A 20000 kissé sok, 7-8e már elég. Egyébként valóban, már bejáráskor szabadot adhat a jelző :-)) Erre nem is gondoltam. Megrajzolni az embert nem kell, mert megvan az Obere Ruhron, meg aztán elég hozzá kb. 8-10 poligon. Kb. századakkora munka, mint becsíkozni az InterCity feliratot a vonat oldalán...
Jó a menesztő figura módszere, csak mire gebäudeeditorban megoldom (texturázás hijján)..... nem kis munka....
Másik dolog: Ha a Zugpriorität igen magas kb 20000 !Húszezer! (az önműködő térközök miatt, mivel a progi más térközrendszert nem ismer) akkor már bejáráskor kint áll a figura a zöld lapáttal..... Nem így van?! Ez meg megint illreális,
>>Carsten hogyan oldotta meg a nappali es az ejszakai kep kozotti atmenetet? >A válasz minden kérdésedre IGEN!
Hehe :-))
Nos, két észrevétel a kijárati jelzőkhöz.
1., Ez egy program, itt nem lehet szóbeli rendlkezés alapján meneszteni, azt hiszem, ez egértelmű.
2., Készítsd el a következő jelzőt! Két állása van: Tilos, és szabad. A tilos állásban üres landschaft file, szabad állásban egy ember, kezében zöld tárcsával. Obere Ruhron van hasonló!
Csoportkijárat megoldása hasonló: Mindhárom vágány kijárati jelzője azonos helyen legyen! Így a három vörös jelző abszolúte egynek látszik (persze tök egyforma jelzőt használj mindháromszor :-)). A szabad jelzés (esetleg csökkentett sebességű szabad) kerüljön mindhárom vágánynál 10 centivel előrébb (azaz az állomáshoz közelebb), és csak a főlap legyen a landschaftban, semmi más. (Mivel az oszlop, stb. látszani fog a többi vágány tilos jelzéséből, de azok főlapját majdnem tökéletesen kitakarja a menesztett vágány szabad jelzése). Ez alakjelzővel pesze igen-igen nehézkes lenne, ilyen esetben ennek alkalmazása kerülendő.
A himbalozas latszik kulso nezetben is?
Es akkor most Carsten hogyan oldotta meg a nappali es az ejszakai kep kozotti atmenetet?
Valtokorzetben lassu haladasnal is imbolyog a gep?
Heee, most feldobodtam, pedig most jottem meg a korcsmabol, jo kis vadszokkal telitve vagyok :)
FAHRSIMU
Version 2.4.2.0 vom 16.09.2003
Textur- und Ziffernabmaße werden beim Laden des Führerstands angezeigt
Verknüpfte ls-Dateien werden im Tunnel korrekt dargestellt
Bewertung "scharf angehalten" nach Güter-/Reisezug unterschieden
Einstellbares Schlingern der Züge
Nicht unterstütztes HW-Vertex-Processing erscheint nur noch als Info-Hinweis
VSync aktivierbar (nur bei Abstürzen o.ä. zu empfehlen)
Sanden-Taster rastet wahlweise ein
Darstellung des Buchfahrplans kann invertiert werden
Kennung Akku-Antrieb leicht überarbeitet
Ha minden igaz a legfontossabb dolog hogy MEGSZŰNT a nappali és éjszakai színek összekeverése!!!!!!!
Mintha Carsten meghallotta volna hogy mi a bánatom a posta Bhv-val.
A biztosítóberendezés a köv.:
Jön a szerelvény. Forgalmista odamegy egy álványon álló dobozhoz és elkezdi tekerni mint az őrült, ami nem jön a mozdonyból a füttyyyyy......
enyi. erről lenne szó:
Pannonhalma sem rossz: mindkét irányból egy-egy nem biztosított fény bejárati jelző előjelzővel, végpont felé 1 db közös kijárati jelző a bejárai jelző és a váltókörzet közötti útátjáró miatt. Semmi több. Valami 1000 éves Integra-szerű biztosító(?)berendezés van ott, ha jól emléxem...
Pelda erre Csempuszta.
Ez egy 3 vg-os, (ha jol emlexem), nem biztositott allomas, es csak egy kijarati jelzo van (kezdopont fele is 1, meg vegpont fele is 1). Az athalado vonatoknal, me'g ha meg is van huzva a kijarati jelzo, akkor is a forgalmistanak ki kell battyogni a vg melle, es szogletes zold tarcsaval lapatolni kell, hogy szabad az athaladas.
No ezt Zusival lehetetlen megcsinalni. De mindent a lehetosegekhez merten. Oruljunk hogy legalabb ilyen van, az RS-hez kepest ez is oriasi fejlodes.
Mar nagyon varom a palyaepitesi dokut, ugy nekiallnek az altalam legjobban ismert es szeretett 5-os vonalnak :) (A 29 megelozi szeretet szempontjabol:))
Namost... Hidas-Bonyhád
Kezdőpont felől 1j,1e,4b
Kijárati jelzőről nem hallottak, de még csoport kijárati jelzőről sem.
Itt élőszavas a menesztés (vagy zöld tárcsa), de mindkét ponton van csoportbejárati alakjelző, fény előjelzővel......
Egyszóval káosz..... ja és ez csak az állomás, és még nem ejtettem szót a Vegyimű ipvk.-ról és a Bonyhád ipvk.-ről, a mi az I.-vg.-ból ágazik ki a kezdőpont felé, előbbi pedig a IV.-ből a III.-hoz kapcsolódó líránál.
Tehát lemodellezni nem egy egyszerű dolog.
De attus javaslata lesz a legjobb.... alkalmazzunk mindent a lehetőségek szerint, mert mire Carstennal megértetjük, hogy mit szeretnénk addig elkészítjük mind a 154(?) magyar vonalat.
Ja meg a másik fontos dolog.....
Itt van kb. 1 napra 4 pár menetrendszerinti szerelvény, és 2db rendkívüli tolatós teher. ÉS vasárnaponként iskolaidőben!!!! Szerelvényvonatként M41+Bp20-67+Bp20-67+Bp20-67 Tehát nem csoda ha ittt nincvsen túlbiztosítva a dolog, mint például Kelenföldön.....
Csoport kijárat nem más, mint az, hogy több vágányhoz egy kijárati jelző tartozik. A jelző valahol a líra mentén van felállítva, úgy, hogy egyértelmű, hogy pl. ő a V.-VII. vg-ket fedezi.
A közös kijárati jelző pedig az utolsó váltón túl van felállítva.
Minkét esetben a vonatok menesztéssel, élőszóval vagy Írásbeli Rendelkezéssel hatalmazandók fel indulásra (így tudja, hogy az övé a szabad jel).
Csoport kijaratot nem lehet megoldani vhogy?
Nemet forum?
Tenyleg kene javasolni, hogy lehetne par magyar dolgot is beletenni, ugyahogy svajci specialitast is. Pl EEVB, Zbr3,7.
De a forgalmi resze az nagy feladat lesz Carstennek is. Ha megcsinalja. De nem fogja, elegge kulonbozo logikan alapul. Meg egyelore. Remelhetoleg a Zusi3 mar szabdabb lesz. Pl foglaltra jaras, tolatasi feladatok, ilyesmi...
Lanman vakarja a fejét a pályaépítés közben...., és szidja az echte német logikát, és a magyar F1-es szabványokat...., hasonlításként:
Ez olyan mint ha egy 37-es (ZuSi) lábbelibe, egy 42-es (Magyar F1) lábbal próbálnánk belelépni....
Ma voltam kint Hidas-Bonyhádon helyszínrajzot készíteni, és PFT-s ismreretséget szerezni, előbbi sikerült, utóbbi csak félig....
Majdnem körberöhögött a forgalmista a ZuSi-val együtt, mert a helyszínrajzba a 6 vágányos állomásra, tettem 6 db kijárati jelzőt. Erre megkérdezte hogy minek, mert itt még hírből sem láttak hasonlót.... Én meg erre hát a program így gondolkozik..... Erre Ő: Elég hülye program...... Na ekkor éreztem úgy magam, hogy feleslegesen dolgozok/unk......
LAN