Keresés

Részletes keresés

trafo2000 Creative Commons License 2023.10.31 0 0 173752

Értem köszi,gondoltam hátha van valami ilyen tünetet okozó alkatrész,egy kérdést megért.Akkor neki állunk cserélgetni az alkatrészeket sorban,meg tesztelgetünk.

Előzmény: kaktusz 22 (173749)
4728ITI Creative Commons License 2023.10.30 0 0 173751

Szia!

Megelőztél, én pont így gondolom.

Előzmény: kaktusz 22 (173749)
4728ITI Creative Commons License 2023.10.30 0 0 173750

Az általad leírtak szerint kevés a gyújtás teljesítménye. Pár dolgot érdemes ellenőrizni. Pl: A gyújtótrafó 4V-os-e, jó minőségű a gyertya, a gyertya hézaga 0,4 mm? De azt is érdemes megnézni hogy a kipufogó rendszer tiszta-e, nincs korom lerakódás? Ha ezek rendben vannak, akkor lehet hogy gyújtó tekercset kellene cserélni.

Ezek csak tippek, de lehet hogy eredményt hoz.

Előzmény: trafo2000 (173747)
kaktusz 22 Creative Commons License 2023.10.30 0 0 173749

Távolról nem lehet a tutit megmondani. Akinek van Babettája, annak fel kell készülnie tartalék alkatrészekkel. Főként a gyújásból. Egyrészt sokkal könnyebb a hibát behatárolni, ha van cseredarab, másrészt biztos ami biztos. Egy gyertya is csinál olyat, hogy nyomás alatt nem ad szikrát. Ezt egy másikkal lehet  kipróbálni. Kimérni nem lehet. A többi részt is próbadarabbal a legegyszerűbb ellenőrizni. Ha még nincsenek tartalék alkatrészek, akkor valamelyik ismerős jól üzemelő motorjáról kell ideiglenesen átrakni szépen egyesével. Akkor kibukik hol a hiba.

Előzmény: trafo2000 (173747)
4728ITI Creative Commons License 2023.10.30 0 0 173748

Elhiszem Neked, amit írsz. Lehet hogy az én eredeti hengerem már annyira kopott volt hogy ahhoz képest a Robi henger már tuningnak számított. Az tény hogy lényegesen erősebb lett tőle a moci. Egy húzós emelkedőn rá kellett segíteni pedállal, a csere után, ha meg kellett állni a gyalogos átkelőnél, utána folyamatosan gyorsult egészen a tetejéig. De a lényeg, amiért írtam hogy az eredeti gyújtással 55 km/h-val képes volt tartósan menni.

Előzmény: kaktusz 22 (173743)
trafo2000 Creative Commons License 2023.10.30 0 0 173747

Érdekes gyújtáshibába futottam bele.Adott egy 207 es,eredeti gyújtással,fekete elektronika,hengeres fém transzformátorral.Azonna indul hidegen,melegen.De egy bizonyos fordulat felett nincs gyújtás.kb olyan 3500-4000 környékén elmúlik.Se terheletlenül sem terhelten nem lehet kiforgatni. Lehet tudni melyik alkatrész csinálja ezt vagy bármi és az elenkezője is?

kaktusz 22 Creative Commons License 2023.10.30 0 1 173746
Előzmény: kaktusz 22 (173745)
kaktusz 22 Creative Commons License 2023.10.30 0 1 173745

Inkább John Lennon Imagine számát próbáld meg értelmezni. Kicsit ismertebb a világban és van ennyire demagóg az is.

Előzmény: nyemi (173734)
kaktusz 22 Creative Commons License 2023.10.30 0 0 173744

Üdv.! A kuplung pofák valamiért viszik a kereket alapjáraton is. ( a visszahúzó rrugó gyenge vagy pl. a pofák valahol szorulnak a dobban.) Ha cserélve voltak a pofák, akkor nem árt becsiszolni azokat, hogy szabadon forduljon el.

Előzmény: 01-70 (173737)
kaktusz 22 Creative Commons License 2023.10.30 0 0 173743

Az egyik 207-es motorom kapott egy 210-es hengert. (Ugyan az a Robi henger is) 4 felömlő van benne. Jobb a motor öblítése. Talán kicsit gyorsabb és erősebb így, de nem számottevően. (ha úgy kellett volna megvennem hozzá a cuccot és nem csak a polcra nyúlni érte, akkor nem érte volna meg) Azaz nem hozott annyi pluszt. Az eredeti karbival nem tud sokkal többet mint a 2 felömlős hengerrel.

Előzmény: 4728ITI (173740)
garázsharcos Creative Commons License 2023.10.29 0 0 173742

Hogy áll meg?

Minha a leállítógombot nyomnád meg, vagy valami lefullasztja a motort?

Egy érintkezési hiba esélyes...

Előzmény: 01-70 (173737)
garázsharcos Creative Commons License 2023.10.29 0 0 173741

A 736 végű hsz-ben, a harmadik kép az valamilyen alkatrész/paraméter meghatározó készülék?

Előzmény: nyemi (173738)
4728ITI Creative Commons License 2023.10.29 0 0 173740

Szerencsés ember vagy, ha a gyári gyújtással jól megy a motorod. De én sem panaszkodhatom, mert amikor a 207-esemre felszereltem a Robi hengerét, nekem sem volt bajom az eredeti gyújtással. Azzal a hengerrel 55-öt ment a motor, ami a gyári áttétellel 8305-ös főtengely fordulatot jelentett.

Előzmény: kaktusz 22 (173731)
garázsharcos Creative Commons License 2023.10.29 0 0 173739

Nagyon köszönöm, ilyet még nem láttam!

Van egy rossz gerjesztőtekercsem, mielőbb letekerem és megnézem.

Röviden: a magra csak a vékony huzal kell ezek szerint...

Előzmény: nyemi (173738)
nyemi Creative Commons License 2023.10.29 0 0 173738

Íme vég és a rövidre záró tekercs:

Előzmény: nyemi (173736)
01-70 Creative Commons License 2023.10.29 0 0 173737

Sziasztok!

 

210-es hátsó kerék fékezésre, vagy állványról való levételre azonnal megáll a motor.

Nincs letörve egyik pofából se, megnéztük.

 

Esetleg valakinek lenne ötlete? Köszönöm!

nyemi Creative Commons License 2023.10.29 0 0 173736

Előzmény: garázsharcos (173730)
nyemi Creative Commons License 2023.10.29 0 0 173735

Íme néhány kép:folyt. köv.

Előzmény: garázsharcos (173730)
nyemi Creative Commons License 2023.10.29 0 0 173734

Ez jó. De avval kiegészíteném (jelenkor szellemében ), hogy inkább Örült az  aki nem konzervatív 30 év felett. De akár honnan is nézzük,  ők viszik előre a világot.

Idézett ebből:https://youtu.be/-N4jf6rtyuw?si=wC5W0-byBU6XgxYb

"But maybe I'm crazy

Maybe you're crazy

Maybe we're crazy

Probably"

Teljes "Lyrics" a videó alatt.

Előzmény: kaktusz 22 (173733)
kaktusz 22 Creative Commons License 2023.10.29 0 0 173733

""Ha egy ember 30 éves kor alatt nem liberális, akkor nincs szíve, ha viszont 30 fölött nem konzervatív, akkor nincs esze. (Sir Winston Churchill); "

 

Ez magyarázza az álltalad említett módosításokat. De szerintem idővel kinövi az ember.

Nem sok ilyen lett maradandó dolog. Az áttétel módosítás talán nem ez a kategória.

Vannak olyan módosítások, amik a motor működését segítik. (például a beömlők polírozása a kipuf. módosítása rezo.) Ilyeneket preferálok.

Előzmény: nyemi (173732)
nyemi Creative Commons License 2023.10.29 0 0 173732

"Ha olvastad volna az elejétől minden a "tuningból" indult ki." Tuning kéne 203-207-re ("Hm....mit is csináltunk 30 évvel ezelőtt(?) Ja igen) Befordítottuk a röpsúlyokat ékelődésre és lendítő kerék nélkül jártunk. Volt, hogy kirepültek de aztán meg oldottuk egy kör alakú alumínium lemezzel és azt hiszem 13-as kis lánc fogaskerék is lett aztán csináltatva hogy ne pörögjön annyit :) Arra emlékszem, hogy simson z13-as ból  let ráhegesztve a fogak az eredeti le esztergált alapra és még a gyújtás felőli blokk részt is be  kellet kettő  helyen reszelnem, hogy felbírjam rakni.

Előzmény: kaktusz 22 (173731)
kaktusz 22 Creative Commons License 2023.10.28 0 1 173731

Ha olvastad volna az elejétől minden a "tuningból" indult ki. A fordulat emelkedésével nem volt megfelelő a gyújtás a Babettán. Ezért jött fel a téma. Amiket leírtál az mind ül. Én erre azt mondtam, hogy a gyári gyújtással nincs bajom. Én nem erőlködöm annak feljavításával. A babetta motor pörög gyárilag is épp eleget szerintem.

Előzmény: nyemi (173728)
garázsharcos Creative Commons License 2023.10.28 0 0 173730

Nagyon hálás lennék, ha valaki lerajzolná azt, hogy hogy néz ki az a bizonyos "rövidrezáró tekercs", mert nagyon vizuális típus vagyok, többet értek képből mint betűből.

Köszönöm előre.

Még mondja valaki, hogy nem aktív a Babetta fórum...

Örülök, hogy olvashatom.

Előzmény: 4728ITI (173729)
4728ITI Creative Commons License 2023.10.28 0 0 173729

Ha ez így lenne, ahogy írtad, akkor a Babetta gyújtótekercse lenne a legjobb. A valóság más. Minden ettől eltérő gyújtótekercs nagyobb vasmagos, nagyobb feszültségű tekerccsel készítik. Mint korábban írtam, a Babetta tekercse 100-150V-ot képes termelni és az elektronikában nincs feszültség kétszerező, míg a korszerűbbek 250-350V-ot termelnek. Az utóbbiakat használják minden nagyobb teljesítményű motorokban, nem véletlenül. A rövidrezáró menetekre azért van szükség hogy ne szálljon el a feszültség, ne tegye tönkre az elektronikát.

Ettől függetlenül, a Babetta gyújtása, korát jóval megelőző, megbízható konstrukció. Még nagyobb teljesítményű motorokra is sokan felszerelték, állításuk szerint ott is jól teljesít.

Előzmény: nyemi (173727)
nyemi Creative Commons License 2023.10.28 0 0 173728

Én nem "tuningnak" mondanám, hanem inkább "üzem biztonság növelésnek" ami szikra energia növekedést is okoz, az meg  akár fogyasztás csökkenést is jelenthet :).

Ha van rossz gerjesztő tekercsed , szed le róla minden tekercselést. Rossz mágneskapcsolóból kitermelt 0,15-0,18mm huzallal tekerd meg teljesen , majd forró  gyertya viaszban (legjobb szigetelő) impregnált ki (úgy hogy a felesleget kicsapod belőle). Egybe trafós gyújtáselektronikával használva, erősebb gyújtáshoz fogsz jutni. Mert a most használt gerjesztő tekercsben is van rövidre zárt tekercselés.

Előzmény: kaktusz 22 (173725)
nyemi Creative Commons License 2023.10.28 0 0 173727

"Nagyobb "szikra" eléréséhez nagyobb teljesítményű gyújtó (töltő) tekercs kell. Nagyobb vasmag, több menetszám. Emiatt nagyobb lesz az egyenirányított feszültség,"

Nem , félre értettél.  Ép, hogy kevesebb menet, kisebb feszültség, vastagabb huzal  és még akár a vasmag is maradhat. De az elektronikában a negatív félhullámot felhasználva feszültség kétszerezés kell alkalmazni.  Azért hogy a negatív félhullám kioltására tekercsben levő rövidre zárt menetek vagy az elektronikában levő diódás vagy ellenállásos feszültség korlátozást elhagyhassuk. Mert ezek korlátozzák a szikra energiáját nagy fordulaton  és károsan melegítik a tekercset feleslegesen. Íme néhány kép a motelek net-ről:Egy 1973-as elektronikus gyújtás alap lap gerjesztő tekercse. A 6150menet 0,08mm huzallal a tekercs tetején a rövidre záró menetekkel , ezzel az "ön pusztítás alá van írva (akárcsak a babetta-nál)"  Itt már tekercsen kívül van a rövidre záró rész ez egy fokkal jobb.  Ez a két tekercs már mind a két félhullámot  alkalmazza a kondenzátor töltésére  nincs is bennük rövidre záró menetek.

 

 

Előzmény: 4728ITI (173724)
kaktusz 22 Creative Commons License 2023.10.28 0 0 173726

Amit írtál az mind igaz. De ......." nem a lendkerék mágnesezettsége." számít. Akkor miért szokták "felmágnesezni"mikor már gyenge. Ezt kérném, hogy világítsd meg. (ne maradjak sötétben) Ennek nehezen fogsz utánaolvasni, mert álltalában az indukció okításánál ezt állandónak veszik.

Előzmény: nyemi (173723)
kaktusz 22 Creative Commons License 2023.10.28 0 0 173725

Nekem az eredeti Babetta gyüjtás tökéletesen működik. Még nem gondolkodtam, hogy "javítsak" rajta. Az egész motor konstrukciója határt szab a "tuningnak". Szerintem az a fordulatszám, ami gyárilag elérhető, az elég ennek a motornak. Sőt.....! Amennyiben felhúznak egy Babettát, az már nem biztonságos. A fékektől a váz stabilitásáig sok minden határt szab a dolognak. A motor sem bírja el még a gyári max. fordulatot sem hosszú távon. (nekem már ment szét motorom e miatt) Aki ezzel az evidenciával tisztában van, az nem bonyolódik "tuningolásba", mert a ráció ellen harcol. Ennyi a véleményem erről!

4728ITI Creative Commons License 2023.10.27 0 0 173724

Megfogalmaztad a lényeget. Nagyobb "szikra" eléréséhez nagyobb teljesítményű gyújtó (töltő) tekercs kell. Nagyobb vasmag, több menetszám. Emiatt nagyobb lesz az egyenirányított feszültség, amihez más elektronika kell. Az eredeti tekercs 100-150V közötti egyenfeszültséget tud előállítani, amihez készült a tirisztoros elektronika. A nagyobb teljesítményű tekercs 250-300V-ot is képes előállítani, amihez át kell tervezni az elektronikát. A félvezetők ezt bírják, de a kondenzátor a lényeg. 1-2 mikrós elegendő, de a feszültség, amit bírnia kell, minimum 400V. Az ilyen összeállítás nem kényes a gyújtótrafóra, nem kell hozzá az eredeti 4V-os, akár 12V-ossal is képes jól működni. Huzalvastagságnak elegendő 0,12 mm átmérőjű cuzz rézhuzal, ennél sokkal komolyabb motoroknál (Ducati) is ilyennel tekercselték.

Előzmény: nyemi (173723)
nyemi Creative Commons License 2023.10.27 0 0 173723

Ezzel az eljárással csak részben lehet segíteni a relatív gyenge gyújtáson.  Aminek fő  oka a  gyenge gerjesztő tekercs(kis teljesítmény, vékony huzal, nagy belső ellenállás,  kis vasmag keresztmetszet, stb.)   és nem a lendkerék mágnesezettsége. A kisebb világító tekercsre nagyon megbízható gerjesztő tekercs tekercselhető  0,17 huzal alkalmazásával, ami sokkal jobbá teheti e kis motorok gyújtását. Maga a tekercs huzal és menetszám változtatás igaz, hogy előgyújtás változást fog előidézni  de jó irányba . Íme egy link ahol a PLV tuning gyújtásnál  a menetszám  az előgyújtás és a fordulatszám  összefüggését  mutatja :  https://pvlignitions.com/shop-us/wp-content/uploads/woocommerce_uploads/2016/12/458_KurvenAbh%C3%A4ngigkeit.pdf

Előzmény: kaktusz 22 (173722)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!