Keresés

Részletes keresés

trottli Creative Commons License 2017.12.17 0 0 7051

Hol és min szeretnél majd dolgozni, ami indokolná az amerikai képzést??

Ha a pénz számit, akkor ne oda menj, már új világ van, nincs frozen atpl, stb...

Előzmény: MeridaSkiles (7047)
Trog_Air Creative Commons License 2017.12.15 0 0 7050

Regebben VNY-ban volt egy magyar hatteru klub, de legutobbi informacioim szerint lehuzta a redonyt. :(

 

Keresd a topicon Bandipilot-ot, hatha tobbet tud.

Előzmény: MeridaSkiles (7047)
Sz.Gyu Creative Commons License 2017.12.15 0 0 7049
Előzmény: Sz.Gyu (7048)
Sz.Gyu Creative Commons License 2017.12.15 0 0 7048

FIGYELEM!

Aki a műszaki szakterületen mérnöki oklevéllel rendelkezik, vagy mérnökinformatikus jelentkezhet 2018.01.19-ig a Nyíregyházi Egyetemen induló 3 féléves Légiközlekedési-hajózó szakmérnök szakirányú továbbképzésre.

A szakirányú továbbképzési szakok mintatantervei a http://ttajekoztato2017.nye.hu/mintatanterveks/kepzesiszint_szakok/6   érhetők el. Itt már megjelent a Légiközlekedési-hajózó szakmérnök szakirányú továbbképzési szak dokumentációja(az Adatlap kivételével) magyar és angol nyelven (Tanterv, Tantárgyleírások).

A jelentkezés feltételei az egyetem honlapján http://www.nye.hu/felvi/ megtalálhatók.

Előzmény: Sz.Gyu (7039)
MeridaSkiles Creative Commons License 2017.12.13 0 0 7047

Sziasztok! :)

21 vagyok, és (mily meglepő itt :)) én is pilóta szeretnék lenni (ATPL).
Pénz hiányában sajnos még nem tudtam (hivatalosan) elkezdeni a képzésemet, de ahogy tudom, keresem a megoldást, és ha minden igaz, tavasszal már lesz is annyim, amivel el tudok kezdeni egy PPL-t.
A képzésemet azonban nem itthon, hanem Amerikában szeretném csinálni. Ez az álmom 4 éves korom óta, szóval minden ötletet, és tanácsot szívesen fogadok.

Van itt esetleg közületek valaki, aki a Van Nuys Reptéren repül / repült / dolgozik Californiában?

Üdv.:)

Dextro27 Creative Commons License 2017.12.12 0 0 7046

ATPL vizsgát (1. vizsgától kezdve) érdemes-e külföldön csinálni?

 

Mi a különbség a Magyar és pl Osztrák vizsga között?

Pro és kontra?

 

 

Szatyi88 Creative Commons License 2017.12.10 0 0 7045

Az általad említettek sajnos valós problémák. Viszont azt hozzá kell tenni hogy Nyíregyen nem csak a helyi fiktív műszeres eljárásokat gyakorolják a hallgatók, rendszeresen átjárnak ILS-ezni Debrecenbe, Kassára, Popradba. Jómagam egyszer Zsolnára is eljutottam, bár ahhoz egy kis szerencse is kellett, mert épp vinni kellett 2 oktatót az ottani egyetemre valami konferenciára :)

Viszont jó hír, hogy Nyíregyre is elkezdtek beszivárogni a Glass Cockpit-os gépek, valamint néhány éven belül lesz egy hivatalos RNAV műszeres eljárás kidolgozva - ez utóbbi a legtöbb kisebb hazai aszfaltos repteret is érinti.

Az pedig nekem is nagy szívfájdalmam, hogy itthon gyakorlatilag nincs köztes lépcsőfok kisgép és nagygép között.

Előzmény: RNZoli (7044)
RNZoli Creative Commons License 2017.12.10 0 0 7044

Tulajdonképpen kiegészítetted a mondandómat.

 

Én Zero-to-Hero (kb. "nulláról az utasszállítóig") képzésre hegyeztem ki a válaszom, mert ez a legrövidebb és legbiztosabb út, viszont szállásköltségekkel is jár ha külföldön csinálják. 

Minden más hosszabb és kockázatosabb, és még ha olcsóbb is, ezek olyan bonyodalmakkal járnak, aminbe bele sem tudunk menni anélkül, hogy a kérdező kicsit beleássa magát a témában. 

Az ATPL kiegészités jogos, lehet hogy én tudat alatt beleértettem azt is, hogy majd egyszer a nagylány szeretne ATPL-t is kapni és kapitány is lenni, mert ki a fene akarna egész élete végéig csóró első tiszt lenni valamelyik fapados vagy cargó légitársaságnál? Az anyagilag egy csúfos kudarc lenne, sokkal jobban jár ha inkább informatikus lesz egy multinál.  

 

A nyíregyházi képzésről nekem is az a véleményem, hogy idehaza a legjobb, de nekik sincs ellenőrzött légterű bázisrepülőterük, őket is érinti a tisztességes műszeres repülőterek hiánya, őket is érinti hogy az időjárás télen ugyanolyan könyörtelenül szar és repülhetetlen mint bárhol idehaza az országban, na és persze hiába tagadjuk, ott is felveri az aszfaltot a fű, illetve széthulló An-2-esek csontvázai díszitik a gurulóút oldalát.  Én értem hogy ezeket amennyire lehet, próbálják ellensúlyozni szakmailag (pl. a fiktív műszeres eljárásokkal), de azért ez még mindig távol áll egy angliai, amerikai repülőiskolák lehetőségeitől ahol már az alapképzések is modern G500-as vagy G1000-es glass cockpit műszerfallal indulnak.  Szintén hazai probléma, hogy itt a dugattyús kisgépek és a sugárhajtású nagygépek között szinte semmilyen középső állomás nem érhető el (baráti ismeretség nélkül), amivel gyakorlatot lehetne szerezni, pl. turboprop vagy komolyabb többmotoros dugattyús géppel végzett rendszeres légitaxi.  Külföldön ilyen köztes állomásra sokkal több az esély. 

 

Előzmény: Szatyi88 (7043)
Szatyi88 Creative Commons License 2017.12.10 0 1 7043

Illetve mégsem, utólag még kiszúrtam egy mondatodat amivel egy kicsit vitatkoznék:

 

"Természetesen meg lehet csinálni itthon is, de nyűglődős és lassú és alacsonyabb színvonalú, ami később visszaüthet a Boeing és Airbus gépeken is."

A Nyíregyházi képzés pl. kiemelkedően magas színvonalú. Jómagam is ott végeztem 7 évvel ezelőtt, és azóta csak még tovább fejlődött a képzés, meg a géppark is. A színvonallal kapcsolatban pedig annyit, hogy a 737 típusképzésen nem igazán tudtak újat mutatni, 10 fős csapatból én zártam a legjobb eredménnyel :) Leginkább az a nem mindegy, hogy milyen típusú gépeken tanulsz. Csak egy "apróság", de pl. az egyhajtóműves feladatok végrehajtásában külön megdicsértek, és kérdezték, hogy gyakoroltam-e valahol. Erre azt válaszoltam, hogy külön nem gyakoroltam sehol, viszont annak idején nem Cessnával tanultam hanem repülőgéppel, ezért megtanultam használni az oldalkormányt... :)

Előzmény: RNZoli (7041)
Szatyi88 Creative Commons License 2017.12.10 0 1 7042

1-2 dolgot kijavítanék:

 

"Remélem Boeing VAGY Airbus nagygépekre gondoltatok, ahhoz viszont közforgalmi pilóta, angolul ATPL jogosítás kell (nem elég a kereskedelmi pilóta engedély - ez a kis különbség kb. 10 millió forintot is jelent képzésben)"

Elsőtisztnek a jobb ülésbe nem kell ATPL, elég a CPL + ATPL elméleti vizsgák - ez utóbbi "csak" 3-400.000 forinttal dobja meg a költségeket. ATPL szakszót egyébként is 1500 óra után lehet szerezni, amiből 500 óra multipilot, tehát egy új elsőtiszt eleve nem is kaphat ATPL-t.

 

"40-60 millió forint nagyságrendről beszélünk"

Ezt egy kicsit túlzásnak érzem. Aki nem a légitársaságok zero to hero kadétprogramjait csinálja végig, hanem mondjuk modulárisan lépésről lépésre halad a jogosítások megszerzésével, annak maximum 10-15 millióból ki kell jönnie. Továbbá vannak költségcsökkentő megoldások is, pl vitorla vontatás vagy ejtőernyős ugratás, ezekkel kvázi ingyen lehet repidőt gyűjteni, hogy a következő képzés megkezdéséhez szükséges repidő összegyűljön. Ott van továbbá Nyíregyházán és a BME-n a diákhitel 2-vel finanaszírozható posztgraduális képzés, valamint Nyíregyen ott van a nappali BSc képzés, ami mérnöki diplomát is ad a CPL+ME-IR+ATPL elmélet+MCC mellé (szintén finanszírozható diákhitel 2-vel).

 

A többivel nagyjából egyetértek.

Előzmény: RNZoli (7041)
RNZoli Creative Commons License 2017.12.09 0 0 7041

Én most hanyagolom a rizsát meg a meddő vitát, inkább a lényegre térek: 

 

"a lanyom ugy dontott hogy pilota akar lenni

Mi alapján döntötte el? Hány éves? Repült már valamikor, ugye? Van B-terve is, igaz?  Angolul tud már? 

 

"A cel hogy kereskedelmi pilota legyen Boeing AIRBUS gepeken."
Remélem Boeing VAGY Airbus nagygépekre gondoltatok, ahhoz viszont közforgalmi pilóta, angolul ATPL jogosítás kell (nem elég a kereskedelmi pilóta engedély - ez a kis különbség kb. 10 millió forintot is jelent képzésben)

 

"Szeretnem megkerdezni hogy ennek mi a legjobb modja?" - a legjobb módja külföldön belépni egy kadét-programokra szakosodott képző szervezetbe és végigcsinálni a kb. 3 év hosszú integrált képzést és vizsgasorozatot. 

"Hol vannak ilyen kepzesek?" - például itt: https://www.l3airlineacademy.com/become-a-pilot

 

"Melyik iskolakat cegeket erdemes valasztani illetve elkerulni ?
Sajnos a magyarországi képzés a keleti nyitás jegyében a török, és kis részben arab, kínai pilótajelöltek képzésére van behangolva és a legszűkebb keresztmetszetet a leromlott géppark és a repülőtéri infrastruktúra lepusztult állapota jelenti, ami igencsak göröngyössé teszi az idehaza nagygépes karrierre készülő pilóták életét.  Természetesen meg lehet csinálni itthon is, de nyűglődős és lassú és alacsonyabb színvonalú, ami később visszaüthet a Boeing és Airbus gépeken is. Ha megvan rá a lóvé, akkor inkább a repülés szempontjából fejlettebb országokban érdemes próbálkozni (pl. csehekről hallottam jókat, és persze a hanyatló nyugati országokról). 

 

"Milyen koltsegekkel jar ez az egesz nagysagrendileg ?"  40-60 millió forint nagyságrendről beszélünk. Természetesen nem egyszerre fizetendő, hanem több lépcsőben, ahogy a képzések haladnak előre.  Mielőtt belevágnátok, mindenképpen érdemes megcsinálni a szükséges orvosi vizsgálatokat előre. 

Egyébként vannak ezt a témát feldolgozó könyvek is ma már, pl. nézzetek rá a http://pilotaszemmel.hu/ oldalra, ott több összeszedett személyes beszámolót is hallhattok, hogy kinek milyen tényleges úton sikerül eljutnia egy légitársaság repülőgépében pilótafülkéjébe. 

Előzmény: Viragszirom22 (7029)
Trog_Air Creative Commons License 2017.12.07 0 3 7040

Ne szivd fel... A kovetkezo a helyzet:

A magyar repulesben van (meg*) egy poszt-MHSZ-es generacio, aki meg mindig hisz a totalis ala-folerendeltsegi viszonyokban a repulesben, es mindenben, ami ezzel jar. Gyakorlatilag, ha nem vagy gyemantkoszorus legitarsasagi kapitanyberepulopilota, akkor neked kuss. Ha viszont az vagy, akkor barmi, (ismetlem: barmi) elnezheto neked. A Lakihegyi Adotornyot meg a 800 meteres latasban pont nem erdekli, hogy neked hany orad van. Ha felkenodsz ra, hat felkenodsz ra.

Ugye CRM-bol elo szoktak jonni ezek a kulonbozo cockpitok. Autokratikus, Laissez-Faire (ezt sose tudtam jol leirni, most direkt megneztem :) ), szinergetikus... Na most M.o.-n az elso megvan a repules minden szintjen. (99%-ban) Ha viszont kinyitod a szad, hogy ez igy nem jo, akkor maris feketeseggu leszel. En mar egyszer kifejtettem, hogy a repuloklubokban ez ugy mukodik, ha nem tetszik a pofad, nincs magasabb tipus. Es fenntartom, mert ezt en, meg nehany baratom pontosan ateltuk. Nekem szemely szerint olyan dolgokat vagtak a fejemhez (reptechnikailag), amikor magasabb tipust kerdeztem, hogy ha az igaz lett volna, akkor Nyir1en, 142-essel az elso egyedulimet nem eltem volna tul. De, tuleltem. :D

 

Ezzel nem azt akarom mondani, hogy milyen istenkiralyuberfaszacsaszar vagyok (mert nem... vagy megis? :D ), mert a kritikanak nagyon fontos szerepe van a repulesben. Azt mondta az egyik oktatom, ha azt hiszed, hogy tudsz repulni, hagyd abba a francba, mert megdoglesz. Tenyleg. Es milyen igaza volt. En is ezt a fenti kritikat ugy vettem, hogy "sz.rbol van a kezem meg a labam", hogy a klasszikust idezzem, de kesobb ravilagitottak, hogy annyira megse sz.r. De persze ettol nem szabad elszallni. En amikor repulok akar meg egy 120 oras haverral, es o megjegyzi, hogy "te oreg, nem nagyon szalltal le a kozepvonalra" (megtortent), akkor nem azt mondom, hogy "kuss", hanem azt, hogy "igazad van, legkozelebb majd figyelek ra". Ha egy poszt-MHSZ-esnek ezt mondta volna, este a sorakozon lekapja a tiz kormerol. :D

 

Ha meg esetleg olyat mersz csinalni, hogy utananezel a dolgoknak, esetleg kepzed magad, neadjisten elmesz mashova repulni (akarhova Nyugat-Europaba), es ott latsz jo dolgokat (mert akad), es esetleg meg akarnad honositani, kezzel-labbal tiltakoznak.

Az eredmenyt lathato nap-mint-nap amikor valaki M.o.-n szocializalodottat meghallasz a radioban akarhol Europaban. Vagy, akar az oktober 27-ei Hungarocontrolos forumon. Es elvileg oda az ment, aki ad magara! (Egyik baratom szerint, ha o lett volna a hatosag, egy rakas szakszot bevont volna csak a kerdesek alapjan. En azt mondom, hogy a jelen helyzetben mar ket dologgal tobbet tettek a kerdezok, mint a kisgepes tarsadalom 90%-a. 1. Legalabb felemelte a segget, es elment oda 2. Kinyitotta a szajat, es kerdezett. )

Lehet erre mondani, hogy altalanositas, meg biztos van kivetel, de marhara keves. Amikor a FIC-en a forgalom kb. 80%-a vagy "transzponderellenorzes" mert a budos bunkonak derogal elvinni egy szakmuhelybe (Tokolon 60 ezerert csekkoljak a C modut, csak szolok), vagy valamelyik szerencsetlen kulfoldi kollega probal valamit a LEVEL1-es angoltudasaval ossze standupolni a frekin.

 

A hulladek gepeket alairom, mert 1. elenyeszoen keves M.o.-n a 20 evnel fiatalabb repulogepek szama a teljes gepmennyiseghez viszonyitva 2. Ami van, az se ugy tunik, hogy tisztessegesen van uzemeltetve, es erre ravilagitott egy nagyon csunya EASA-s bukta. Amit nem lehet megmagyarazni (pedig sokan szeretnek) de bukta volt. Es az buktazott, aki a magyar repulogeppark jelentos hanyadat uzemelteti.

 

Penzehes oktatok: kicsit eros, de ugye itt ugy van, hogy az oktato akkor kap penzt, amikor repul. Orankent kb. 5 ezret. Nyugaton egy csovesebb repuloiskolaban orankent 50 euro az atlag, amit egy oktato megkap. Es nem csak a blokkidoert, sok helyen kiszamlazzak azt az idot is (jogosan), amit az oktato repelottivel es reputanival tolt a novendekkel. Igy azert nem tunik az egesz olyan "futoszalagon levonek".

 

A tapasztalat meg szinte az egesz orszagbol jott. Megfordultam nehany helyen, es lattam ezt-azt. Es miert nem irom ki nevvel, cimmel? Mert baromira nem fog tole semmi sem valtozni. Itt az indexen egyszer pellengerre kerult (10-12 eve kb.) az egyik korabbi munkahelyem. Hittem is, meg nem is, amit leirtak. Amikor odamentem melozni, ugyanazok a dolgok tortentek meg velem is. Es ha most elvetodnek arra a repterre, ide a rozsdas bokot, hogy ugyanugy lenne most is. Amikor volt a "CRASH AVIATION"-os korlevel, azt is ugy emlitettem fel, hogy ne irjak semmi beazonosithatot. (Megtette mas helyettem.) Most is azt vallom, hogy nem forumbol kell tajekozodni. Akit igazan erdekel, az kimegy a repterekre, es kerdezoskodik. Persze, ha megszagoljak, hogy penzt hoz, akkor leigerik neki a csillagot is az egrol... :)

 

A sajat boromon tapasztaltam rengeteg gusztustalansagot. Tenyleg, a gyomrom forgott tole, pedig edzett gyerek vagyok. Most barmi valtozik? Semmi. Korbement az ominozus korlevel (nehanyan elkuldtek nekem tobb peldanyban is -koszi), azok a hatosagnal dolgozo (illetve mar nem dolgozo) fiatalok, akikrol a level szolt, masnap ugyanugy rohogcselve mentek be dolgozni, mert tudjak, hogy itt nincsenek kovetkezmenyek. Magaba nezett barki is? Ugyan. Itt ez nem divat. Ha most valaki kiirja, hogy X Aviationhoz vagy Y Pilot Schoolhoz ne menj, mert ezert meg azert szar, akkor lesz minimum 1, de legalabb 2 olyan hozzaszolo, aki megprobalja majd megmagyarazni az ellenkezojet. Mert a megmagyarazas az mindig megy.

Azt is mondtam, hogy ez a szakma nem csak 93 000 km2-re korlatozodik. A keritesen kivul meg az "uram-batyam" nem mukodik, csak ezt sokan marhara elfelejtik. De amig belul vannak, addig nincs baj... ahogy a semmilyen nyelvet nem beszelo kis-azsaiakkal sincs. Csak ezek elobb-utobb beszabadulnak Europaba.

 

Egy szo mint szaz: amig kint tudsz repulni, haza ne gyere!!!

 

---

* Ez annyira nem igaz, mert sajnos ujratermelodik...

Előzmény: Brigad18 (7037)
Sz.Gyu Creative Commons License 2017.12.07 0 0 7039

Megjelent az nye.hu-n a februárban induló szakmérnök képzés hirdetménye. Fél van sorolva, hogy milyen mérnökök jelentkezhetnek 2018.01.19-ig.

Előzmény: ow88xd (7031)
XANTIi Creative Commons License 2017.12.06 0 0 7038

Írtam neki. Korrekt, normális iskoláról. Mert van. Saját tapasztalat és állandó napi információk alapján.

Előzmény: Brigad18 (7037)
Brigad18 Creative Commons License 2017.12.06 0 0 7037

Elfogadom a velemenyedet az en velemenyemrol es a felhaborodasodat meg is ertem, foleg a bemutatkozasodat olvasva. 

 

Amint irtam ez a szemelyes velemenyem, szemelyes tapasztalat alapjan. Es ez egy velemeny kell legyen a sok kozul.

 

Ha tudtok jo szivvel ajanlani magyar kepzest, iskolat a kedves holgynek akkor tegyetek meg. Nekem ha az otthoni kepzes jut eszembe akkor gomboc van a torkomban, mint mikor altalanos iskolaban feleltem. De ez nem jelenti azt hogy nincs rendes iskola, lehet hogy csak pont rossz helyre kerultem...tobbszor is :D  Az is egy opcio hogy retardalt vagyok es nyugaton jobban toleraljak a magam fajta idiotakat a sok penzert amit kifizet az ember.

 

Kivanom a magyar pilota kepzesnek hogy tudja ugyan azt nyujtani fele penzert, amit egy nyugati iskola nyujt. 

 

 

Előzmény: ViktorMike (7036)
ViktorMike Creative Commons License 2017.12.06 0 1 7036

"Hulladek gepek, penzehes cegek, kisebbsegi komlexusban szenvedo oktatok."

Ez nem igazán a veszélyes törökökről szól. Úgy látom magaddal vitted Angliába a magyarosch általánosítás rossz szokását. Ezáltal probléma még nem oldódott meg, csak gyarapodik a "beszólás" által. 

 

De, te tudod...

Sok sikert

Előzmény: Brigad18 (7035)
Brigad18 Creative Commons License 2017.12.05 0 0 7035

Ahogy latom Trog_Air se ragozta hogyan szerezte a rossz tapasztalatot, mitol az a velemenye ami. 

 

Nyir1-hez semmi koze a rossz tapasztalataimnak. Viszont ok is egy legterben repulnek olyan emberekkel akikkel nem tudnak komunikalni. Igy ez a rossz tapasztalat orszagos.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: ViktorMike (7034)
ViktorMike Creative Commons License 2017.12.05 0 1 7034

Tiszteletben tartva a véleményedet amelyek ahogy mondtad a személyes tapasztalataidon alapul, kérlek pontosítsd hol szerezted ezeket.

 

Tökös gyerek - ha már névtelen - legalább megnevezi, hogy szerezte a negatív tapasztalatait, és nem mocskolja be az összes magyar képzőszervezetet a Nyíregyi Fősulitól a "Szárnyalj Fennen" BT-ig.

Előzmény: Brigad18 (7033)
Brigad18 Creative Commons License 2017.12.05 0 0 7033

Szia!

 

Felejtsd el a magyar pilota kepzest. Meg azt is hogy gondoltal ra.

 

Hulladek gepek, penzehes cegek, kisebbsegi komlexusban szenvedo oktatok. Orat gyujto vagy ppl kepzest csinalo torok/roman pilotak a levegobe, akik se magyarul se angolul nem beszelnek.

 

Ezzel jellemeznem az otthoni helyzetet. Ez a sajat velemenyem. Magyar mentalitas amit a masik forumon tapasztalhattal :D

 

Hanyingerem van, ha az otthoni PPL kepzesemre gondolok.

 

 

 

Udv Angliabol

Előzmény: Viragszirom22 (7029)
Sz.Gyu Creative Commons License 2017.12.05 0 0 7032

Holnap, december 6-án 10 órakor kezdődik a Nyílt nap a Nyíregyházi Egyetemen. A szakok bemutatására 1/4 12-kor kerül sor, ahol a hivatásos repülőgép-vezető képzés sajátosságait, körülményeit mutatjuk be. Minden érdeklődőt szeretettel várunk.

Előzmény: Viragszirom22 (7029)
ow88xd Creative Commons License 2017.12.04 0 0 7031

Szia!

Utaltál már korábban is a BME-s rémhírre, ahogy most is.. Én a BME-n tanulok jelenleg BSc-n, de tervben van valamelyik szakirányú továbbképzés. Megosztanád légyszi velem, ami a képzéssel vagy a képzésvezetővel kapcsolatban keringett, ha itt nem, akkor privátban: tmarci03 / gmail. Nem az alapján fogok ítélni, csak a szélesebb látókör végett. Köszönöm!

Előzmény: Trog_Air (7030)
Trog_Air Creative Commons License 2017.12.04 0 0 7030

Hello,

 

Olvastam a masik topicban a hozzaszolasodat, es akkor inkabb itt reagalnek, mert nem akarom a masikat teleszemetelni.

 

Otthon en azert eleg keves helyet tudok jo szivvel ajanlani, mivel a magyar hatosag sorra bukik meg az EASA auditokon. (Pontosabban cegek buktaznak, de ilyenkor a magyar hatosagot vizsgaljak igazan). Szoval meg ki tudja, meddig lesz meg "jo vilag". Azt sajnos nem tudom mondani, hogy x vagy y ceg nagyon profi, mert mindenhonnan hallani csunya dolgokat,es tenyleg lutri, hogy az EASA mikor veri le a falrol az adott ceg engedelyet. :D Szoval azt tenyleg nem mondanam, hogy menj x vagy y helyre, es akkor jo lesz, 3 hettel kesobb meg a beperkalt sokmillio forint utan futhatsz, mert hipp-hopp nincs engedely... :D
Kulfoldon nem jo? Szlovakiaban/Ausztriaban lehet, hogy jobban jossz ki az egeszbol. Egyik baratom Wiener Neustadtban csinalta minden szakszojat (pedig Magyarorszagon lakik), osszessegeben nem jott ki nagyon sokkal dragabban.
Magyarorszagon egyetlen elonyos dolog van, az ar. De egybol beugrik, hogy "olcso husnak hig a leve"... es valoban.


Viszont. Ha tenyleg tudast akarsz, es nem csak papirt, a vitorlazas az nagyon ajanlott. Olyan skilleket ad, aminek kesobb nagyon nagy hasznat fogja venni. Ez kb. ugy az egyedulrepulesig terjedo szakasz, utana lehet szepen atnyergelni motorosra. Nagy tavokat repulni, meg hosszuszarnyu tipusokat megrepulni, aranykoszoru, meg mittudomenmi az raer majd akkor, ha az embernek penze lesz, meg olyan munkahelye, ami szabadidovel is jar. (Pl. egy legitarsasag :) )


Ha nagygepes akar lenni, akkor van par lehetoseg, pl. Nyir1 vagy a BME (bar ott ovatos lennek, mert hallani remtorteneteket...) Nyir1 azert jo, mert korabban osszehaverkodtak a MartinAir iskolajaval, es "kicsit" felturboztak a kepzesuket, szoval azt hallani, hogy mar kicsit "nyugatiasabb", kulturaltabb a kepzes. (Na mondjuk az o engedelyuket szerintem nem fogjak egyhamar leverni, viszont ennek meg is van az ara... az orszag vegeben. :) ) De egyebkent, ha palyavalasztas elott van a lanyod, akkor erdemes Nyir1el megprobalkozni.

Otthon talan ezt tudom. Tuti receptet nem tudok mondani, mert nincs tuti recept. (Tudom, valaki konyvben is arulja... de nincs.) Mindenkinek maganak kell megtalalnia az osvenyt (kinek rovidebb, kinek hosszabb). Es ha tenyleg belefer az a kis plusz, akkor inkabb ajanlom valamelyik kinti iskolat. Repultem par kinti entitasnal (eleg sok helyen Europaban), eg es fold az otthoni allapotokhoz kepest. Sajnos.

Előzmény: Viragszirom22 (7029)
Viragszirom22 Creative Commons License 2017.12.04 0 0 7029

Tisztelettel udvozlok mindenkit.

 

 

A helyzet az hogy a lanyom ugy dontott hogy pilota akar lenni ( leany koromban meg en is vitorlaztam egy masik galaxisban ) Viszont a mai pilotakepzest annak rendszeret nem ismerem.

 

A cel hogy kereskedelmi pilota legyen Boeing AIRBUS gepeken.

 

Szeretnem megkerdezni hogy ennek mi a legjobb modja?

Hol vannak ilyen kepzesek?

Melyik iskolakat cegeket erdemes valasztani illetve elkerulni ?

Milyen koltsegekkel jar ez az egesz nagysagrendileg ?

 

Illetve barmi amit hasznosnak gondoltok egy ijfu "pilotacsajszi" almanak megvalositasahoz.

 

 

Koszonom elore is a segitsegeteket.

Sz.Gyu Creative Commons License 2017.11.23 0 0 7028

Figyelem! Megjött az indítási engedély, ezért két héten belül megjelentetjük az egyetem honlapján a Légiközlekedési-hajózó szakmérnöki szakirányú továbbképzésre jelentkezés feltételeit.

Előzmény: Sz.Gyu (7019)
sezo17 Creative Commons License 2017.11.20 0 0 7027

Sokat kell tanulni, ami nem mindig élmény, de lehet sokat repülni is, ami viszont az! :P 

 

Előzmény: Mrcrl (7026)
Mrcrl Creative Commons License 2017.11.16 0 0 7026

Köszönöm a válaszod!

 

Esetleg van valaki aki a képzést csinálja és megosztaná a tapasztalatait?

 

Üdv.: Mrcrl

Előzmény: Szatyi88 (7025)
Szatyi88 Creative Commons License 2017.11.16 0 0 7025

Szia!

 

Ha elvégzed ezt a képzést, egy típusjogosítás (A320, B737 és társai) elvégzése után repülhetsz légitársaságnál elsőtiszti beosztásban. A típusjogosítást általában az a légitársaság biztosítja, ahová felvesznek. A jelenlegi helyzetben jó eséllyel, viszonylag hamar el lehet helyezkedni - a pilótahiány jelenleg olyan mértékű, amilyennel 12 éves pályafutásom alatt még nem találkoztam, és ez a helyzet még évekig így is marad valószínűleg, látva a légitársaságok növekedését.

 

Második kérdésedről annyit, hogy ismerek jóval 2 méter feletti pilótát, illetve olyat is, akiről nehezen tudom elképzelni hogy egy vészkiürítés esetén könnyedén kimászik kötélen az oldalablakon... :))

 

Üdv.: Szatyi

Előzmény: Mrcrl (7024)
Mrcrl Creative Commons License 2017.11.12 0 0 7024

Sziasztok!

 

 

A BME - Légiforgalmi pilóta programjával kapcsolatban lenne pár - számomra tisztázatlan - kérdésem:

 

A képzés adta felkészítéssel a pályakezdő milyen esélyekkel és milyen pozíciókért indulhat nagygépes cégeknél? Illetve a pilótaságig milyen további minősítések és tapasztalatok szükségesek?

Korábban már láttam linkelve a képzést, de az egyszerűség kedvéért bemásoltam az idevágó részeket, elnézést azoktól akiket zavar az emiatt hosszú levél.

 

A képzés adta szakképzettségek (Aviation Engineer (műszaki előképzettséggel)Szakmérnök + CPL + ME-IR + MCC + FI + ATPL elmélet)   

 

Illetve: 
BENEFITS

Upon finishing the course, the graduates will attain the following qualifications / diplomas:

- Hungarian EASA Commercial pilot license (CPL)

   o ATPL Theory

   o 260 hours total time

       171 hours on single engine piston aircraft

       29 hours on multi engine piston aircraft

       60 hours on FNTP II simulator

   o ICAO English proficiency level 4+

   o Multi Crew Co-operation Course Certificate

   o Jet Orientation Course Certificate

   o Flight Instructor

- Diploma with „Aviation Engineer” or „Aviation Specialist” degree 

 

 

A másik kérdésem a fizikai adottságokkal kapcsolatos, de erről nem találtam semmilyen információt:

2m-es magasság kizáró-e a polgári repülésben? Csak minimum magasságról találtam információt.

 

Válaszaitokat előre is köszönöm!

 

Üdv: Mrcrl

 

 

sezo17 Creative Commons License 2017.11.06 0 0 7023

Nem mi voltunk, a mi Senesca-k meg van, egyben. ;)

Amennyit hallottam a kollégától Jakabon, aki pont akkor iskolakörözött: bitang oldalszélben próbált leszállni és nem sikerült. Előtte már többen átstartoltak. Befordította a szél, rögtön a küszöbön meg is állt keresztbe. Hogy ez a szél miatt, vagy egy defekt, vagy durván lépett be, azt nem tudom. 

Előzmény: Trog_Air (7022)
Trog_Air Creative Commons License 2017.11.05 0 0 7022

Es sajnos a konkret szemely a kepzes "arca". :(

Na mindegy. Nekem semmi bajom az egesszel, mindenki ugy, abbol, es azokbol el meg, amibol tud. :)

 

Mindenesetre a terdblokkomban mar nemcsak a terkepek meg az intercept procedure-k vannak meg (ugye az uj OPS szerint mar a fedelzeten kell lennie ennek is, es inkabb viszem magammal, mint hogy egy ramp checken keresni kelljen a gep papirjai kozott...), hanem nehany hasznos torok kifejezes. Pl.

- Kardesim, burada duru / tesokam, allj mar meg

- Kardesim, siktir git / tesokam, b...meg

(Es igy tovabb. Fordulj balra/jobbra, ne emelkedj mar b...meg, stb. )

 

Apropo, tudja valaki, hogy tegnapelott mi tortent Lachazan? ;) A ti Senecatok megvan? ;) Marmint darabra.

Előzmény: sezo17 (7021)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!