Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

EmilB Creative Commons License 2020.01.05 0 0 125812

Sziasztok!

 

Már rég jártam errefelé, de lenne egy elektromos kérdésem.

(Pug 307 2006, 1.6. hdi 110 no fap)

 

Adott a rendszerben egy C6678 gyári cikkszámú elektromos utastér fűtés. A kérdésem az, hogy ez mikor lép működésbe?

Csak automata klíma használata esetén? Vagy simán ha reggel elindulok, elkezd fűteni ez is?

 

Továbbá ha valaki tudna nekem mondni gyári mért ellenállás értékeket a kapcsok között, azt megköszönném. Ha jól sikerült azonosítanom, akkor a felső pont a test, és a többi hozzá képest egy ellenállás hálózat.

 

Egyszer már kellett cserélnem, mert szakadt volt, de most megint nem nagyon akar fűteni.

 

Előre is köszönöm!

E.

hegizoli 307 SW Creative Commons License 2020.01.04 0 0 125811

Nem fog folyni a gázolaj :) De lehet másik probléma is CR körben.A közös magasnyomású csővön van a nyomás érzékelő. Ennek a kábele egy vékony gégecsőben van és az inditómotor és a mblokk között néha kidörzsölődik és ez baj mert vagy összezáródik vagy testre kerül.Ezt is nézd meg lécci.

 

Előzmény: Puding86 (125810)
Puding86 Creative Commons License 2020.01.03 0 0 125810

Köszönöm a választ, egyelőre a kábeleket takaritottam át és tesztelem hogy előjön e hiba. A francia és a britt fórumon legtöbben egy kábelkorbács módositásra hivatkoznak, amit a gyártó adott ki, van egy toldás csatlakozóval amit ki kell iktatni, mert ott hajlamos elveszni a jel. Mindenképpen szeretném szemrevételezni a nyomásszabályzót is, egy kérdés ehhez, ha kiszedem fog ömleni a gázolaj szerte-széllyel, vagy ott nem kell ettől félni?

Ezen felül találtam egy Bosch ED15C2(ez van nekem is) doksit ahol részletesen levezetik a működést, és abban keresgéletem egy másik hibámhoz kapcsolódó dolgokat. Tünet: ha -3 és +3 fok között van a hőmérséklet, akkor dadog az autó ha csak egyszer ráadom a gyújtást és inditózok, ha 3-4szer adom rá a gyújtást és megvárom amig a relé kattanása hallatszik, akkor ugyanilyen kondiciók mellett is szép az alapjárat. Ezt irják a doksiban:

"The preheating and postheating times are determined by the ECU depending on the coolant temperature." - Kiváncsiságból megnéztem élő adattal a hideg inditást, vizhőfok -3 fok (doksi szerint 0.5s elő izzitás és 180s utó izzitás) gyújtást ráadva / preheating - inactive / -> inditózás / preheating - inactive/ -> dadogó motor alapjárat / postheating - inactive/.

Pár hete multiméterrel megnéztem az izzitó gyertyákat, mindegyiken 0.5 és 0.7 között volt az ellenállás (szerintem valamit elkefélhettem a mérésnél, föld a motorblokkon, jel a gyertya tetején). Nincs valami ötletetek hogy tudnám még pontosabban kiderteni hogy van e baja az izzitásnak relé vagy gyertya oldalon? Vagy segiteni hogy mi a megfelelő mérése az izzitó gyertyákank? Nem szivesen erőszakoltatnám meg a kis lukakat feleselgesen, még olyan érintetlenek :)

Köszi a válaszokat!

Előzmény: hegizoli 307 SW (125807)
hegizoli 307 SW Creative Commons License 2020.01.03 0 0 125809

Köszönöm szépen !

Előzmény: Öreg Halász-) (125808)
Öreg Halász-) Creative Commons License 2020.01.03 0 0 125808

Neked is BUÉK !

Előzmény: hegizoli 307 SW (125805)
hegizoli 307 SW Creative Commons License 2020.01.02 0 0 125807

Szia! Neked is BUÉK!

 

A leállással kapcsolatban. Próbáld leszedni a CR nyomásszabályzó szelepet,amit a nagynyomású szivattyú végén találod.Lehúzod a csatiját és van két 5-ös inbusz csavar azt kiszeded,csak nehogy beessen  ott a résbe mert azt leír6od :)) Kihúzod a  a nyom.szab.szelepet a szivattyúból és annak a végén van pici szűrő.De nézd meg az O gyűrűt is nem szakadt-e. Na ez a szűrő valszínű el van koszolódva.Ultrahangos tisztító ha nincs akkor az erős szinte éles sűrített levegővel kifújatod minden irányből alaposan. Előtte nézd meg erős nagyítóval a szűrőt :) 

Gondolom Bosch van rajta.Ritkán megy tönkre,amugy a közép ár úgy 40 körül van.

 

  

Előzmény: Puding86 (125804)
sbojan Creative Commons License 2020.01.02 0 0 125806

Nagykorú lett a topic - megjelentek a trollok… :-)

Előzmény: hegizoli 307 SW (125805)
hegizoli 307 SW Creative Commons License 2020.01.02 0 0 125805

Nos hát annyit kérek,hogy ne vádaskodj,idézlek :"Ez igy csak 1-2 szaki reklámoldala!Lehet ,hogy a "küldők" még jutalékot is kapnak?" Mert ugye ezzel nem segítettél a kérdezőnek,kérőnek.

Vegyük újévi humornak és lezártnak az egészet.

Na meg persze ez a fórum nyilvános és nem a te privát weboldalad! Ha irritáló szöveget tolsz ide fel biztos lesz aki hozzászól.Mellesleg 13 éve van nálam az oroszlán + 42 év kisebb-nagyobb járművekkel,....hát van picike tapasztalat.

 

Üdvözletem

Előzmény: Öreg Halász-) (125801)
Puding86 Creative Commons License 2020.01.02 0 0 125804

Sziasztok és BUÉK mindenkinek :)

 

Segítségre lenne szükségem a következő autóval kapcsolatban (307- 2002 - RHS motorkód)

Kb 1 hónapja random időközönként leállításnál nem áll le azonnal a motor, még párat fordul és fulladozva leáll. Következő indításnál pöccre indul, de APF hibát dob és beírja ezt a hibakódot P1138 (képen csatolom)

Kb 2 éve már volt gondom ugyanezzel, ott ki is derült hogy a kábel volt a ludas, meg volt már toldva azt rendberaktuk el is múlt azóta se volt vele gond idáig. Most annyi kivétellel hogy néha nehezen áll le a motor és ezután jön a hibakód is. Sikerült élő diagot csinálni, képeken láthatjátok a mért értékeket:

Ezen a képen a hibakód van:

Ez a kép alapjáraton készült hideg motornál:

Ez a kép pedig kicsit megemelt fordulatszámmal körülbelül 1200-1400nál:

 

A kérdésem az lenne, hogy ezekből az adatokból kiolvasható az, hogy ha valóban a nyomásszabályzó gyengélkedik? illetve nem e nagyon rossz érték a porlasztóknál az a korrekció különbség? Számít az hogy hideg volt a motor, lehet hogy üzem melegen is meg kellene ismételni?

Illetve egy ráadás kérdés :)

Egytömegű lendkerék van már az autón, kb 24-25 ezer kilóméter van benne azóta, és nyáron kiszakadt az alsó hátsó motortartó, amit az alváz szám alapján kaphatóra cseréltettem ki (swag gyártmány), és eléggé rázza is a kasznit vele az autó. Lehetséges hogy meg kéne próbálnom beszerezni egy gyári 90 lóerőshöz valót? Nézegettem a bárdi unix zsu kínálatát, de mindegyiknél ugyanazokat a cikkszámokat hozza a két külön motorra, plusz a febi blistein oldalán is ugyanazt a cikkszámot árulják a két motorhoz. Van esetleg ebben valakinek tapasztalata?

Köszönöm előre is a segítséget.

Ozogkrisz Creative Commons License 2020.01.02 0 0 125803

Jaa, faceliftes :)

 

 

Előzmény: Ozogkrisz (125802)
Ozogkrisz Creative Commons License 2020.01.02 0 0 125802

Üdv Cartársak,

 

Buék!

 

Valakinek esetleg elfekvőben 307SW jobb hátsó lámpabúra?

 

Rosszul sikerült az évkezdés.....

 

 

Előre is köszi,

 

Üdv:

 

Krisz

Öreg Halász-) Creative Commons License 2020.01.02 0 0 125801

Remélem azért nem akarod megszabni ,hogy mi legyen a véleményem !Hogy miben vagyok járatos meg miben nem arról meg lila-gőzöd sincs és persze közöd mégkevesebb !

Előzmény: hegizoli 307 SW (125800)
hegizoli 307 SW Creative Commons License 2020.01.02 0 0 125800

Upszzzz tudsz jobbat??? Hát írd le neki részletesen a sorrendet a hf.leszedéshez,meg az összerakásban.Hf csavarok meghúzási sorrendjét,nyomatékát......stb...stb.

Az meg,hogy jutalék????? Ne írassál már velem nagyon csúnyát így új év elején. Még a "szakik" is baráti áron csinálják a fórum tagoknak a gépeket. Úgy látszik nem vagy ebben járatos.

 

BUÉK !!

Előzmény: Öreg Halász-) (125799)
Öreg Halász-) Creative Commons License 2020.01.02 0 0 125799

Sajnos ez a topik is oda jutott,hogy kikoptak a segiteni tudó és akaró szakik! Max. anyit kaphat a segitség kérő ,hogy elküldik " Jena"-hoz vagy még esetleg más szakihoz ! Ez igy csak 1-2 szaki reklámoldala!Lehet ,hogy a "küldők" még jutalékot is kapnak?

Előzmény: Annamária Csíkos (125796)
hegizoli 307 SW Creative Commons License 2020.01.02 0 0 125798

Vedd fel a kapcsolatot vele : Jena307 

Előzmény: Annamária Csíkos (125796)
hegizoli 307 SW Creative Commons License 2020.01.02 0 0 125797
Annamária Csíkos Creative Commons License 2019.12.30 0 0 125796

Sziasztok.. Segítenétek hengerfejlevételbe? Jelenleg itt tartunk. 

tom-y Creative Commons License 2019.12.29 0 0 125795

Üdv mindenkinek!Eladó egy szett könnyűfém felni szett.Pug 307-en volt.Részletek:

https://auto.jofogas.hu/fejer/15_colos_Com4tires_konnyufem_felni_szett_elado__99629248.htm

hegizoli 307 SW Creative Commons License 2019.12.28 0 0 125794

Na mondtam én :))

 

hegizoli 307 SW  2019.10.06    0 0 125637

Őt keresd,tuti életre kelti 100%.Klik a nevére

Jena307

Előzmény: Roli1980 (125635)

Előzmény: Roli1980 (125793)
Roli1980 Creative Commons License 2019.12.24 0 0 125793

Sziasztok! köszönöm mindekinek aki tippet adott. Jena307 életre keltette. Max respect a srácnak. Profi.

 

Előzmény: Roli1980 (125635)
Zolysys Creative Commons License 2019.12.24 0 1 125792

Sziasztok.
Az öreg hölgy új gazdához kerül.
Így eladó lenne egy Morette lámpa és egy RT3 navigációs rendszer.
A morette Dolomit szürkére van fényezve . Ára 85.000.-

Az RT3 kompletten 120.000.-

morcibacsi Creative Commons License 2019.12.23 0 0 125791

Sziasztok,

 

Aki már látta a facebook csoportban, attól elnézést. Azok kedvéért osztom meg, akik ott nincsenek fent:

 

Egy újabb Peugeot projekt:

 

https://www.youtube.com/watch?v=8nrd7SJgO-M

 

A facelift tulajoknak ismerős a probléma: ha lecseréljük a gyári fejegységet (RD4/RD43/RD45), akkor nem lehet beállítani az órát. Ez évente legalább kétszer okoz gondot :)

Három megoldás szokott lenni a problémára, van aki arra az időre visszarakja a gyári fejegységet, van aki a kesztyűtartóba költözteti, van aki megveszi a Connects kábelét ~22 ezerért.

A negyedik megoldás a szoftverfejlesztőé (ami az elkészítésre fordított időt átszámolva drágább lett, mint a Connects kábel) :D

A forráskód githubon elérhető, a videó leírásában ott a link is hozzá. Hibajavítást, plusz ötletet, feature-t szívesen fogadok, de pénzt ne csináljon belőle senki, ha kérhetem.

 

Kellemes Ünnepeket mindenkinek.

 

ui: a régi projektem kódja is felkerült github-ra, akit érdekel meg tudja nézni.

 

https://www.youtube.com/watch?v=Qk_8EhsqwUA

micro521 Creative Commons License 2019.12.23 0 0 125790

Igen. Már volt az a hiba is régebben. ;)

Előzmény: Papalac (125789)
Papalac Creative Commons License 2019.12.23 0 0 125789

Nekem még a régi van. A kétzónásnál is gyakori a fogaskerekek lekopása és eltérően dolgozik a két oldalon. Pl. ugyanolyan hőfoknál az egyik oldal fűt, a másik hűt 😀

Előzmény: micro521 (125788)
micro521 Creative Commons License 2019.12.22 0 0 125788

Nálam ismét fűtött, miután kicseréltem a tükörben a szenzort. 

Ez a kétzónás, faceliftes verzió. Lehet más a szabályozás a kettőnél. 

Előzmény: Papalac (125787)
Papalac Creative Commons License 2019.12.22 0 0 125787

Az én tapasztalatom meg az, hogy a 307 digit klímája állandóan fűtésen hagyja a lamellákat.

Ha nem jó a fűtés akkor vagy levegős a rendszer vagy a lamella állító fogaskerekek elkoptak.

 

Külső levegőt csak úgy lehet vele bejuttatni az utastérbe, ha hidegre állítjuk és eco módra kapcsoljuk.

Előzmény: micro521 (125786)
micro521 Creative Commons License 2019.12.21 0 0 125786

A tapasztalatok szerint használja a külső hőmérsékletet a szabályozási kör. 

Logikus is, hogy ha azt hiszi, hogy a kinti levegő 40 fokos, akkor nem fogja felmelegíteni, ha bent 23-at szeretne elérni. Azt hiszi, hogy emeli a benti hőmérsékletet, ha nem melegíti a beérkező levegőt, de mégsem. 

A belső hőmérő a visszacsatoláshoz kell, de mivel azt hiszi a rendszer, hogy fűt, itt most nem lesz sosem jó értéken. 

Előzmény: Papalac (125782)
metalex Creative Commons License 2019.12.20 0 0 125785

Urak ! Kartársak !

 

Sajnos az elmúlt időszakban elég kevés időt tudtam itt eltölteni -

de egyben ez jó jel is, mert a 18. életévébe lépő technika még mindég pengén hasít!

 

Viszont engedjétek meg, hogy mindenkinek Kellemes és Boldog Ünnepeket kívánjak ezúton is !

 


Valamint mindenkinek szeretném megköszönni a segítséget, meg a fórumon eltöltött hasznos és kellemes perceket !

 

Papalac Creative Commons License 2019.12.20 0 0 125784

Ez a klíma kompresszorról szól, nem a fűtésről!

Ezek szerint, ha 40 fokot érzékel a külső hőmérő, akkor nem fűt hiába van a belső térben 10 fok?

Előzmény: morcibacsi (125783)
morcibacsi Creative Commons License 2019.12.20 0 0 125783

Már hogyne lenne köze hozzá. A csatolt kép bal oldalán láthatod, hogy mik azok a komponensek, amik részei az automata klímának. Középen a párologtató elfagyását megakadályozó mechanizmusról egy ábra. A jobb oldalt pedig azt látod, hogy mi történik, ha az egyes komponensek meghibásodnak. Mindhárom résznél látszik, hogy a külső hőmérséklet szenzornak szerepe van az automata klíma működésében.

 

 

Ha nem látszódna a kép, akkor ide is feltöltöttem: https://ibb.co/rFW8Qb4

Előzmény: Papalac (125782)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!