Keresés

Részletes keresés

sensei47 Creative Commons License 2007.02.27 0 0 822
Szervusz Belekotty! Az vagyok bizony...
Előzmény: Belekotty (821)
Belekotty Creative Commons License 2007.02.27 0 0 821

Szasz sensei!

 

Te az emenoról elüldözött sensei vagy?

Előzmény: sensei47 (819)
JFEry Creative Commons License 2007.02.27 0 0 820
biztosan melegebb, talán ritkább is...
Előzmény: Belekotty (815)
sensei47 Creative Commons License 2007.02.27 0 0 819
:-))))))))))
Előzmény: szg307 (818)
szg307 Creative Commons License 2007.02.25 0 0 818
Kormosabb :-))
Előzmény: Belekotty (815)
Belekotty Creative Commons License 2007.02.20 0 0 817
Jaj..  :-)))
Előzmény: PelikánJózsef (816)
PelikánJózsef Creative Commons License 2007.02.20 0 0 816
Ezt nem, de van egy jobb ötletem az autók vízzel hajtására. Mindig kövesse az autót egy tűzoltó autó (vagy vízágyú, ízlés szerint) ami erős vízsugárral maga előtt tolja a személygépkocsit. Na ez már vízhajtás!
Előzmény: Belekotty (815)
Belekotty Creative Commons License 2007.02.20 0 0 815

Az elégetett víz milyem fiz-kém paramétereiben tér el a víztől?

Tuggya esztetet valaki?

NevemTeve Creative Commons License 2007.02.20 0 0 814
Foglalkozz inkább a lemezlovaglással, az jobban megy;)
Előzmény: Dj Virtual (811)
Belekotty Creative Commons License 2007.02.20 0 0 813

Én mint csekélyértelmű vegyész szeretném látni a víz égéstermékét. :-))

Tudom hogy ez a apróság,  de egy kis elégett vizet szivesen meglötyögtetnék a lombikomban.  Hol lehet ilyet találni?

Előzmény: Dj Virtual (811)
astronom Creative Commons License 2007.02.20 0 0 812
Bizony, tök jó.
Mindössze a magas feszultsegu elektromos pulzusról kell gondoskodni valahogy, onnan fasza.
Előzmény: Dj Virtual (811)
Dj Virtual Creative Commons License 2007.02.20 0 0 811

A vizzel hajtott auto nagyon is lehetseges. Meghozza nagyon egyszeruen.

mivel a viz Hidrogenbol es oxienbol all egyszeruen kettevalasztjak egy magas feszultsegu elektromos pulzussal. Ezutan a hidrogent elegetik a motorterben

igy energia nyernek mind a folyekony hidrogennel hajtott urhajoknal. Mivel az eges soran oxigennel keveredik ujra vizze valik. igy konnyen ujra is tudjak hasznositani azt amit eloallitottak. Konnyen eloallithato de olcso enegia. meghozza kornyezetkimelo is. Jo MI ???? Valahogy igy csinaljak. Ezt meg lehet csinalni nem ugy mint az atommeghajtasu autot mikri reaktorral. Csupan azert nem alkalmazzak a vizzel hajtott autot vilagszerte mert akkor az egesz vilaggazdasag tonkre menne egyik naprol a masikara es akkor nagy felfordulas lenne mindenhol. JO MI????

Na szevasztok

mmormota Creative Commons License 2007.02.03 0 0 810
Ez valami félreértés. Attól, hogy külső energiával plazmává alakítod a vizet, nem keletkezik energia.
Előzmény: palautus (808)
NevemTeve Creative Commons License 2007.02.03 0 0 809
Megkérdezném, hogy te miképpen tudnád elképzelni a víz aktív energiatermelő képességét? Nem csak afféle balga hordozóként, hanem dögös részvétellel?

Nem hinném, hogy lenne ilyesmi... kivéve persze azt, hogy a vízből protont/deutériumot nyerünk, és nukleáris fúzióval héliumot+energiát kapunk.
Előzmény: palautus (808)
palautus Creative Commons License 2007.02.02 0 0 808
Talán filozofikus síkokra terelnéd a beszélgetést, de lelked legyen rajta.

A megvalósítás során mit számít, hogy a vizedet a Nap okozta-e vagy valami más?

Valaki szóba hozta a fúziós energia kérdését. Ennek mi köze a vízhez? Amit én erről hallottam, az százmillió fokon akarna fúziót végrehajtani földi körülmények közt napégetéssel, vagy hogy. A víz plazmás energiái már 1000 fok körül működnek. Ezt így egy mezei vaskohó hulladékhőjével be lehet indítani.

Megkérdezném, hogy te miképpen tudnád elképzelni a víz aktív energiatermelő képességét? Nem csak afféle balga hordozóként, hanem dögös részvétellel?
Előzmény: NevemTeve (802)
Gézoo Creative Commons License 2007.01.31 0 0 807
 Na ugye??
Előzmény: pert1 (806)
pert1 Creative Commons License 2007.01.31 0 0 806
A vízben időnként rengeteg energia van. A tudósok legújabb mérései alapján még a közkedvelt energiaitalok is túlnyomó részben vízből vannak.
Gézoo Creative Commons License 2007.01.31 0 0 805

Kedves Palautus!

 

   Számos módja van-lenne a környezetünkbe a napból-naptól került energia befogására, hasznosítására..  Ezekre gondolsz, vagy valamiféle fúziós módszerre?

Előzmény: palautus (801)
NevemTeve Creative Commons License 2007.01.31 0 0 804
Hacsak úgy nem;)
Előzmény: Simply Red (803)
Simply Red Creative Commons License 2007.01.31 0 0 803

 a vízből még hagyományosan elgondolt módszerekkel sem lehet energiát fakasztani.

 

Azért reméljük, hogy egy hagyományosan elgondolt módszerrel sikerülni fog: a fúziós erőművel.

Előzmény: NevemTeve (802)
NevemTeve Creative Commons License 2007.01.31 0 0 802
Rossz hírem van: a vízből még hagyományosan elgondolt módszerekkel sem lehet energiát fakasztani.

A vízierőmű igazából a napenergiát hasznosítja, a dagályerőmű a Föld mozgási energiáját csapolja meg, a föld alól nyert forró víz pedig a Föld magjának a hőjét... a víz minden esetben csak közvetítője, hordozója az energiának.
Előzmény: palautus (801)
palautus Creative Commons License 2007.01.30 0 0 801
Hölgyek és urak!

Biznyított tény, hogy a vízből energiát lehet kinyerni. Lásd vizierőmű.
A tárgyalandó kérdés tehát valóságos, igaz, megfogható és minden nyelven értelmezhető.

Egy biztos. A vízből nem csak a hagyományosan elgondolt módszerekkel lehet energiát fakasztani. Akinek van közlendője e tárgyban, ne halogassa.

palautus
simiii Creative Commons License 2007.01.29 0 0 800
Egy érdekes dolog:
http://heatengine.uw.hu/
Mench1987 Creative Commons License 2007.01.20 0 0 797

Üdv!

Arról szeretnék némi infofoz jutni miként tudok hidrolizissel hidrogént előállitani?

Végül is nekem csak a folyamat részletes leírására lenne szükségem. Ha ezt valaki leírná nekem azt nagyon megöszönném.

krezidiesel Creative Commons License 2006.11.22 0 0 796

Ne dobd vissza a labdát!

A Te hozzászólásaidból lehetett arra következtetni, hogy éjjel nappal ezzel foglalkozol.

Ha autód van akkor nem tart sokból vizbefecskendezést szerelni rá. Szerelj fel egyet és mesélj róla.

Én kb 30000km jártam úgy hogy a saját autómon fent volt, de sok versenyautón is alkalmaztam. Csak nagyterhelésen, és teljesitménynövelési célzattal használtam.

2dl/perc 50%-os methanol-viz keverékkel 18-20kW teljesitménynövekedést mértünk. Valahol talán megvan a fékpadi mérés, előkotrom majd.

Az utólag felszerelt vizspriccel rengeteg kaland van, az emulziókkal, főleg a Bertha féle MDS-el meg semmi.  

Előzmény: Wild_Bear (784)
krezidiesel Creative Commons License 2006.11.22 0 0 795

Nagy hajókon(40-50MW felett) kizárólag hőerőgép-elektromos erőátvitel van. A hőerőgép az gőz, vagy gázturbina általában, de használnak dizel elektromos erőátvitelt is több gyorsforgásó gép párhuzamositásával. Érdekesség, hogy a Baross, és Széchenyi lapátkerekes hajók is dizel elektromos erőátvitelűek voltak, a Közlekedési Múzeumban megtekinthetőek a makettek, illetve fényképek.

Már a Titanic után épitettek olyanokat,amik gőzturbina-elektromosak voltak.

Előzmény: PelikánJózsef (793)
mmormota Creative Commons License 2006.11.21 0 0 794

Azt mondják, a Prius a legalkalmasabb gyalogosok elütésére a parkolóban, mert mikor indul, még nem jér a benzinmotor, villannyal meg csendes mint a lopakodó macska...  :-)

 

PelikánJózsef Creative Commons License 2006.11.21 0 0 793

A Priusban azért hajtja a benzinmotor a fogaskerekeken keresztül is a kerekeket, mert annak az erőátvitelnek a legjobb a hatásfoka.

 

Dízelmozdonyban viszont azért nincs sebváltó mert nehéz kis szériában olyat gyártani amit nem tép szét a nagy nyomaték, vagyis kevesebbet fogyasztana, ha fogaskerekek is lennének benne, de annyival drágább lenne, hogy az így megnőtt amortizációs költség meghaladná a megtakarított olaj árát.

 

Hajókon meg végképp igyekeznek kerülni mindenfajta áttétel (akár elektromos akár mechanikus) használatát, ezért alkalmaznak a hajócsavar ideális fordulatszámához méretezett lassú járású motorokat.

 

A generátoron, a villanymotoron és a vezérlésükön is keletkezik veszteség (egyenként 3-20%, minőségtől és fordulatszámtól/terheléstől függően), ez összeségében sokkal több mint a kézi sebváltó pár százaléka.

Előzmény: mmormota (788)
mmonitor Creative Commons License 2006.11.21 0 0 792
Akkor már ebből se fogok meggazdagodni.:)
wulfin Creative Commons License 2006.11.21 0 0 791

Dizel mozdonyokban is hasznaljak ezt a megoldast.

Előzmény: pint (790)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!