Keresés

Részletes keresés

. kata31 Creative Commons License 2021.09.13 0 0 1056

2 és fél oldalon.., ráadásul előbb elkészül mint módosíthatnák a TEN-T hálózatot.

Előzmény: Törölt nick (1053)
. kata31 Creative Commons License 2021.09.13 0 0 1055

Aug 27. óta erről beszélünk itt. Nem TEN-T, nincs EU támogatása mint az M0 nyugatnak - nem csak a funkció más.

Előzmény: Törölt nick (1053)
. kata31 Creative Commons License 2021.09.13 0 0 1054

Ezt nem értem. A csak Pilisvörös elkerüléshez szól?

Előzmény: ÁsítóSárkány (1052)
Törölt nick Creative Commons License 2021.09.12 -1 0 1053
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.09.12 0 0 1052

A gyakorlatban simán az lenne a városon át -- már most is nem kicsit az, és erre számítani lehet még jobban ha az M100 az M1 és az únyi csp. közt elkészül...

Előzmény: . kata31 (1049)
. kata31 Creative Commons License 2021.09.12 0 0 1051

Új nyomvonala az M10-nek természetesen, hogy becsatlakozhasson még is valahogy... 

Előzmény: . kata31 (1050)
. kata31 Creative Commons License 2021.09.12 0 1 1050

Azt senki. Nincs értelme a 10-esre önteni az M100-at,de ez a csatlakozás nem tud az M10-ig tovább haladni, hacsak nem lesz új nyomvonala, környezetvédelmizéssel..s.t.b.

 

..De ezt az ábrát mutogattak Mosóczi Csabai látogatásakor is az asztalon fotózva az únyi felhajtó leágaztatásával.

Előzmény: ÁsítóSárkány (1047)
. kata31 Creative Commons License 2021.09.12 0 0 1049

Miért is? - az M10 végig tudja az M100-al névleg zárni az elkerülést. Csak Pilisvörösvár elkerülése nem is beárazott és az aztán kvázi M0 sem lehetne!

Előzmény: ÁsítóSárkány (1048)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.09.11 0 0 1048

Az értelmes összehasonlításhoz bontani kellene szakaszokra a költségeket.

Előzmény: . kata31 (1046)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.09.11 0 1 1047

akkor lemaradtam valamiről, de akkor a NIF friss ábráját nem értem.

Előzmény: . kata31 (1045)
. kata31 Creative Commons License 2021.09.10 0 0 1046

Már megbocsáss, a költségek végig megvannak, így olcsóbb 50 milliárddal az M0 nyugatnál. Ha az első ütem releváns csak, akkor pedig az M0 csak a solymári Auchan melletti katonai temető. Mindössze 4 km az ürömi korforgótól.

Előzmény: ÁsítóSárkány (1039)
. kata31 Creative Commons License 2021.09.10 0 0 1045

..vagy mert éppen van.

Előzmény: ÁsítóSárkány (1042)
. kata31 Creative Commons License 2021.09.10 0 0 1044

2 ütem van. az első 44 hónap Bicske és Úny közt, a második 84 hónap tovább Egomig.

Előzmény: NAR (1043)
NAR Creative Commons License 2021.09.10 0 0 1043

A kiírásban mindkét rész szerepel (1-estől Esztergomig), ütemezésről nincs szó, az egész tervezésére és kivitelézésére van 7 év.

Előzmény: ÁsítóSárkány (1042)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.09.10 0 1 1042

Igen, de az csak az 1. ütem. Valószínű azért nem épül a 10-esig, mert még nincs végleges nyomvonal a Piliscsaba elkerülő szakaszra...

Előzmény: NAR (1041)
NAR Creative Commons License 2021.09.10 0 0 1041

A NIF-es ábra szerint az M100-as projekt keretén épülne egy új elkerülő Tinnyétől északra és a 1133-ason is fejlesztenének. A tenderkiírásban is benne van: "A tervezési és kivitelezési feladat része továbbá [...] az új 1122. j. és az új 1133 j. út (Úny bekötőút, Tinnye elkerülő út) megvalósítása".

Előzmény: ÁsítóSárkány (1039)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.09.09 0 0 1040

Amúgy a legjobb térkép, amit a témában láttam, az itt van:

https://www.skyscrapercity.com/threads/hungary-gyorsforgalmi-utak-motorways-ii.1018071/page-674#post-155689294

 

szívesebben adnék komolyabbat is, de nem találkoztam hivatalos forrással.

Előzmény: NAR (1038)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.09.09 0 0 1039

Igen, neked szántam válaszul

1. Az össze nem kötés viszont Piliscsaba + Tinnye méretű probléma...

2. Továbbra is, a kata31-gyel folytatott vitám tárgya kapcsán a 1133 [elkerülő] - Kesztölc szakasz irreleváns, a várható költségeivel együtt.

Előzmény: NAR (1038)
NAR Creative Commons License 2021.09.09 0 0 1038

Ezt nekem szántad? Ahogy nézegetem a térképet, nekem az jön ki, hogy az M10 Piliscsabától északra menne el, a 1133-as meg Piliscsabától délre van, ezért a kettő összekötése egy Pilisscsaba-nagyságú probléma...

Előzmény: ÁsítóSárkány (1037)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.09.08 0 0 1037

Na, hátha most átmegy az éteren.

A 1133 (az új elkerülő) utáni szakasz miért kapcsolódik az M0 Nyugathoz meg a TEN-T kiváltáshoz?

Első körben talán az is elég, ha az M10 folytatása a 1133 új elkerülője, ami beköt az M100-ba.

 

Előzmény: NAR (1036)
NAR Creative Commons License 2021.09.06 0 0 1036

Mi lenne az M10 nyomvonala Pilisvörösvártól kifelé? Mivel Pilisvörösvár délről összenőtt Pilisszentivánnal, az meg Solymárral, ezért csak északról lehet kerülni. Onnan legkevesebb alagúttal még csak nem is Piliscsaba, hanem Piliscsév érhető el (Pilisszántó alól). Onnan viszont Kesztölc felé lesz a legközelebb az M100...

Előzmény: ÁsítóSárkány (1034)
. kata31 Creative Commons License 2021.09.06 0 0 1035

Úgy 50 milliárd EU forrás kidobás az M0 nyugathoz képest.

Előzmény: ÁsítóSárkány (1034)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.09.02 0 0 1034

Az M10 költségein elég sokat dob a Piliscsaba-Kesztölc szakasz, aminek az értelmét M100 mellett a magam részéről megkérdőjelezném...

Előzmény: . kata31 (1033)
. kata31 Creative Commons License 2021.09.01 0 0 1033

Ennyi, az M10 csak Kesztölcig érhet. Az M100 tenderben van az Esztergomot elérő közös szakasz.

Előzmény: ÁsítóSárkány (1030)
. kata31 Creative Commons License 2021.09.01 0 0 1032

Alagútban senki nem lakik..a Gothard tunnel a legjobb példa. - de bármelyik bárhol a világban.

Előzmény: ÁsítóSárkány (1031)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.09.01 0 0 1031

A várható forgalom számában (és nem csak a száma, hanem a járművek megoszlása is számít) benne van a tehertranzit forgalom is, TEN-T-vel, nemde?

 

Amúgy elkeserítő, hpgy idehaza mennyire a 2x2 sávos utakat nyomatják itt-ott ész nélkül is, akár viszonylag gyakran megszaggatva körforgalommal meg lámpával... érdemes megnézni pil a 37-es utat. Többet érne akár 2x1 helyenként előző sávval, ha nem lennének szintbeni kereszteződések. Tapasztalatból, több németországi B jelzésű főúton jobban lehet haladni, mint mondjuk a 37-esen.


Amúgy nyilván Budapest körül a forgalom elég nagy. A kérdés számomra inkább az, hogy a tranzitot (teher és nem teher) hol szerencsés átvezetni.

A környéken lakók szívják meg a nagy tranzitot, az M0 déli szektor erre a szép példa.

Előzmény: . kata31 (1028)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.09.01 0 0 1030

Mármint a 2x2 autóút M0NY és a teljes M10 között ennyi a különbség?

Netán a Duna-hidat is beleszámoltad?

Előzmény: . kata31 (1028)
. kata31 Creative Commons License 2021.08.31 0 0 1029

Azért más képviselő nem az uniós forrásokért felelős államtitkár egyben.

Előzmény: ÁsítóSárkány (1026)
. kata31 Creative Commons License 2021.08.31 0 0 1028

A fajlagos költség, amint említettem, mindössze 50 milliárd eltérés az M10 és az M0 nyugat közt. ahol 30 ezer vs százezrek érdeke áll szemben, miközben az M10, nem jut be a városba a bezárt M0 nélkül, hanem áll az ürömi körforgó dugójában. EU támogatottan pedig a drágább utat kell megépíteni a külső forrásból - te viszont a hasznosságot söpröd le és ezt nem csak rád mondom kontraként.

 

Mitől lenne Óbuda kiragadott a Graphisoft parkjával és az átjárással Újpest felé? - a 2x2 sáv nem a zsámbéki medencének kell, hanem a várható forgalom számának.

 

A nagyon nem mestertervben egyet értek, az M100 az Esztergomi turizmus és a Dorogi ipari fejlődés útja, teljesen más funkcióval, mint a fővárosi elkerülő M0 szakaszok, amik mind megépítendők.

 

Mivel a TEN-T magterületnek van csak forrása 2030-ig, ma azon kellene vitázni, hogy a szinte egyszerre építendő, régen szükséges utak az M10-el is akkor koncesszióból, vagy hitelből(akár unión kívül) esetleg kötvénykibocsátásból finanszírozandók.

Előzmény: ÁsítóSárkány (1026)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.08.31 0 1 1027

Nekem a Zsámbék-Óbuda viszonylat erősen kiragadottnak tűnik.

 

Bennem felmerül a kérdés, hogy épp a zsámbéki medence kapcsán egy szűk csoport kedvéért fajlagosan jó drága 2x2 sáv autóút alagút készül hosszan, amiből jóval több és akár hasznosabb autóút készülhetne, miközben persze az M0NY egyáltalán szükségessége pillanatra sem kérdéses számomra, csak a 2x2 autótút minőséget kérdőjelezem meg.

Amiben egyetértek, az M100 kapcsán nem értem, miért ez a rohamtempó, miközben másutt tötymörgés megy.

 

Amit hiányolok: a teljes Herceghalomtól és Tinnyétől Budapestig háromszögben a rendszerszintű gondolkodást. Nem teljesen szeparáltan nézni az M100-at, az M10-et, a 1133-at, az M0Nyugatot de még az M0Északot is, darabonként, hanem egy összehangolt mesterterv részeként. A mestertervet nem látom.

Matematikusként: a problémától függően a lokális optimumok és a mohó algoritmus sokszor nem találja meg a globális optimumot, és van rá esély, hogy messze elmarad tőle.

Előzmény: . kata31 (1025)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!