Jo hát sehol nincs leírva hogy az alapméret valójában 3 méretet jelent. :D Vagyis le van csak egy kicsit abszurdnak tűnt hogy egy motorban 3 különböző méretet alkalmaz(hat)nak már gyárilag is.
@exMadMag Köszönöm a válaszod. Egyébként igazatok van. Aludtam rá néhányat és lehet hogy tényleg nem túl jó ötlet nekiállni.
Kérlek olvasd már el alaposan (mondom - alaposabban) azokat a tanácsokat, amiket neked írtak itt. Vagdalkozol itt jobbra-balra, kiemelve, hogy alapszintű tudás téged nem érdekel, mert annál sokkal előrébb vagy. Miközben egy gyári (alapszintű) motor szerelési útmutató 2 sorát sem tudod értelmezni.
Nem olyan nehéz olvasmány az a Toyota szerelési kézikönyv... :-)
A Toyota szinte mindent pár ezred milliméterre illeszt. Látnád a főtengely csapágy-választó táblázatot...
Szóval a gyártás során a hajtókar átmérőjének szórása miatt van 3 féle méretű csapágy. Az 1-2-3 jelzés van beütve a hajtókarba. És alapesetben azt a számú csapágyat kell beleszerelni. (Utángyártott csapágynál nem mennek ilyen finomságokra. Van egy méret, oszt jónapot.) Ez csak a köszörületlen főtengelynél igaz. Ha már köszörülve van, ott már nincs ilyen különbség.
Tehát, ha gyári csapággyal kívánod megjavítani az autód, akkor vagy 2x kell szerelni, vagy egyszer minimum 2 napig szétszedett állapotban hagyni. Mert ezek a hajtókarba ütött számok nincsenek máshol, csak a hajtókarban. Ebből következik, hogy olajteknő leszerelés után lehet a helyes méretű csapágyakat megrendelni...
Miért szerinted én miről beszéltem?? Milyen csapágyakat szoktak cserélni a motorban?
Persze nem mondtam, de a most common csapágycsere a motorban az pont a 2zz hajtókarcsapágy.
Énis ugyanerről beszéltem, de ti ezen ismeretek hiányában pontos diagnózist állítottatok fel ami kicsit vicces.
Azt látom hogy nem bagatelizáljátok el a problémát viszont azt sehol nem látom (pedig keresem) hogy hol írtátok le azt hogy mit hogy kell csinálni, illetve mire kell figyelni. Még azt is az orrom alá dörgölöd hogy tudod a tippeket és trükköket. Én elhiszem hogy segíteni akartok de azt sem csodalom hogy kevesen értik meg. A segítség stílusa nem mindennapi. Mintha bűn lenne az hogy szeretném megismerni a saját kocsimat..
A 2ZZ hajtókarcsapágy cseréjét ne hozd ide! De tudod mit, hozzuk ide! Azt azzal gezdjük, hogy beszereztem a motor szerelési könyvét. Aztán első alkalommal ki lett szerelve a blokk, szét lett szedve, le lett mérve... tehát minden úgy történt, ahogyan leírtam Neked. Jaaaa, és nem én csináltam, mert nekem csak az elméleti ismereteim vannak meg.
Amit bemásoltál, az a megelőző karbantartás... de azt sem én csináltam, pedig tudom a tippeket és a trükköket.
Valamit k-ra félreértesz! Azzal hogy nem bagatelizáljuk el a problémát, hanem leírjuk, hogy mit és hogyan kell csinálni, mire kell figyelni, azzal pont segítünk.
Csak ezt kevesen értik meg. Jelesül Te sem!
Mellesleg azt sem tudjuk, mert az utóbbi 3-4 posztodban nem kerult leírásra, hogy melyik motor, melyik csapágyát akarnád sitty-sutty kicserélni...
Látom tombol bennetek a segítőkészség... Köszönöm hogy emlékeztetsz hogyan is néz ki egy motorblokk belülről. Fél hete láttam utoljára már majdnem elfelejtettem.
Annyi hogy nem én találtam ki ezeket...
Két lehetőség van, az egyik hogy okosabb lettél mint fél éve, a másik pedig hogy teljesen hülyének nézel..
Mindegy is nekem sem kedvem sem energiám nincs vitatkozni.
Majd a csapágyanként 4 csavart mutasd már meg! Tudom, most jön az, hogy nem értesz hozzá.
Hogy valami hasznosat is írjak:
- Először be kell szerezni az adott motor szerelési könyvét, hogy a nyomatékokat, méreteket, illesztéseket ne kisújjból meg internet legmélyebb bugyraiból kelljen kivadászni.
- Aztán a fenti könyvben felsorolt segédanyagokat, szerszámokat és mérőeszközöket be kell szerezni. (kölcsön, végleg... mindegy)
- Miután valahol kiszerelted a motort az autóból és állványra tetted, szét kell szedni, hogy le tudd mérni, milyen javításokra, illetve alkatrészekre lesz szükséged.
- Elvégezteted a gépmunkát, ha kell, beszerzed az alkatrészeket...
- Kezdheted összerakni a könyvben meghatározott módon a motort... aztán vissza az autóba.
...és ezt még a tanult autóreszelők is így csinálják sok-sok tapasztalat után.
Persze én értem hogy jót akarsz, de ahogy néhány embertől hallottam, nem egy atomfizika. Konkretan 4 csavar per csapágy. Azért kérdeztem hogy hátha van valaki aki már csinálta hogy van e valami amire figyelni kell. Tippek & trükkök.
Nem, a kiváltságosok azok, akiknek utána mással nem kell kijavítattni egy még nagyobb gondot. Engem nem zavar, ha az vagy, sőt, sok sikert hozzá! De 10-ből 9 ember nem az és mégis csak jobb, ha előre szólok, mintha utána ;)
Gladiator1974 Köszönöm a pontos válaszod, egyébként én is erre tippeltem de jobb biztos forrásból tudni.
Aki csinált már ilyet: előzetes szétszerelés nélkül meg lehet mondani hogy mekkora csapágy kell bele? Tegyük fel soha nem volt szétbontva a motor akkor az alapméret fog kelleni bele? A deknihez illetve a csapágyak csavarjaihoz milyen kulcs kell? Mire kell vigyázni a csereművelet végrehajtása során. Gondolok itt olyanokra hogy valaki említette hogy olajjal nem lehet bekenni az új csapágyak belsejét mielőtt felszerelném. És egyéb tippeket is szívesen meghallgatnék. Akinek van bármilyen tapasztalata, kérem ne tartsa magában.
Erdeklodnek, hogy tudomasotok szerint volt e olyan 7gen Celica amit multikormannyal szereltek? Ugyanez a kerdes tempomatra is... (USA verzional nem lepodnek meg tempomaton...)
Szerintetek mas (multikormanyos) Toyota kormanyat at lehet szerelni Celicara?
Az alapméretes csapágy a főtengely gyári méretéhez passzoló csapágy. Ha a főtengely megkopik megköszörülik és az így lecsökkent átmérőhöz az eredetitől eltérő méretű (túlméretes) csapágy kell. Ennek vannak különböző - ha jól tudom 2-3 méretben - variánsai (1. túlméretes, 2. túlméretes)
Pontosan tudom hogy a design nem befolyásolja a motor működését - ennyire azért értek az autókhoz. Azért írtam, hogy ebből tudjátok melyik sorozatról van szó. A 182, 185,202 stb sorozatszámok sajnos nekem nem sokat mondanak, ezért próbáltam részletesen válaszolni a kérdésekre, hogy képbe kerüljetek.