Keresés

Részletes keresés

Káun Creative Commons License 2023.10.25 -1 1 109454

Valóban, ez jó ötlet lenne.

Ennyi mindent tud a buszokról, közlekedésről, ennyi személyes tapasztalattal a háta mögött.Jó könyv készülne belőle.

Ritka az ilyen sofőr, manapság .

Előzmény: AKF996 (109453)
AKF996 Creative Commons License 2023.10.25 0 1 109453

Amúgy egyetértek Alien Angel-lel, én is őszintén remélem hogy már ezerrel írod a könyvet és a memoir-okat az ilyen és ehhez hasonló történetekről! :) Ne csak itt maradjanak már fönt. 

Előzmény: trizs77 (109429)
trizs77 Creative Commons License 2023.10.25 0 1 109452

Nem tudom, hogy városi vagy előváros IKARUS-260-as volt e?

 

Azt tudom, mert olvastam beszámolójukat, hogy valahol észak Finnországban kaptak defektet.

Azon kívül viszonylag gond mentesen végig csinálta öreg vas az utat.

 

Pedig szerintem oda-vissza úgy 7500-8000 km lehetett.

Közzé tették útleírásaikat.

Előzmény: Káun (109451)
Káun Creative Commons License 2023.10.25 0 0 109451

Gondolom 260.32 volt.

Pest megyei topicba át tudnál nézni?

Előzmény: trizs77 (109450)
trizs77 Creative Commons License 2023.10.25 0 2 109450

Pedig kb. 10 éve (?) egy magyar baráti társaság, - kb. 15-20 fő (?) - egy magán tulajdonú IKARUS-260-as busszal eljutott a Noordkaap-ig.

 

Az nekem kimarad.

Se busszal, se máshogy nem jutottam el oda.

Ők huszan viszont egy IKARUS-sal igen.

 

https://creatingstories.nl/inspiratie/noorwegen/bezienswaardigheden/noordkaap/

 

 

Előzmény: Káun (109449)
Káun Creative Commons License 2023.10.25 0 0 109449

Ez így is zseniális történet

Nem sok sofőrt ismerek aki elmondhatja ezt magaról.

 

 

Előzmény: trizs77 (109447)
trizs77 Creative Commons License 2023.10.25 0 2 109448

Nem ott.

De ma már ilyen vagy ennél szebb emlékhelyek vannak a sarkkör elérésének helyszínein, metszéspontjain.

 

http://www.utikalauz.hu/nyugat-es-eszak-eu/milka_peter_aradrol_a_sarkkoron_tulra_-_nemetorszag_dania_norvegia_svedorszag_-_2010/

 

 

 

 

Előzmény: trizs77 (109447)
trizs77 Creative Commons License 2023.10.25 0 8 109447

Semmi titok nincs.

Sokan, több ezren ismernek.

Az egyetemen és a főiskolán sok száz tanítványom volt.

A névjegyemen mindíg minden adatom rajta van.

Pár ezer (nem elírás) kezében van ott a névjegyem.

Ha ki nem dobta már..............................................................:-))

 

71 éves elmúltam.

 

És nem.

Nem jártam be a világot.

 

Még Európát se.

Európából - busszal - kimaradt a kontinens kb. fele.

Záhonytól keletre-észak keletre szinten sehol sem voltam busszal úgy, hogy én vezettem volna.

Na jó Kárpátalján igen, meg pár városban keltre igen, de a terület kb. 90%-a számomra, busszal szűz terület.

 

Európában - busszal - nem jártam a szigeteken.

 - Izlandon,

 - Máltán,

 - Cipruson,

 - stb.

 

És hiába mégy el háromszor busszal FATIME-be, az nem jelenti azt, hogy ismered Portugáliát.

Ezek az utak nem mindíg, se sokszor olyan ismereteket hoznak egy országról mint mikor valaki egy kút mélyéből nézi az eget  és tévesen azt hiszi a környéket, a megyét a régiót az országot látja.

 

Soha nem szerettem a nagykabáttal nyilatkozó, dicsekvő buszosokat, kamionosokat.

Mindíg többet állítanak magukról mint amennyi ténylegesen megtörtént.

 

Mondok egy példát.

A szegedi szalámi gyár (nem tudom mi volt a neve akkor) csoportja Stockholmból ellvitette magát az északi sarkkörre.

(Vegyél elő egy térképet és nézd meg a helyet.

Stockholmtól kb. 800 km(!) re északra van Kiruna városa körül keresd.

 

Kb. éjfélkor indultunk Stockholmból.

Kb. délben értünk oda.

Ikarus255

 

Kiszálltunk.

Egy nagy parkolót képzelj el (elsősorban fa szállító kamionoknak) ahol burkolat fekete kő, kavics volt, leginkább a nálunk használt vasúti ágyazat (bagi kő) kisebb darabjaival felszórva.

 

Egyetlen kamion sem pihent ott.

Volt ott egy svájci busz , meg egy osztrák busz meg mi Szegedről.

 

A 3x40 turista kiszállt és egy kő alap + fa emlékmű előtt fotózkodott.

Mindenki csinált vagy 10 képet.

Fényképező géppel mert mobil még nem volt.

 

Azóta igen szép, sok nyelvű emlékparkok épültek azokon az utakon ahol egy északra tartó út metszi az északi sarkkört.

 

Volt a parkolóban egy 10 fülkés igen tiszta WC, két zuhanyzó, egy bódé amiben suvenírt árultak, egy másik bódé ami büfé volt.

 

Eltöltöttünk ott egy órát, majd vissza jöttünk Stockhomlba.

Újabb 800 km.

 

Én ebben semmi hősieset, semmi jót nem találtam.

40 Szegedi vagy Szeged környéki család fénykép albumában van egy fotó, amiről rácsodálkozik az unoka, hogy jééé a nagyi járt az északi sarkkörön.

Tényleg járt.

 

De, hogy az az ott töltött 1=egy óra, két buszvezetőnek, huszon sok óra vezetést jelentett arra a napra abba senki se gondol bele.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Káun (109446)
Káun Creative Commons License 2023.10.25 -1 0 109446

Akkor te az egész világot bejártad, ráadásul  Ikarussal.Nem csoda hogy ilyen népszerű vagy, voltál.

Szabad megkérdeznem, hány éves vagy most? Vagy kb.

Azt olvastam hogy 26 évig voltál buszsofőr, ebből gondolom hogy 60 fölött.( Nem akarom tiszteletlennek tűnni, ne válaszolj ha annak tartod) 

Előzmény: trizs77 (109445)
trizs77 Creative Commons License 2023.10.25 0 0 109445

Sok készült.

Pláne ha turistákat viszel ide-oda.

 

Általában nem kértem el.

Egyszer elkértem a Szegedi Szalámi gyáros utasoktól, amikor az északi sarkkört átléptük és ott mindenki fotózott.

Meg is kaptam.

de elveszett.

 

 

Előzmény: Káun (109443)
Káun Creative Commons License 2023.10.25 -1 0 109444

Értem, köszönöm!

Egyszer a topicban láttam egy képet egy elől- hátul rancajtós 260 -ról , fekete-fehér kép.Az szovjet Hidas, 260.32 .

Előzmény: ckg471 (109427)
Káun Creative Commons License 2023.10.25 -1 0 109443

Én több képet láttam amin állsz a busz előtt...

Ezen a fórumon is.

Előzmény: trizs77 (109442)
trizs77 Creative Commons License 2023.10.25 0 2 109442

Sok kép készült, hogy állok a busz előtt.

95%-k Szlovákiában.

 

Egy sincs meg.

Igen nagy utánjárással megtudnám szerezni valamelyiket.

De inkább nem.

 

Lehet, hogy egyszerűbb ha leutazom vagy Sopronba vagy Tapolcára, elébe állok a busznak és valaki lefényképez vele még egyszer, 34 év után.

 

 

Előzmény: kikó (109441)
kikó Creative Commons License 2023.10.25 0 2 109441

Meg van még a busz a Soproni vállalkozónál,tegnap jeleztem hogy elhozhatná következő Tapolcai Ikarus találkozóra.

Azt válaszolta hogy csak akkor jön ha 2 naposra szervezem meg a találkozót,amit nem fogok.Ettől függetlenül fogom csesztetni hogy jöjjön el.

Előzmény: trizs77 (109429)
AKF996 Creative Commons License 2023.10.25 0 2 109440

"Helyközi csuklósok távolságiban nem voltak rendszeresek.

De mindíg voltak.

sőt a Tisza Volán is minden fajta gond nélkül elküldte csuklósait távolságiba is ha megszorultak."

 

Emlékeim szerint egy bizonyos CJK-365 frsz.-ú 1978-as 280.17 kivitelű Tiszás kocsi nem egyszer előfordult egy néhány ilyen távolsági járaton is. Pedig ez akkor már igen öreg kocsinak számított, de a Tiszánál néhány még '70-es évekbeli 280-as amúgy is szép kort élt meg (ugyanakkor irigylésreméltó módon karbantartották őket) amit mi sem bizonyít jobban, mint hogy ennek a busznak az ezredforduló környékén állományból való kiebrudalása után is lett még aztán utóélete: a pilisvörösvári Pitá Tours Bt.-nél szolgált tovább bizonyos FIZ-715-ként, ahol még 2010-ben is megvolt.

 

Bár nálunk Szegeden ekkor már 'ELS-580' volt a király gép a helyközis 280-állományból, ami ugyan egy picit fiatalabb volt nála, de azért ez se lehetett semmi karrier (BHJ-987-tel egyetemben, ez meg helyijáratba ugrott be nem egyszer még a 2000-es évek közepén is) egyszóval igen, errefelé történtek érdekes dolgok a helyközis 280-asokkal. 

Előzmény: trizs77 (109421)
trizs77 Creative Commons License 2023.10.24 0 2 109439

Javítás.

 

Nem.

Kevered.

 

a Volánbusz Hotelbusza az Ikarus-180-ból lett átépítve .

Ez igaz.

A Hotelbusz Budapest-Lenti között járt.

Nem vált be.

Visszaépítve helyközi Ik-180-ra.

Monor - Budapest között járt.

Azon belül Monor-Pestlőrinc Béke tér között a legtöbbet.

 

Utána 10-15 év szünet

Előzmény: trizs77 (109438)
trizs77 Creative Commons License 2023.10.24 0 4 109438

Nem kevered.

 

a Volánbusz Hotelbusza az Ikarus-180-ból lett átépítve .

Ez igaz.

 

Utána 10-15 szünet.

 

Majd a gengszterváltás után egy váci maszek vett egy használt Ik-280t.

Felújította.

Átépítette.

A csukló előtti részben ülések és kicsi büfé volt, míg a csukló utáni részben emeletes ágyak.

Viszonylak sok cikk készült erről a buszról, fényképekkel.

Pl.Camion magazinba és máshová is.

 

Döntően zarándokokat hordott Lourdes-ba és Fatimé-ba.

De járt Medzsugorje-be és Czestohowa-ba is.

 

 

 

Előzmény: Jobbramagyar (109432)
trizs77 Creative Commons License 2023.10.24 0 3 109437

Vasárnapi diszpécser lány !

 

Örülj neki, hogy tudta hol van Eger.............................:-)))

Előzmény: siófoki35 (109431)
trizs77 Creative Commons License 2023.10.24 0 1 109436

Stimmel.

 

De új rendszámos korában már nem vezettem.

Előzmény: backterka (109434)
HBweb hu Creative Commons License 2023.10.24 0 0 109435

Szilvás és Bükkmogyi között azért megnézném azt a 280-as menetet (egyébként vótmá többször is).

Előzmény: Jobbramagyar (109433)
backterka Creative Commons License 2023.10.24 0 0 109434

Technika Külker Vállalat , BAR-100

 

Előzmény: trizs77 (109429)
Jobbramagyar Creative Commons License 2023.10.24 0 1 109433

Egerből akár Ózdra, akár Salgótarjánba simán el lehetne menni 280-assal. 

Előzmény: siófoki35 (109431)
Jobbramagyar Creative Commons License 2023.10.24 0 0 109432

Nem beszélve a váci Hotelbusz Ik-280-ról

 

Az nem 180-as volt? 

Előzmény: trizs77 (109421)
siófoki35 Creative Commons License 2023.10.24 0 3 109431

Bp-Eger hegyi járat? A hegyek csak Eger felett kezdődnek... 

Előzmény: trizs77 (109421)
Alien Angel Creative Commons License 2023.10.24 0 2 109430

Írod már a könyvet az ilyen kalandokról? :)

Előzmény: trizs77 (109429)
trizs77 Creative Commons License 2023.10.24 0 9 109429

Ikarus-212

 

 

Amit én (is) vezettem az talán 1980 körüli gyártású  lehetett ?

A külker vállalatnak nem kellett, soha nem is volt buszok.

De a Külker Minisztériumból kiszóltak, hogy :

 

Látjuk a szemeteken, hogy kell nektek egy ilyen busz !

 

Akkor rájöttek, hogy nagyon kell nekik és megvették az Ik-212-t.

Sofőr nem volt hozzá.

Szerelő nem volt hozzá.

Garázs nem volt hozzá.

Feladata nem volt.

 

Végül a cég akkori gazdasági vezetője kitalálta, hogy adják oda használatra a cég KISZ Bizottságának.

Ennek mindenki megörült.

Csak másnap döbbentek rá, hogy a cégnek - bár kellene - nincs KISZ Bizottsága !

Nosza alapítottak egyet.

Volt egy kis bibi.

Az akkori szabályok szerint aki elérte a 35.életévét annak automatikusan megszűnt a KISZ tagsága.

Náluk meg alig volt valaki 35 év alatt.

 

De jól csinálták.

Kineveztek egy lányt KISZ titkárnak aki fiatalabb volt.

Ő soha nem ment sehová, nem szervezett semmit, soha nem jött velünk.

 

Mi pedig a cég KISZ Bizottsága nevében végig kirándultunk ezzel a 212-sel elsősorban Szlovákiát és párszor Magyarországot is.

 

Gyakorlatilag ingyen volt az út.

Csupa 40-es és 50-es éveiben járó házaspár kirándult  " mint KISZ tag"....................:-)))

 

Én is vendég voltam a nejemmel párszor.

Pár másokkal szerzett rossz tapasztalat után megkérdezték nem szeretnék vendég helyett inkább buszvezetőjük lenni ?

Persze ingyen.

Társadalmi munkában.

De az esti első sörömet ők fizetik...................................:-)))

Vállaltam.

 

A busz nagyon keveset ment.

1990-ben adták el.

Egy soproni vállalkozó vette meg.

Talán 45.000 - 55.000 km volt benne 10 év alatt.

 

 

 

 

Előzmény: kovacszol74 (109428)
kovacszol74 Creative Commons License 2023.10.24 0 2 109428

Én egy BeNeLux államokbeli körutazást szenvedtem végig a 90-es években egy ilyen csirkeóllal (talán BOR-270 volt a rendszáma). Annál borzasztóbb utazásom még nem volt. Gyenge volt, meleg volt benne, a kipufogó gázból pedig az utastérbe is jutott. Hazafelé az M1-es emelkedőn Tatabányánál -5-tel jött fel.

Előzmény: trizs77 (109412)
ckg471 Creative Commons License 2023.10.24 0 2 109427

Igen.

Volt egy-két késői kocsi, amik szovjet híddal és ráncajtóval épültek, ezeket is 260.32-esként vizsgáztatták le.

Előzmény: Káun (109426)
Káun Creative Commons License 2023.10.24 -1 0 109426

Nem baj, köszönöm.

Hát, 1982 ben érkeztek az 1.260.32 esek. Ezek már bolygóajtósak voltak?

Előzmény: trizs77 (109425)
trizs77 Creative Commons License 2023.10.24 0 1 109425

Azt nem tudom.

 

A VB majdnem elsőként vett 10 db Ik-260.32-t KPT-nek.

KPT = központi tartalék.

Újak voltak.

 

Nem tudom, hogy pont Egerben jártam e vele ?

 

 

Előzmény: Káun (109424)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!