Én láttam is ezt reggel a Nyugatiban... azt eddig is tudni lehetett, hogy a gőzöshiány nem akar jobbra fordulni, engem azonban inkább elszomorított a kocsik állapota... a néhány éve új fényezést kapott ABa 2305-ről már pereg le a festék, az ABak még mindig nem jut el odáig, hogy 27 év után rendbe tegyék, de az ülőkocsiként használt 252-es se szép látvány megfosztva az asztalilámpáitól, az asztalokon pedig odaszáradt italfoltokkal...
Tekintettel rá, hogy aznap a 424-es Veresegyházára ment, így csak olyan gőzöst tudtak a Szolnoki menetre kapcsolni, ami után toló gép kell, hogy kerüljön, vagy előfogat.
Úgy látszik, hogy nosztalgiavonat helyett cirkuszvonat ment az idén Szolnokra. Még jó, hogy az idén nem jelentkeztem, mert biztosan megütött volna a guta.
De tényleg nem értem, hogy miért nem így hirdetik meg a vonatot, hogy a végén Nohab tolja a szerelvényt. Az alkalmazott megoldás kiábrándító, félrevezető. Így akár a 301-es mozdonyt is a vonat elejére lehetne tenni, és egy gumit meggyújtva benne ugyanaz lenne a látvány.
A 15-ön lesz a krampácsverseny, a 16-on mögötte kell a szabad hely, hogy ki tudják húzni a régi aljakat, a 17.-en lesznek a mérőjárművek, a 18-on aláverőgép és sínhegesztési bemutató.
Rengeteg karos jelző van a Resti mögött, nem hiszem hogy oda nem lehetett volna felállítani... Itt jelzem meg nagyon szerényen, ahogy az anyagiak meg az idő engedi, nem ártana egy sorral újramázolni őket.
Több alternatív hely is fel lett ajánlva, de mindegyikkel volt valami kifogás. 2-3 méterrel arrébb nem lehetett volna tenni, mert ahová akarták volna, a vizbekötési terv szerint egy 3x3 méter alapterületű, 2 m-es belmagasságú fogadóakna volt tervezve.
A jelzőt egy olyan helyre akarta volna felállíttatni, amiről tudni lehetett, hogy a tüzivíz hálózat kiépítés miatt el kell majd bontani egy-két éven belül, mert ott akarta a MÁV ingatlankezelő behozni a főnyomócsövet. Tehát a "csak egy betontalpat" (1x1x1-es betontömb) is szét kellett volna veretni a jelző leszerelése mellett. Ezt elmondtuk neki, ő mégis behozta, mert egy építkezés miatt kellett neki a hely a kertjében.
"Elmesélte, hogy a Vasúttörténeti parknak is felajánlott egy szemafort. Kifestette, odavitte, már csak a betontalpat kellett volna elkészíteni, de erre nem kapott engedélyt. Az adomány azóta is ott rozsdásodik a kerítés tövében - meséli."
Az 1531-es hazaszállítása és remélhető felújítása nagyon jó hír, de az eredeti állapotú 1522-es még érdekesebb lenne. Sokat utaztam én ezzel a típussal iskolás koromban. Kifejezetten kellemes volt a még nyitott peronú pótkocsikon nyáron. (Egyik télen hülye kiskamaszként egy hógolyót dobtam a villamosra, ami a pótkocsi nyitott peronján átrepülve pár cm-rel repült el egy pasas kalapja fölött. Lett volna szorulásom, ha megszabadítom a fazont a tökfödőjétől...)
"Igazán persze akkor fogok örülni, ha majd egyszer lesz M VII + P XIII, meg pláne az első generáció kocsijai (M I - M III, P III, P IX) az 1945 előtti állapotban, két osztállyal..."
Ezek szerint valahol romosan léteznek ezek a járművek?
Más: az L VII -P XV - M VIII szerelvény mikor, hol, merre közlekedik? Hol van meghirdetve?
Igen, a korábban már felújított P XV állt megint forgalomba. Épp ideje volt minden szempontból. (Csak kár, hogy ez a színterv pont a MÁV-os korszak után jelent meg...)
A mindennapos üzem során ez a típus közlekedett M VIII és L VII által vontatva is, tehát bőven belefér egy ilyen összeállítás, ha már egyszer nem maradt meg több M VIII. Annál, amikor még az L VI volt a szerelvény másik végén, mindenképp jobb.
Igazán persze akkor fogok örülni, ha majd egyszer lesz M VII + P XIII, meg pláne az első generáció kocsijai (M I - M III, P III, P IX) az 1945 előtti állapotban, két osztállyal...