Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Söje Creative Commons License 2019.03.20 0 0 49218

Szia!

Én szoktam ilyeneket csinálni, és láss csodát el is vállalom. Jelenleg a saját ST182-m ben is ST202 motor fut.

Hívj fel bátran, van többféle gyári ECUm is ha kell hozzá.

Söjtöri András

30/2157060

Előzmény: Gladiátor1974 (49180)
todan Creative Commons License 2019.03.17 0 0 49217

Jo hát sehol nincs leírva hogy az alapméret valójában 3 méretet jelent. :D Vagyis le van csak egy kicsit abszurdnak tűnt hogy egy motorban 3 különböző méretet alkalmaz(hat)nak már gyárilag is.

 

@exMadMag Köszönöm a válaszod. Egyébként igazatok van. Aludtam rá néhányat és lehet hogy tényleg nem túl jó ötlet nekiállni. 

Előzmény: mozso (49216)
mozso Creative Commons License 2019.03.16 0 0 49216

Kérlek olvasd már el alaposan (mondom - alaposabban) azokat a tanácsokat, amiket neked írtak itt. Vagdalkozol itt jobbra-balra, kiemelve, hogy alapszintű tudás téged nem érdekel, mert annál sokkal előrébb vagy. Miközben egy gyári (alapszintű) motor szerelési útmutató 2 sorát sem tudod értelmezni.

 

Nem olyan nehéz olvasmány az a Toyota szerelési kézikönyv... :-)

 

 

Előzmény: todan (49212)
exMadMag Creative Commons License 2019.03.13 0 0 49215

Konkrétan mit szeretnél csinaltatni?

Előzmény: Gladiátor1974 (49214)
Gladiátor1974 Creative Commons License 2019.03.13 0 0 49214

Sziasztok!

 

Tud valaki jó, autóvillamossághoz - konkrétan a computerhez - értő szerelőt/szakit ajánlani?

exMadMag Creative Commons License 2019.03.12 0 0 49213

Amit kérdezel, az is bézik dolog...

A Toyota szinte mindent pár ezred milliméterre illeszt. Látnád a főtengely csapágy-választó táblázatot...

Szóval a gyártás során a hajtókar átmérőjének szórása miatt van 3 féle méretű csapágy. Az 1-2-3 jelzés van beütve a hajtókarba. És alapesetben azt a számú csapágyat kell beleszerelni. (Utángyártott csapágynál nem mennek ilyen finomságokra. Van egy méret, oszt jónapot.) Ez csak a köszörületlen főtengelynél igaz. Ha már köszörülve van, ott már nincs ilyen különbség.

 

Tehát, ha gyári csapággyal kívánod megjavítani az autód, akkor vagy 2x kell szerelni, vagy egyszer minimum 2 napig szétszedett állapotban hagyni. Mert ezek a hajtókarba ütött számok nincsenek máshol, csak a hajtókarban. Ebből következik, hogy olajteknő leszerelés után lehet a helyes méretű csapágyakat megrendelni...

Előzmény: todan (49212)
todan Creative Commons License 2019.03.12 0 0 49212

Valóban, de ezeket eddig is tudtam. Ezen felül érdekelt volna egy kis plusz infó a basic dolgokon kívül.

Egyébként valami nem tiszta.

 

 

A jelölések fel vannak ütve a hajtókarokra. Csak hogy tisztázzuk nem mindegyik standard mérettel van ellátva?

Ha igen akkor pedig szabály az hogy ha köszörülve lett a tengely akkor át kell ütni a számot?

 

Előzmény: exMadMag (49211)
exMadMag Creative Commons License 2019.03.12 0 0 49211

Az általad belinkelt helyen van leírva a tuti. Ott ajánlottam a könyvet is... Szóval ne háborogj, nem vagy Te tenger.

Előzmény: todan (49210)
todan Creative Commons License 2019.03.12 0 0 49210

Miért szerinted én miről beszéltem?? Milyen csapágyakat szoktak cserélni a motorban? 

Persze nem mondtam, de a most common csapágycsere a motorban az pont a 2zz hajtókarcsapágy.

Énis ugyanerről beszéltem, de ti ezen ismeretek hiányában pontos diagnózist állítottatok fel ami kicsit vicces. 

Azt látom hogy nem bagatelizáljátok el a problémát viszont azt sehol nem látom (pedig keresem) hogy hol írtátok le azt hogy mit hogy kell csinálni, illetve mire kell figyelni. Még azt is az orrom alá dörgölöd hogy tudod a tippeket és trükköket. Én elhiszem hogy segíteni akartok de azt sem csodalom hogy kevesen értik meg. A segítség stílusa nem mindennapi. Mintha bűn lenne az hogy szeretném megismerni a saját kocsimat..

Előzmény: exMadMag (49209)
exMadMag Creative Commons License 2019.03.12 0 0 49209

Ne keverd a szezont a faszommal!

A 2ZZ hajtókarcsapágy cseréjét ne hozd ide! De tudod mit, hozzuk ide! Azt azzal gezdjük, hogy beszereztem a motor szerelési könyvét. Aztán első alkalommal ki lett szerelve a blokk, szét lett szedve, le lett mérve... tehát minden úgy történt, ahogyan leírtam Neked. Jaaaa, és nem én csináltam, mert nekem csak az elméleti ismereteim vannak meg.

 

Amit bemásoltál, az a megelőző karbantartás... de azt sem én csináltam, pedig tudom a tippeket és a trükköket.

 

Valamit k-ra félreértesz! Azzal hogy nem bagatelizáljuk el a problémát, hanem leírjuk, hogy mit és hogyan kell csinálni, mire kell figyelni, azzal pont segítünk.

Csak ezt kevesen értik meg. Jelesül Te sem!

Mellesleg azt sem tudjuk, mert az utóbbi 3-4 posztodban nem kerult leírásra, hogy melyik motor, melyik csapágyát akarnád sitty-sutty kicserélni...

Előzmény: todan (49208)
todan Creative Commons License 2019.03.12 0 0 49208

Látom tombol bennetek a segítőkészség...
Köszönöm hogy emlékeztetsz hogyan is néz ki egy motorblokk belülről. Fél hete láttam utoljára már majdnem elfelejtettem.

 

Annyi hogy nem én találtam ki ezeket...



 

Két lehetőség van, az egyik hogy okosabb lettél mint fél éve, a másik pedig hogy teljesen hülyének nézel..

Mindegy is nekem sem kedvem sem energiám nincs vitatkozni.

Grifter Creative Commons License 2019.03.11 0 0 49207

Mármint a jobbik esetben? :D

Előzmény: exMadMag (49206)
exMadMag Creative Commons License 2019.03.11 0 0 49206

Valóban nem atomfizika...

 

 

Majd a csapágyanként 4 csavart mutasd már meg! Tudom, most jön az, hogy nem értesz hozzá.

 

Hogy valami hasznosat is írjak:

- Először be kell szerezni az adott motor szerelési könyvét, hogy a nyomatékokat, méreteket, illesztéseket ne kisújjból meg internet legmélyebb bugyraiból kelljen kivadászni.

- Aztán a fenti könyvben felsorolt segédanyagokat, szerszámokat és mérőeszközöket be kell szerezni. (kölcsön, végleg... mindegy)

- Miután valahol kiszerelted a motort az autóból és állványra tetted, szét kell szedni, hogy le tudd mérni, milyen javításokra, illetve alkatrészekre lesz szükséged.

- Elvégezteted a gépmunkát, ha kell, beszerzed az alkatrészeket...

- Kezdheted összerakni a könyvben meghatározott módon a motort... aztán vissza az autóba.

 

...és ezt még a tanult autóreszelők is így csinálják sok-sok tapasztalat után.

Előzmény: todan (49205)
todan Creative Commons License 2019.03.11 0 0 49205

Persze én értem hogy jót akarsz, de ahogy néhány embertől hallottam, nem egy atomfizika. Konkretan 4 csavar per csapágy. Azért kérdeztem hogy hátha van valaki aki már csinálta hogy van e valami amire figyelni kell. Tippek & trükkök. 

Előzmény: Grifter (49204)
Grifter Creative Commons License 2019.03.11 0 0 49204

Nem, a kiváltságosok azok, akiknek utána mással nem kell kijavítattni egy még nagyobb gondot.
Engem nem zavar, ha az vagy, sőt, sok sikert hozzá!
De 10-ből 9 ember nem az és mégis csak jobb, ha előre szólok, mintha utána ;)

Előzmény: todan (49203)
todan Creative Commons License 2019.03.11 0 0 49203

Ha te mondod... vegulis csak nehany kivaltsagos szuletethetett ugy hogy sikerulhet megcsinalnia.

Előzmény: Grifter (49200)
RHDCelica03 Creative Commons License 2019.03.09 0 0 49202

Koszonom a valaszt! 

Előzmény: exMadMag (49201)
exMadMag Creative Commons License 2019.03.09 0 0 49201

A CELICÁ-ban nem volt multikormány.

A kormány közepe aljából egy kar áll ki, ha tempomatos az autó. Illetve az automata TS-nek volt jobb es bal oldalon egy-egy váltókezelő gombja.

 

Ami nem biztos, hogy hány vezeték lehet a spirálban. 2 légzsák, 2 duda, 2 tempomat, és talán 2 a váltó. De hogy mindegyikben megvan-e mind... pasz.

Mechanikailag a kormányok a 80-as évektől megegyeznek, tehát feltenni a bármelyik Toyota típus kormányát nem jelent gondot...

Előzmény: RHDCelica03 (49198)
Grifter Creative Commons License 2019.03.09 0 0 49200

Az előbbi magyarázatból logikusan következik: a bontatlan motor gyári méreten kell legyen.

...és a kegyetlenül őszinte válasz meg az, hogy kérdéseid arról árulkodnak, hogy nem kéne egyedül belefogni ;)

Előzmény: todan (49199)
todan Creative Commons License 2019.03.09 0 0 49199

Gladiator1974 Köszönöm a pontos válaszod, egyébként én is erre tippeltem de jobb biztos forrásból tudni.

Aki csinált már ilyet: előzetes szétszerelés nélkül meg lehet mondani hogy mekkora csapágy kell bele? Tegyük fel soha nem volt szétbontva a motor akkor az alapméret fog kelleni bele?
A deknihez illetve a csapágyak csavarjaihoz milyen kulcs kell?
Mire kell vigyázni a csereművelet végrehajtása során. Gondolok itt olyanokra hogy valaki említette hogy olajjal nem lehet bekenni az új csapágyak belsejét mielőtt felszerelném. És egyéb tippeket is szívesen meghallgatnék. Akinek van bármilyen tapasztalata, kérem ne tartsa magában.

RHDCelica03 Creative Commons License 2019.03.09 0 0 49198

Joreggelt!

Erdeklodnek, hogy tudomasotok szerint volt e olyan 7gen Celica amit multikormannyal szereltek? Ugyanez a kerdes tempomatra is... (USA verzional nem lepodnek meg tempomaton...)

Szerintetek mas (multikormanyos) Toyota kormanyat at lehet szerelni Celicara?

Grifter Creative Commons License 2019.03.09 0 0 49197

Csinálnának ők többet is, csak közben 'elfogy' főtengely ;D

Előzmény: Gladiátor1974 (49196)
Gladiátor1974 Creative Commons License 2019.03.08 0 0 49196

Szia!

 

Az alapméretes csapágy a főtengely gyári méretéhez passzoló csapágy. Ha a főtengely megkopik megköszörülik és az így lecsökkent átmérőhöz az eredetitől eltérő méretű (túlméretes) csapágy kell. Ennek vannak különböző - ha jól tudom 2-3 méretben - variánsai (1. túlméretes, 2. túlméretes)

Előzmény: todan (49195)
todan Creative Commons License 2019.03.08 0 0 49195

Sziasztok,

Sok helyen olvasom hogy tulmeretes csapagy meg alapmeretes csapagy.. mi a kulonbseg? 

Sok ideje foglalkoztat ez a kerdes. :D

jmzba145 Creative Commons License 2019.03.01 0 0 49194

Akkor az lesz. Köszi!

Előzmény: exMadMag (49193)
exMadMag Creative Commons License 2019.03.01 0 0 49193

Igen.

Előzmény: jmzba145 (49192)
jmzba145 Creative Commons License 2019.03.01 0 0 49192

Üdv! Sajnos haldoklik az aksim, 12V fölé nem tudom tölteni. Van egy itthon, ami új, 44 Ah-s. Elég lehet ez egy t23 zz-1-nek?

Gladiátor1974 Creative Commons License 2019.03.01 0 0 49191

De ha van olyan szerelő aki ért hozzá azzal szívesen felveszem a kapcsolatot elviszem hozzá az autót, hátha előrébb jutunk.

Előzmény: Gladiátor1974 (49190)
Gladiátor1974 Creative Commons License 2019.03.01 0 0 49190

Kedves Grifter!

 

Pontosan tudom hogy a design nem befolyásolja a motor működését - ennyire azért értek az autókhoz. Azért írtam, hogy ebből tudjátok melyik sorozatról van szó. A 182, 185,202 stb sorozatszámok sajnos nekem nem sokat mondanak, ezért próbáltam részletesen válaszolni a kérdésekre, hogy képbe kerüljetek.

Előzmény: Grifter (49189)
Grifter Creative Commons License 2019.03.01 0 0 49189

(Azt meg kérlek felejtsd el, hogy milyen dizájnú az autó, mert sem a szélesítések, sem a matricázás nem befolyásolja, hogy füstöl-e a motorja :D )

Előzmény: Gladiátor1974 (49187)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!