Eladó egy 8X4 m.es fedett színpad, egy szezont használt. A színpad 2x1 es elemekből áll, a fedés trisystem, tüv engedélyes. ár 1.350.000 egyben. Külön is várok ajánlatot. Biztosan megegyezünk. 70-314-9271
Tanácsot szeretnék kérni. Már, ha van itt valakinek... :-)
Tudnátok-e lehető legjobb ár-érték arányú termékeket gyártó, forgalmazó céget ajánlani PA építéshez.
A szitu: van egy kb.12x30 m-es termem, itt-ott főleg a mélyeket kioltó, összeadó interferencia pontokkal, az akusztikát valamelyest befolyásoló fölénézhetős álmennyezettel a terem két oldalán, 4-7-m-es belmagassággal, színpaddal az egyik végén.
Ennek az állandó, telepített hangosítását kéne megcsinálni. Élő koncertek hangosításáról van szó, bár nem hajlevivős koncerthangerő a cél. Az élő (dob, basszus stb.) zenekar megfelő dinamikájú kihanosítása a célom, a szokványos színpad előtti PA rendszerektől kicsit eltérő módon. Mégpedig úgy, hogy a teremben homogénebb legyen a hang, az első (néha ülő) sornak ne lobogjon a mélynyomótól a nadrágszára, hátul is konkrét és testes maradjon a lábdob, a kicsit hátul elhelyezett keverőpultnál állva pedig viszonylag az elől hallható anyaghoz hasonlót hallhassak én is. Szóval amolyan konferenciaterem behangosításról van szó, élő, dinamikus zenével. Az lenne még jó, ha a motyót összepakolva szükség esetén akár kültéri klasszikus színpadi hangosításra is alkalmas lenne.
Nekem szimpatikusak a beépített processzoros aktív cuccok, gondolván, hogy a gyárban összerakták, biztos jó. Ilyenekre gondoltam, hogy mondjuk két pár kompakt és nem 2 db 2 hangszórós, hanem 4 db egyhangszórós 18"-as mélyládát vennék és két vonalban, delay-ezve helyezném el a teremben. De leginkább az az ideám, hogy egy cég megnézi és aszongya, hogy na, erre a célra erre a terembe én ezt a rendszert állítanám össze neked. Ja, és nem Meyer árfekvés lenne a legjobb, hanem, a legfelül leírt paraméterek.
Ha, valaki akár elvi segítséget tudna adni nekem, nagyon hálás lennék. Üdv mindenkinek, sziasztok.
SZERVÍZEMBEN ERŐSÍTŐK, HANGFALAK, HANGSZÓRÓK EGYÉB HANGOSÍTÁSI ÉS ZENEKARI ESZKÖZÖK JAVÍTÁSÁVAL FOGLALKOZOM. HA BÁRMI PROBLÉMÁTOK ADÓDNA HÍVJATOK! 06-20-559-99-19
szeretnék segítséget és tanácsot kérni a következőkben:
szeretnék filmes munkához hangrögzítő cuccokat venni és ehhez kérném a segítségeteket, hogy mit miért érdemes...stb.
Kellene egy mobil DAT magnó (pl.:Tascam DA-P1?)
Egy profi mikrofon (erre még nincs ötletem)
Zárt füles (pl.: AKG 270 Studio, vagy Sennheiser?)
Nem tervezem az indexes visszatérést, sajnos számomra emészthetetlenné vált az itteni légkör.
********
Kedves SPafi(34)!
De ha már itt vagyok:
A frekvenciák kivonását AZ EMBERI TEST végzi el, mint nem-lineáris közeg. (Egyébként a fülünk is nem-lineáris, ezért halljuk meg pl. az 1000 és az 1100 Hz-es hang különbségi frekvenciáját, a 100 Hz-et is.)
Pár éve olvastam egy elektronikai lap (ElektorElektronics)hír rovatában, hogy vadászgépek pilótafülkéjén észrevettek vmi jelenséget... majd csináltak egy új fajta hangszórót (vmi angol csapat).
Megkeresem a rövid cikket, hogy a hozzáértő közönség magyarázatát kérjem a működéséről.
A 100 és 104 Hz-es hangok különbségi frekvenciája, azaz a 4 Hz-es infrahang ennél sokkal súlyosabb fiziológiai hatású.
Ná já, csak ki fogja kivonni egymásból a frekiket?
Milyen szép is lenne, ha úgy lehetne csinálni mélynyomót, hogy fogok két magas hangszórót, az egyikre adok egy fix 20 kHz-et, a másikra meg egy basszussal modulált 20 k-t. És nem kell azokat a böhöm nagy ládákat cipelni. Kár, hogy nem működik.
Éppen tegnap olvasgattam a fórumos írásaidat (a végtelennel kapcsolatban) és nagyon meglepődtem, hogy hirtelen egy új hozzászólásod tűnt fel. Reménykedek benne, hogy a közeljövőben az aktuális témákkal kapcsolatosan is hozzászólsz. Ennek bizonyára nem csak én örülnék.
Az a legkevesebb, hogy idegesítő!
A 100 és 104 Hz-es hangok különbségi frekvenciája, azaz a 4 Hz-es infrahang ennél sokkal súlyosabb fiziológiai hatású. Valójában a 4-től 7 Hz-ig az infrahangok mind károsak, mivel közel állnak a belső szervek "működési frekvenciájához", és megzavarják azok működését. A kísérletek azt igazolják, hogy ezek az infrahangok - bár nem hallhatók - mégis a fülön keresztül jutnak be az idegrendszerbe (nem a test rezgése által). Tartós hatása rosszullétet okoz, súlyosabb esetben ez a "hangterhelés" halálhoz is vezethet.
Bár a válasz kissé megkésett, de reméljük, hogy a kérdést feltevő topiktársunk még él...
Egy barátom figyelmeztetett, hogy megjelent az Indexen valaki az enyémhez nagyon hasonló névvel, illetve becenévvel (DCsaba, Daróczi Csaba). Ehhez természetesen joga van, de hogy az esetleges félreértéseket elkerüljük, közlöm, az illető nem azonos velem (DcsabaS, DcsabaS_, Daróczi Csaba Sándor). (Egyébként már jó régen nem jártam az Indexen.)
Egy kis átszervezést hajtok végre a cuccomban, ezért az alábbiak feleslegessé váltak (vagyis eladnám ?ket):
-1 db Peavey Sheffield 1200 hangszóró (az EVH 5150-ben van ez) - vadi új, üzletben nem lehet kapni - 40000 Ft.
-1 db. Peavey Compressor Limiter pedál - profi cucc, nincs zaja - 20000 Ft.
-1 készlet Gotoh 510-es (a legdrágább) gitár-kulcskészlet - vadi új, fordított fej? vagy balkezes gitárhoz - 15000 Ft.
SOS információra van szükségem, kérem, aki tud segítsen. Mi történik az emberi agyban, ha jobb fülébe 100Hz bal fülébe 104Hz periodikusan ismétlődő nagyon hangos zenét "csurgatnak" kötelező jelleggel 30 percig?????
Persze, hogy tudok ajánlani, de ahhoz szükségem lenne egy pár infóra:
1. Milyen végfokkal hajtanátok meg (teljesítmény, Ohm)?
2. Milyen hangszereket eresztenétek rá (csak ének, vagy jó kell legyen akár dobra is)?
3. Anyagilag meddig tudtok terjeszkedni?
4. Mennyire fontos a márka, minőség?
5. Esetleg később a zenekar használná klubokban és kültéren is?
Ha ezekre válaszolsz, akkor biztosan tudok segíteni!