Nem ez a megfelelő hely, de a 12-es nem pazarló volt, hanem praktikus, de a dugók miatt tényleg nem sok értelme maradt. Viszont az 1-es villamosra ugyanezt nem lehet elmondani! A kétféle 139-es összevonására, és visszalassítására se. Ráadásul éjszakai 6-os tapasztalataim alapján azt mondanám, hogy inkább jönne ICS, arra legalább felférnének az emberek...
Egyébként a 10-20-30 perc sokszor ott is igaz, ahol a dugó közvetlenül nem játszik bele, ritkábbak a metrók, alig járnak a villamosok hétvégénként, stb. A felelősség kérdését én most skippelném, mert tényleg nem egyszerű, én csak arra reflektáltam, hogy nem ésszerűsítés zajlik itt tizenvalahány éve, hanem leépülés. És itt most hagyjuk is szépen abba ezt a threadet, és halljuk a rosszabbnál rossabb javaslatokat a közlekedéssel kapcsolatban :)
Miért, a villamossal párhuzamosan járó 12-es busz az ésszerű volt? Az éjszakai villamosok (amelyek helyett pl. Bécsben is buszok járnak), stb. Ha kevés pénz van, akkor azt költsük el minél ésszerűbben.
10-20-30 perccel tovább tart eljutni mint 10 évvel ezelőtt? Itt az a baj, hogy dugó van, hogy rosszak az utak, rosszak a sínek - másik, hogy szigorúbbak a szabályok. Régebben az 1-es 70-nel mehetett, ma 50-nel. De erről se Demszky tehet.
Ize, gyerekek, ez a vita ebben a topicban elég szánalmas :) A folyamatosan széteső közlekedési hálózatnak pedig a tíz évvel ezelőtti állapotát se nevezném pazarlónak (a tizenöttel ezelőttit se)... Jobb volt, mint most, használhatóbb, de pazarló nem. Legalábbis mindjárt ideges leszek, ha azt mondod, hogy az, hogy mindenhova 10-20-30 perccel tovább tart eljutnom, az ésszerűsítés :)
"- Az, hogy ennyire lezüllesztette a főváros tömegközlekedését Aba Botond nevű cimborájával (BKV-főnök) vállvetve."
Ez nem igaz, hogy Demszky züllesztette le. A tömegközlekedés mindenhol veszteséges. Demszky-ék egyre kevesebb pénzt kapnak, az állam nem támogatja a tömegközlekedést. A Horn-kormány és az Orbán-kormány drasztikusan csökkentette az SZJA helybenmaradó részét. Közben 95-ben az ország majdnemhogy gazdasági válságban volt.
Figyelembe kell venni, hogy az ésszerűségre törekvés nem volt jellemző az átkos gondolkodásmódjára. Az a tömegközlekedési hálózat azért pazarló volt, elkerülhetetlen volt némi ésszerűsítés. Az, hogy ez a szükségesnél több járat megszüntetését jelentette, szintén a gazdasági helyzettel okolható.
A környező településekről Hűvösvölgybe lehetőleg csak egyirányú, és minél szűkebb utak vezzessenek, illetve lehetőleg csak egy, ne legyen lehetőség kerülésre, zárjuk le a menekülő/kerülő útvonalakat (eddig jól haladnak). Tovább ugyanez a Hűvösvölgyi úton (ez már sikerült). Ne ellenőrizzük a nehéz munkagépek útvonalengedélyét (Solymár-Hidegkút !! -> súlykorlátozás).
A Hidegkúti utat soha nem szabad felbontatlanul hagyni (ez egyébként hihetetlen...), lehetőleg a Solymári elágazáshoz telepítsünk egy nagyon rosszul beállított lámpát, és üljünk le röhögni a reggeli csúcsforgalomban, amikor Solymáron nem lehet kikanyarodni a főútra a dugó miatt (ez onnan kb 5 km-re van). Dőljünk hátra, és élvezzük, hogy több ezer ember napját hosszabbítottuk meg legalább 1 órával.
A konkrét bajom?
- Az, hogy ennyire lezüllesztette a főváros tömegközlekedését Aba Botond nevű cimborájával (BKV-főnök) vállvetve.
- Járatok megszüntetése, ritkítása, járathosszának megrövidítése.
- A város eladása Andy Vajnának (saját zsebre, gondolom), kurvára nem törődve azzal, hogy aki az érintett útvonalon lakik, hogy a picsába jut haza (mondjuk éjjel, amikor nem járt egész éjszaka - több esetben is - az éjszakai 49-es, vagy meg kellett kerülni gyalog a fél várost, pedig amúgy 100 m-t kellett volna csak megtenni, ehelyett el az egyik hídig, át Pestre, vissza Budára egy másik hídon, és haza).
- Az állandó nyári útfelbontások (olyan helyen is, ami nem indokolná, pl. az Attila út egész jó állapotú volt - mióta megcsinálták (augusztus vége) már kb. az ötödik útjavítás van rajta, az elsőt az átadás utáni héten kezdték, 3 vagy 4 helyen.)
- Egy város polgármestere ne lakjon a városán kívül. Ha nem tetszik neki a városa, mondjon le, és adja át a helyet olyannak, aki hajlandó ott lakni.
Tulajdonképpen nem a politikai téma felvetése volt a bajom, hanem azt nem szeretem, mikor valaki olyat ír, hogy Demszky 11 éve így meg úgy, de egy példát se mond, hogy mi a konkrét baja Demszky-vel.
Nekem az SZDSZ-szel semmi bajom (a mai állás szerint valószínűleg rájuk fogok szavazni - mondjuk csak azért, mert ők olyan jók, csak mert a többi még rosszabb), Demszkyt nem szeretem.
- A szmogriadó vizsgálatába a CO2-t is bevenném természetesen 0%-kal így a gyalogosok sem mehetnének ki az utcára.
- Kerékbilincset szerelnék a buszmegállókban megálló BKV buszokra.
- Megszüntetném a forgalomirányítólámpákat, helyükre élő rendőrt állítanék.
- A kerékpárok mellett a gördeszkák, görkorcsolyák és babakocsik közlekedését is lehetővé tenném az utakon.
- Kerékpáros körutakat rendeznék elmebetegeknek a város legforgalmasabb pontjain.
- Időnként elindítanék néhány szép nagy és igen lassú munkagépet a körutakon körbe-körbe, lehetőleg úgy hogy minden sávra jusson egy-egy.
- A teherautóknál és kamionoknál megszüntetném a műszaki vizsgát.
- Felbontanám az aszfaltburkolatot, helyére macskaköveket telepítenék. Ahová nem jut ott minél nagyobb lyukakat ütnék az aszfaltba és nem javítanám ki. Lehetőleg olyan csatornafedeleket raknék az utakra amik legalább fél méterrel a burkolat alatt vannak.
"Ahol mar megvan a mozgolepcso, azt nem bontanam el siklopalyanak, de csak egy mukodne, 5 perc le/5 perc fel."
Elfelejtetted a másik kettőt/hármat lezárni. Mert így még lesz valaki, aki képes gyalog le/fölmenni és így elblicceli a dugó tömeg kialakításához kötelező hozzájárulását.
a szmogriadót meghatározó szennyezőanyagok riadóhatárértékeit mindenütt 0-ra állíttatnám...
igy a nem gyalogos kozlekedes igen gyorsan tonkreteheto lenne.
ezzel parhuzamosan azonnali hatallyal elkezdenem az osszes metro es villamosszereleny teljes felujitasat. a jarmuvek vegso lefestesere a varos "grefitimuveszeit" kernem fel.
sajnos, a gyalogoskozlekedes nagysaga az egekbe szokne, ezert az ebtulajdonosok szamara kotelezove tennem a napi 10x-i kutyasaz@ratast, amit kizarolag szilard burkolatu feluleteken lehetne vegrehajtatni.
utobbi rendelkezest szabotalokra (kevesebb mint 10, vagy nem a jardara vegzi az eb) 500000 HUF-os birsagot kell kivetni, minden alkalommal
A Huvosvolgyi uton mar igy is eleg rossz a kozlekedes, de meg lehetne rontani rajta, ha a Budagyongyenel csak tiz masodperces lenne a zold, es csak akkor, ha mar a Budakeszi ut felol teljesen betelt a villamos keresztezesenel levo lampatol az a 100 meteres ut. (bar ez mar most is majdnem igy van) Ezzel szemben az 56-os villamos nagyon laza, ott ezert azt tennem, hogy az osszes gyalogos atkelonel, utkeresztezodesnel lampat szerlnek fel ugy, hogy a villamos ajto zarodasakor azonnal valtson tilosra (tenyleg a villamosnal a pirosat hogy hivjak mert, hogy a vilinek az nem piros, hanem csak harom lampicsku vizszintesen). A 64-es, 164-est kicsit tovabb ritkitanam, minek este orankent egy, egesz napra eleg annyi. Ja es meg veletlenul se jutna eszembe, hogy a ketto kozul valamelyik lemenjen hurokba a Solymari vasutallomasra, nehogy megvalosuljon valami az elovarosi kozos utazasi rendszerbol. Sot az osszes vasutallomastol eltavolitanam a tomegkozlekedesi megallokat 2 kilometerre (Koki, Deli, Kelenfold stb.).
A kozos utvonalon halado jaratokat ugy hangolnam ossze, hogy a kozos utvonalra egyszerre erjenek (nemi dugot okozva), hogy tavozasuk utan legyen ideje a varakozo utasoknak gondolkodni az elet megoldhatatlan problemain a kovetkezo jarat erkezeseig. (ja hogy ez mar meg is valosult?)
Megszuntetnem a gyalogos aluljarokat, helyette zebrat a keresztezodesbe, sot japan modszerrel atlos iranyban is ujabb faziskota iktathatva be a lampakba. Egyajtozas nappal minden viszonylaton (metro is, ossze lehet nyitni a kocsikat), alairo ivvel egyutt, amin az utas alairasaval igazolja a datumot, viszonylatot, megallot (tol, ig), berlet/jegy sorszamat. Ahol mar megvan a mozgolepcso, azt nem bontanam el siklopalyanak, de csak egy mukodne, 5 perc le/5 perc fel.
na meg gondolkozom
udv
bs
Fizetnek a biciklistanak, hogy a harom savos uton kozepen menjenek kacsazva es ezzel egyidejuleg dotanlnam azon szemelyeket, akik feldisznoert kaptak a zoldkartyajukat es koruton csucsidoben elakadasjelzovel parkolanak a kulso savban.
Egyszeruen hihetetlen, hogy a nyugatinal megall valami allat egy fel orara es a blahanal lesz a dugo vege.
Nos, én a Békéscsabán már bevált mintát követném: A buszokra a magyar tévék éppen aktuális legundorítóbb reklámjait felidéző képeket festetnék, lehetőleg úgy, hogy azok az ablakokat is eltakarják. Kezdeném rögtön a BEE-reklám ocsmány figuráival, aztán nem tudom mivel folytatnám, mert azóta nem nézek tévét.
A politikát éppenséggel te kezdted el a topicban.
De ha valaki demszkájt meri bántani, akkor felordítasz... ez olyan jellemző rátok, szabadmadarakra. :)
Na ja, csak minek? Ha se venni, se eladni nincs mit, akkor a harmadik szektor (benne a dolgozók is) megbénul. És akkor már tkp. termelni sincs nagyon minek. Vissza az autarkhiához!