Elcsúszott az ábra. Hogy érthetô legyen, a három sort másoljátok át valami unicode karakteres szövegbe (pl. notepad-ba), és a második sorban úgy rakjatok space-eket, hogy minden jel alá egy szám kerüljön. Még egyszer elnézést!
Gratula a szebbnél szebb projektekért! Örömmel látom, hogy - szemben barátnôm állításával - nem én vagyok az egyetlen Bahn ôrült a világon. És én még viszonylag keveset érek rá foglalkozni vele...
Minden esetre bemutatkozásul egy szerény budapesti villamos hálózatot tudok felmutatni, pontos hivatalos menetrenddel, térkép alapján méretarányosan. 2003 májusa óta BUDAPEST.ZIP néven van fenn a www.bahn-netze.de lapon.
Egyébként pedig engem is halálra idegesít, hogy általában szabadon világítanak a jelzôk. Erre találtam ki a következô szakaszolós rendszert:
Minden jelzô rendszer telepítésnél úgy van paraméterezve, hogy:
"Count trains"
"Maximum counter value = 2"
"Maximum train count = 1"
"Current counter value = 1"
(Activate).
Ekkor az adott jelzô (pl. az 1-es) tilost jelez, mert "Current value = Maximum train count". Mikor a vonat áthalad az 1-es rendszer elsô (-) jelén, akkor a vonat elôtt, a szakasz végén az 1-es jelzô zöldre vált. Mikor a vonat átmegy ezen a jelzôn, akkor "Current counter value = 1". Mikor közvetlenül utána átmegy a (+) jelen, akkor "Current counter value = 2". Következmény: amíg a vonat a B szakaszban van, addig az 1-es jelzô nem tud zöldre váltani. Mikor a vonat áthalad az 1-es rendszer második (-) jelén és elhagyja a B szakaszt, akkor az 1-es jelzô piros marad ("Current counter value = 1"). Viszont mikor egy új vonat belép az A szakaszba és áthalad az 1-es rendszer elsô (-) jelén, akkor elôtte az 1-es jelzô ismét zöldre vált. És ez így megy végig, láncba csatolva.
Mindezt persze csak szakaszolt nyílt vonalon lehet egyszerűen kivitelezni. Pályaudvar kijáratoknál sokkal egyszerűbb a menetrendek szerinti "time data" beállítás. Én egyébként ezeket nem számítással állítom be, hanem empírikusan: menetrend szerint beindítom a vonatot, automatic follow üzemmódan 4-es sebességen, és mielôtt jelzôhöz érne, megállítom a szimulációt, beállítom a jelzôt az aktuális idônél egy perccel korábbra, F4-gyel szabadra váltom, újraindítok, és így megyek végállomástól végállomásig.
A másik, ami idegesít, az meg az, hogy száz off duty vonat, meg ezer kocsi "eltűnik" egy darab egy raszteros remízben. Ugyhogy a jelenlegi projektemben a villamoskocsiszínek tároló vágányokból állnak, és az on-duty time-ok helyett pedig a tároló vágányok kijáratánál timing pointokat használok. Sok memóriát zabál, de szerintem igényesebb megoldás, mint az étherbe eltűnô szerelvények.
Minden tapasztalatot, ötletet és tippet szívesen veszek-adok, és mindenkinek jó vonatozást kívánok! Sziasztok!
Egy ilyen Budapestbe én is belekezdtem valamikor, de belefáradtam, pedig még csak a XV. kerület egy részét sikerült megcsinálnom (és ha belegondolok, hogy ott alig van valami tömegközlekedés...). Viszont beletettem az elveszett síneket (felhagyott villamosvágányok) is és folyamatosan aktualizáltam a végállomási indulási időket (pedig jármű még sehol se volt rajta...).
Szépen alakul!
Nekem az elején elég nagy gondot okozott az irányváltás, de mostanra már jól megy.
Comtom:
én csak mostanában kezdek járműveket rajzolgatni, ha van tudnál küldeni Bikát?
Na, hát kicsit átépítettem a témát, most már van "nagyállomás", meg "kisállomás" is! A nagyállomásról már töltöttem fel képeket ide. Hamarosan jön a többi is.
Ahoj! Nálam egy átlagos ("poszt-szocreál") szlovákiai város épülget, de tervezés nélkül, kb. úgy, ahogy éppen a kedvem tartja. Egyelőre a Fő utca (Hlavné ul.) egy része, a buszállomás (autobusová stanice), a vasútállomás (eleznicná stanice) és a majdani tejüzemhez tartozó iparvágány. Egyébként megpróbálok a vasútnál egy új koncepciót kidolgozni, miszerint a jelzőket nem a vonatközlekedés befolyásolja, hanem különböző időpontokban állnak szabadra, a vonatközlekedés menetrendjének megfelelően. Ehhez persze rengeteget kell majd számolni, méregetni, anyázni... De nem lesznek olyanok, hogy vonatmentes időszakban az összes jelző szabad jelzést mutat, hanem mindegyik vörös lesz, mint az a valóságban is lenni szokott. Főleg ezekkel az új jelzőkkel fog faszán kinézni! Egyedül talán a bejárati jelzők lesznek úgy megoldva, hogy a haladó vonat állítja szabadra magának. Ja, egyébként lesz olyan busz is, ami a buszpályaudvar és a vasútállomás között fog járni, kb. 7 perc lesz a menetideje, mivel a vasútállomás előtti Vasút utca (eleznicná ulica)
burkolatlan földút, szóval ott még a Karosa is csak 10-zel! :)))
A beta-k nál:
Visszadátumozása a rendszernek, az működik.
A teljes verzióknál:
-netz-ek kimentése,
-uninstall,
-registry-ből kiszedni a file hozzárendeléseket és a szoftverlistából (fejből nem tudom az ágakat)
-win.ini-ből kiszedni a JBSS-es bejegyzéseket
-reboot
-felinstallál, 62 nap újrakezdődik.
Időkorlát ellen: ha máshogy nem megy, az nt3-akat elmenteni (másik mappába/lemezre), maradékot letörölni majd újra telepíteni.
(ez egy kipróbálatlan 5let)
1. Sehonnan - tudtommal még nem készült el.
2. Nem, legalább is a http://www.jbss.de "honlapról" nem tölthető le ilyen.
3. A következő hozzászólásomban kifejtem :)
1., Honnan tudom letölteni a 3.81-es full verziót?
2., Létezik-e magyar nyelvü file a 3.81-hez?
3., Lehet-e letölteni újabb gépjárműveket?
A 3.81 elég sok új személyvagonnal bűvült 3.80-as verzióhoz képest. De így is keveslem például az olasz és a magyar palettát (a magyart különösen). Kimondottan sajnáltam, hogy sem a MÁV sem a GyeSEV Taurus nem szerpel a kínálatban, azt pedig méginkább, hogy egyetlen-egy EC kocsi sem kerüt be a 3.81-es verzióba. A villamos motorvonatokat már nem is említem...
Nekem 3.80-as verzió van meg ehhez kellene magyarítás. Van olyan köztetek aki lefordította. Angolul és németül hát hogy is fogalmazzak...hm hát nem az igazi.