "egyes x és y év között gyártott Fusion és Escape modelleknél fordulhatnak elő".
(Figyelni kell erősen a hűtőkörre és a folyadékvesztésre utaló jelekre az 1.5 Ecoboostnál is ez a lényeg, a vízpumpa elég gyenge pontja a rendszernek legalábbis Mondeo körökben.
Nálam nemrég 32 ezer km-nél kellett cserélni pl. a gyárit már.)
A hűtési körre nagyon kell figyelni az Ecoboostnál, vízpumpa az egyik gyenge pontja, jobban kell figyelni a tartály szintjét és az egész hűtőkört, hogy szivárog-e.
A 4 hengeres 1.5 Ecoboostoknak lehet blokk hibája, Európában érintheti a C-Max/Focus/Mondeo/Kuga használókat, de főleg Amerikában az ennek megfelelő Fusion/Escape-eknél jött elő elsősorban, de idehaza is vannak tulajok akiknek előjött.
Kint ennek lett hivatalos szervizutasítása is TSB 20-2100 néven ahol előfordulhat alacsony hűtőfolyadék szint, fehér füst a kipufogónál, bizonyos hibakódok, végig írja milyen alkatrész csere szükséges, a végén pedig a hiba behatárolást írja le, hogy 20 baron 5 óráig kell a hűtőrendszert megnyomni, ha 4 barnál többet esik a nyomás, akkor kell tovább vizsgálni gyertyák kiszedésével égéstér vizsgálattal, hogy került-e bele folyadék.
Itt pedig látható egy Fusion motornál hogy mi a régi és új blokk közötti különbség (hengerek közötti vájat kisebb így nem kerül hűtőfolyadék az égéstérbe) https://youtu.be/wvUO8kd7hko?t=26
(Mielőtt megkérdeznéd 1.5 Ecoboostos kocsim van :) )
2019-es 1.5 Benzines automata Ford Focus kombim van, jelenleg 52ezer kilométerrel. A szerviz szerint az automata váltóban élethosszig tart az olaj, nem kell cserélni, de kérésre természetesen cserélik. Tanácsot kérek, hogy mit tegyek. Ha szükséges, rááldozom az összeget, de ha pl. ezzel a futásteljesítménnyel még korai, akkor eltolom későbbre.
A 'Sport' verzió háromküllős kormányt és sportosabb oldaltartású ülést tartalmaz.
És valóban, elektromos gázpedál van benne. Beszéltem egy ismerős autószerelővel és közben több dolognak is utánna néztem.
P0123-as hibakód a TPS (trottle position sensor) a gázpedál állás szenzor hibás működésére utal, ami az elektromos gázpedálba van beépítve. Ez igazából egy potméter szintén.
A P0300-as hiba az égéskimaradás, azért van, mert a gázpedál nem ad megfelelő jelet az üzemeanyag-levegő rendszernek, ami meg letiltja a motort.
Tehát rendeltem egy gázpedált a TPS szenzorral, beszerelem és meglátjuk mi lesz. A szerelőm is várja a fejleményeket, és ha nem ez volt a hiba, akkor Ő jön!
Érdekes hibakód, ebben a "sport" verzióban nem elektromos gázpedál lenne? A 123 kódra emlékszem korábbról, ilyen még karburátoros autókban is lehet, a régebbi de már befecsis autókban meg mindben van, el szokott kopni benne a poti és vagy össze-vissza mutat vagy beszorul valamelyik állásnál. Namost ha ebben az autóban nincs elektromos gázpedál akkor rendben van a dolog (ez egy viszonylag olcsón, ideiglenesen akár kontaktsprayvel javítható hiba), de ha elektromos gázpedál van akkor valami qrvára össze van kavarodva.
Saját tapasztalatom nincs vele, de a gépkönyv valójában engedélyezi a 10-40-es olaj használatát, csak mindenféle szómágiával körítve azt mondja, hogy nem javasolt.
Elvi síkon, ha az 5-30-as olajat már nagyon eszi akkor a 10-40-est egy kis ideig kevésbé fogja, de kábé tüdőgyulladásra lázcsillapító esete forog fenn.