Az Ankedves VC is repulheto mar sikerult az AzSZ kapcsolokat is a pultra tenni. Meg a berzincsap kell meg egy par lampa(Generator, trimm..etc) Igy mar be lehet inditani panel valtogatas nelkul!!!!!!
Igen, az fix, hogy a magyar dromik egytől egyig csillagmotorral repültek, a gyári szám és az új lajstrom viszont stimm, szerintem a gázturbina utólag került beszerelésre. Tényleg szebben néz ki dugattyús motorral, de az AS-62 motor fogyasztását ismerve nem csoda, hogy megpróbáltak egy esetleg gazdaságosabb megoldást keresni.
Nekem gyanús ez a fotó, mert ugye gázturbinával szerepel rajta a Dromi. Megnéztem az amerikai "PLH" honlapját és ott dugattyús motor szerepel. Tehát nem tudom mi az igazság, de az biztos hogy csillagmotorral szebben néz ki. :-)
csak jol esik tudni hogy nem en vagyok az eggyetlen begyepesedett agyu orult aki ebben nott fell es soha nem fog kinoni ebbol. Hianyzik a 8 ora repules, a reggeli olajfust a 9 hideg hengerbol, a DUMA, a reszeg rakodok, traktorosok, masnapos pilcsik, es a szerelok akik lerepultek a napot ha a hajozo szemelyzet egy kicsit maga alatt volt.....;-). Emlekszem ki se szalltam az ancsabol, csak az ajtobol vizeltem amig a HONDA telerantotta a vegyszertartalyt .... Regen volt....lehet sose volt.... de legalabb nem vagyok egyedul.
Jol látod-sajnos-a legtöbbje alkoholizmusban,vagy rákban(a vegyszerek áldásos hatása miatt..)már nincs közöttünk,kevesen érték meg a boldog öregkort..(((itt is tisztelet,a néhány kivételnek..)
Pia nélkül,nem is lehetett volna birni a munkakörülményeket,olvasd el:Moldova György:Égi szekér c könyvét...
Moldova mindig "vetit" könyveiben,de azért a lényeget jól leirta.Ugyanis,a volt MG pilóta,nem egy meleg irodában dolgozott...)
Kuba? Nem semmi! Azt hiszem lassan búcsút kell intenünk a Dromiknak... Én mondjuk életemben mindössze 2x-3x láttam közelebbről, de azonnal megtetszett. Egyik pont a MUR volt pár éve egy őcsényi rep.napon. A másik lajstromára nem emlékszek, még kisebb voltam. Azzal a pár házzal mellettünk lakó pilóta jött tartani egy "bemutatót" -vagy lehet, hogy a búcsúrepülése volt- a családjának. Végigdöngetett a házak felett szinte a kémények magasságában... A bátyámmal ott ugráltunk az emeleti erkélyünkön... :-) Emlékszem szinte beleremegett a ház is, pedig akkor még viszonylag új volt. ;-) Mindennek már 17-18 éve. Ez egy szép régi emlék, élmény számomra a Dromiról.
Remélem,nem "offolok",de jó leirni a következőket....
Kis gyermek korom óta,valami megmagyarázhatatlan vonzalmat érzek,a mezőgazdasági gépek iránt!!
Nem,nem..a katonai hiperszuper,a csili-vili utasszállitó...nem,nem,csak a kopott,olajos,"csavargó"(nem pejorativ),szóval a vagány,bevállalós..pilótái,és gépei iránt...)))
A régi időkben,egy rossz csepel cangával közelitettem meg a tsz majorokat,ideglenesen le-felszálókat,hogy közelről halljam,szagoljam a K-26.t,An-2.t...
Olyan laza csávóknak tüntek a pilóták,mint akik majdnem szétestek,egész este buliztak,csajoztak(látszott rajtuk)))..aztán inditottak,aztán felszálltak!!
Olyan emberközelibbek voltak,mint a "beöltözött"utasforgalmi,vadászpilóták,akik megközelithetetlenek volták,pláne a kádár érában,hiszen mindenkinek a diszidálás jutott eszébe a gépek láttán..
Azóta figyelem,keresem a gyep-mező-legelőket,és nézem a mező hosszát,minőségét,megközelithetőségét...vajon itt fel lehetne itt szállni,egy géppel??Nem tudom,ismerős-e ez az érzés,hogy minden földben,a le-felszállás lehetőségét nézem..)))
Ez kicsit olyan lehet,pl aki a vasuthoz vonzódik,és mindig a kisvasutakat keresi,erdő méllyén,nézi a váltókat,mozdonyokat....stb
Nagyon kár,hogy a MÉM megszünésével már nincs komoly MG repülés,smylit csal az arcomra,mikor hallom a rádióban egyes helyeken:"most akkor csinálok egy MG áthúzást..")))..nem azt mondja,hogy alacsony,MG!!!
No,jó volt ezt leirni,és ha valaki tudna,valami linket ide bemásolni...de olyat,ahol egy necces,gázos kis gyepről száll fel egy gép...köszönöm,